- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
Fac acest tutorial la indemnul lui dancuciureanu, cel ce a scris despre curatarea valvei EGR la Z10XE si Z12XE.
Datele ce le voi posta in continuare nu vor fi atat de precise si tehnice ca la dancuciureanu pentru ca nu am avut la dispozitie documentatia necesara pentru a vedea la ce parametri (adica voltaje) ar trebui sa lucreze in mod normal valva mea EGR.
Simptomele de functionare necorespunzatoare a valvei egr le-am descris aici: https://www.clubopel.com/vie...tor&start=200
(cautati dupa lpedala).
Va rog sa cititi si introducerea de la tutorialul lui dancuciureanu, la adresa https://www.clubopel.com/vie...280&highlight intr-u cat contine detalii importante depsre cum functioneaza EGR.
La motoarele Z16SE valva EGR este mult mai simpla ca la Z10XE, nu face parte din circuitul de racire, si se demonteaza foarte usor.
Scule necesare: cheie Torx T40 (eu am cumparat cu 16lei un asemenea cap de cheie de la un magazin de scule - scump dar n-ai ce face fara ea), cheie cric cu prelungitor, un vas in care sa puneti valva la murat, solutie pentru curatat carburatoare precum recomanda dancuciureanu, eventual spray degripant WD40, periuta de dinti, betisoare de urechi, 2 conductori electrici, 1 acumulator masina de 12V.
Eu o sa trec direct la localizare si demontare, fara masuratori (presupunem ca stiti ca valva EGR este blocata sau vreti s-o curatati preventiv).
Localizare:
Cand va uitati la motor, pe centru mai inspre parbirz, vezi poza (la Z16SE).
La Z16XE este dreapta motor cum te uiti la el, forma identica. completat de dancuciureanu
Demontare
Se scoate mufa electrica si se demonteaza cele doua suruburi de prindere cu ajutorul cheii torx. Vezi poza. Intre EGR si galeria de recirculare a gazelor se alfa o garnitura de metal pe care dancuciureanu recomanda s-o inlocuim. Atentie la acea garnitura pentru ca este destul de fragila. Vezi poza.
Curatare
La acest pas folosim vasul cu solutie de curatat, conductorii si acumulatorul.
Ne uitam pe schema (poza din tutorialul lui dancuciureanu) cu mufa electrica de la EGR - a aceasi mufa cu 5 pini ca la noi. Trebuie sa verificam daca functioneaza tija din EGR. Conectam pinul + si pinul - la bateria noastra cu ajutorul conductorilor ca sa dam impulsuri, intodeauna pe borna bateriei, nu pe pini. Pentru fixarea conductorilor pe pini, eu am folosit 2 tubuletele de la betisoarele de urechi. Aici, dancuciureanu recomanda sa punem in serie cu EGR un bec de pozitii. Eu am incercat dar egr-ul meu nu dadea nici un semn de viata si asa am renuntat la bec. Cand dam impulsuri de curent de la baterie, o sa observam ca se misca tija, sau incearca sa se miste daca e intepenita - inseamna ca egr-ul are viata inca. Pentru dezmortire folositi si spray degripant aplicat in gaura unde e multa funingine si pe circumferinta pistonasului..
Urmeza sa imersam egr-ul pana pe la jumate in lichid, cu tija(pistonasul) inspre fundul vasului. Dam in continuare implsuri de la baterie ca sa poata sa patrunda lichidul prin orificii. Atentie la scantei! Lichidul este inflamabil. Ar mai prinde bine o mana de ajutor ca sa tina de egr sa nu topaie prin vasul cu lichid.
Curatam cu periuta, cu betisoarele toata funinginea la care putem ajunge.
Lasam la murat egr-ul 30min, dupa care puteti sa-i mai dati impulsuri pana cand observati ca iese cam 8mm. Nu stiu exact care este cursa maxima a tijei.
Montarea
Se infileteaza cele 2 suruburi. Nu se ung suruburile cu vasilina intr-ucat aceasta se va arde acolo. Se conecteaza mufa.
Cam asta e. Am vrut sa fiu scrut si la obiect. Astept sugestii si comentarii.
Dupa cum spune dancuciureanu, motorul ar trebui sa rapsunda mai bine la accleratie si sa nu mai faca ce facea inainte .
Datele ce le voi posta in continuare nu vor fi atat de precise si tehnice ca la dancuciureanu pentru ca nu am avut la dispozitie documentatia necesara pentru a vedea la ce parametri (adica voltaje) ar trebui sa lucreze in mod normal valva mea EGR.
Simptomele de functionare necorespunzatoare a valvei egr le-am descris aici: https://www.clubopel.com/vie...tor&start=200
(cautati dupa lpedala).
Va rog sa cititi si introducerea de la tutorialul lui dancuciureanu, la adresa https://www.clubopel.com/vie...280&highlight intr-u cat contine detalii importante depsre cum functioneaza EGR.
La motoarele Z16SE valva EGR este mult mai simpla ca la Z10XE, nu face parte din circuitul de racire, si se demonteaza foarte usor.
Scule necesare: cheie Torx T40 (eu am cumparat cu 16lei un asemenea cap de cheie de la un magazin de scule - scump dar n-ai ce face fara ea), cheie cric cu prelungitor, un vas in care sa puneti valva la murat, solutie pentru curatat carburatoare precum recomanda dancuciureanu, eventual spray degripant WD40, periuta de dinti, betisoare de urechi, 2 conductori electrici, 1 acumulator masina de 12V.
Eu o sa trec direct la localizare si demontare, fara masuratori (presupunem ca stiti ca valva EGR este blocata sau vreti s-o curatati preventiv).
Localizare:
Cand va uitati la motor, pe centru mai inspre parbirz, vezi poza (la Z16SE).
La Z16XE este dreapta motor cum te uiti la el, forma identica. completat de dancuciureanu
Demontare
Se scoate mufa electrica si se demonteaza cele doua suruburi de prindere cu ajutorul cheii torx. Vezi poza. Intre EGR si galeria de recirculare a gazelor se alfa o garnitura de metal pe care dancuciureanu recomanda s-o inlocuim. Atentie la acea garnitura pentru ca este destul de fragila. Vezi poza.
Curatare
La acest pas folosim vasul cu solutie de curatat, conductorii si acumulatorul.
Ne uitam pe schema (poza din tutorialul lui dancuciureanu) cu mufa electrica de la EGR - a aceasi mufa cu 5 pini ca la noi. Trebuie sa verificam daca functioneaza tija din EGR. Conectam pinul + si pinul - la bateria noastra cu ajutorul conductorilor ca sa dam impulsuri, intodeauna pe borna bateriei, nu pe pini. Pentru fixarea conductorilor pe pini, eu am folosit 2 tubuletele de la betisoarele de urechi. Aici, dancuciureanu recomanda sa punem in serie cu EGR un bec de pozitii. Eu am incercat dar egr-ul meu nu dadea nici un semn de viata si asa am renuntat la bec. Cand dam impulsuri de curent de la baterie, o sa observam ca se misca tija, sau incearca sa se miste daca e intepenita - inseamna ca egr-ul are viata inca. Pentru dezmortire folositi si spray degripant aplicat in gaura unde e multa funingine si pe circumferinta pistonasului..
Urmeza sa imersam egr-ul pana pe la jumate in lichid, cu tija(pistonasul) inspre fundul vasului. Dam in continuare implsuri de la baterie ca sa poata sa patrunda lichidul prin orificii. Atentie la scantei! Lichidul este inflamabil. Ar mai prinde bine o mana de ajutor ca sa tina de egr sa nu topaie prin vasul cu lichid.
Curatam cu periuta, cu betisoarele toata funinginea la care putem ajunge.
Lasam la murat egr-ul 30min, dupa care puteti sa-i mai dati impulsuri pana cand observati ca iese cam 8mm. Nu stiu exact care este cursa maxima a tijei.
Montarea
Se infileteaza cele 2 suruburi. Nu se ung suruburile cu vasilina intr-ucat aceasta se va arde acolo. Se conecteaza mufa.
Cam asta e. Am vrut sa fiu scrut si la obiect. Astept sugestii si comentarii.
Dupa cum spune dancuciureanu, motorul ar trebui sa rapsunda mai bine la accleratie si sa nu mai faca ce facea inainte .
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
am incercat tot ce se putea dar nimic totusi daca-i dau impulsuri de curent si tin cu mana tija apasata o inpinge in sus. in concluzie cred ca valva mea este dusa odata ce sta pe daschis asta o spun pt ca am inteles ca atunci cand ii dai impulsuri de curent trebuie sa se miste in sus,daca ma insel va rog sa imi spuneti
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
@cahtalin
din ce am vazut in pozele din topicul tau "Cum curat EGR" valva ta e pe pozitia inchis, cum era si a mea de altfel. Daca nu se misca deloc la impulsuri date de la acumulatorul auto de 12V, faci asa:
1. baga spray degripant in ea (in gaura aia cu funingine, de jur imprejurul supapei din varful psitonasului), aseaz-o cu tija in sus, cum am prins eu valva mea in menghina(poza 3). Las-o ca sa patrunda degripantul peste tot. Apoi incearca sa-i dai iar impulsuri; daca iar nu se misca,
2. ciocaneste-o (la propriu, loveste-o usor cu un ciocan, fara s-o indoi);iar daca nu misca nici acum,
3. da-i impulsuri de la un acumulator de camion, de 24V, atentie impulsuri scurte ca sa nu se prajeasca ceva in ea.
Fa treburile astea in ordine si ne auzim.
din ce am vazut in pozele din topicul tau "Cum curat EGR" valva ta e pe pozitia inchis, cum era si a mea de altfel. Daca nu se misca deloc la impulsuri date de la acumulatorul auto de 12V, faci asa:
1. baga spray degripant in ea (in gaura aia cu funingine, de jur imprejurul supapei din varful psitonasului), aseaz-o cu tija in sus, cum am prins eu valva mea in menghina(poza 3). Las-o ca sa patrunda degripantul peste tot. Apoi incearca sa-i dai iar impulsuri; daca iar nu se misca,
2. ciocaneste-o (la propriu, loveste-o usor cu un ciocan, fara s-o indoi);iar daca nu misca nici acum,
3. da-i impulsuri de la un acumulator de camion, de 24V, atentie impulsuri scurte ca sa nu se prajeasca ceva in ea.
Fa treburile astea in ordine si ne auzim.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Salut!
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!
O accelerare mult mai lina, nu mai da in nas, parca si accelereaza mai bine...Nu zic nu, o fi si placebo, dar in general, sunt multumit de ce a iesit.
@lpedala
o singura corectie, sau, ma rog, un amanunt: la mine, cheia este de 45!
Ar fi mers si T40, dar cu un maare joc.
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!
O accelerare mult mai lina, nu mai da in nas, parca si accelereaza mai bine...Nu zic nu, o fi si placebo, dar in general, sunt multumit de ce a iesit.
@lpedala
o singura corectie, sau, ma rog, un amanunt: la mine, cheia este de 45!
Ar fi mers si T40, dar cu un maare joc.
chatalin- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2006
- Mesaj Privat
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
ovidium a scris:Salut!
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!
Astazi mi-am bagat si eu nasul in EGR si, dupa operatiunea de curatare, se simte diferenta!
Intrebare ovidium: parca spuneai la un moment dat, nu mai stiu unde, ca aveai becul check engine s-a aprins in mers. S-a stins cumva dupa operatiunea de curatare egr?
Ultima modificare făcută de GL10PEL la Mar 05 Dec, 2006 5:07 pm
- malekAdi2
- **
- 176 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z19DT
- Ploiesti
malekAdi2
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
In mod normal trebuie ca becul sa ti se stinga la pornirea motorului,asta dupa ce s-a curatat egr-ul.Insa,daca nu va functiona cum trebuie,nici eraoarea nu-ti va disparea din bord.Oricum,indiferent de cat de bine cureti egr-ul,nu te va tine prea mult.La mine,dupa ce am curatat-o prima data,m-a tinut cateva luni...ma apucase nervii si am hotarat sa o schimb(si bine am facut).Cel mai bun pret obtinut in tara a fost de 3.9 milioane...insa mi l-am luat din Germania pt doar 50euro.Dupa asta,mi-am dat seama ca nu prea se merita osteneala si timpul pierdut,cand o poti schimba ieftin zic eu.Bafta tuturor.
- GL10PEL
- OP
- 779 mesaje
- din 17 Aug 2006
- Astra 2011 A16XER
- Alta tara
GL10PEL
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2006
- Mesaj Privat
malekAdi2 a scris:Cel mai bun pret obtinut in tara a fost de 3.9 milioane...insa mi l-am luat din Germania pt doar 50euro.
Intrebari:
1.EGR-ul de la motorul tau Z14XE e la fel sau seamana cu cel de Z16SE? adica cu cel din pozele de mai sus?
2.unde ai gasit egr cu 3.9mil in ro?
3.unde ai gasit in egr cu 50 eur in germania?
Ma intereseaza pentru am de gand sa cumpar si eu.
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
lpedala a scris:
Intrebare ovidium: parca spuneai la un moment dat, nu mai stiu unde, ca aveai becul check engine s-a aprins in mers. S-a stins cumva dupa operatiunea de curatare egr?
Intrebare ovidium: parca spuneai la un moment dat, nu mai stiu unde, ca aveai becul check engine s-a aprins in mers. S-a stins cumva dupa operatiunea de curatare egr?
Check-engine-ul se intampla asta primavara cand am pus benzina de la Lukoil. S-a stins de la sine, dupa ce am pus din nou Petrom de 95.
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,415 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,415
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- malekAdi2
- **
- 176 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Vectra 2004 Z19DT
- Ploiesti
malekAdi2
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Vectra 2004 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
1.Nu stiu daca este compatibil.Cert este ca mi s-au cerut cerut datele motorului.
2.Am gasit cu 3.9mil la un magazin din Ploiesti,ma cunosc cu propietarul si nu mi-a bagat adaos.Insa asteptam sa vad cat este in Germania....
3.Directorul firmei la care lucrez a fost in Germania,cred ca din Nurnberg mi l-a luat.Mi-a adus chitanta la el:49,90 euro.Cand s-a dus iar,i-am dat EGR-ul uzat sa-l lase la magazin,asa isi mai recuperau aia inca vreo 12 euro.Oricum n-aveam ce face cu el...
2.Am gasit cu 3.9mil la un magazin din Ploiesti,ma cunosc cu propietarul si nu mi-a bagat adaos.Insa asteptam sa vad cat este in Germania....
3.Directorul firmei la care lucrez a fost in Germania,cred ca din Nurnberg mi l-a luat.Mi-a adus chitanta la el:49,90 euro.Cand s-a dus iar,i-am dat EGR-ul uzat sa-l lase la magazin,asa isi mai recuperau aia inca vreo 12 euro.Oricum n-aveam ce face cu el...
- Mikki
- ****
- 1,418 mesaje
- din 06 Sep 2004
- Astra 2002 1.6
- Bucuresti
Mikki
- Mesaje scrise: 1,418
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2004
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
nenea77
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2006
- Mesaj Privat
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
nenea77
- Mesaje scrise: 31
- Locatie:
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Aug 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ei na ca nu va las in pace :
http://www.tomco-inc.com/EG...sket%20_9148.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?
http://www.tomco-inc.com/EG...sket%20_9148.aspx
Stie careva cum sa avem si noi acces la asa ceva ?