Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • mihai_br

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Am un Astra Y17DT din 2000 si imi intra ulei in vasul de expansiune, iar pentru a rezolva problema asta sunt intr-o mare dilema: fie sa iau alt termoflot, (dar am citit ca si cele noi se duc in 2-3 ani de zile fiindca e o gresala de proiectare a producatorului, si iar intra ulei in vasul de expansiune), fie ma gandesc sa anulez termoflotul (cum am vazut ca au mai facut cativa). Ce ma sfatuiti? Care sunt riscurile? Cum se comporta masina?
PS 1. N-am gasit nimic pe forum despre avantajele sau dezavantajele racitorului de ulei.
PS 2. Mai are cineva o problema similara caruia nu i s-a raspuns - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=79522
Multumesc mult!

Salutare,
bine ati venit pe www.clubopel.com.

Este de apreciat ca ati postat totusi la o sectiune dedicata problemelor tehnice, dar dorim sa subliniem un lucru important, pentru a evita neplacerile pe viitor ,sa incercati sa cititi regulamentul acestui forum,multumesc frumos pentru colaborare si intelegere.
Am sa va expun cateva exemple,sa intelegeti despre ce este vorba:
Regulament pentru '' Probleme tehnice ''
Ce poate face functia 'CAUTA'
Postare inadecvata
Cauta si vei gasi! Cauta si vei gasi
Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ?
edit by StefanTolos

Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Salut mihai o sa ma limitez la a explica ce face respectivul schimbator de caldura ,iar tu vei lua hotararea pentru ca vei fi beneficiarul interventiei la motorul masinii tale.In primul rand particularitatea motorului turbo,diesel ori benzina este ca arderea amestecului se face mai violent si la o temperatura mai mare de aici si randament mai bun dar pentru a nu distruge pistoanele acestea sant unse si racite in timpul functionarii de jet de ulei sistem care se gaseste si pe unele motoare atmosferice dar care este obligatoriu la cele supraalimentate.In acest fel uleiul are dublu rol ungere dar si racire caldura pe care o transfera apoi sistemului de racire prin intermediul acelui schimbator.Motoarele turbo se pot comporta diferit in cazul anularii acelui sistem de la functionare doar ceva mai zgomotos la cald pana la topirea pistoanelor in cazul unei functionari constante la regim ceva mai mare daca mai avem si un tuning care mai forteaza si el putin,un ulei mai slab calitativ,randament scazut al racirii,si temperaturi ale mediului ridicate poti intui cam ce se intampla.Repet motorul turbo este dependent de acea piesa,al tau in mod particular nu pot sti pot spune doar ca masinile cu schimbadoare ulei/aer adica radiatore de ulei gen Alfa Romeo clocoteau imediat nu la anulare ci doar daca radiatorul plasat in spoiler se murdarea cu pamant.Decizi singur ce faci cu el e mai mult de povestit despre acest termoflot cum i se mai zice dar eu unu n-as renunta la el,am masini cu motor turbo la care din contra verific starea intercooerului si a lui le-am marit eficienta dar niciodata nu le-am anulat.
  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
mihai_br a scris:Salut! Am un Astra Y17DT din 2000 si imi intra ulei in vasul de expansiune, iar pentru a rezolva problema asta sunt intr-o mare dilema: fie sa iau alt termoflot, (dar am citit ca si cele noi se duc in 2-3 ani de zile fiindca e o gresala de proiectare a producatorului, si iar intra ulei in vasul de expansiune), fie ma gandesc sa anulez termoflotul (cum am vazut ca au mai facut cativa). Ce ma sfatuiti? Care sunt riscurile? Cum se comporta masina?
PS 1. N-am gasit nimic pe forum despre avantajele sau dezavantajele racitorului de ulei.
PS 2. Mai are cineva o problema similara caruia nu i s-a raspuns - https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=79522
Multumesc mult!



Va salut. Mihai asa cum a zis si colegul nostru,ramane la aprecierea ta,eu merg fara termoflot de 2 ani de zile,masina nu da nici un semn ca s-ar intampla ceva,desi acum 2-3 luni m-am uitat si la pistoane,la tot si nu e nimic afectat. Eu am incercat cu unu SH si tot nu era bun,si decat sa dau 550ron pe el...mai bine fac altceva la masina cu banii astia,cand o sa dispun de banii pentru el poate ca atunci am sa il cumpar.Salut numai bine
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@aiss, banuiesc ca l-ai anulat pentru ca aveai ulei in lichidul de racire.
Cum e situatia la masina ta acum cu termoflotul anulat?
Skip ads

  • aiss

  • Mesaje scrise: 641
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
bbmt a scris:@aiss, banuiesc ca l-ai anulat pentru ca aveai ulei in lichidul de racire.
Cum e situatia la masina ta acum cu termoflotul anulat?



Salut.Da,l-am anulat din cauza uleiului,imi facea un strat subtire in borcan. Situatia e buna,nu e nici o diferenta,termoflot/fara termoflot, vara/iarna:)
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Merci, ma interesa mai mult daca iti mai baga ulei in lichid sau nu.
Eu m-am gandit sa-i fac un bypass pentru vreo doua-trei saptamani, sa vad daca problema la mine e de acolo.
  • marianu marian alin

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2011

  • Mesaj Privat
mecannik, va explicat foarte bine rolul termoflotului. eu am avut ulei in apa si l-am inlocuit ca doar nu a fost pus acolo degeaba. a costat 5mil in bucuresti, nou gm. in ala vechi am pus diluant in gaurile de ulei si a curs prin tevile de apa. detalii la maria_nualin@yahoo.com
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Salut
Am si eu aceeasi prb, ulei in vas, asa ca ma gandesc momentan sa-l anulez ptr o perioada scurta, o luna doua.
Din ce am citit, unii l-au anulat, cum se mai comporta la un an si ceva dupa operatiunea de anulare ?
Skip ads

  • b77fda

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Ce termoflot as putea pune pe un y17dt ( alt tip)? Unul mai rezistent care s-ar potrivi la motorul meu
  • Gyo

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Sincer eu am pus original GM ,m-a ajuns circa 500 lei asta acum 2 ani ..
Ulei in antigel tot mai am ,asta datorita faptului ca nu am curatat suficient de bine instalatia..bine nu e chiar ulei ,sunt niste depuneri cenusii,o mazga care usor usor dispare .De asta te sfatuiesc si pe tine ca la schimbul lui sa faci o curatare a instalatiei foarte foarte buna ,recomand sa mergi cu apa distilata un timp ( nu se intampla nimic ) pentru a se curata foarte bine.Eu dupa 2 ani tot nu am scapat complet.
Diferenta se simte si la pedala daca ma crezi ,e mai sprintena putin ..o sa se vada diferenta.
  • b77fda

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Apr 2011

  • Mesaj Privat
Acum ce sa zic? Am citit pe alt topic despre curatarea sistemului de racire cu solutii fel de fel( cu sare lamaie si detergent) nu stiu cat e de spornica. Intrebam daca exista vreun termiflot pt alt tip de motor sa se potriveasca la y17dt dar sa fie mai rezistent. Am citit la cineva ca ae fi pus de astra h. Nu stiu cat e de rezistent dar si pretul pe masura( undeva la 700 lei). Dar daca stau bune si ma gandesc dau 700 si ma tine 5 ani( poate) sau dau 500 si ma tine 3ani. Multumesc oricum pt sfat
  • danny_nt

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Eu l-am schimbat acum 3 ani jumate si acu imi baga ulei la greu. A fost cica original gm, vreo 700 atunci. Acum vad ca se gasesc pe la 548 roni. Nu risc sa pun de la H ca nu stiu exact daca se potriveste. Nu am vazut la nimeni sa zica ca el a pus..doar ca stie pe cineva care ar fi auzit ca a pus. Imi iau azi unul si il montez diseara.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si uite asa ajunem la teci, CAUTARE !
  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut tuturor am un opel astra g x12xe din 2000 am si eu o problema asemanatoare imi dispare apa din recipient imi creste nivelul la ulei si se ingroase face un fel de spuma maro deschis, ce am citit mai sus am vazut ca la restu le intra ulei in apa mie invers apa in ulei.ajutati-ma cu ceva sfaturi. multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La tine nu exista acel termoflot sau schimbator de caldura apa/ulei acolo unde se amesteca uleiul cu apa in cazul in care se duce piesa asa ca pregateste-te de o schimbare de garnitura de chiulasa.Daca o faci mai repede poti salva motorul,daca se va infunda filtru de ulei ori sorbul de la pompa de ulei cu marmelada aia maro o sa schimbi motorul cu totu.
  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
mersi mult luni am sa cumpar garnitura si ma duc sa o monteze sper sa fie ok, ar mai trebui si curatat cred prin interior la cum arata, este greu de schimbat garnitura ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La X12XE pica garnitura distributie, prin zona pompei de apa intra antigel in ulei. Recomandat e sa schimbi distributia complet, seamana spre identic cu Z12XE, citeste la Agila si Corsa C, ai si poze, explicatii, lista de piese etc.
Nu umbla la garnitura chiulasa decat daca papa ulei (esapament afumat).
  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
salut,s-ar putea sa ai dreptate in timp ce merg se aude un fluierat fin din fata poate pompa de apa, si nu pot vedea care este baiul sa nu le schimb pe amandoua ....si cam cat costa garnitura la distributie.mersi mult pentru sfaturi sunt de mare ajutor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Citeste la Agila A si Corsa C, piese identice 99%
  • gabriel_stg

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2000 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2013

  • Mesaj Privat
am fost azi la service la un s-a tot uitat la motor si cica este condens chiar daca eu i-am spus ca pierd apa si manopera la schimbat garnituri la distributie ar fi 350 lei nu mai stiu ce sa cred joi am zis ca desfac capacul de sus si il curat poate mai ajuta(zicea ceva de genu ca poate nu-i place uleiul )in rest merge bine nu am martori pe bord trage ok. ce sa mai fac. respect D-lui DAN
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR