Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut
de ceva timp, la venirea caldurii, cand motorul trece de 90 de grade, la ralanti incepe sa imi palapaie becul de ulei. pasii pe care i-am facut inainte de a ajunge la inlocuirea pompei de ulei au constat in marirea presiunii uleiului din pompa de ulei (valva de suprapresiune) si inlocuirea senzorului de presiune plus inlocuire ulei. nici o deosebire, acelasi bec aprins la ralanti cu motorul cald.
astazi am schimbat (in fata blocului) pompa de ulei, uleiul si am refacut distributia. pornit la prima cheie, becul de ulei s-a stins imediat, totul in regula. in partea superioara, daca scot busonul de la ulei scuipa afara picaturi de ulei serios. Sorbul pompei de ulei l-am verificat si era curat. Am iesit la o plimbare de verificare si dupa 90 grade, hop, becul de ulei a inceput iar sa palpaie la ralanti.... masina este o vectra b din 1996, mentionez ca ulei nu mananca si nici nu pierde.simeringurile de la arbore sint ok, la fel cele de la axele cu came. nu scoate fum nici alb si nici albastru, consum 9-10% in oras si 5-6 afara ( intre 90-120). ralanti stabil de approx 850rpm (citit cu opcom, intrucat nu am turometru) . Daca senzorul de presiune al uleiului este pe pompa de ulei, unde se pierde presiune? care este circuitul uleiului in acest motor? ce as mai putea inlocui sau verifica personal inainte de a ma gandi la service?am uitat sa specific ca motorul merge foarte rotund, silentios, fara nici o bataie. am mers si la munte, si la mare fara nici o problema. in mers , afara, temperatura nu creste peste 85 grade si nu a palpait niciodata becul sub 90 grade.Ulei GM 10W40. Va multumesc.


Ultima modificare facuta de ammorex112 la Dum 08 Jun, 2014 11:34 pm
Skip ads

  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Revin. dupa ce am citit posturi si informatii pe net si m-am mai invartit pe langa masina am gasit ce mi-a scapat ieri: am joc axial in arborele cotit, joc destul de mare( volanta mi-a frecat putin de baia de ulei,si acum mi-am dat seama care era zgomotul de zdranganit cand cuplam cutia automata la rece ), dar fara simeringuri duse si cred ca pe aici am pierderi de presiune la ulei... corectati-ma daca gresesc, dar cuzinetii de la arbore sunt dusi. intrebare: care din cuzineti sint raspunzatori de jocul axial, sau ce tine arborele sa nu oscileze axial? daca motorul nu bate,nu troncane, nu scoate fum, merge rotund, as putea incerca a schimba doar cuzinetii de la arbore, fara rectificari si dat jos motor? acesti cuzineti sint cuzinetii de palier? ei sunt tot pereche, ca cei de la biela? daca da, banuiesc ca nu se pot inlocui fara a da jos arborele cotit, in service. mentionez ca nu prea imi permit sa duc masina in service si nici nu vreau sa mai bag prea multi bani in masina, a inghitit destui de-a lungul anilor. multumesc.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Salut, se poate pierde presiune ulei pe la cuzineti palier. Cuzinetii palier sunt in numar de 10 , pereche cate 2. Partea proasta este ca trebuie sa dai cutia jos sau daca exista posibilitatea sa o departezi putin pentru a scoate arborele. Obligatoriu trebuie rampa in caz contrar este foarte incomod sa lucrezi atatea ore taras pe spate.
O presiune ulei cu un manomentru ai luat?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
nu cred ca are rost sa te apuci sa inlocuiesti cuzineti.... poate este arborele strambat.. poate s-au mai dus si alte piese...
nu e mai simplu sa cauti un bloc motor sh?
http://olx.ro/oferta/bloc-m...c.html#c630ea5c55
Skip ads

  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut. multumesc de sfat, insa nu as crede ca arborele este stramb, motorul este foarte silentios, nu vibreaza, nu bate, nu troncane, nu mananca si nu pierde ulei. porneste la sfert de cheie, nu scoate fum, nu se inneaca, trage foarte bine si consuma ok.am masina de multi ani si o cunosc bine. singurele simptome care mi-au atras atentia este aceasta palpaire a becului de ulei cand afara este cald si trece temperatura motorului de 90 grade.La pornire motorul nu scoate nici un zgomot suspect, doar atunci cand cuplez cutia in drive si este rece, banuiesc ca atunci volanta este impinsa spre blocul motor.in timpul mersului si dupa o incalzire usoara a motorului nu mai apare acel zgomot metalic. acum ca am vazut unde freaca volanta la rece( de fapt sunt niste capete de suruburi patrate de pe volanta care au mancat din baie), m-am lamurit. daca era stramb arborele nu ar fi trebuit sa existe vibratii, simptome? ce ma intereseaza este ce poate provoca acest joc axial al vibrochenului. inteleg ca sunt 5 perechi de cuzineti de palier. mai exista si alte piese care tin arborele in pozitie? in capetele arborelui mai exista rulmenti sau altceva, sau arborele sta doar in cele cinci lagare? uzura cuzinetilor de palier este raspunzatoare de joc, sau lagarele? sau si unele si altele? multumesc daca ati avut rabdare sa cititi, trebuie sa incerc orice varianta inainte de a ma hotari daca mai repar motorul sau dezmembrez masina... Sad
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Daca arborele ar fi stramb s-ar crea dezechilibru , lucru care ar duce rapid la ruperea lui, in schimb datorita lipsei de ungere acesta poate suferi uzura in cazul acesta arborele trebuie rectificat. Daca demontezi , obligatoriu trebuie verificat arborele la un atelier de rectificari daca respecta cotele.
Uite aici niste imagini ca sa-ti dai seama cat de cat.


Primul cuzinet vine montat direct pe bloc ( incercuit cu rosu) al doilea vine montat deasupra lui. Peste cel de-al doilea vine montata o piesa (imi scapa numele la ora asta) care se strange la 2 suruburi (incercuit cu alb). Sistemul este similar cu cel de la biela.Alinierea cuzinetilor se face prin ghidajelor lor , de fapt par rupti in locul de prindere pentru a garanta fixarea pe pozitie.
Apropo in imaginea incercuita cu rosu se observa uzura mare la cuzineti palier respectiv biela.
P.S. Imaginile sunt luat de pe google , nu stiu ce motoare sunt dar sistemul este acelasi la toate. Arborele sta doar pe cuzineti.
P.S. 2 Ai luat presiunea ulei cu un manometru ? Asta asa ca sa nu desfaci motorul degeaba iar problema sa fie de natura electrica (martor bord).
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi cuzinetii astia tin arborele in loc... cam greu sa se uzeze toti 5 ..
a fost schimbata vreodata volanta? Poate sunt prea lungi suruburile cu care e prinsade arbore..
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Op3l, multumesc pentru poze si explicatii. Luciraica, multumesc, suruburile care au mancat din baie sint cele 3 suruburi care tin pe volanta convertorul de cuplu(capetele lor de fapt, suruburile sunt infiletate dinspre bloc prin volanta si in convertor). pe baie, in zona de contact cu blocul, este clar vizibila o urma de tasare/frecare, acolo unde s-a apropiat volanta si s-a lovit de baie. ce ma nedumereste totusi este ce impiedica vibrochenul sa nu oscileze axial si de ce are joc asa de mare. s-au uzat lagarele si permit arborelui joc axial? interesant este ca pe un site am gasit pentru acest motor denumirea de "LAGAR AXIAL ARBORE COTIT"(dar fara poza si pret piesa), si ma intreb daca lagarele sunt toate la fel si eventual ca latime cat zona de prindere a arborelui sau unul din ei are un ghidaj separat, ceva. am vazut ca, virgula, cuzinetii de palier sint de latimea lagarelor. exista varianta sa se fi mancat din lagare (lateral) sau din arbore? mentionez ca in baie nu am avut particule de metal. am sa incerc in week-end sa distantez cutia si poate reusesc sa scot arborele, cred ca oricum ies mai ieftin sa imi cumpar alt motor. stie careva prin bucuresti un service decent care sa nu strambe din nas daca le zic ca vreau sa imi fac motorul?
Skip ads

  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 553
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Sal. http://www.google.ro/search...&ved=0CBgQsAQ
Poate ajuta.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. multumesc tuturor celor care au citit si mi-au si raspuns. am luat decizia de a-mi achizitiona o macara girafa pentru a-mi scoate singur motorul si sa il demontez bucati.Vreau sa vad in ce stare este. daca reusesc sa mi-l fac singur, bine, daca nu, voi achizitiona luna viitoare un motor second-hand, dar macar mi-l montez eu. astfel imbin utilul cu placutul. va tin la curent. Smile
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poti folosi un scripete cu sufa... este fo 100 RON..si ridica pana la 1000 kg
ce-i drept trebuie o bara sau o sina metalica.. sau o craca..
si un prieten ca ajutor... si o lada de bere ptr. dupa
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. am revenit. am gasit o macara ok ca pret, scos motor si demontat. problema majora : arborele s-a mancat destul de adanc in zona cuzinetului central,pe partea dinspre volanta . surprinzator de mare santul, iar cuzinetul subtiat la jumatate fata de partea dinspre distributie. la randul lor si lagarele toate au uzura pe partea in care arborele a fost impins spre distributie.Nu mai spun ca arborele a ros putin si din bloc, in zona de rotatie a lagarelor. La ce joc avea arborele (3-4 mm) ma mira ca nu batea si era foarte silentios si la ralanti. cuzinetii toti cu uzura, mai mult la arbore, mai putin la biele.as incerca, virgula, ca prin schimbarea arborelui, a lagarelor si a cuzinetilor, sa mai fac sa mai mearga motorul. nu stiu daca alte lagare si un arbore fara uzura mare ar scadea jocul axial suficient ca volanta sa nu se mai frece de bloc si baie. ce ma ingrijoreaza este ca jocul axial va fi oprit doar de lagare, iar partea de montaj a lagarelor (din bloc) va fi mai mica decat lagarul cu distanta pe care a "sapat-o" arborele vechi.ce ziceti, am vreo sansa? nu as cumpara un alt motor sh, pentru ca nu stiu ce gasesc in el si nu m-as risca daca mai am o sansa cu asta al meu.Am pus poze cu santul central si uzura vizibila pe tot arborele, plus cuzinetul central cu uzura...
Skip ads

  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut. revin. achizitionat macara+suport prindere motor(770ron), arbore sh si lagare prindere arbore(220ron). am fost la masurat arborele(20 ron spaga), era in parametrii, nu necesita rectificare (cota zero) . cumparat cuzineti palier si biela standard plus simering arbore (spre cutie)(230ron). lagarele care au venit cu arborele erau prea stranse,vibrochenul se invartea destul de greu asa ca am pus lagarele mele (cu uzura). montat ansamblul, strans suruburile vechi pe lagare (palier si biela) manual, nu foarte stranse,iar rezultatul este momentan bun. arborele nu mai are joc axial, motorul merge bine, doar o foarte mica bataie de cuzinet de biela, zic eu. sambata mai dau baia jos odata si am sa strang toate suruburile aproape de cuplul din manual, cu o cheie dinamometrica. am lasat motorul sa se incalzeasca si nu s-a mai aprins becul de ulei la 90 grade. nici cand cuplez cutia automata nu mai haraie nimic, la rece. sambata sper sa o termin si sa ies la drum, sa vad daca se comporta bine si la drum.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut. bucurie de scurta durata. am remediat bataia,motorul merge foarte rotund(fara batai, vibratii, zgomote) dar la drum, in trafic, dupa jumatate de ora de "caldura" a inceput sa imi palpaie din nou becul la ulei cand motorul a trecut de 90 grade. Am nevoie de o idee pe unde ar mai putea sa piarda presiune la ulei sau ce sa mai verific, ma gandesc ca totusi cu alt arbore in parametri si cuzineti noi ( plus pompa noua de ulei) nu poate fi aceeasi situatie ca inainte de inlocuirea vechiului arbore si a cuzinetilor uzati. mentionez ca arborele l-am invartit usor cu cuzineti noi si nu a scos nici un zgomot, sau sa traga greu motorul, ca sa suspectez ca am strans lagarele prea tare si s-au uzat brusc cuzinetii. becul de ulei se stinge intr-o secunda de cum am dat la cheie. se poate pierde prin partea superioara presiune? pe la lagarele de la axele cu came, tacheti? Care este circuitul uleiului prin acest motor? sa suspectez uleiul GM 10W-40? inainte de inlocuirea pompei de ulei, masina a mers in ultimii 5 ani numai cu ulei Q8 10w-40 plus aditiv. totusi, orice ulei ar fi, nu cred ca este normal sa se aprinda becul de ulei pe la 90 grade. orice idee este binevenita. multumesc.
  • snicola

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Eu am luat arbore cota zero plus cuzinetii pe care a lucrat (motor desfacut in fata mea) plus un piston de la Dancor cu 750 de lei ... masina are 13 000 de km de la reparatie si nici o problema pe partea de motor. Atentie la simeringurile de palier, sa le pui noi dupa ce desfaci motorul.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Pompa de ulei a venit cu simering nou, iar cel dinspre cutie l-am luat nou. Nu curge pe nicaieri. Din ce stiu eu, in baie nu ar trebui sa fie presiune. Banuiesc ca atunci cand motorul se incalzeste bine si uleiul se subtiaza, pe undeva " trece" prea repede si scade presiunea in pompa, lucru indicat de senzorul de presiune al uleiului. Mersi oricum.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Pune un manometru cand motorul e la 90 de grade sa te convingi ca intradevar presiunea este mica....sub 1.5 bar.
  • ammorex112

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jul 2007

  • Mesaj Privat
problema rezolvata: scos jumatate de litru de ulei si pus in loc o cutie de aditiv. becul nu a mai palapait deloc, chiar daca am dus motorul in 100 grade (pe loc, fara ventilator) si am mers bara la bara dimineata si in traficul orei 18( luni, marti si miercuri). un final glorios, sper ca nu doar temporar... toate bune, tuturor!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR