- george_torro
- **
- 187 mesaje
- din 15 Nov 2012
- Vectra 2000 X18XE1
- Arges
george_torro
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2012
- Mesaj Privat
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Gogoaia
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2013
- Mesaj Privat
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Salutare ,am rezolvat cu abs-ul l-am pus din nou pe al meu si mecanicul mia sters toate erorile care apareau cu autodata si de o saptamana nu se mai aprinde.Mecanicul mi-a zis ca-si setase niste erori la abs si chiar daca puneam altul tot se aprindea becul,asadar s-a rezolvat .Si un sfat pe care l-am primit sa deconectati borna de la baterie inainte sa faceti aceste operatiuni pentru a nu mai aparea erori.
Multumesc tuturor pentru indicatii dupa acest forum .
Multumesc tuturor pentru indicatii dupa acest forum .
AdrianSF
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2014
- Mesaj Privat
AdrianSF
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2014
- Mesaj Privat
murzick a scris:Un baiat din blocul vecin si-a luat de citeva luni o Vectra B ca a mea, doar ca pe motorina (Y20DTH). M-a vazut ca mai mesteream cite ceva la a mea din cind in cind, s-a mai apropiat de mine sa ma mai intrebe cite ceva si din vorba in vorba ne-am imprietenit. Acum formam o mini "celula" a clubului . Am rezolvat impreuna diverse problemute pe masinile noastre (curatare throttle body, reglare schimbator viteze, schimbat diverse beculete arse, etc).
De cind a luat masina a avut probleme cu ABS-ul. I se aprindea becul in bord de citeva ori pe zi ba la pornire, ba in mers si nu mai mergea ABS-ul. Nu am gasit nici o regula dupa care se aprindea becul. Putea sa mearga prin gropi si sa nu se aprinda si sa se aprinda la mersul pe asfalt neted. Am sapat pe forum, am citit subiectul asta interminabil si am purces la curatarea senzorilor, mufelor senzorilor si verificarea diverselor contacte. Efect - zero. Cum se aprindea becul de ABS inainte de asta, asa se aprindea si dupa. Am mers joi la intilnirea de la Polivalenta si am facut cu maiandrei un diagnostic. Erori la sistemul ABS ca la balamuc (in ordinea citirii):
C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
C0060 - Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0065 - Front Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0080 - Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0085 - Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0090 - Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0095 - Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
Am sters erorile si la prima cheie a reaparut instant C0121, cea mai grava de departe. Din ce a mai patit lumea pe forum, eroarea asta inseamna inlocuirea calculatorului de ABS cu preturi cuprinse intre vreo 500 Euro SH si 1000-1200 Euro nou. Dragut, nu?
In situatia asta, ABS-ul fiind oricum inutilizabil, nu prea avea ce pierde asa ca am hotarit sa incercam sa-l reparam.
FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos.
1. Scoaterea de pe masina.
Cu sculele potrivite nu ar trebui sa fie foarte complicat, dar cine are sculele necesare tot timpul la indemina? Calculatorul de ABS e prins de blocul hidraulic al ABS cu 4 suruburi cu cap torx (T20). Pentru a avea acces la aceste suruburi:
- am scos clema care prinde vasul de expansiune de antigel de caroserie si l-am miscat, fara sa scoatem vreun furtun din el, spre fata masini.
- am ridicat putin cutia cu relee de deasupra blocului hidraulic al ABS scotind-o din prinderile cu clic.
- am desurubat 3 piulite care prind blocul hidraulic al ABS de caroserie, ca sa putem ridica putin (nu trageti tare, pentru a nu rupe vreo teava care intra in blocul hidraulic) blocul ca sa avem acces la surubul cel mai de jos cu care am si pierdut cel mai mult timp.
Aceste 4 suruburi s-ar scoate foarte simplu cu o cheie cu cap torx cu un brat la 90 de grade, daca o fi existind asa ceva. Noi n-am avut asa ceva asa ca ne-am chinuit si am improvizat cu ce am avut. Intr-un final, dupa vreo ora jumate de munca am scos calculatorul de ABS. Conectorul se scoate tragind cu putere spre parbriz de opritorul mov de pe conector si dupa aia tragind usor de conector in sus.
LE: Am trecut pe la piata si am vazut ca exista niste seturi de capete de chei torx (si T, si E) care pot fi folosite cu o cheie clichet mica. Pare perfecta pentru operatiunea asta.
Calculatorul arata asa:
Dupa scoaterea calculatorului, blocul hidraulic arata asa:
2. Decapsularea calculatorului de ABS.
Se taie pe linia lipiturii. Noi am folosit o pinza de bomfaier, un cutter si un cutit ascutit.Adezivul cu care e lipit e tare si se taie destul de greu. De fapt ceea ce trebuie taiat e plastic din carcasa si nu adeziv. Nu taiati mai mult de vreo 3-4 milimetri pentru a nu strica vreo componenta SMD de pe cablaj. Operatiunea de decapsulare nu e foarte simpla. Daca nu sinteti siguri ca puteti efectua operatiunea, mai bine n-o faceti, pentru a nu strica iremediabil calculatorul.
Asa arata desfacut:
LE: Asta e releul buclucas:
3. Refacerea lipiturilor.
Am refacut (scos fludor cu pompa de fludor si pus fludor nou) lipitura rupta (incercuita cu rosu in poza de mai sus) si toate lipiturile mari de pe cablaj. Lipiturile de la conector doar le-am incalzit si am mai pus cite putin fludor nou pe ele.
LE: Asa arata lipitura rupta:
4. Lipirea capacului.
Am lipit capacul cu Poxipol (poate exista si adevizi mai potriviti pentru asta), punind Poxipol din belsug pe ambele suprafete care urmau sa fie lipite. Am strins cu putere si dupa ce s-a uscat Poxipol-ul am pus si o banda desilicon negru etansant pe baza de cauciuc (rezista de la -25 la +100 grade Celsius) pe imbinare pentru o etansare mai buna.
LE: Asa arata daca lasi sa se usuce etansantul in voie:
5. Punerea la loc.
Am pus la loc calculatorul de ABS pe blocul hidraulic si l-am insurubat cu cele 4 suruburi. Am pus la loc toate chestiile mutate din loc pentru a avea acces la cele 4 suruburi.
Asa arata dupa montarea la loc (n-am asteptat uscarea completa a siliconului, ca ne prindea noaptea cu masina desfacuta in fata blocului):
6. Rezultatul.
Rezultatul a fost ca nu s-a mai aprins becul de ABS si merge ABS-ul brici. Omul a facut cam 100 de km de la reparatie. Am fost special prin gropi, am frinat violent pe asfalt, pe nisip cu rezultate excelente. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
LE: Reparatia a fost facuta Vineri, 5 octombrie.
Dupa 5 luni si ~7500 km becul de ABS nu s-a mai aprins.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
De cind a luat masina a avut probleme cu ABS-ul. I se aprindea becul in bord de citeva ori pe zi ba la pornire, ba in mers si nu mai mergea ABS-ul. Nu am gasit nici o regula dupa care se aprindea becul. Putea sa mearga prin gropi si sa nu se aprinda si sa se aprinda la mersul pe asfalt neted. Am sapat pe forum, am citit subiectul asta interminabil si am purces la curatarea senzorilor, mufelor senzorilor si verificarea diverselor contacte. Efect - zero. Cum se aprindea becul de ABS inainte de asta, asa se aprindea si dupa. Am mers joi la intilnirea de la Polivalenta si am facut cu maiandrei un diagnostic. Erori la sistemul ABS ca la balamuc (in ordinea citirii):
C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction
C0060 - Front Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0065 - Front Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0080 - Rear Left Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0085 - Rear Left Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0090 - Rear Right Outlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
C0095 - Rear Right Inlet Solenoid Valve Circuit Malfunction
Am sters erorile si la prima cheie a reaparut instant C0121, cea mai grava de departe. Din ce a mai patit lumea pe forum, eroarea asta inseamna inlocuirea calculatorului de ABS cu preturi cuprinse intre vreo 500 Euro SH si 1000-1200 Euro nou. Dragut, nu?
In situatia asta, ABS-ul fiind oricum inutilizabil, nu prea avea ce pierde asa ca am hotarit sa incercam sa-l reparam.
FOARTE IMPORTANT!
Daca vi s-a aprins becul de ABS, nu va apucati imediat sa scoateti si sa desfaceti calculatorul de ABS. Poate fi in regula si sa-l stricati ca urmare a operatiunii! Pasii pe care vi-i recomand sa-i urmati:
A. Verificati daca aveti bateria buna si daca alternatorul incarca bine. ABS-ul va da erori daca aveti tensiunea prea mica.
B. Curatati senzorii, conectorii senzorilor, vedeti daca sint ok contactele. Dati o cautare pe forum, s-a mai discutat despre pozitionarea senzorilor.
C. Daca in urma operatiunilor de la A si B tot aveti aprins becul de ABS in bord, mergeti sa faceti un diagnostic la service sau la vreo intilnire a colegilor de forum care au cele necesare pentru a face un diagnostic.
Daca aveti vreun senzor defect, schimbati-l.
Daca erorile nu sint de senzori si diagnosticul ar fi schimbarea calculatorului, abia atunci aveti un candidat pentru operatiunea descrisa mai jos.
1. Scoaterea de pe masina.
Cu sculele potrivite nu ar trebui sa fie foarte complicat, dar cine are sculele necesare tot timpul la indemina? Calculatorul de ABS e prins de blocul hidraulic al ABS cu 4 suruburi cu cap torx (T20). Pentru a avea acces la aceste suruburi:
- am scos clema care prinde vasul de expansiune de antigel de caroserie si l-am miscat, fara sa scoatem vreun furtun din el, spre fata masini.
- am ridicat putin cutia cu relee de deasupra blocului hidraulic al ABS scotind-o din prinderile cu clic.
- am desurubat 3 piulite care prind blocul hidraulic al ABS de caroserie, ca sa putem ridica putin (nu trageti tare, pentru a nu rupe vreo teava care intra in blocul hidraulic) blocul ca sa avem acces la surubul cel mai de jos cu care am si pierdut cel mai mult timp.
Aceste 4 suruburi s-ar scoate foarte simplu cu o cheie cu cap torx cu un brat la 90 de grade, daca o fi existind asa ceva. Noi n-am avut asa ceva asa ca ne-am chinuit si am improvizat cu ce am avut. Intr-un final, dupa vreo ora jumate de munca am scos calculatorul de ABS. Conectorul se scoate tragind cu putere spre parbriz de opritorul mov de pe conector si dupa aia tragind usor de conector in sus.
LE: Am trecut pe la piata si am vazut ca exista niste seturi de capete de chei torx (si T, si E) care pot fi folosite cu o cheie clichet mica. Pare perfecta pentru operatiunea asta.
Calculatorul arata asa:
Dupa scoaterea calculatorului, blocul hidraulic arata asa:
2. Decapsularea calculatorului de ABS.
Se taie pe linia lipiturii. Noi am folosit o pinza de bomfaier, un cutter si un cutit ascutit.
Asa arata desfacut:
LE: Asta e releul buclucas:
3. Refacerea lipiturilor.
Am refacut (scos fludor cu pompa de fludor si pus fludor nou) lipitura rupta (incercuita cu rosu in poza de mai sus) si toate lipiturile mari de pe cablaj. Lipiturile de la conector doar le-am incalzit si am mai pus cite putin fludor nou pe ele.
LE: Asa arata lipitura rupta:
4. Lipirea capacului.
Am lipit capacul cu Poxipol (poate exista si adevizi mai potriviti pentru asta), punind Poxipol din belsug pe ambele suprafete care urmau sa fie lipite. Am strins cu putere si dupa ce s-a uscat Poxipol-ul am pus si o banda de
LE: Asa arata daca lasi sa se usuce etansantul in voie:
5. Punerea la loc.
Am pus la loc calculatorul de ABS pe blocul hidraulic si l-am insurubat cu cele 4 suruburi. Am pus la loc toate chestiile mutate din loc pentru a avea acces la cele 4 suruburi.
Asa arata dupa montarea la loc (n-am asteptat uscarea completa a siliconului, ca ne prindea noaptea cu masina desfacuta in fata blocului):
6. Rezultatul.
Rezultatul a fost ca nu s-a mai aprins becul de ABS si merge ABS-ul brici. Omul a facut cam 100 de km de la reparatie. Am fost special prin gropi, am frinat violent pe asfalt, pe nisip cu rezultate excelente. Merge ABS-ul impecabil. Misto economie, nu? Va voi tine la curent cu evolutia.
LE: Reparatia a fost facuta Vineri, 5 octombrie.
Dupa 5 luni si ~7500 km becul de ABS nu s-a mai aprins.
Am mai reparat alte 5 ABS-uri intre timp si toate functioneaza perfect dupa operatiune.
Voi mai edita postul pe parcurs, pentru a corecta/adauga.
Alte tutoriale cu aceiasi tema a scris:
Tutorial efectuat pe Vectra B Z16XE de adi_diaconu impreuna cu Stefan Tolos
Tutorial efectuat pe Vectra B X20XEV de ksper
Tutorial efectuat pe Vectra B Z16XE de adi_diaconu impreuna cu Stefan Tolos
Tutorial efectuat pe Vectra B X20XEV de ksper
Dumnezeusa iti dea sanatate! A meeers si la mineee
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
fan opel
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Calarasi
- Masina: Vectra 2001 y 2.0 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
mariusboy
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Salut! Masina mea este opel vectra b2 sport din 2001 1,8 92kw si acum o luna de zile am decis sa ii schimb lichidul de frina. Operatiunea desfasurata in service autorizat a decurs normal. dar apoi mi s-a aprins martorul Abs in bord! am zis ca isi revine oarecum de la sine! Gresit! Calculatorul masinii nu minte niciodata! Acum citeva zile am decis sa vizitez un electrician auto si sa imi diagnostichez problemele, erorile. si testerul mi-a indicat: C0800 - Switched Battery Voltage Low (Valve Relay)
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction ! prima eroare s-a sters si nu a mai aparut la repornirea motorului dar eroarea Abs a persistat. Electricianul in prima faza mi-a explicat ca ar putea fi vorba de resturi, reziduuri ramase dupa schimbarea lichidului de frina foarte vechi si aerisirea nu a fost completa. si ca solutie am sa ies cu masina pe sosea , sa accelerez puternic si sa frinez maxim pentru a forta Abs! Nu am bagat in seama aceasta grozavie, mai ales ca mi se parea clar si din denumirea erorii ca este vorba de partea electronica, modulul ABS. Am mai mers si la alti doi electricieni auto care mi-au spus ca pot scapa de problema doar schimbind modulul Abs. Cost? 4300 lei unul nou! sau 100-200 euro unul la SH. Acum na, doar nu era sa ramin fara sprijinul ABS-lui. si am inceput cautarile pe la centre de dezmembrari. nu am gasit . Dar mi-a venit o idee: daca electricianul respectiv a avut dreptate si trebuie sa fortez Abs? am mers pe un drum pietruit si usor denivelat din afara orasului. Am accelerat la 60 km.h si frina brusca. rezultatul: masina s-a dus sanie! hai sa incerc din nou. Iar viteza si frina puternica, Si ce sa vezi ? intra ABS! am mai incercat de 2 ori si a intrat Abs! Martorul din bord a ramas stins si s-a rezolvat problema! Nu stiu daca a mers si la altii sau daca altii au intimpinat o problema asemanatoare, dar va recomand procedura. e simpla si nu necesita costuri! Inainte de a da bani pe modul sau alte piese.
Niciunul dintre cei trei electricieni vizitati nu a dorit si nu a fost de acord sa intervina deschizind cutia modului Abs, precum in tutorial. Oare de ce?
C0121 - Valve Relay Circuit Malfunction ! prima eroare s-a sters si nu a mai aparut la repornirea motorului dar eroarea Abs a persistat. Electricianul in prima faza mi-a explicat ca ar putea fi vorba de resturi, reziduuri ramase dupa schimbarea lichidului de frina foarte vechi si aerisirea nu a fost completa. si ca solutie am sa ies cu masina pe sosea , sa accelerez puternic si sa frinez maxim pentru a forta Abs! Nu am bagat in seama aceasta grozavie, mai ales ca mi se parea clar si din denumirea erorii ca este vorba de partea electronica, modulul ABS. Am mai mers si la alti doi electricieni auto care mi-au spus ca pot scapa de problema doar schimbind modulul Abs. Cost? 4300 lei unul nou! sau 100-200 euro unul la SH. Acum na, doar nu era sa ramin fara sprijinul ABS-lui. si am inceput cautarile pe la centre de dezmembrari. nu am gasit . Dar mi-a venit o idee: daca electricianul respectiv a avut dreptate si trebuie sa fortez Abs? am mers pe un drum pietruit si usor denivelat din afara orasului. Am accelerat la 60 km.h si frina brusca. rezultatul: masina s-a dus sanie! hai sa incerc din nou. Iar viteza si frina puternica, Si ce sa vezi ? intra ABS! am mai incercat de 2 ori si a intrat Abs! Martorul din bord a ramas stins si s-a rezolvat problema! Nu stiu daca a mers si la altii sau daca altii au intimpinat o problema asemanatoare, dar va recomand procedura. e simpla si nu necesita costuri! Inainte de a da bani pe modul sau alte piese.
Niciunul dintre cei trei electricieni vizitati nu a dorit si nu a fost de acord sa intervina deschizind cutia modului Abs, precum in tutorial. Oare de ce?
- georgerusu
- **
- 196 mesaje
- din 09 Aug 2011
- Vectra 2001 Z16XE
- Iasi
georgerusu
- Mesaje scrise: 196
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2011
- Mesaj Privat
si mie mi se mai intampla sa se stinga martorul ABS atunci cand mergeam pe drumuri cu denivelari ceva mai repede. Cred ca se intampla asta pentru ca de la vibratii/socuri probabil pentru un timp foarte scurt faceau piciorusele alea dezlipite contact asa cum trebuie. La tine ori se intampla acelasi lucru (situati in care trebuie sa reconditionezi calculatorul ABS) ori e problema in alta parte si anume senzor, cablaj senzor, etc. In principiu daca iti apar pe diagnoza multe erori pe ABS e dus calculatorul
Succes!
Succes!
mariusboy
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2012
- Mesaj Privat
Multumesc frumos. Repet de atunci nu s-a mai aprins martorul Abs in bord si functioneaza. Nu prea ma mai intereseaza acum prea tare de ce sau cum de s-a intimplat. important este ca functioneaza si am aplicat cea mai simpla si ieftina metoda. aceea a socarii masinii , a fortarii ei prin crearea conditiilor de intrare a abs-ului. iar in legatura cu acei pini, erau intacti fara pic de calamina pe ei, deci contactul era ok.
roket
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2014
- Mesaj Privat
- george_torro
- **
- 187 mesaje
- din 15 Nov 2012
- Vectra 2000 X18XE1
- Arges
george_torro
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2012
- Mesaj Privat
roket
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2014
- Mesaj Privat
- george_torro
- **
- 187 mesaje
- din 15 Nov 2012
- Vectra 2000 X18XE1
- Arges
george_torro
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2012
- Mesaj Privat
roket
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2014
- Mesaj Privat
- george_torro
- **
- 187 mesaje
- din 15 Nov 2012
- Vectra 2000 X18XE1
- Arges
george_torro
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Arges
- Masina: Vectra 2000 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2012
- Mesaj Privat
roket
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Y16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jun 2014
- Mesaj Privat
- moshu1
- ***
- 980 mesaje
- din 21 Jun 2009
- Iasi
moshu1
- Mesaje scrise: 980
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor !
Zilele trecute mi s-a aprins becul de la ABS . La rece, martorul sta aprins, dar daca circul si fac o oprire de 5 min, martorul se stinge . Am citit pe forum si am verificat siguranta ABS si nu e arsa . Inca nu am avut posibilitatea sa verific senzorii si nici calculatorul ABS .
Vreo idee, ce ar putea fi ?
Masina e cea din semnatura .
Zilele trecute mi s-a aprins becul de la ABS . La rece, martorul sta aprins, dar daca circul si fac o oprire de 5 min, martorul se stinge . Am citit pe forum si am verificat siguranta ABS si nu e arsa . Inca nu am avut posibilitatea sa verific senzorii si nici calculatorul ABS .
Vreo idee, ce ar putea fi ?
Masina e cea din semnatura .
corsagsi
- Mesaje scrise: 70
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2012
- Mesaj Privat