- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ca sa ai 2 trepte de viteza la electroventilator, iti trebuie rezistenta respectiva, releu de comanda care sa comande cele 2 viteze si o termocupla care constructiv sa stie sa comande releul ce-ti face cele doua viteze. Termocupla asta obligatoriu trebuie sa stie sa comande pornirea electroventilatorului la temperatura de declansare (adica la 95grade C, de exemplu). Poate ca releul tau de pe masina stie sa faca cele 2 viteze si poate termocupla ta stie si sa le comande corect (prin cei 3 pini ai ei), in acest caz va trebui sa cumperi un alt electroventilator (cu rezistenta proprie) care stie sa functioneze pe cele 2 viteze (pe asta il testezi alimentandu-l pe direct cu curent pe mufa, ca sa nu cumperi unul defect) apoi te duci la un electrician auto sa-ti traga firele pe masina (si deci sa-l poti integra in partea electrica a masinii, sa functioneze corect).
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Legat de cele spuse de catre "marius_f" opleurile fabricate pana in '96 au numai o treapta de viteza adica numai 2 fire ce pleaca de la termocupla de pe radiator. La mine , model '97 , cu motot Isuzu pleaca 3 fire din termocupla de pe radiator si firele duc in releul mic care imi lipseste si se afla in fata filtrului de aer de la habitaclu si in acea "cutie" se afla 3 relee mari si unu mai mic.
Rog in continuare daca stie cineva seria , nr de pe acest releu, sau de unde il pot achizitiona sa ma anunte!
Eu am 3 ventilatoare pe partea de racire si 6 relee. Daca te ajuta la ceva ma duc si le fac o poza de sus, ca sa vezi codurile. La mine toate cele 6 relee sunt la fel, nu e vreunul mai mare sau mai mic.
- marius_f
- ***
- 534 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 534
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri seara m-am dus sa fac o poza dar nu a iesit seria releelor, astazi o sa mai fac ceva poze pe ziua si le urc aici.
L.E.
Si Opel Omega cu motorul turbodiesel de 2.5 (cel fabricat de BMW) are tot 3 ventilatoare de racire.
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Mar 13 Mai, 2014 8:32 am, modificat de 2 ori în total
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat











- marius_f
- ***
- 534 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 534
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Uite ce am eu in compartimentul motor

Este o cutie dreptunghiulara, pozitionata inspre parbriz, langa vasul de antigel
Nu stiu daca este la fel cu releul din pozele tale, dar cert este faptul ca daca il scot de acolo nu mai porneste motorul. Probabil ca este releul pompei de benzina.
Langa releu, ar mai fi un loc pt un alt releu care insa lipseste, precum si un locas al unei sigurante, care la fel lipseste.
In tabloul de sigurante din masina, de sub bord, am 2 sigurante mari de 30A
Una din ele sigur este pt ventilatorul radiatorului de racire, dar cealalalta ... . Probabil ca este pt ventilator habitaclu, cred ...
Precizez ca termocupla de pe radiator are 3 pini
Astept pareri
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- marius_f
- ***
- 534 mesaje
- din 05 Jun 2008
- Astra 1994 c18nz
- Dolj
marius_f
- Mesaje scrise: 534
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 1994 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2008
- Mesaj Privat
Ce mi-ai da un OZN sa il repar, ce mi-ai da o schema electrica sau si mai rau, mai multe scheme electrice ... 😊
De ce sa nu recunosc, unde nu ma pricep, asta este ...
"E grele pt mine asa ceva''
Mersi oricum de raspunsuri si pt faptul ca ai pus poze
O sa caut un electrician mai cu simtul raspunderii si un ventilator cu rezistenta din aia pe el
Toate cele bune
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
masina este un astra f motor c18xe cu aer conditionat.
am un ventilator mai mic in fata radiatoarelor pe partea catre bara fata si unul in spatele radiatoarelor catre motor.
ideea e ca nu imi porneste decit ventilatorul mare si asta pe ultima treapta cind apa e deja trecuta de 100 de grade si e aproape de rosu.
am mai vorbit cu un coleg ce are acelasi motor ca si mine si zice ca la el porneste si ventilatorul mic si cel mare in momentul in care porneste AC-ul...imediat cum apasa butonul si cupleaza compresorul...la mine porneste decit cel mare si asta la vreun minut dupa ce cupleaza compresorul.
deci chiar daca am sau nu aerul conditionat pornit ventilatorul mic nu porneste deloc iar cel mare porneste doar pe maxim.
pe radiator am doua sonde,una cu 2 fire in partea de sus si una cu 3 fire in partea de jos.
momentan la asta cu 3 fire m-am legat cu un buton sa pot porni eu ventilatorul cind vreau pina rezolv problema...
am incercat sa fac un strap intre pinii sondei cu 2 fire dar nu se intimpla absolut nimic.
am masurat cu o lampa de control daca am curent si pe unul din pini se aprinde foarte slab becul lampii iar pe celalalt nu vine deloc curent.
apoi am masurat cu un multimetru si pe acelasi fir imi da ca am 12,8 volti,deci plus exista.
dar oare nu ar trebui sa fie plus pe ambele fire?
stie cineva,treptele de viteza ale ventilatorului le da termocupla cu 3 fire sau e si vreo rezistenta de trepte cum spunea cineva mai sus?
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
problema cea mai mare e ca e tare greu de ajuns la nemernica asta de rezistenta...trebuie sa dau bara fata jos si am inteles de la cineva care dezmembreaza astra ca daca vreau sa dau jos ventilatorul mic in caz ca e defect el,trebuie sa dau jos ambele radiatoare.
- ahappyuser
- *******
- 6,778 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,778
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat