dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 126 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Banuiesc ca se pot monta leduri de diferite culori, functie de tensiunea din circuit ledurile aratand cati volti sunt. La 2 leduri aprinse retin ca tensiunea indicata a fost calibrata la 13,8 V.



Stiu, este cam praf pe acolo. 😳 Nu am mai mers cu ea de un an si jumatate.
- ahappyuser
- *******
- 6,808 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,808
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Teoria asa ne spune, cum bine ai enumerat mai sus. Dar in practica pentru Opel Vectra B 1.7TD nu stau in picioare urmatoarele situatii :
- cand ,,statorul este ars,, (la electrician am vazut ca una din infasurarile statorului meu a facut scurt la masa ca izolatia i-a cedat). Imi amintesc ca a iesit un fum alb, dupa miros am crezut ca a luat foc ceva la motor nu stiam ce e - martorul baterie din bord nu s-a aprins deci nu parea nimic in neregula cu alternatorul, nici nu poti sa-l vezi ca e jos de tot dedesupt sub compresorul de A/C si pompa de servo-directie, doar ca de undeva de jos de la motor iesea un fir subtire de fum alb si numai cu motorul pornit). Eram la 5 strazi distanta de casa, am continuat asa cu ceva ce scotea fum in compartimentul motor, am accelerat motorul scurt si apoi l-am oprit mergand din inertie pana la urmatoarea intersectie si tot asa am ajuns cu masina acasa. Apoi am schimbat statorul cu altul nou, am fost pana in Germania cu masina si alternatorul n-a facut probleme (electricianul mi l-a probat dupa schimbare stator, incarca 14,2v dar cica nu mai prezinta siguranta in exploatare dupa acel scurt in stator). Alternator Hitachi 100A, punte Mobiletron + releu Cargo schimbate acum 3ani si jumatate.
- ,,Martorul din bord nu se aprinde cu motor pornit si problema la incarcare, daca exista tensiune(10-14v) pe circuitul de control(DF,D+,61).,, Doar partial adevarat, mai exact martorul din bord NU se aprinde atunci cand : nu exista incarcare dar tensiunea pe baterie este 12v sau mai mult.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,808 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,808
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pentru ca tot ce am citit pâna acum e doar teorie, si este cam ca in urmatorul caz :
- am un amic electronist, are 40ani. E foarte bun, are gandire analitica, intelege repede orice schema si poate sa-ti spuna ce nu e ok in schema privind fiabilitatea ei. Dar n-a facut o facultate, bat-o vina! Insa blameaza mereu inginerii... care au gandit schema sau PCB-ul pe care se poate face analiza daca are vre-un flow de proiectare! Si de destul de multe chiar au, ca nu tine numai de proiectant, tine si de marketing si de returul pe investitie... care nu de multe ori e impotriva cumparatorului.
Acum, in opinia mea, amicul meu e chiar f. bun. Mi-a rezolvat destule probleme ce le-am avut, pe auto si nu numai. Dar cred ca AR TREBUI SA LE MULTUMEASCA INGINERILOR care au proiectat schemele respective, CA ARE SI EL O PAINE DE MANCAT. Ca daca era sa proiecteze el schemele, nu stiu daca era mai bun sau facea mai mult decat au facut inginerii care le-au proiectat.
Cu alte cuvinte, toti sunt buni sa critice ce au facut altii sau sa ne dea citate din ce ne spune teoria, mai greu cu o rezolvare pe termen lung. Deci, hai si Dumneata, daca POTI... cu o imbunatatire la sistemul asta minimal de avertizare a lipsei incarcarii bateriei de pe OPEL. Cu un montaj-ceva, din gandirea analitica a Dumitale.
Am vazut ca la teorie esti BETON (am tot citit, ,,n,, postari... de ani de zile, asa si este) si cu siguranta esti f. bun pe reparatii (nu se poate altfel, caci teoria e baza intelegerii defectelor) INSA inca n-am vazut sa propui ceva inovant, sau macar reparator pe ceea ce exista pe OPEL. Daca poti veni cu o schema de montaj, gen : pui un integrat de tipul asta (...) si restul de componente gen x diode, x rezistente, etc... in PCB-ul asta (schema) si le legi ASTFEL in schema electrica a masinii rezolvi sau imbunatatesti acest COMPORTAMENT insuficient pe care l-a proiectat si implementat OPEL pe modele lor. Daca poti si vrei, noi ceilalti vom avea numai de castigat! Daca NU vrei, esti fix. ca un profesor de Facultate, care preda studentilor ,,concepte,, insa studentii trebuie sa-si faca singuri montajele acasa in particular daca vor ceva in plus fata de teoria de la curs si care sa aiba o aplicabilitate practica in viata lor.
Asadar, HAI! cu MAI MULT decat sa-i umpli de jena pe cei care nu stiu suficienta electronica AUTO aici pe forum, sau cei care stiu electrica in ale masinii mai putina decat tine si pe care-i ZDROBESTI permanent cu concepte ce tin de teorie si din practica dumitale, evident acumulate intr-o o viata (ca nu mai esti tanar, mi-am dat seama... probabil ai prins inca scoala care se preda pe vremea lui Ceausescu', singura care avea valoare inclusiv pe plan international, caci pe-atunci scoala era ,,SCOALA,, nu ceea ce mai este ea in ziua de astazi).
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,808 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,808
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Pretul montajului e, daca pot sa-i zic asa, un pret de ocara.
Dar, va intreb, va indica ca alternatorul nu incarca ? Daca da, cum ?
Sunt interesat, dar vreau sa fiu sigur ca montajul ma avertizeaza cand nu mai este incarcare pe baterie.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
La fel banuiesc si aici. Starea bateriei iti va spune cum a functionat alternatorul ulterior. Asa, mai in trecut.
Deci - ochii tai si led-urile ! -
Raman la ideea lui @clawoodiu chiar daca e cu cifre. Mi se pare cea mai buna.
- clawoodiu
- **
- 126 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am patit-o si eu, nu mi s-a dat garantie la acumulator nou pentru ca aveam numai 13,6 V cu motorul pornit, asa ca am mers la un atelier unde mi-au schimbat releul VR-B252 (piesa 97 lei, manopera 121), dupa care alternatorul baga 14V cu consumatori si 14,4V fara, curent in gol 0,03 mA.
Un voltmetrul iti arata tensiunea in instalatie (adevarat, nu pe bornele alternatorului sau acumulatorului), iar daca ea este sub 13V inseamna ca alternatorul nu mai baga suficient curent pentru incarcare. Asta in ideea ca instalatia electrica este buna, fara imperfectiuni la mufe/papuci (oxidari, slabire contact etc.).
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,808 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,808
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
O sa cumpar unul (poate chiar amandoua montajele care sunt la vanzare) ca preturile sunt mici si o sa revin aici cu detalii. Multumesc de sugestii si sper sa fie ce trebuie.
sovian
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2014
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 126 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 126
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
sovian
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2014
- Mesaj Privat