Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Totusi vezi ca bujiile actuale au un rol mai mare decat credeam. Functioneaza 3 minute dupa pornire si au un mecanism de decuplare la supra incalzire. Anul trecut aveam, la astra h 1.3 cdti, o bujie care functiona bine la pornire dar se incalzea pe parcursul functionarii de dupa pornire si se aprindea martorul de masina cu cheie in bord, insotit de eroarea de glow plug circuit open(ceva de genul). Am inlocuit-o si a mers. Acum cateva zile s-a dus alta bujie(dupa 4 ani de utilizare, nota 10 pt asta) dar martorul in bord nu se aprindea. Asta probabil avea alta problema, de nu putea fi detectata, ori comunicarea cu ecu motor e defectuoasa.
Cam asa e o bujie de cdti e de tipul GN http://www.beru.com/product...-glow-plugs-ge-gn
Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
george_slz a scris:Totusi vezi ca bujiile actuale au un rol mai mare decat credeam. Functioneaza 3 minute dupa pornire si au un mecanism de decuplare la supra incalzire. Anul trecut aveam, la astra h 1.3 cdti, o bujie care functiona bine la pornire dar se incalzea pe parcursul functionarii de dupa pornire si se aprindea martorul de masina cu cheie in bord, insotit de eroarea de glow plug circuit open(ceva de genul). Am inlocuit-o si a mers. Acum cateva zile s-a dus alta bujie(dupa 4 ani de utilizare, nota 10 pt asta) dar martorul in bord nu se aprindea. Asta probabil avea alta problema, de nu putea fi detectata, ori comunicarea cu ecu motor e defectuoasa.
Cam asa e o bujie de cdti e de tipul GN http://www.beru.com/product...-glow-plugs-ge-gn


Poate te ajuta asta. Rezistenta unei bujii noi e aproape de 0 ohmi. Rezistenta unei bujii de dupa 4 ani(mai am una singura functionala) e 3,6 ohmi. Una de dupa un an de funtionare 1,2 ohmi....
  • ROMFYS

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2003 1,7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am verificat tot ce se putea toate sunt ok se pare ca bateria este sursa erorii mele deoarece am cam solicitat-o iarna asta si la -15 duce dar mai lenes si daca doarme in garaj duce bine si nu-mi mai da eroarea
problema e alta aceasta eroare tind sa cred ca a fost un rezultat la fatul ca te vreo 70.000 de km din cand in cand porneste mai greu si in ultima vreme uneori in timpul zilei dupa ce sta sa zic doua -trei ore nepornita nu vrea sa porneasca numai la a 10 a invartire si in rest o ia la prima sau a doua rotire de electromotor
si ma termina pentru ca e ca la stomatolog cand ma pun sa lucru la ea zici ca i se face frica si porneste ok
  • Vectra Power

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
am schimbat si eu bujiile incandescente ,cele vechi aveau 1 an bosch,mi s-a spus ca sunt duse ceea ce nu prea am crezut;cele noi de acem sunt denso.in acelasi hal face-porneste f greu pe frig si codul de eroare pe tester este tot p0380- legat de incalzire proasta a sistemului de aprindere.bateria e noua varta;motor z19dt 88kw;releu bujii am incercat cu unul nou si la fel face.
Va rog care a-ti mai intalnit problema sa ma ajutai cu un sfat!
sa schimb si senzorul lichid racire?nu ar da pe tester alt cod de eroare separat doar pt el?
Skip ads

  • Cezar Marian Jianu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 1.7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Va salut pe toti din acest topic. In momentul de fata am aceeasi problema cu pornirea fff grea (dimineata, prinz si seara adica tot timpul). Am schimbat pe rind:4 Bujii (Beru), RELEU nou, verificat cablajul de la Releu pina la ECU (calculator motor). Eroarea pe TESTER este P0380 (4) -Tensiune scazuta la sistemul de preincalzire. Imi poate spune cineva care a rezolvat problema ce este defect? Cit ati mers cu aceasta defectiune (o zi, o luna, un an? sau poate mai mult?). S-a oprit vreodata in timpul mersului?
Va urez o zi buna tuturor.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Masoara cati volti ai pe baterie cand e oprita masina dupa cateva ore, si dupa ce o pornesti, apoi le scrii aici.
  • lucyandti

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2012

  • Mesaj Privat
si eu tot cam in genul vostru am o problema am schimbat bujiile, iarna cat este gerul de mare, si imi arata spira(arcu) dupa ce se stinge o ia la sfert de cheie, iar pe timp de vara nu imi mai arata spira si imi porneste greu adica prima cheie o dau toata, si a doua cand ii dau o ia din prima..am incercat varianta fara sa mai pun contactul adica sa-i dau din prima si atunci porneste.. apus o data un tester pe ea si mi-a dat nustiu ce releu.... poate voi ati mai patit-o si stiti mai bine
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa stim ce releu ...altfel sunt multe necunoscute in ecuatie,vezi despre ce e vorba si sigur vei primi ajutor
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am si eu eroarea P0380 la o vectra C, dar am sters-o si momentan nu a mai aparut! Este posibil sa reapara? Stie cineva cu siguranta ce poate determina aceasta eroare sa apara, ca am vazut ca poate fi bujia sau bujiile sau poate fi bateria! Multumesc anticipat!
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Eroarea P 0380 nu e de la baterie...bujiile sau releul de bujii "produc" acesta eroare.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ok, am sa verific bujiile, dar spune-mi te rog cum verific releul si unde-l gasesc! Multumesc!
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
la mine eroare inca persista, dar am pus multimetru pe cablurile care vin de la releu si duc la bujii si am dat din op-com test: releu preincalzire si pe fiecare fir tensiunea imi oscileaza de la 4 volti la 7volti! e normal asa, sau trebuie schimbat releul? multumesc!
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Lasa releul acolo si spune-ne, acest test l-ai facut cu motorul oprit sau pornit? Este foarte important sa stiu asta si mai tarziu ai sa afli si de ce. (cred ca totusi ai facut testul cu motorul pornit...)

Fa testul cu motorul rece si OPRIT si spune-ne din nou valoarea tensiunii. Faci testul pe fiecare fisa dar la distanta de jumatate de ora intre fise. Masori una, notezi, lasi juma de ora, o masori pe a doua, notezi, lasi iar juma de ora, iar notezi si tot asa si la ultima. Acum zi-ne valoarea tensiunii pe fiecare fisa.

Foarte important, cand faci masuratorile, TOATE fisele vor fi scoase de pe bujii.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Sa-ti spun toata povestea! Eu la Vectra C am o mufa in spatele motorului, asta pe care eu am gasit-o deconectata! Conform TIS e mufa de la bujii ! INtre timp am conectat-o dar am in continuare eroarea! Ulterior am observat ca am ceva pe cablurile de la bujii si anume astea
Acestea erau 2 punti care mie imi cupla cablurile 2 cate 2 ! De ce? Nu stiu! Ulterior le-am scos dar eroarea persista!
Testul l-am facut deconectand mufa si punand multimetru pe pinii care veneau de la releu, deoarece mi s-a parut un pic dificil sa scot mufele din capul bujiilor, neavand prea mult loc si zicand ca ar fi aceeasi treaba! Daca am gresit spune-mi te rog! Ai dreptate, am facut testul cu motorul cald si pornit! Data viitoare am sa pun doar contacul si o sa-l fac cu motorul rece! Cel mai probabil weekend-ul asta! Multumesc!
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pe caldura asta nu vei avea tensiune la mufele de la bujii...nici dimineata la prima pornire. Cand se mai raceste vremea si vezi ca dimineata se aprinde martorul de la bujii ( spira ) poti face testul.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pai la mine se aprinde in fiecare dimineata si stinge dupa 1secunda sau 2! Dar eu vreau sa fac testul la releu cu op-com! este acolo un test releu preincalzire! Nu e bun?
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
demonteaza bujiile si verificale sa nu fie vreuna arsa, probabil de aceea aveai facute acele punti
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
sincer nu inteleg daca e vreo bujie arsa, sa-mi faca punte intre cablurile care le alimenteaza cu, curent! m-am gandit in ideea ca pe doua cabluri vine curent de la releu si pe doua nu! de aceea sa fi facut puntile! m-am uitat si azi dimineata si se aprinde spira dar se stinge dupa vreo 2 secunde! tin sa specific ca azi dimineata aici in belgia unde sunt eu, erau 14 grade la ora 5.30!
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
iti spun eu, puntea e facuta sa pacalesca releul. daca o bujie e arsa, puntea trimite semnal de bujie buna pe ambele fise si asa nu iti apare eroare in bord cum ca ar fi o problema si (mai rau!) blocata in motor sau (si mai rau!) rupta acolo.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Sincer, as vrea sa nu ai dreptate! dar ciudat este ca si cu punti si fara punti am tot timpul eroarea asta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR