- chiciuc
- ****
- 1,372 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Vectra 1997 X20DTL
- Craiova
chiciuc
- Mesaje scrise: 1,372
- Locatie: Craiova
- Masina: Vectra 1997 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
ca sa incheiem discutia:
1. argumentele pe care ti-le aduc le am citit de pe alte forumuri:
http://forum.vwforum.ro/forum/index.php asta e unu'
2. nu am facut/desfacut un motor si sa il pun sa functioneze, deci nu bag mana in foc.
3. Proba poti sa o faci singur cand cobori un munte (sau o panta foarte lunga): lasi masina in viteza si fara sa accelerezi vezi ce se intampla cu temp lichidului de racire (adica o sa scada. de ce ? nu mai are sursa de incalzire).
1. argumentele pe care ti-le aduc le am citit de pe alte forumuri:
http://forum.vwforum.ro/forum/index.php asta e unu'
2. nu am facut/desfacut un motor si sa il pun sa functioneze, deci nu bag mana in foc.
3. Proba poti sa o faci singur cand cobori un munte (sau o panta foarte lunga): lasi masina in viteza si fara sa accelerezi vezi ce se intampla cu temp lichidului de racire (adica o sa scada. de ce ? nu mai are sursa de incalzire).
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Slick a scris:
Da, cum iau (chiar nu de tot) piciorul de pe acceleratie de la mers constant incepe sa franeze motorul si se aude un zgomot mai gros dinspre motor. Asa face cand e in frana de motor. Cu cat iau mai mult piciorul de pe acceleratie cu atat franeaza mai tare ceea ce ma duce cu gandul ca se poate sa ai dreptate pentru ca frana de motor difera cu pozitia acceleratiei deci la pozitia 0 tot se mai poate sa injecteze putin...
Dar in acelasi timp daca ar injecta putin, aerul tot intra prin aspiratie si amestecul este foarte sarac ceea ce nu e bine...
Thanatos a scris: la tine se opune motorul imediat cum ridici piciorul de pe acceleratie? .
Da, cum iau (chiar nu de tot) piciorul de pe acceleratie de la mers constant incepe sa franeze motorul si se aude un zgomot mai gros dinspre motor. Asa face cand e in frana de motor. Cu cat iau mai mult piciorul de pe acceleratie cu atat franeaza mai tare ceea ce ma duce cu gandul ca se poate sa ai dreptate pentru ca frana de motor difera cu pozitia acceleratiei deci la pozitia 0 tot se mai poate sa injecteze putin...
Dar in acelasi timp daca ar injecta putin, aerul tot intra prin aspiratie si amestecul este foarte sarac ceea ce nu e bine...
*
La un Diesel amestecul e INTOTDEAUNA sarac si la tine (Diesel) este FOARTE bine...
Adica pedala de acceleratie nu actioneaza decat asupra cantitatii de motorina, in lipsa clapetei de acceleratie din circuitul de aer...
La relanti raportul "lambda" poate fi chiar de 30-40...
- Slick
- ****
- 1,319 mesaje
- din 29 Apr 2004
- Astra 2004 Z20LET
- Prahova
Slick
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2004
- Mesaj Privat
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- vladonero
- **
- 102 mesaje
- din 28 Jun 2004
vladonero
- Mesaje scrise: 102
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Thanatos a scris:ce e bine si ce e rau, eu nu inteleg nimic!... sorine spune clar, consuma sau nu in frana de motor.
*
La Diesel "clasic" (pompa mecanica) SIGUR DA, la cele cu calculator de injectie PROBABIL CA NU (depinde ce conceptie) sau cel putin nu atata timp cat motorul aflat in regim de "frana de motor" se afla la o turatie superioara a circa 1200-1500 rot/min (depinde evident de mappingul calculatorului de injectie...
Constructorii se arata din ce in ce mai "discreti" in ceea ce proiveste reglajele motoarelor, dar putem presupune ca (de ex) un motor ca cel Isuzu 1.7 DTI nu poate scoate un consum asa de mic cu ignorarea TUTUROR metodelor de economie...
- rezare
- **
- 121 mesaje
- din 08 Jul 2004
- Bucuresti
rezare
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jul 2004
- Mesaj Privat
Thanatos a scris: ai ramans vreodata fara presiune pe poma sa vezi cum iti da in nas.
Taman acum 2 zile mi-a taiat mie benzina intr-a intaia ca am dus-o prea sus. Nu m-a dat in nas mai tare ca o frana de motor normala.
eu m'am jucat mult cu alarme si sisteme de imobilizare, si cand decuplezi pompa (la benzinare cel putin) nu mai faci 10m daca nu il pui pe liber. atunci este consum 0.0
Fii serios. Adica masina ta in frana de motor franeaza mai tare ca frana de serviciu, sau cum?
Consumul in frana de motor e 0.0 (zero). M-am jucat si eu, cu carburatoare, circuite electronice si supape electromagnetice si stiu cam cum sta treaba.
Dar ce naiba, voi chiar n-ati mers in frana de motor intr-a doua, sa simtiti cum pe la 1500 rpm primeste un impuls in fata (aici se vede cel mai bine)?
- Thanatos
- OP
- 1,108 mesaje
- din 24 Aug 2004
- Vectra 2000 X18XE1
- constanta - dk
Thanatos
- Mesaje scrise: 1,108
- Locatie: constanta - dk
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2004
- Mesaj Privat
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- al3xz
- **
- 329 mesaje
- din 16 Jun 2006
- Astra 2004 Z17DTH
- Bucuresti
al3xz
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ionutz2008
- **
- 211 mesaje
- din 13 Mai 2006
- Vectra OPC 2005 Z28NET
- Bucuresti
ionutz2008
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra OPC 2005 Z28NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2006
- Mesaj Privat
La motoarele pe benzina nu stiu cum o fi dar la diesel-uri este sigur consum zero in frana de motor si un argument ar fi ca motorina se auto aprinde prin compresie deci nu ii trebuie nimic la un motor diesel sa il tina in mers decat amestec -ul de aer cu motorina iar ca sa il opresti nu trebuie dacat sa ii tai motorina si sa ii faci decompresie.Eu atat stiu iar daca stie cineva mai mult sa ma invete si pe mine.