Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am cautat un subiect legat de revizii si costuri Corsa benzina, dar multe erau specifice unui numar de kilometri rulati. Poate sunt de folos cuiva informatiile din mesaj.

M-am hotarat sa fac revizia la 40.000km in loc de 45.000km, daca tot a iesit din garantie si magarii aia de la reprezentante cer multi bani si nu fac mare lucru.
Consumabilele mi le-am cumparat singur, de la Agilul (sectiunea 'publicitate'). Exceptie face uleiul, cumparat de la uleiuri.ro.
Ca sa nu o mai lungesc:

Ulei motor Mobil1 0W40 Synt 4L --- 115RON
Placute frana TRW --- 160RON
Filtru aer MANN --- 40RON
Filtru Ulei Mahle --- 20RON
Lichid frana TRW DOT4 1.25L --- 39RON
2 garnituri EGR si un oring --- 45RON
Spray curatare carburator --- 15RON

TOTAL: ~435RON

Nu am cumparat filtru de polen, bujii si filtru de benzina, dat fiindca au doar 10.000km. Cel de polen necesita doar curatare. Nici nu am cautat cele mai ieftine filtre, placute, sau cel mai ieftin ulei, ci doar recomandarile pentru masina asta.

O parte din operatii le voi face eu, iar pentru restul voi apela la un prieten cu garaj.
Operatii:
- curatare Throttle Body (deja l-am curatat)
- curatare EGR
- curatare admisie
- verificare saboti/tamburi
- schimb placute, ulei, filtre
- schimb lichid de frana (trebuie sa vad cat ma costa, inainte de toate)
- verificare bucse, articulatii si caseta directie ptr. eventuale jocuri (mai bine previn din timp)

Va trebui sa ma vad cu mecanicul, sa-mi spuna cat ma costa toata povestea asta, si daca trebuie sa schimb ceva pe la articulatii.

Ce pot sa spun? Nu e tocmai ieftin, dar si eu mi-am propus sa o pun la punct primavara asta, cap-coada. Sper sa nu am surprize cu bucsa de la caseta (boala specifica modelului), ca va trebui sa o rezolv cumva. Erebus mi-au cerut 170RON pe kit-ul de reparatie, iar alternativa ieftina ar fi un strung, daca o pot face astfel.
In afara de astea, trebuie sa schimb gumele de iarna cu cele de vara, vreo 60-70RON, se apropie RCA-ul, vreo 200RON. Poate si geometrie (50-120RON), daca este cazul (acum totul este in regula). Cam astea ar fi costurile pentru a mea, totul facut dupa carte.
Masina functioneaza bine acum, nu are probleme si nici instalatie de pom in bord, dar nu vreau sa o las in voia sortii.

Voi reveni cu un mesaj cu privire la manopera, insa pe la mijlocul lunii.
Skip ads

  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut prieteni !
Cateva intrebari, am si eu (am Corsa C-2002, 1.2i, 55kw, 75CP):
1. eu am suspensii sport. am pneuri de 185/55/R15. pot sa-i pun pneuri de 195/70/R15? sau ce pneuri se mai pot pune, ca sa fie putin mai late si putin mai inalte?
2. sa nu radeti de mine(ca nu ma pricep prea bine la partea tehnica si de aceea apelez la voi), ce este "throttle body"?
3. ce ar trebui sa schimb, ca sa amortizeze ceva mai bine cand trec peste santuri sau gropi? arcurile, telescoapele sau pe amandoua? ca la cate gropi si movile au aparut pe strazile din Craiova dupa iarna asta, m-am cam saturat sa le simt pe toate, sa ma zdruncin intr-una.
Va multumesc pentru intelegere si astept de la voi niste raspunsuri.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
1. Ideea e urmatoarea: cu cat maresti latimea, cu atat trebuie sa micsorezi talonul.
Tu ai 185/55/R15 pe ea acum. Primul indice reprezinta latimea, al doilea este talonul (55% din 185), iar ultimul e diametrul.
Uite un calculator care te poate ajuta la calcule, sa vezi ce anume poti pune pe masina:
http://www.etyres.co.uk/tyr...ze-calculator.htm

2. Clapita de acceleratie. Smile Se desface si se curata foarte usor, daca ai cateva scule la inemana.

La 3, te intreb eu. E vorba de suspensia din fabrica? E chiar atat de tare?
  • Batman

  • Mesaje scrise: 367
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2006

  • Mesaj Privat
1. Ti-a raspuns Mihai, cu mentiunea ca 15' reprezinta diametru jantei, nu al cauciucului.
2. ...
3. Ca sa ai o acoperire mai buna la hopuri, verifica mai intai presiunea in roti. Este cea mai ieftina solutie ca sa inmoi suspensia. Vezi sa nu aiba presiune prea mare. Dar sa stii ca o suspensie mai dura iti da o stabilitate mai buna in curbe. Masinile moderne incearca sa faca un compromis intre confort si siguranta. Poate doar nu esti obisnuit.
Skip ads

  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mihai_39 a scris:1. Ideea e urmatoarea: cu cat maresti latimea, cu atat trebuie sa micsorezi talonul.
Tu ai 185/55/R15 pe ea acum. Primul indice reprezinta latimea, al doilea este talonul (55% din 185), iar ultimul e diametrul.
Uite un calculator care te poate ajuta la calcule, sa vezi ce anume poti pune pe masina:
http://www.etyres.co.uk/tyr...ze-calculator.htm

2. Clapita de acceleratie. Smile Se desface si se curata foarte usor, daca ai cateva scule la inemana.

La 3, te intreb eu. E vorba de suspensia din fabrica? E chiar atat de tare?

Siiii ...clapita aia, unde se gaseste? Embarassed
Suspensiile nu sunt din fabrica. Sunt de tuning, sport(tuning realizat de "Steinmetz"). D-alea de fac garda joasa. Wink
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mihai_39, multumesc pt. adresa aia.
Daca am priceput bine acele calcule, as putea-o echipa cu cel mult 195/55/15, asta insemnand o crestere a diametrului cu 11 milimetri.
Mda. E ceva.
Si inca ceva: care e cea mai indicata presiune in roti, acum ca s-a terminat cu zapezile? Pt. Corsa C, bineinteles si avand suspensii sport, dupa cum am specificat mai sus.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Uite referintele aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
si pentru EGR
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9280

Pentru throttle body nu-ti trebuie nici o garnitura, insa la EGR, da. Le poti companda la un magazin auto, dupa codurile lor.

Sa nu iti atinga la 195/55/15, mai ales daca ai coborat-o cu suspensiile sport. Daca doresti sa o latesti, mai degraba incearca:
- latime: 195/205
- talon: 50/45/40
- diametru janta: 15/16
Ia in calcul si EPS-ul, servodirectia. Pe o janta / latime mai mare, va fi solicitat mai mult. Si costa ceva.
Tu stii cel mai bine ce doresti, dar va trebui sa mergi cu foaarte mare grija, daca mergi pe varianta unei gume late sau jante mari. Vei avea talonul mai mic, simti mai usor gropile, si daca nu esti atent, indoi si jantele. Insa va raspunde mai bine in viraje si poate la franare (e discutabil).

Presiunea? Eu le umflu la 2.2 - 2.4, gume 185/55/R15. Daca ai uzura pe extremitatile gumelor, mai umfla-le un pic. Depinde de tine. Le poti lasa mai 'moi', nu mai simti denivelarile in rinichi, dar mare grija la ce gropi si borduri iei, si la ce viteza le abordezi. Altfel, mai umflate, dar bucsele si articulatiile sunt solicitate o idee mai mult, iar rinichii vor simti mai usor gropile, o simti un pic mai 'sharp' la comportament. Astea sunt impresiile mele, tu faci intocmai cum doresti.
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatii. Cred ca o s-o las eu tot cu 185/55/R15. Ideea era s-o mai si salt unpicut, ca parca e prea joasa totusi si as fi vrut sa-i mai ridic garda macar cu vreo 2 cm mai sus (ca muuulte gropi aparura in primavara asta, in Craiova). Din cauza asta, am dat si cu toba de pamant de cateva ori, de mi-a cedat la una din suduri. Sa-i mama d... pe edilii astia nenorociti.
Si inca o intrebare: ce parere aveti despre produsele(piese auto) marca BOSAL? M-ar interesa sa cumpar o sonda LAMBDA, pt. Corsa C-1.2i. De care tre' sa fie? cu 2, 3 sau 4 fire?
Skip ads

  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut
ma uitam azi pe la motor sa-l mai sterg putin si am vazut un furtun de cauciuc care are la un capat o conducta de presiune in continuare iar celalalt capat intra undeva in cutia de viteze chiar deasupra in mijloc(are acolo la intrare si un dop de aerisire ca si alea de la dacie)
banuiesc ca e conducta de la ambreaj dar ma intreb un lucru:
e firesc ca la intrarea ei in cutie aceasta sa se miste lejer?.,.in sensul ca nu e fixata stramt in cutie( si pe langa ea daca se misca nu curge uleiul din cutie?
precizez ca nu am probleme nici cu cutia,nici ambreajul !
?
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pune si tu o poza. Ce motor ai?
  • flopem

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2008

  • Mesaj Privat
am motor de 1.0 2001 benzina
poza nu am acum dar daca te uiti deasupra la cutie viteze nu exista sa nu vezi acel furtun care intra in ea!
  • szilid

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tija pe care intra furtunul in pistonul slave se misca intradevar un pic nu sta tapan acolo dar stai linistit este ok.
Skip ads

  • ratonu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2008

  • Mesaj Privat
salut,am o corsa 2001 ,1.7D.i.,si vreau sa imi schimb saboti in spate la frana.Cand m-am dus la magazin mau intrebat daca e cu abs sau nu.Masina are abs,la rotile de fata sigur,si in spate pe langa conducta de frana si cablu de frana de mana,mai este un cablu care banuiesc ca duce la senzoru de abs(n-am deschis inca tamburu).Intrebarea e daca are acel cablu banuiesc ca tre sa imi cumpar saboti pentru model cu abs?Si cand desfac tamburu este ceva smecherie,la corsa nu am mai desfacut,cum se scoate exact,are ceva in spatele tamburului cum au si alte masini?
  • utza
  • *
  • 2 mesaje
  • din 05 Mar 2008
  • Corsa 2004 1.3 cdti
  • Bucuresti
  • utza

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 1.3 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2008

  • Mesaj Privat
sal am o si o corsa 1.3 cdti din 2004 adusa din germania de vro 3 luni
-vreau sa schimb si eu uleiul si nu stiu ce ulei este potrivit ,am auzit o parere de la cineva de 5w30 e bun asta
- ce filtru de ulei e bun pt masina asta ML 1730 sau ML1708
-sau cine stie un magazin de piese si un servici bun si de incredere
-multumesc anticipat pt orice sfat
  • kalu

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
frate foloseste mobile 1 0w 40---CEL MAI BUN...
auto leader srl din pantelimon e locul und eimi efectuez reviziile!
  • utza
  • *
  • 2 mesaje
  • din 05 Mar 2008
  • Corsa 2004 1.3 cdti
  • Bucuresti
  • utza

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 1.3 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2008

  • Mesaj Privat
mersi de raspuns si unde in pantelimon k eu acolo stau poti da o adresa exacta a servisului ar fii pertect
  • kalu

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Sos. Garii Catelu nr. 30-32, sector 3, orikum e destul de vizibil! se vede usor!seriosi si calitate
  • pepino967

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Spuneti-mi si mie va rog, daca rulmentii pe spate au un mic joc, se mai pot strange sau trebuiesc schimbati?
  • Costin79

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Sint proaspat posesor de Opel Corsa C din 2001 si am luat masina din Germania. Motorasul de la stergator lipseste din locasul lui. Am verificat si are mecanismul, functioneaza si stropitorul de pe spate deci clar a avut stergator functional.
Am cuatat la peste 20 de second-hand-uri si nu am gasit nimic. Pe original daca il comand ma costa 520ron + manopera si am gasit totusi la un second-hand si cere 250ron + manopera. Stie cineva unde as mai putea gasit motorasul sau daca 250ron la sh este un pret ok ?
Multumesc.
  • ZoomZero

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
daca unul nou e 520 iar cel SH 250, ar fi OK... produsele de la sh normal sunt max 30-40% din pretul celor noi... la urma urmei poate gasesti si mai ieftin... cauta pe net... sunt dezmembrari auto cu sutele. Cauta la masini avariate, da niste telefoane, nu te opri la prima oferta.

bafta
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR