Problema se manifesta astfel:
- la turatii de peste 2000 rot/min cand solicitarea motorului, la accelerare, este mare apar trepidatii care se transmit in toata masina asemanatoare cu cele ale rotilor care nu sunt echilibrate. Pot spune ca trepidatiile sunt regulate. Acestea se diminuiaza daca este slabita acceleratia (dar sa ramana in plaja "acceleratie") si dispar definitiv la apasarea ambreiajului. Se amplifica cu cat creste turatia si evident cuplul motorului si tind sa cred ca incep sa se diminueze cand motorul ajunde aproape de 4500 -5000 rot/min (explicatia ar fi ca la aceasta turatie cuplu a scazut si evident solicitarea).
- la decelerare si/sau frana de motor aceste vibratii/trepidatii variaza in functie de cuplul rezistiv solicitat; impresia mea este ca trepidatiile au o amplitudine mai mare.
Masina intra in viteze normal, trage normal, cuplare-decuplare ambreiaj normal (are 160.000 km si are un mic troncanit la cuplare si decuplare, probabil arcurile de pe discul de ambreiaj slabite). Motorul se comporta normal la ralanti.
Eliminam cauzele:
- cadru motor sa aiba o prindere slabita
- bucsi, pivoti, brat, etc
- suporti motor si bieleta recul (suportul central)
- genti, cauciucuri (tocmai am schimbat iarna cu vara si e acelasi lucru)
Raman in discutie:
- planetare - doar partea dinspre cutie
- cutie viteze - nu prea ar avea ce
- tot ce tine de "ambreiaj" (volanta, disc ambreiaj, placa presiune, rulment presiune)
- poate un rulment la roata, insa ar trebui sa se manifeste indiferent de situatie si in plus mai mult vibratii decat trepidatii
Astept opiniile si pataniile voastre legat de acest subiect care apare in putine discutii pe forum.
Multumesc!
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
4/7/2012 3:22:44 PM