- Cristy_13
- ***
- 763 mesaje
- din 05 Jul 2009
- Astra 2002 z16se
- Buzau
Cristy_13
- Mesaje scrise: 763
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2009
- Mesaj Privat
hapsea
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Oct 2008
- Mesaj Privat
- xmary
- **
- 361 mesaje
- din 15 Jan 2008
- Vectra 2001
- Bucuresti
xmary
- Mesaje scrise: 361
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2008
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Iata ca zilele astea am comis-o si eu cu blocarea franei de mana - probabil ca a inghetat apa undeva pe traseul cablului sau a ramas ceva blocat. Cand sa plec ieri dimineata, mai pleaca daca poti. Manerul franei de mana coboara "moale" de tot, ca si cand n-ar mai fi cablu. Ma uit sub masina. Cablul la locul lui. Incerc manevre "inainte-inapoi" doar-doar si-o da drumul. Nimic. Incerc sa inaintez si sa dau inapoi. Foarte greu.
Asa cum am citit pe forum la "Intretinere", multi s-au plans de acest aspect, multi au spus de inlocuirea cablului, dar cum sa remediezi o asemenea belea cand esti pus in fata faptului implinit, n-am gasit.
Are cineva vreo idee sau a remediat singur asa ceva ?!
Asa cum am citit pe forum la "Intretinere", multi s-au plans de acest aspect, multi au spus de inlocuirea cablului, dar cum sa remediezi o asemenea belea cand esti pus in fata faptului implinit, n-am gasit.
Are cineva vreo idee sau a remediat singur asa ceva ?!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Multumesc Dan. Probabil ca o sa incerc cu niste apa calda pana reusesc sa deblochez beleaua si o voi face inainte sa plec la drum (cam 140 km) ca sa aiba timp sa iasa toata apa. Am retinut poanta cu trasul franei de mana iarna. Mi s-a parut ciudat pentru ca am folosit frana de mana indiferent de anotimp si n-am avut probleme. Chiar si anul trecut cand au fost gerurile alea mari.
Probabil ca se cere o inspectie detaliata a sabotilor, dar pe "caldura" asta va trebui sa zic "pas".
Probabil ca se cere o inspectie detaliata a sabotilor, dar pe "caldura" asta va trebui sa zic "pas".
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Hai ca revin cu noutati. Am reusit sa deblochez frana de mana.
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.
Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.
Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
Eu am desfãcut sabotii. Ideea e sa mai fie minim 2 mm deasupra niturilor, are si un canal si te poti ghida dupa el. La mine nu a fost problema ca sabotii erau ca si noi, dar se fãcuse o mazga pe ei si fãceau zgomot. Cumpãrasem piesele asa ca i-am schimbat dar in primãvarã ii curat pe cei vechi si fac operaþiunea din nou ca de la mizeria de pe drum iar fac zgomot si astfel fac si o revizie generala. Orienteaza.te si tu, ideea e ca nu trebuie sã-i lasi sa ajungã la nit ca strici tamburul. Succes!
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
aecrim a scris:... Mi s-a parut ciudat pentru ca am folosit frana de mana indiferent de anotimp si n-am avut probleme. Chiar si anul trecut cand au fost gerurile alea mari...
Cablul de frana se blocheaza la inghet,atunci cand nu mai e in regula,adica e uzat.Se rup o parte din firele de otel (face "mustati").Acestea,stropite cu apa pe sub masina,ingheata si nu mai sunt elastice,ca sa permita revenirea cablului.
Nu se recomanda apa fiarta pt ca,presupunand ca pe moment deblocheaza,ulterior ingheata rapid,blocand poate si alte componente.
Se foloseste un feon,dar e nevoie de prelungitor,sau de o aeroterma la 12V (doar cu motorul pornit,caci consuma mult).
Un cablu in perfecta stare,nu cred ca se intampla sa se blocheze nici iarna.Totusi,pentru eliminarea riscului,e mai bine sa nu tragem frana de mana la temperaturi foarte scazute.
- Shiva
- ****
- 1,976 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,976
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- aecrim
- **
- 142 mesaje
- din 18 Feb 2009
- Corsa 2001 z12xe
- Bucuresti
aecrim
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2009
- Mesaj Privat
Bineinteles ca da. Se indeparteaza toata mizeria, se inlocuieste ce este de inlocuit sau nu, si se greseaza toate elementele in miscare cu o vaselina non-metalica, rezistenta la temperaturi inalte (este una produsa de Textar), care se foloseste si la montarea placutelor de frana (ghidajele placutelor pe etrier se ung cu asa ceva).
dezmembreaza- Suspendat
- 17 mesaje
- din 06 Feb 2011
- Astra 2002 y17dt
- Iasi
dezmembreaza- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
ravven
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
Buna seara. Imi cer scuze ca postul meu nu are legatura cu problema initiatorului dar am o nedumerire si ma streseaza rau. De vreo 3 zile mi se aprinde becul de la frana de mana in momentul in care pun contactul chiar daca nu e trasa frana. Se stinge odata cu cel de ABS si apoi pornesc si nu mai e nici o problema. Uneori inainte sa observ asta dupa ce se stingea becul de la ABS dadeam la cheie si dupa ce pornea se aprindea becul ABS pentru 2-3 secunde, se stingea si nu il mai vedeam. Lichid de frana am la nivel, placutele de frana le-am schimbat ieri crezand ca e senzorul de uzura dar nu aveau si stiam eu ca sunt uzate. De la ce ar putea fi ?Sau asa e normal si nu am observat eu pana acum ? Multumesc anticipat
Opel Corsa 1.3cdti 2005
Opel Corsa 1.3cdti 2005
- corsablue
- ****
- 2,524 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,524
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
aecrim a scris:Hai ca revin cu noutati. Am reusit sa deblochez frana de mana.
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.
Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!
Ca si mod de rezolvare: am "busit" cu piciorul in cauciucuri, si pe stanga si pe dreapta spate. Dar ca sa fiu si mai sigur, m-am aplecat in spatele masinii si am impins cu un bat cablul franei de mana pana s-a detensionat si am putut misca masina fara nicio problema.
Ca si recomandare de viitor (imediat ce se va incalzi un pic), o sa fac o inspectie si o intretinere amanuntita a cablului si a sabotilor. Exista o foarte mare probabilitate sa fie nevoie de schimbarea sabotilor, dar pana nu ma conving cu ochii mei, n-o sa fiu sigur.
Ca si idee, cei care ati mai desfacut tamburii, ce grosime minima trebuie sa aiba ferodo-ul de pe saboti ?!
Salut! Am trecut si eu prin aceeasi situatie. Solutia batului care impinge, detensioneaza si rezolva functioneaza de 2 maxim 3 ori, ulterior se constata ca a doua bucata din cele patru care compun "cablul" franei de mana se uzeaza, face mustati asa cum explica foarte bine colegul @danpet si se blocheaza; aceasta sectiune din cablul franei de mana este singura cu camasa. Se inlocuiesc sectiunile de cablu uzate si se rezolva o parte din problema, partea a doua a problemei o constituie ansamblul din interiorul tamburului.
Apropos de intrebarea lui@aecrim despre grosimea minima a ferodo-ului cred ca:
1. sabotii se inlocuiesc atunci cand suprafata metalica a sabotului adica suportul de fixare chimica a materialului generic numit ferodo incepe sa intre in contact cu tamburul
2. sabotii se inlocuiesc atunci cand niturile folosite pentru fixarea mecanica a ferodo-ului incep sa intre in contact cu tamburul.
Astept sa se incalzeasca pentru a realiza un tutorial cu si despre frana de mana si frana de serviciu pentru Corsa C cu sistem de franare cu tamburi.
ravven
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Bluecorsa-PDG
- ***
- 661 mesaje
- din 26 Mar 2008
- Corsa 2004 Z13DT
- Valcea
Bluecorsa-PDG
- Mesaje scrise: 661
- Locatie: Valcea
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2008
- Mesaj Privat
ravven
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2010
- Mesaj Privat
- dj_shooby87
- *
- 23 mesaje
- din 08 Sep 2010
- Corsa 1996 c14nz
- Iasi
dj_shooby87
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 1996 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut din nou..si iar am nevoie de voi...ieri am fortat putin frana de mana si "am ramas cu ea in mana" ) s-a rupt cablul...si inca nu am posibilitatea de a vedea ce anume am stricat la ea...ma puteti ajuta...a schimbat cineva cablul...din cate parti e compus? se schimba greu? cat costa? oricum cand misc frana de mana sa aude pe dedesubt nush ce naiba si imi e asa de ciuda x-(
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos