dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Destul de complicat sa fi desfacut acasa alternatorul, asa ca am ajuns la un asazis electrician auto care a reusit sa desfaca dupa ce a tras si vreo citeva injuraturi apasate fiindca se invirtea cu totul, surubul bornei plus de la alternator si izolatorul de pertinax de pe el. Intr-un sfirsit a reusit si dupa ce a desfacut totul pe masa a decretat: e stricata puntea la care se vedea ca o zona era umflata in zona unei diode si e stricat si releul fiindca a masurat el ceva prin comparatie cu altul pe care il avea el de la un alt alternator. Oricum nu am incredere in masuratul lui dar fiindca era seara tirziu si vroiam sa scap, am cumparat ambele componente ,le-a montat si in final treaba s-a rezolvat. Ramine sa identific eu cind o sa fie timp daca releul e dus sau nu. Treaba a costat 250 lei din care 60 lei , manopera. Oricum, cum gasesc timp, o sa monez un dispozitiv de urmarire a incarcarii. Multumesc nespus de mult celor care au dezbatut subiectul mai ales fiindca am identificat ca martorul bateriei din bord e pus doar sa fie la numar si sa faca lumina inainte de pornire. Promit sa revin si cu schema de care am pomenit dar stau extrem de rau cu timpul liber desi seara ajung acasa cu buzunarele aproape goale. Un fel de titirez pt toti nevoiasii calici sau profitori , iar eu, un fel de fraier cu suflet mare.
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dexo a scris: am identificat ca martorul bateriei din bord e pus doar sa fie la numar si sa faca lumina inainte de pornire.
E o parere neargumentata in nici un fel! Martorul din bord se aprinde cind: releul este defect(tensiune la carbuni 0);carbuni(perii) uzati;colector uzat perlat(lipsa contact);rotor intrerupt;stator ars;bloc diode defect(toate diodele de pe plus sau minus).Matrorul din bord nu se aprinde cu motor pornit si problema la incarcare,daca exista tensiune(10-14v) pe circuitul de control(DF,D+,61)Acest lucru e posibil,daca e o problema in releul de tensiune sau daca punte de diode,nu e distrusa in totalitate(functionala 30%).Problema cu neaprinderea becului in bord cind este o defectiune pe incarcare,e destul de rara,dar exista.Noi vrem perfectiunea...,,dar noi suntem perfecti...?
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
M-ai facut praf! O explicatie mai documentata si mai sofisticata , nici ca se putea . Din punctul de vedere al conducatorului auto care stie cite ceva si despre masina , important e ca are un martor care ii zice daca are probleme cu incarcarea (cel putin asa am crezut eu ca ar fi normal) si ca e exclus eventual sa ramina de nebun fara baterie si servo, asa dintr-odata in curba precum zicea un coleg. Ca martorul ala se aprinde cind "..exista tensiune(10-14v) pe circuitul de control(DF,D+,61" asta nu stiu daca il ajuta si in nici un caz nu il rezolva cu 10 volti pe incarcare. Treburile astea pot fi cel mult identificate sa zicem de opcom la un service care ar vrea sa identifice defectul precis ( desi cred ca e imposibil in conditiile date ) , inainte de a desface alternatorul . Despre ce perfectiune poate fi vorba cind ai vrea sa stii doar daca ai 14 volti sa zicem pe baterie? Martorul din bord e pus acolo ca sa fie clar ca : "....releul este defect(tensiune la carbuni 0);carbuni(perii) uzati;colector uzat perlat(lipsa contact);rotor intrerupt;stator ars;bloc diode defect(toate diodele de pe plus sau minus)............." ? E f . explicit , incurajator si linistitor pt orice posesor de Opel si chiar ii foloseste informatia!
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
Am trecut azi pe la batrana Dacie 1310 si am facut ceva poze la un voltmetru auto realizat inainte de '89, pe baza de 4 leduri. L-am recuperat de pe un Oltcit care l-am vandut, desi luat de nou am avut probleme ba cu puntea de diode, ba cu releul regulator. Nu avea voltmetru in bord, ci un martor care se aprindea (sau nu), asa ca un coleg electronist s-a oferit sa-mi faca voltmetrul din poze. Nu retin daca m-a costat una sau 2 beri
Banuiesc ca se pot monta leduri de diferite culori, functie de tensiunea din circuit ledurile aratand cati volti sunt. La 2 leduri aprinse retin ca tensiunea indicata a fost calibrata la 13,8 V.
Stiu, este cam praf pe acolo. Nu am mai mers cu ea de un an si jumatate.
Banuiesc ca se pot monta leduri de diferite culori, functie de tensiunea din circuit ledurile aratand cati volti sunt. La 2 leduri aprinse retin ca tensiunea indicata a fost calibrata la 13,8 V.
Stiu, este cam praf pe acolo. Nu am mai mers cu ea de un an si jumatate.
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
big_electro61 a scris:[...] Martorul din bord se aprinde cind: releul este defect(tensiune la carbuni 0);carbuni(perii) uzati;colector uzat perlat(lipsa contact);rotor intrerupt;stator ars;bloc diode defect(toate diodele de pe plus sau minus).Matrorul din bord nu se aprinde cu motor pornit si problema la incarcare,daca exista tensiune(10-14v) pe circuitul de control(DF,D+,61)Acest lucru e posibil,daca e o problema in releul de tensiune sau daca punte de diode,nu e distrusa in totalitate(functionala 30%).Problema cu neaprinderea becului in bord cind este o defectiune pe incarcare,e destul de rara,dar exista.Noi vrem perfectiunea...,,dar noi suntem perfecti...?
Teoria asa ne spune, cum bine ai enumerat mai sus. Dar in practica pentru Opel Vectra B 1.7TD nu stau in picioare urmatoarele situatii :
- cand ,,statorul este ars,, (la electrician am vazut ca una din infasurarile statorului meu a facut scurt la masa ca izolatia i-a cedat). Imi amintesc ca a iesit un fum alb, dupa miros am crezut ca a luat foc ceva la motor nu stiam ce e - martorul baterie din bord nu s-a aprins deci nu parea nimic in neregula cu alternatorul, nici nu poti sa-l vezi ca e jos de tot dedesupt sub compresorul de A/C si pompa de servo-directie, doar ca de undeva de jos de la motor iesea un fir subtire de fum alb si numai cu motorul pornit). Eram la 5 strazi distanta de casa, am continuat asa cu ceva ce scotea fum in compartimentul motor, am accelerat motorul scurt si apoi l-am oprit mergand din inertie pana la urmatoarea intersectie si tot asa am ajuns cu masina acasa. Apoi am schimbat statorul cu altul nou, am fost pana in Germania cu masina si alternatorul n-a facut probleme (electricianul mi l-a probat dupa schimbare stator, incarca 14,2v dar cica nu mai prezinta siguranta in exploatare dupa acel scurt in stator). Alternator Hitachi 100A, punte Mobiletron + releu Cargo schimbate acum 3ani si jumatate.
- ,,Martorul din bord nu se aprinde cu motor pornit si problema la incarcare, daca exista tensiune(10-14v) pe circuitul de control(DF,D+,61).,, Doar partial adevarat, mai exact martorul din bord NU se aprinde atunci cand : nu exista incarcare dar tensiunea pe baterie este 12v sau mai mult.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Colegul big, am senzatia ca tu ai proiectat sistemul martorului din bord pt masinile astea si l-ai facut mult prea imperfect. Iti spun eu ca motivatiile , explicatiile, tale ni le dai doar ca sa ne arati cit de cunoscator esti si ne-am convins dar nu asta era scopul discutiei. Bravo tie dar la masina nu-mi foloseste! Ce ne e de folos la masina e mult prea simplu pt a nu fi perfect, dupa cum sustin si altii. Daca lucrurile simple nu pot fi perfecte, cum o fi oare cu lucrurile complicate? Eu sunt convins ca putini isi vor pune in bord un martor pt 14 volti pe baterie si vor ramine cu prostia aia de martor conceputa de constructorii masinii dar sa sustii ca dispozitivul existent si are vreun rost in bord, cred ca e absurd.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Daca tot iti place sa emiti "judecati de valoare",scrie un brand auto,care foloseste alt tip de control avarie(aprindere bec) sistem incarcare...! Chiar daca acesta este nivelul,universal acceptat,fiecare proprietar(nemultumit),poate sa-si instaleze,-N-,modalitati de supraveghere a functionarii corecte a sistemului de incarcare,o face pe proprie raspundere...
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bun, acum ca tot am citit ce ai scris aici in topic, poate poti sa vii si cu o sugestie, vreo inovatie-ceva...
Pentru ca tot ce am citit pâna acum e doar teorie, si este cam ca in urmatorul caz :
- am un amic electronist, are 40ani. E foarte bun, are gandire analitica, intelege repede orice schema si poate sa-ti spuna ce nu e ok in schema privind fiabilitatea ei. Dar n-a facut o facultate, bat-o vina! Insa blameaza mereu inginerii... care au gandit schema sau PCB-ul pe care se poate face analiza daca are vre-un flow de proiectare! Si de destul de multe chiar au, ca nu tine numai de proiectant, tine si de marketing si de returul pe investitie... care nu de multe ori e impotriva cumparatorului.
Acum, in opinia mea, amicul meu e chiar f. bun. Mi-a rezolvat destule probleme ce le-am avut, pe auto si nu numai. Dar cred ca AR TREBUI SA LE MULTUMEASCA INGINERILOR care au proiectat schemele respective, CA ARE SI EL O PAINE DE MANCAT. Ca daca era sa proiecteze el schemele, nu stiu daca era mai bun sau facea mai mult decat au facut inginerii care le-au proiectat.
Cu alte cuvinte, toti sunt buni sa critice ce au facut altii sau sa ne dea citate din ce ne spune teoria, mai greu cu o rezolvare pe termen lung. Deci, hai si Dumneata, daca POTI... cu o imbunatatire la sistemul asta minimal de avertizare a lipsei incarcarii bateriei de pe OPEL. Cu un montaj-ceva, din gandirea analitica a Dumitale.
Am vazut ca la teorie esti BETON (am tot citit, ,,n,, postari... de ani de zile, asa si este) si cu siguranta esti f. bun pe reparatii (nu se poate altfel, caci teoria e baza intelegerii defectelor) INSA inca n-am vazut sa propui ceva inovant, sau macar reparator pe ceea ce exista pe OPEL. Daca poti veni cu o schema de montaj, gen : pui un integrat de tipul asta (...) si restul de componente gen x diode, x rezistente, etc... in PCB-ul asta (schema) si le legi ASTFEL in schema electrica a masinii rezolvi sau imbunatatesti acest COMPORTAMENT insuficient pe care l-a proiectat si implementat OPEL pe modele lor. Daca poti si vrei, noi ceilalti vom avea numai de castigat! Daca NU vrei, esti fix. ca un profesor de Facultate, care preda studentilor ,,concepte,, insa studentii trebuie sa-si faca singuri montajele acasa in particular daca vor ceva in plus fata de teoria de la curs si care sa aiba o aplicabilitate practica in viata lor.
Asadar, HAI! cu MAI MULT decat sa-i umpli de jena pe cei care nu stiu suficienta electronica AUTO aici pe forum, sau cei care stiu electrica in ale masinii mai putina decat tine si pe care-i ZDROBESTI permanent cu concepte ce tin de teorie si din practica dumitale, evident acumulate intr-o o viata (ca nu mai esti tanar, mi-am dat seama... probabil ai prins inca scoala care se preda pe vremea lui Ceausescu', singura care avea valoare inclusiv pe plan international, caci pe-atunci scoala era ,,SCOALA,, nu ceea ce mai este ea in ziua de astazi).
Pentru ca tot ce am citit pâna acum e doar teorie, si este cam ca in urmatorul caz :
- am un amic electronist, are 40ani. E foarte bun, are gandire analitica, intelege repede orice schema si poate sa-ti spuna ce nu e ok in schema privind fiabilitatea ei. Dar n-a facut o facultate, bat-o vina! Insa blameaza mereu inginerii... care au gandit schema sau PCB-ul pe care se poate face analiza daca are vre-un flow de proiectare! Si de destul de multe chiar au, ca nu tine numai de proiectant, tine si de marketing si de returul pe investitie... care nu de multe ori e impotriva cumparatorului.
Acum, in opinia mea, amicul meu e chiar f. bun. Mi-a rezolvat destule probleme ce le-am avut, pe auto si nu numai. Dar cred ca AR TREBUI SA LE MULTUMEASCA INGINERILOR care au proiectat schemele respective, CA ARE SI EL O PAINE DE MANCAT. Ca daca era sa proiecteze el schemele, nu stiu daca era mai bun sau facea mai mult decat au facut inginerii care le-au proiectat.
Cu alte cuvinte, toti sunt buni sa critice ce au facut altii sau sa ne dea citate din ce ne spune teoria, mai greu cu o rezolvare pe termen lung. Deci, hai si Dumneata, daca POTI... cu o imbunatatire la sistemul asta minimal de avertizare a lipsei incarcarii bateriei de pe OPEL. Cu un montaj-ceva, din gandirea analitica a Dumitale.
Am vazut ca la teorie esti BETON (am tot citit, ,,n,, postari... de ani de zile, asa si este) si cu siguranta esti f. bun pe reparatii (nu se poate altfel, caci teoria e baza intelegerii defectelor) INSA inca n-am vazut sa propui ceva inovant, sau macar reparator pe ceea ce exista pe OPEL. Daca poti veni cu o schema de montaj, gen : pui un integrat de tipul asta (...) si restul de componente gen x diode, x rezistente, etc... in PCB-ul asta (schema) si le legi ASTFEL in schema electrica a masinii rezolvi sau imbunatatesti acest COMPORTAMENT insuficient pe care l-a proiectat si implementat OPEL pe modele lor. Daca poti si vrei, noi ceilalti vom avea numai de castigat! Daca NU vrei, esti fix. ca un profesor de Facultate, care preda studentilor ,,concepte,, insa studentii trebuie sa-si faca singuri montajele acasa in particular daca vor ceva in plus fata de teoria de la curs si care sa aiba o aplicabilitate practica in viata lor.
Asadar, HAI! cu MAI MULT decat sa-i umpli de jena pe cei care nu stiu suficienta electronica AUTO aici pe forum, sau cei care stiu electrica in ale masinii mai putina decat tine si pe care-i ZDROBESTI permanent cu concepte ce tin de teorie si din practica dumitale, evident acumulate intr-o o viata (ca nu mai esti tanar, mi-am dat seama... probabil ai prins inca scoala care se preda pe vremea lui Ceausescu', singura care avea valoare inclusiv pe plan international, caci pe-atunci scoala era ,,SCOALA,, nu ceea ce mai este ea in ziua de astazi).
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Am gasit montajul si mi l-am amintit! Este pus pe daciaclub.ro si nu reusesc sa-l descarc pe tableta asta. Foloseste un integrat BU1010, 3 rezistente o dioda zenner si cele 3 leduri. http://www.daciaclub.ro/Ana...-12V-t256070.html . E f simplu de facut. Mai sunt doua montaje dar eu zic ca e bun acesta. Hotariti fiecare ce credeti ca va place. Succes !?
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Am intrat pe link-ul de mai sus, apoi de acolo pe celelalte link-uri, dar vad ca si acest produs este pentru monitorizarea bateriei.
Pretul montajului e, daca pot sa-i zic asa, un pret de ocara.
Dar, va intreb, va indica ca alternatorul nu incarca ? Daca da, cum ?
Sunt interesat, dar vreau sa fiu sigur ca montajul ma avertizeaza cand nu mai este incarcare pe baterie.
Pretul montajului e, daca pot sa-i zic asa, un pret de ocara.
Dar, va intreb, va indica ca alternatorul nu incarca ? Daca da, cum ?
Sunt interesat, dar vreau sa fiu sigur ca montajul ma avertizeaza cand nu mai este incarcare pe baterie.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
E simplu. Va fi ca la dacia1300. (tot uit ca n-ai avut dacie) - cand se aprindea becul temp apa motor, acestea fierbea demult !
La fel banuiesc si aici. Starea bateriei iti va spune cum a functionat alternatorul ulterior. Asa, mai in trecut.
Deci - ochii tai si led-urile ! -
Raman la ideea lui @clawoodiu chiar daca e cu cifre. Mi se pare cea mai buna.
La fel banuiesc si aici. Starea bateriei iti va spune cum a functionat alternatorul ulterior. Asa, mai in trecut.
Deci - ochii tai si led-urile ! -
Raman la ideea lui @clawoodiu chiar daca e cu cifre. Mi se pare cea mai buna.
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
@ahappyuser - s-a mai discutat problema cu tensiunea de incarcare acumulator - https://www.clubopel.com/vie...asc&start=140
Am patit-o si eu, nu mi s-a dat garantie la acumulator nou pentru ca aveam numai 13,6 V cu motorul pornit, asa ca am mers la un atelier unde mi-au schimbat releul VR-B252 (piesa 97 lei, manopera 121), dupa care alternatorul baga 14V cu consumatori si 14,4V fara, curent in gol 0,03 mA.
Un voltmetrul iti arata tensiunea in instalatie (adevarat, nu pe bornele alternatorului sau acumulatorului), iar daca ea este sub 13V inseamna ca alternatorul nu mai baga suficient curent pentru incarcare. Asta in ideea ca instalatia electrica este buna, fara imperfectiuni la mufe/papuci (oxidari, slabire contact etc.).
Am patit-o si eu, nu mi s-a dat garantie la acumulator nou pentru ca aveam numai 13,6 V cu motorul pornit, asa ca am mers la un atelier unde mi-au schimbat releul VR-B252 (piesa 97 lei, manopera 121), dupa care alternatorul baga 14V cu consumatori si 14,4V fara, curent in gol 0,03 mA.
Un voltmetrul iti arata tensiunea in instalatie (adevarat, nu pe bornele alternatorului sau acumulatorului), iar daca ea este sub 13V inseamna ca alternatorul nu mai baga suficient curent pentru incarcare. Asta in ideea ca instalatia electrica este buna, fara imperfectiuni la mufe/papuci (oxidari, slabire contact etc.).
dexo
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Montajul monitorizeaza tensiunea pe baterie prin aprinderea unui led sau a unei combinatii in functie de valoarea acesteia si cum tensiunea de incarcare e data de alternator, vei sti daca valoarea ei este mai mare sau mai mica decit normal. In cazul ca ceva din circuitul alternatorului e defect, e clar ca tensiunea de incarcare e modificata si asta iti va fi afisat. Acum, cit de perfect poate fi montajul, daca vrei sa circotesti, e discutabil. Cu siguranta totusi o sa stii ceva despre tensiunea de incarcare, ceea ce cu martorul din bord al opelului se pare ca nu se intimpla decit in nu stiu ce conditii. Fiindca pretul e dupa cum spuneai, merita facut si testat fie si pe un banc de probe cu un alimentator reglabil. Cu siguranta ar putea exista montaje mult mai sofisticate care ar putea afisa curentul de incarcare etc, etc. Nu cred ca trebuie sa fim paranoici.
- ahappyuser
- *******
- 6,733 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,733
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ieri mi s-a parut mai aproape de ce vreau eu (ceva simplu si usor de interpretat, ca e masina sotiei) modulul cu LED bicolor rosu-verde.
O sa cumpar unul (poate chiar amandoua montajele care sunt la vanzare) ca preturile sunt mici si o sa revin aici cu detalii. Multumesc de sugestii si sper sa fie ce trebuie.
O sa cumpar unul (poate chiar amandoua montajele care sunt la vanzare) ca preturile sunt mici si o sa revin aici cu detalii. Multumesc de sugestii si sper sa fie ce trebuie.
sovian
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2014
- Mesaj Privat
- clawoodiu
- **
- 134 mesaje
- din 15 Oct 2005
- Astra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
clawoodiu
- Mesaje scrise: 134
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2005
- Mesaj Privat
sovian
- Mesaje scrise: 79
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2014
- Mesaj Privat