- Toma Gabriel
- *
- 6 mesaje
- din 15 Mai 2011
- Astra 2003 Y20 DTH
- Bucuresti
Toma Gabriel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
Am o teorie legata de ruperea vibrochenului la y20dth, dar as avea nevoie de ceva date de la cei care au avut aceasta problema. Ma puteti ajuta cu un cod de bosch al ECU de la masinile cu probleme? Dupa ce am studiat cateva versiuni, se pare ca la mai toate y20dth inceputul injectiei pe plaja de turatii 1200-1800 RPM este prea avansat. Acest lucru ar putea cauza vibratii si uzura prematura in timp. De ce acest defect apare doar la nr 2 e un mister. Dar repet este doar o teorie si acest lucru va fi aproape imposibil de demonstrat.
- crystyxcw
- **
- 294 mesaje
- din 05 Jan 2008
- Vectra 2003 Z19DTH
- Bucuresti
crystyxcw
- Mesaje scrise: 294
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2008
- Mesaj Privat
Am avut si eu vibrochenul rupt acum ceva timp, inlocuit cu altul sh, pana in momentul de fata merge ok. Vectra C y20dth 2003. Vibrochenul s-a rupt cam la 15000km dupa ce am inlocuit volanta si tot kit-ul de ambreiaj.
Apropo de ce spui tu @bazare, astazi am dat galeria de admisie jos sa o curat si am observat ca cea mai mare depunere de mizerie se afla la nr 2 sa aiba ceva legatura cu ce spui tu?
Apropo de ce spui tu @bazare, astazi am dat galeria de admisie jos sa o curat si am observat ca cea mai mare depunere de mizerie se afla la nr 2 sa aiba ceva legatura cu ce spui tu?
- Ciprinhio
- **
- 465 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Vectra 2006 Z19DT
- Sibiu
Ciprinhio
- Mesaje scrise: 465
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
- Toma Gabriel
- *
- 6 mesaje
- din 15 Mai 2011
- Astra 2003 Y20 DTH
- Bucuresti
Toma Gabriel
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2011
- Mesaj Privat
Salut! Am revenit cu vesti noi despre vibrochen-ul rupt, tot la numarul 2. Inlocuit vibrochen SH. ST(PSG16). Cuzineti palier noi ST. Concluzia mecanicului, cuzinetii ar fi cauza ruperii vibrochenului. Dupa 1 saptamana masina merge foarte bine. Ruperea vibrochenului s-a intamplat la 7 luni dupa inlocuirea KIT AMBREIAJ inclusiv VOLANTA. KM 241.000 problema remediata de "MAIANDREI".
costache
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Galati
- Masina: Zafira 2003 Y20 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Feb 2007
- Mesaj Privat
Un caz de rupere vibrochen Y20DTH , an fabricatie 2000 , deci volanta cu masa simpla si PSG 5 ! Se intampla in jurul valorii de 200.000 km .
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
costache a scris:Un caz de rupere vibrochen Y20DTH , an fabricatie 2000 , deci volanta cu masa simpla si PSG 5 ! Se intampla in jurul valorii de 200.000 km .
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Bun , vedem ca exista probleme , dar nu vedeti ca nimeni dintre mecanici nu este in masura sa ne zica cauza exacta care duce la ruperea acestei piese.Asa ca eu cred ca la o masina intretinuta(ulei de calitate) si neforjata (fara scartaieli de roti, socuri in cutia de viteze)nu vad sa se intample.Din cati prieteni am care au acest tip de motor , chiar si de pe forum , toti au masinile peste 200 mii(chiar daca la cate unii afisajul arata 160 mii) la nici unul nu sa intamplat o asemenea problema-Deci zic eu ca intretinerea si cine a condus-o/ conduce conteaza mult.Parerea mea!
Liv68
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Salut colegi opelisti !
Ma inscriu si eu pe lista celor cu vibrochen rupt: Vectra C 2003, Y20DTH, 243.000 km, ambreaj schimbat acum cateva luni. Masina o am de noua, intretinuta corespunzator, nu a fost alergata excesiv. Inainte cam cu vreo 2-300 de km, mi s-a parut ca aud un zgomot nou in functionarea motorului, mi-am zis in gand "doamne-fereste sa nu fie vreun piston/cuzinet - dar asa a fost.
Cand s-a intamplat napasta tocmai o calcasem intr-o depasire, aveam vreo 100 km/h. Zgomotul de care va spuneam s-a accentuat brusc, apoi un trosc si motorul s-a oprit.
Am apelat la un cunoscut care lucreaza la un service Dacia-Renault sa ma ia cu platforma, asa ca am fost nevoit s-o repar tot acolo. Am facut rost de alt motor similar (cam statut, cica uleiul se facuse marmelada) si ieri au "inviat-o", merge destul de bine.
Un singur stupid semn de intrebare a ramas (si aici va rog sa-mi dati ceva sfaturi) - dupa ce au pus 5 l ulei in motor (cel putin asa apare pe factura), NU indica ulei pe joja (originala, caci motorul nou pus nu avea) ! Cand am luat-o din service mi-au zis ca "probabil este alt model de joja", dar apoi am sunat la Opel si aia afirma ca este un singur model la Y20DTH. Am mai pus eu apoi inca 700 ml - stupoare, joja tot nu ajunge la ulei - desi pare sa alunece normal.
Ceva sugestii ? Ar putea sa ajunga varful jojei in alta parte decat in baie ? N-am decat sa scot uleiul si sa-l masor, sa vad daca sunt 5,5 l cat zice in documentatie ...
Ma inscriu si eu pe lista celor cu vibrochen rupt: Vectra C 2003, Y20DTH, 243.000 km, ambreaj schimbat acum cateva luni. Masina o am de noua, intretinuta corespunzator, nu a fost alergata excesiv. Inainte cam cu vreo 2-300 de km, mi s-a parut ca aud un zgomot nou in functionarea motorului, mi-am zis in gand "doamne-fereste sa nu fie vreun piston/cuzinet - dar asa a fost.
Cand s-a intamplat napasta tocmai o calcasem intr-o depasire, aveam vreo 100 km/h. Zgomotul de care va spuneam s-a accentuat brusc, apoi un trosc si motorul s-a oprit.
Am apelat la un cunoscut care lucreaza la un service Dacia-Renault sa ma ia cu platforma, asa ca am fost nevoit s-o repar tot acolo. Am facut rost de alt motor similar (cam statut, cica uleiul se facuse marmelada) si ieri au "inviat-o", merge destul de bine.
Un singur stupid semn de intrebare a ramas (si aici va rog sa-mi dati ceva sfaturi) - dupa ce au pus 5 l ulei in motor (cel putin asa apare pe factura), NU indica ulei pe joja (originala, caci motorul nou pus nu avea) ! Cand am luat-o din service mi-au zis ca "probabil este alt model de joja", dar apoi am sunat la Opel si aia afirma ca este un singur model la Y20DTH. Am mai pus eu apoi inca 700 ml - stupoare, joja tot nu ajunge la ulei - desi pare sa alunece normal.
Ceva sugestii ? Ar putea sa ajunga varful jojei in alta parte decat in baie ? N-am decat sa scot uleiul si sa-l masor, sa vad daca sunt 5,5 l cat zice in documentatie ...
Geo89- Suspendat
- 623 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
Liv68
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Z.adrian
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu am schimbat motorul acum vreo 2 ani din acelasi motiv neinteles(schimbat ulei la timp si de calitate).Si la mine motorului de schimb ai lipsea joja.Am crezut ca, asa cum spune colegul Geo89, teava era scoasa dar am constat, cand am inlocuit baia de ulei a motorului de schimb cu cea a motorului original ( baie cu senzor de nivel)ca teava era indoita prea mult inspre arbore si turtita. Am incercat sa o inlocuiesc cu cea de pe motorul meu dar nu am putut sa o scot.
Pentru mine nu reprezinta o problema pentru ca senzorul de nivel din baie imi indica pe display'' Low Oil Level'' in cazul in care as avea nivelul de ulei sub limita minima.
Solutii pentru tine vad cel putin doua.
1. desfaci surubul care tine teava si incerci sa o ''bati'' in bloc (in cazul in care nu este bagata pana la inelul sudat pe teava)
2.faci scimbul de ulei si apoi tai din teava cate putin pana indica cat ar trebui(desi asta nu inseamna ca va pastra proportiile ca si nivele)
.....parerea mea...
Si eu am schimbat motorul acum vreo 2 ani din acelasi motiv neinteles(schimbat ulei la timp si de calitate).Si la mine motorului de schimb ai lipsea joja.Am crezut ca, asa cum spune colegul Geo89, teava era scoasa dar am constat, cand am inlocuit baia de ulei a motorului de schimb cu cea a motorului original ( baie cu senzor de nivel)ca teava era indoita prea mult inspre arbore si turtita. Am incercat sa o inlocuiesc cu cea de pe motorul meu dar nu am putut sa o scot.
Pentru mine nu reprezinta o problema pentru ca senzorul de nivel din baie imi indica pe display'' Low Oil Level'' in cazul in care as avea nivelul de ulei sub limita minima.
Solutii pentru tine vad cel putin doua.
1. desfaci surubul care tine teava si incerci sa o ''bati'' in bloc (in cazul in care nu este bagata pana la inelul sudat pe teava)
2.faci scimbul de ulei si apoi tai din teava cate putin pana indica cat ar trebui(desi asta nu inseamna ca va pastra proportiile ca si nivele)
.....parerea mea...
Geo89- Suspendat
- 623 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
si eu tot pe ideea ta merg,avem becuri,senzori si alte rahaturi care sa ne atentioneze de ulei,nu e neaparat necesara joja.cred ca se indoaie aiurea,dar pe mine oricum nu ma intereseaza,am mers asa zeci de mii de km.
p.s. ma numar si eu printre cei cu probleme la arbore si tot la pistonul numarul 2.facem lista sa dam GM-ul in judecata?poate obinem macar o revizie gratis?!?!?!
p.s. ma numar si eu printre cei cu probleme la arbore si tot la pistonul numarul 2.facem lista sa dam GM-ul in judecata?poate obinem macar o revizie gratis?!?!?!
- deleted-11331
- ***
- 768 mesaje
- din 03 Nov 2007
deleted-11331
- Mesaje scrise: 768
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 623 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 623
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Nu cred ca de vina ar fi schimbatul ambreiajului nu ai vad relevanta , mai ales ca se intampla si la x/y20dth cu volanta simpla si tot la pistonul 2 . Eu cred ca acolo este defect de fabricatie .Alta explicatie nu exista ... de ce la cati sau vaitat ca le au crapat vibrochenul sa intamplat sa fie numai la pistonul 2 si nu la 1, 3 sau 4 .Am mai auzit pe cineva care a reparat un astfel de motor si dadea vina pe cuzineti , la o alta discutie cu un coleg de forum tot la fel spunea cuzinetii , un alt coleg Toma Gabriel a scris aici ca de vina ar fi cuzinetii. Rugam un coleg sa ne puna poze cu un vibrochen rupt , si cuzinetii , sau cati colegi mecanici avem chiar nici unul dintre ei nu poate sa ne explice cauza , ca doar au desfacut motoare si au vazut ce este inauntru.
Ideea este ca Domne fereste pe toata lumea , nici nu se merita sa umbli in motor -pui altul si gata , termini circul . Odata umblat nu mai este ce a fost odata!
Ideea este ca Domne fereste pe toata lumea , nici nu se merita sa umbli in motor -pui altul si gata , termini circul . Odata umblat nu mai este ce a fost odata!
- ahappyuser
- *******
- 6,664 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,664
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Poate ar fi interesant sa se stie si turatia respectiv treapta de viteza cuplata la momentul cand s-a rupt vibrochenul.
Poate se intampla la turatii mici, in viteza 4 sau 5 si la un efort motor mare (ex. sarcina mare prin accelare puternica de la turatii inferioare cuplul maxim motor). Sau, cine stie... poate se intampla ceva in timp cu ungerea cuzinetului din biela pistonului nr. 2 iar asta ar duce la supraincalzire si la uzura prematura a arborelui.
Poate se intampla la turatii mici, in viteza 4 sau 5 si la un efort motor mare (ex. sarcina mare prin accelare puternica de la turatii inferioare cuplul maxim motor). Sau, cine stie... poate se intampla ceva in timp cu ungerea cuzinetului din biela pistonului nr. 2 iar asta ar duce la supraincalzire si la uzura prematura a arborelui.
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Interesant este ca se rupe cu precadere la Astra G, Zafira A si Vectra C cu PSG 16. Prea putin la PSG 5. Uzual totul se pune pe seama unui defect de fabricatie ce sta ascuns minim 250.000 km. Eu sunt de parere ca problemele apar din cauza volantei la PSG16 care e cu masa dubla. Inca nu fac legatura la PSG 5
- bazare
- ****
- 2,319 mesaje
- din 25 Nov 2008
- Astra 2002 y17dt
- Constanta
bazare
- Mesaje scrise: 2,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2008
- Mesaj Privat
nu e de la cuzinetii in sine ca atunci defectul aparea la oricare nu doar la 2. Este cel mai probabil un defect de fabricatie, amplificat de vibratii. Acestea probabil se amplifica dupa o schimbare de ambreiaj / volanta daca totul nu e prefect centrat.
este un caz asemanator la BMW motor N47 unde lantul de distributie se rupe aleator, chiar si la 30.000km, iar alte masini nu prezinta defectul nici la 300.000km. Nici acolo nu a existat o explicatie timp de 5 ani, s-au inlocuit producatorii pentru lanturi si vibrochen in 2011 si problema a disparut ca prin farmec.
este un caz asemanator la BMW motor N47 unde lantul de distributie se rupe aleator, chiar si la 30.000km, iar alte masini nu prezinta defectul nici la 300.000km. Nici acolo nu a existat o explicatie timp de 5 ani, s-au inlocuit producatorii pentru lanturi si vibrochen in 2011 si problema a disparut ca prin farmec.