Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
adi.pop a scris:Am si eu un Astra G din 2001 motor Y20DTH in opcom imi apar erorile: P1100 - Critical system malfunction 1 (refer to checking procedure: trouble code description) si P0105 - Critical system malfunction 2 (refer to checking procedure: trouble code description).
Speta are finetea ei.P1100-precizeaza o neconcordanta intre ce citeste MAF si ce citeste MAP(acceptam ideea ca senzorii sunt OK,la nevoie se imprumuta de pe o masina functionala).Daca nu ar exista EGR,logic,ceea ce citeste MAF,trece prin turbo si apoi este citit de MAP(existind concordanta).Problema apare la turatii de peste 3000rot/min cind EGR,ar trebui sa inchida supapa complet,dar din diferite cauze(discutabile) nu o face 100%,urmarea fiind o crestere a presiunii in admisie(anormal),citita de senzorul MAP si considerata de calculator periculoasa pentru motor.Automat,este taiata comanda turbosuflantei,moment in care puterea motorului este diminuata considerabil.Aparitia celor doua coduri P1100 si P0105,ne confirma ca problema nu are la baza cauze ce tin de turbosuflanta.Probleme la turbosuflanta(blocaj de comanda clapet),in caz de presiune mare,era generat numai codul P0105(deoarece exista corelare intre MAF si MAP).De cele mai multe ori in spete asemanatoare apare si eroare cu trimitere la EGR(vedeti posturile de mai sus).
Skip ads

  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Daca la inceput am avut cele 3 coduri erori mai exact:
P0105
P0400
P1100

Iar dupa ce am schimbat senzorul de presiune turbo masina tot asa merge si cand a fost sa-mi apara o eroare, mi-a aparut doar P0400


Azi am facut o testare cu Op-com la valori reale, atat la relanti cat si cand accelerez pe loc, iar rezultatele arata ca e posibil sa fie tot senzorul de presiune defect chiar daca nu mi-a aparut eroare.

Voi ce parere aveti?













  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Vlad,as dori sa vb la tel.asta e nr meu 0724
593089,am avut si eu aceleasi erori in primii km cand am cumparat masina...cu greu am ajuns in CT,nu mi-au mai aparut odata cu verificarea intalatiei de vacuum,curatarea egr-ului,a galeriei de admisie ,si a map-ului.de atunci am facut aproape 2000 km si nu mai am nici o eroare stocata....dar nici nu trage prea bine,si consuma foarte mult.suna-ma sa mai schimbam anumite date..poate rezolvam ,nu vreau nici eu sa dau masina pe mana "mecanicilor"de doi lei...crede-ma ca stau si citesc aici pe putin 6ore pe zi,si pot spune ca am invatat foarte multe despre masina mea.succes!astept si remedierea din partea ta.
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Daca e vreu-un doritor cu y20dth/2001,stabilim o zi de comun acord,sa verificam valorile reale ale motorului citite cu op-com-ul,prin telefon ,ok,sunati-ma la nr de mai sus...nu se stie poate descoperim anumite lucruri.
Skip ads

  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Boby-Geo te sun azi si vb la telefon Smile
  • adi.pop

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Voi incerca si eu sa verific saptamana ce urmeaza toate furtunasele de la vacum. Ce pot sa va spun e ca la mine masina trage bine numai cand ii in sarcina/turatii mari in a 4-a (3000-4000) sau a 5-a (peste 2500-3000) imi taie turbo. Dupa cele spuse de big_electro61 ma bate gandul sa schimb egr-ul desi l-am curatat cat de cat. Cum gasesc ceva postez.
  • Boby-Geo

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001 Y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Si eu am observat la fel la mine,dar nu cred ca egr-ul trebuie schimbat...daca tine vid si nu e blocat,cred ca este bun.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Mie dupa ca imi taie turbo,imi da eroae senzor de turatie,asta dupa ce am schimbat 3 senz. MAP,azi daca este frumos schimb senz de turatie ca il am rezerva.
Skip ads

  • adi.pop

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pentru cei cu erorile postate de mine mai sus in acest topic am facut o cercetare mai amanuntita si am gasit in Tis 2000 urmatoarele:
1. Check intake system/charge air hoses for leaks (secondary air, porosity and blockages)
2. Ignition OFF
Disconnect vacuum hose from following component:
Vacuum Actuator - Boost Pressure Control Valve
Connect vacuum pump MKM-667 (hose side) to:
Vacuum Actuator - Boost Pressure Control Valve
Engine idling
Select and enable diagnostic tester actuator test:
Boost Pressure Control Solenoid Valve Test
Use soft key to activate the corresponding component
Nominal Value
Indicates the vacuum pump a value between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar )?
if yes next step
3.Ignition OFF
Close the following vacuum connection tightly (hose side)
Vacuum Actuator - Boost Pressure Control Valve
Disconnect vacuum hose from following component:
Vacuum Actuator - Exhaust Gas Recirculation Valve
Connect vacuum pump MKM-667 (hose side) to:
Vacuum Actuator - Exhaust Gas Recirculation Valve
Engine idling
Select and enable diagnostic tester actuator test:
Exhaust Gas Recirculation (EGR) Solenoid Valve Test
Use soft key to activate the corresponding component
Nominal Value
Indicates the vacuum pump a value between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar )?
if yes next step
4.Ignition OFF
Close the following vacuum connection tightly (hose side)
Vacuum Actuator - Exhaust Gas Recirculation Valve
Disconnect vacuum hose from following component:
Vacuum Actuator - Swirl Level Control Valve
Connect vacuum pump MKM-667 (hose side) to:
Vacuum Actuator - Swirl Level Control Valve
Engine idling
Select and enable diagnostic tester actuator test:
Swirl Level Control Solenoid Valve Test
Use soft key to activate the corresponding component
Nominal Value
Indicates the vacuum pump a value between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar )?
if yes next step
5.Ignition ON
Engine idling
Accelerator pedal not actuated
Diagnostic Tester Data List Parameter
Mass Air Flow Sensor
Nominal Value
greater than 350 mg/stroke
if yes next step
6.Engine idling
Accelerator pedal not actuated
Connect vacuum pump MKM-667 (component side) to:
Vacuum Actuator - Exhaust Gas Recirculation Valve
Use vacuum pump MKM-667 to create a vacuum in the range between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar ).
Diagnostic Tester Data List Parameter
Mass Air Flow Sensor
Nominal Value
less than 350 mg/stroke
if yes next step
7.Connect vacuum pump MKM-667 (component side) to:
Vacuum Actuator - Boost Pressure Control Valve
Engine running
Use vacuum pump MKM-667 to create a vacuum in the range between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar ).
Increase engine speed to 3000 rpm
Diagnostic Tester Data List Parameter
Boost Pressure
Nominal Value
greater than 1.2 bar
if yes next step
8.Ignition OFF
Connect vacuum pump MKM-667 (component side) to:
Vacuum Actuator - Swirl Level Control Valve
Use vacuum pump MKM-667 to create a vacuum in the range between -70 kPa ( -0.7 bar ) and -100 kPa ( -1 bar ).
Nominal Value
Does the valve's control-rod move?
if yes next step
Verificati daca aveti cumva urmatoarele coduri (daca nu unul din testele de mai sus trebuia sa va ajute sa identificati problema).
P1600 ECU Malfunction 1
P0606 ECU Malfunction 1
P1604 ECU Malfunction 1
P1604 ECU Malfunction 2
P1620 ECU Malfunction 1
P1620 ECU Malfunction 2
Testele se pot face cu Op-Com.
Sper sa va fie de ajutor.
  • vlad_pl_27

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Am schimbat senzor presiune turbo cu unul second, am curatat EGR si masina merge la fel si am tot aceleasi erori.
Sincer nu mai stiu unde sa ma uit sau de la ce poate sa fie.





  • adi.pop

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Uitate la toata tubultura de la vacum (tubulatura, coturi, t-uri) si eu asta voi incerca sa fac numai ca nu am avut timp. Pe undeva se pierde presiune. Daca nici atunci nu vezi nimic atunci incearca sa verifici ce am scris mai sus, aceea este procedura de verificare pentru aceste coduri. In ceea ce priveste egr-ul si eu l-am curatat cat de cat pe al meu si mi-a disparut eroarea p0400 vezi daca il dai jos, scoate tubul de vacum din pompa care intra in el si incearca sa tragi aer, daca se misca, clapeta de la egr inseamna ca ii ok (asta daca egr-ul tau ii mecanic, daca nu nu prea mai ai ce sa ii faci).
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nici eu nu am rezolvat cu P0105,si P01100 .si am pus testerul si pe astra y20dth a lui tata, valori reale la relantiu si in turatie la fel.Vreau sa schimb senz. map intre ele sa vad in mers ,dar am schimbat senz. map de la sh. si tot asa.Tind sa cred ca EGR sau turbo limiteaza la depasiri aproape de 3000 rpm. in viteza a 4-a sau a 5-a.NU STIU CE SA MAI FAC poate am sa umblu la avans pompa....is disperat!
Marius Napcori.... HEEEELP !
Skip ads

  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
cred ca am descoperit buba...ramane sa-i fac proba in afara, in depasire, Electrovalva de la turbo.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
COSTIY20DTH , ai reusit sa-ti rezolvi problema? citeste aici : https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=113786 poate te ajuta
  • cosminbirla

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Ma numec Cosmin si am fost nevoit sa intru in apa cu Vectra b din 2001 pana la parbriz. Dupa aceea,(la 5minute)aceasi problema: p0105 si p1100. Trage bine,merge si porneste perfect,nu da fum nici gram. Atata tot ca-mi taie turbina la 140 km/h. Si inca ceva: intre 2300 si 3000 de turatii,accelereaza in valuri. Ce o fii,Dumnezeu stie...
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu am rezolvat Rolland, tot asa limiteaza la 3000 rpm si coduri P1100,P0105,si P1120 Sad
  • adi.pop

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pentru cei care au doar codurile P1100,P0105 eu am testat toata tubulatura si pompele de vacum si sunt ok. Dupa zeci de discutii cu mecanici am schimbat debitmetrul cu unul noname, dar am avut probleme si mai nasoale iar in cele din urma am luat un debitmetru bosch, m-am dus cu talonul la un magazin de piese si am facut comanda, costa aprox 500 ron dar in schimb masina merge perfect fara nici o problema iar dupa schimbarea debitmetrului si resetarea codurilor aceastea nu au mai aparut.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
si da ... Bosch este Bosch ! Si eu am rezolvat problema cu limitatul aproape de 3000rpm in depasiri , cumparasem debitmetru Pietburg Germania pe care am dat 350 lei nou, eroare P1100 aparea ...
Dupa mai multe modificari cu Tech2,al lui 34KLA,am ajuns la concluzia ca nu poate fi decat debitmetru ,cu toate ca il aveam nou si nu no name.
Am pus unul sh. Bosch si nu se mai limiteaza la 3000rpm in viteza a 4-a si a 5-a Smile
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Buna dimineata dragi colegii!
De cateva zile imi apare eroare P0105 si P1105.... ma puteti ajuta va rog frumos cu cateva sfaturi ce ar trebuii (as putea) face?
Alte erori nu mai imi da... Sad
Ce ar trebuii schimbat?Verificat?

Este vorba de o Vectra C 2.0 Y20DTH din 2003
  • aauto

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Aug 2012

  • Mesaj Privat
Nu ma poate ajuta nimeni ?
Eroarea apare pentru scurt timp ,cca 1-2 minute si in general la prima pornire din zii ( fie ea dimineata sau la pranz) si nu apare zilnic , in ultima saptamana a aparut de 2-3 ori...
HELP....!
Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR