Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • xxces

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Am un Vectra C 1.9 120 cp si azi mi s-a aprins in mers martorul baterie. Cand am incercat sa pornesc mai tarziu motorul servo lucra foarte greu, ESP ramanea aprins in bord iar la miscarea volanului lumina farurilor scadea in intensitate. M-am uitat la baterie si la borna ''+'' era adunat destul de mult praf din acela alb.
Ce imi recomandati? Sa schimb bateria sau sa sa verific direct altenatorul?
Skip ads

  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Praful acela alb este o sare , trebuie spalat cu apa, apoi trebuie uscata bine borna si apoi strinsa ca lumea (la pornire pe acolo trec curenti mari si daca nu se face contact perfect se va incalzi borna (sau cablurile - deci fii atent si la sertizarile cablurilor groase, aceasta este o problema destul de des intilnita la opel-uri).
Daca ai bafta si se rezolva de aici (contact imperfect) e bine. Daca nu, cu parere de rau, te va costa - dupa mine - releul de incarcare + puntea de diode + manopera .
Martorul baterie aprins in bord dupa pornirea motorului indica de obicei faptul ca alternatorul nu functioneaza...
In locul tau as verifica in primul rind incarcarea - alternatorul trebuie sa incarce minim 13,8 V si max 14,4 V (se verifica cu aparat de masura digital si cu consumatorii porniti: becuri, ventilator etc), si apoi daca totul este in regula as verifica bateria .
Personal , din cele descrise de tine pare incarcarea cu probleme dar verificarile te pot scuti de bani cheltuiti degeaba...
Multa bafta.
  • xxces

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Da, astea sunt si ipotezele la care m-am gandit eu. Maine o duc la un service sa masor cum trebuie tot si sa fiu sigur despre ce e vorba. O sa revin cu detalii.
  • xxces

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
a fost puntea de diode si am schimbat si releul, cu toate ca inca mai functiona dar in cazuri de astea nu se stie cat mai rezista si am preferat sa nu am probleme pe viitor.
Skip ads

  • corneld

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am un opel astra g y17dt si in urma cu citeva zile, aflindu-ma in trafic, avind circa 90 / h, brusc mi s-a aprins becul ce semnifica bateria si s-a intarit directia. Dorind sa trag pe dreapta, am redus viteza si implicit turatia motorului, moment in care am observat ca becul-baterie s-a stins. Pe loc, cu motorul pornit, am accelerat-o de mai multe ori, iar becul a inceput sa pilpie intermitent, cind turatia era sub 2400 - 2500 si sa ramina aprins permanent peste aceste valori. Avind un aparat de masura cu ac indicator,(destul de imprecis, totusi) am verificat incarcarea bateriei si am constatat ca arata o valoare de aprox. 14 volti, cu luminile aprinse si a.c. pornit. Mi-am continuat drumul inca 25 km si am mers la un service de electrica auto, unde masina a fost monitorizata circa 15 minute, cu aparatul de masura conectat permanent si supusa la diverse teste, insa valoarea tensiunii a fost de 14,15-14,20 volti, cu consumatori sau fara, atit atunci cind becul-baterie era aprins cit si atunci cind era stins, fapt ce l-a determinat pe electrician sa afirme ca alternatorul este exclus din ecuatie, insa eu ma intreb de ce totusi se aprinde acel bec si ramin fara servo? Mai mentionez ca becul masina-cheie nu s-a aprins deloc, desi este functional, iar la efectuarea testului agrafa nu mi-a semnalat nicio eroare. Sa fie de vina cureaua, care la turatii mai mari sa patineze (ce-i drept este cam veche) sau nivelul lichidului de servo, care am vazut ca abia ajunge pina la virful jojei de plastic? Va multumesc pentru intelegere si pentru raspunsurile pe care mi le veti da. Precizez ca masina functioneaza absolut normal, atit la ralanti cit si in regim de viteza, exceptie facind servodirectia, care se intareste doar atunci cind se aprinde becul-baterie.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@corneld
Mergi 2-3 zile cu o baterie buna si vezi daca mai face; ar fi bine sa schimbi cureaua indiferent de defectiune.
Bafta.
  • diverdragos

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2011

  • Mesaj Privat
asa am patit si eu,am crezut k e bateria,am schimbat-o,iardupa 1 luna mi-a cazut alternatorul.parerea mea e ca e alternatorul si sa nu faci greseala sa schimbi doar diodele si releul...eu mi-am luat nou de la aska cu 650ron dupa ce un prost mia spus sa cumpar cele de mai sus kre mau costat 400 ron si tot nu a fost bine deoarece cand intra in sarcina intra in scurt,deci....ai grija cum cheltuiesti banii
  • corneld

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat problema cu becul de baterie aprins si lipsa servodirectie. Am demontat alternatorul si i-am facut o inspectie generala:oringul intre pompa de servo si alternator - ok, semering ax alternator- ok, ulei de servo ajuns in alternator- lipsa, lipiturile de la infasurarile statorului la puntea de diode- ok. Buba era de la conexiunea intre puntea de diode si releul de incarcare. Anul trecut am schimbat cele 2 componente la un meserias, dar acesta nu a pus saibe grover la cele 2 suruburi de legatura, iar acestea, din cauza trepidatiilor, probabil s-au slabit sau nu au fost strinse corespunzator de la inceput si de aici contactul imperfect. Am strins fiecare surub cam 2 ture pina contactul a devenit perfect ( componentele initiale-originale erau prinse prin nituire). Am curatat perfect suprafata colectorului cu smirghel fin, am montat totul la loc, am bagat vaselina la rulmentii rolelor intinzatoare si de ghidare , ca nu mai aveau aproape deloc, iar cind treaba a fost gata am plecat in probe, testind masina in diverse regimuri de viteza si turatii.Martorul baterie nu s-a mai aprins, servodirectia functioneaza corect, alternatorul incarca in parametrii, in functie de nr. consumatorilor. Acum totul este in regula.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 298
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
daca tot ai facut toate astea ,era bine sa faci si un tutorial si pentru altii
felicitari pentru rezolvarea problemei si sa te tina cat mai mult
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR