Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • nony72

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000 1,7-ISUZU
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La multi ani!
Acum cateva zile mi s-a rupt cureaua de la alternator, ce-i drept am uitat s-o schim de 5 ani de cand am masina.
Am schimbat cureaua , dar nu sunt sigur ca am respectat traseul fuliilor, mai ales ca la o zi dupa acest eveniment , nu mi-a mai pornit motorul.
Am verificat daca mai incarca alternatorul ....si spre surprinderea mea am constatat ca scoate numai 11,2volti.
Se poate sa fi montat cureaua gresit? si asta sa fie motivul ptr care nu-mi incarca alternatorul, sau faptul ca am mai mers cativa km(5-6) pana acasa si asta sa-mi fi afectat alternatorul?
Pt moment am redresat bateria si am comandat pe ebay un alternator nou.
Ajutati-ma si pe mine cu o concluzie la cele relatate si o schema a montajului curelei de alternator.
p.s.-precizez ca motorul este fara aer conditionat!
Multumesc!

Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.....cautare.
edit by Stefan Tolos.

Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat

  • nony72

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2000 1,7-ISUZU
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc mult! StefanTolos
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Sper ca e buna prima schema din postarea lui @Stefan Tolos si pt y17.
Am demontat cureaua accesorii ( si nu pentru prima data ) si sa mor io daca am mai stiut sa o pun inapoi ! Oricat m-am zapacit de cap, de ciuda tot n-am urcat pana la 4 dupa tel.
In final am pus'o dupa logica si mi-a "iesit" o schema in forma de "inima". Sper ca e bine.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Este buna asezare din cate vad, si logica mea spune tot la fel.
http://workshop-manuals.com...ditioning_lhd%29/

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc @T.ion.
De n-am stat 30 minute de mi-a inghetat spatele tot asezand cureaua de-mi venea sa-mi trag palme de cat sint de idiot. Nici n-am demontat filtrul aer de lene sa ma pot chinui mai bine !
Si am si demontat-o degeaba pt ca plimb cu mine in portbagaj de 1 luna o rola intinzator si mi'am zis azi ca o schimb repede fiind satul de fluieratul ei.
Aiurea, rola noua e de 76 mm in diametru si mie imi trebuie de 70.Sad
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cred ca este cea de ghidare pentru AC sau au gresit piesa.

Rola ghidare / conducere curea transmisie - pentru cele cu AC (cea fixa (G) din prima poza de sus)
Diametru exterior: 76
Latime [mm]: 26
Diametru interior [mm]: 10

Rola intinzator curea transmisie - (T) din prima poza de sus)
Diametru exterior: 70
Latime [mm]: 26
Diametru interior [mm]: 17 (Cred nu sunt sigur.)

Cred ca pe original nu se gaseste - doar una am gasit de 70mm - 0-N1495S
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Azi asteptand intr-o parcare, rapid schimbare rola intinzator curea accesorii y17 FARA clima sau AC.
Diametru - 70 mm. Cumparat una Meyle ca asa s-a nimerit ( vreo 70 lei). Doar rola, fara ansamblul intinzator.
La rece huruia, la cald in plus fluiera. Acasa am indepartat " capacul" din rola veche sa vad ce e acolo si am gasit un rulment amarat si obosit.
Si am stiut sa-mi montez cureaua din prima. Smile


Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Si nu pentru ca as fi chitra dar azi la un moment dat m-am plictisit.
Subiect - rola veche intinzator curea accesorii y17 de dimensiuni 70/26 mm pt model fara AC.
Si imi pun intrebarea - oare nu se poate reconditiona astfel incat sa nu mai dai 70 lei ci doar sa schimbi rulmentul?
Drept urmare am incercat sa scot rulmentul cu o presa pana m-am prins ca nu are cum sa iasa pt ca rola are umeri pt mentinerea rulmentului.
Cu putina brutalitate si un ciocan am scos cele 3 nituri dar evident ca rola de tabla s-a deformat usor adica suficient sa nu mai fie utilizabila.
Ca si concluzie - daca te plictisesti grav, daca esti chitra, daca ai posibilitati tehnice si rabdare sa scoti niturile fara ciocan, da, poti inlocui doar rulmentul.
Nu stiu daca chiar merita dar eu am vrut sa vad cum ar fi. Smile


  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Tot asa cu 3 nituri de strangere sunt si rolele mele de tensionare/ghidare la Z17DTL, ca le-am demontat ieri in operatiunea de a schimba distributia. Cureaua de la accesorii era ISUZU (undeva mai mic era scris Gates) made in Poland?! si relativ era inca in stare buna la 206.500km in bord. Rulmentul din rola de ghidare - NTN, nu stiu ce experiente aveti voi cu NTN (cica partener INNA - acolo unde INNA nu produce direct) dar eu deja m-am lamurit : NTN sunt rulmenti de calitate medie (am vazut ca tin cel mult 65.000km pe motor diesel). Rola intinzatoare e inca in stare buna (NTN) insa rola de ghidare (tot NTN) trebuie sa o schimb, are ceva joc si frateeee... daca invart de ea se invarte o gramada si abia se opreste. Are doar unpic de joc la mana, dar pentru mine e clar ca e deja de schimbat.

Doar ca am un dubiu cu intinderea curelei auxiliare. Am gasit un intinzator, cu arc la interior, care la o prima impresie pare ca lucreaza permanent si corecteaza intinderea curelei pana la uzarea ei. Dar acest intinzator are in partea superioara un surub de strangere, care-i defapt ideia din spatele acestui concept ? Intinzatorul isi face treaba de a intinde optim cureaua doar la montaj, apoi se strage surubul pentru a fixa definitiv intinzatorul curelei? Si cum se intinde acest intinzator, ca la mana nu ai nicio sansa sa tragi de el, ca are un arc f. puternic ? Pare ca se poate deplasa prin rotire spre parbriz, sa zic asa, insa are un umar care-i limiteaza din cursa. E ceva ce ar trebui sa stiu, legat in mod particular de acest intinzator ? Vad ca la Y17DT cu A/C pare a fi exact la fel.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Eu am descoperit mai mult singur cum se demonteaza cureaua accesorii in momentul cand a inceput sa " ma fluiere" motorul.
Am cautat pe aici dar probabil fiind o banalitate n-am gasit decat o singura referire " pe fuga" asa ca am mers pe curaj si intuitie.
M-am dus langa motor, am demontat filtru aer sa am vizibilitate si pur si simplu am tras sanatos de curea cu mana sa vad ce se intampla - si uite ca am prins deplasarea unei role citiva mm cu revenire la loc.
Era clar vb de un arc puternic care sustinea/plimba o rola.
Am gasit in centrul rolei un cap surub metric insa intrebarea era pt un necunoscator ca mine , ce sens are filetul?
Am pus tubulara pe surub si m-am lasat cu toata puterea pe cheie (sens normal de strangere), rola s-a deplasat 2-3 cm si atat dar macar am demontat cureaua cat am tinut rola deplasata.
Incercand in sens normal destrangere am vazut ca surubul porneste.
Imi imaginam ca cine stie ce "matze" o sa demontez daca scot surubul dar n-a iesit decat o rola anemica cu o saiba mare usor conica ce o centra in lacas.
Atunci nu aveam alta rola de schimb dar macar am descoperit sursa fluieratului asa ca am pus-o inapoi.
La montare insa am avut un dubiu - cat strang surubul rolei de tare ? Nu stiam daca e suficienta forta arcului pt strangere sau sa trec de forta lui pana rola da de o piedica si sa continui strangerea!
Am studiat surubul si nu parea sa reziste la forte colosale, la fel si corpul unde vine infiletat care mi s-a parut a fi dintr-un aliaj moale asa ca doar am infiletat surubul pana la apropiere, am pus cureaua cat de cat, m-am apasat pe surub pt strangere si deplasare rola, pozitionat cureaua si am lasat surubul strans doar din forta arcului.
Si e suficient la ce forta are arcul ala.
N-am demontat insa intinzatorul propriu zis pt ca mi s-a parut in regula si arcul foarte "vanos".

La tine @ahappyuser, nu vad rolul si a unui arc puternic- si a unui blocator.
Surubul blocator la o adica anuleaza efectul arcului si atunci cum se auto-regleaza sistemul in cazul uzurii/intinderii la cald a curelei cand el e tinut fix cu surub ? Ma intreb si eu.
Sau cum, periodic slabesti blocarea si strangi din nou surubul ?
Nu prea cred.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Poate spun o prostie dar cred ca surubul blocator te ajuta sa blochezi rola deplasata aflata sub tensiunea arcului pana montezi cureaua.
Am vazut la mine ce aiurea a fost cu o mana sa tin apasat cu forta pe cheie si cu cealalta sa ma chinui sa pun cureaua pe fulii. Evident ca o puneam pe o fulie si iesea de pe alta.Smile
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Orificiul de blocare brat a scris colegul. (Poza 3)
69MED a scris: https://www.clubopel.com/vie...p?p=775300#775300
Am rezolvat , inlocuit pompa de apa , la modelul meu y17dt , Astra G 2001 , pompa de apa m-a costat
144 ron si am inlocuit-o singur .
Am citeva poze aici .

Prima - pe aici pierdeam antigel , presetupa
A doua - pompa veche avea joc axial , si uzura foarte mare in zona incercuita
cred ca de la solutia de astupat pori .
A treia - rola intinzatoare a curelei de transminsie (accesorii)
se trage de curea pina cele doua urechi se suprapun , se blocheaza cu un burghiu de 5 sau cui
Am montat totul in 10 minute , fara scutul motorului care inca nu l-am montat .
Bafta celor ce incearca .

http://workshop-manuals.com...elt_guide_roller/
http://workshop-manuals.com...ditioning_lhd%29/
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc colegilor care au impartasit din experienta lor mai sus.

Deci, sa o iau cu inceputul:

Am o Vectra B X17DT cu A/C care are 3 curele auxiliare (trapezoidale, modelul care face priza pe lateral si la care cand ajunge cureaua la baza fuliei poti sa o arunci ca a crapat toata). Bun, ce sa vezi japonezul a gandit un sistem de tensionare a fiecarei curele, pe ideia : s-a slabit cureaua de la alternator, slabesti suruburile la alternator tensionezi cureaua tragand de alternator apoi o fixezi in suruburi. Si mai merge. Si al naibii treaba, e simplu si eficient. Ai nevoie doar de un saht sau un elevator, restul e doar munca. Deci, ma gandeam eu, nu poate fi mult diferit la Astra G cu acelasi motor Isuzu 1.7cdti...

Asadar, ieri desfac la Astra G 1.7cdti, si dupa ce am cautat aici pe forum 6 pagini de rezultate, nu am gasit nimic care sa explice cum se demonteaza cureau de accesorii la Z17DTL pe Astra G cu A/C. Bine... nu-i nimik ca doar suntem romani si nu dam inapoi cand vrem sa facem ceva... deci ma uit pe schema din Autodata 2011 vad cum arata schema cu cureaua pentru modelul cu A/C si cea fara. In ambele scheme era o rola notata cu T (trag repede concluzia ca e Tensioner) si zic gata, asta e! Ma asteptam sa fie o rola cu o gaura alungita, care sa permita tensionarea ei prin roatie. Nici vorba, demontez rola cu usurinta, nu iese de pe curea, nu s-a slabit nimic. Nu-i nimic, mai era o rola in apropierea alternatorul, hai ca cu asta sigur rezolv. O demontez pe asta si stupoare... iesea inspre exterior filetul surubului de strangere cu tot cu rola de pe ea? STOP, ca nu-i ceva normal ce se intampla. Imi trece rapid prin cap sa tai cureaua, ca oricum era uzata, in opinia mea. Dar hai poate ca ar fi mai bine sa bag un levier dupa rola intinzatoare, sa o fortez ca poate iese. Si iese, draga de ea. Apoi iese si cureaua, si rola de ghidare de langa alternator. Si acum, hai inapoi pe laptop la manualul de Astra H si Zafira B. Si in manual, ai naibii de ignoranti!... e doar o scurta referire doar pentru motorizarea X17DT(R) ceva cu slabirea unui surub al unui brat intinzator, si aliniera unor gauri asa cum a postat colegul T.Ion poza 3 (mereu saritor, de zici ca-i propus pentru rolul de moderator aici pe forum!). Bun, cand am dat jos prima rola de pe curea, am auzit un fel de ,,clanc,, ca si cum pe undeva era un arc care a sarit la demontare. Dar in scut nu e nimic. Stie cineva, era vreun arc acolo ?

Si-acum, ceva comment-uri pe ce-a scris colegul Aries mai sus :
,,Poate spun o prostie dar cred ca surubul blocator te ajuta sa blochezi rola deplasata aflata sub tensiunea arcului pana montezi cureaua. Am vazut la mine ce aiurea a fost cu o mana sa tin apasat cu forta pe cheie si cu cealalta sa ma chinui sa pun cureaua pe fulii. Evident ca o puneam pe o fulie si iesea de pe alta.,,

Asa cred si eu : ca te ajuta arcul intinzatorului sa tensionezi cureaua, pui o cheie tubulara direct pe capul surubului de pe intinzator, si daca surubul ala pe care ai pus cheia e suficient de strans, si tragi spre fata masinii, cu cheia invingi forta arcului si poti trece cureaua dupa intinzator. Dai drumul la cheie, intinzatorul intinde, dai de cateva motorul peste cap si apoi strangi surubul intinzatoruluio si O VREME nu mai trebuie sa umbli acolo pana nu se intinde cureaua. Cand s-a intins (nu mult daca iei o curea BUNA! ce sa vezi cureaua asta ISUZU pardon Gates, made in Poland?! ma tot mir ca eu inca nu am vazut curea ISUZU made in Poland, dar HEI, vremurile s-au schimbat de cand se fabrica motoare Isuzu in Polonia!) slabesti putin doar surubul intinzatorului, lasi masina la relanti 30sec sa se retensioneze cureaua apoi o stragi la loc. Nu e rea deloc acesta gandire, daca stau si ma gandesc la urmatoarele :
- totusi intionzatorul sta fix strans cu surub, cred ca e bine pe termen lung
- la o Bora 2003 de servici la un moment dat s-a rupt arcul intinzatorul si cureaua a inceput sa mearga naspa. Si a trebuit sa ma duc la service sa-l schimbe. NU STIU daca era sistem cu intinzator permanent sau NU, dar daca era, la un moment dat cedeaza si arcul de la intinzator, ca nu e nimik perfect pe lumea sta decat insusi CREATORUL, deci e o inginerie generatoare de probleme daca intinzatorul tine in permanenta cureaua intinsa fara vreun surub de fixare.

Asadar, intinzatorul ala trebuie actionat cumva sa-i slabesti forta si sa pui cureaua peste el, cica in manual zicea ceva de un sistem ,,pretensionat,, dar manualul asta de Astra H si Zafira B nu pare foarte prietenos in explicatii pentru cei ce vor sa umble la curele de capul lor, iar eu am ceva ani de cand am masini deci nu concep sa nu o fac chiar eu. Probabil il actionezi cu o cheie tubulara cu care invingi forta de strangere a surubului si asta e.

Si a naibii curea ISUZU, stimati colegi! Ca cica curelele Gates/Continental sunt cele mai bune. S-o credeti voi! Ca am studiat cureaua ISUZU care am dat-o jos (probabil originala, are 11 ani si 206.500 km pai asta ISUZU e din cauciuc, nu are nicio canelura crapata sau lipsa, iar asta Continental noua care am cumparat-o sa o schimb zici ca-i din plastic cauciucat, nu mai pot de curiozitate cat va tine, ca daca va tine de Joi pana mai Apoi imi bag picioarele in ele curele din comert si iau pe original, ca doar eu muncesc la masina si nu vreau sa o fac prea des).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
T.ion a scris:Orificiul de blocare brat a scris colegul. (Poza 3)
69MED a scris: https://www.clubopel.com/vie...p?p=775300#775300
Am rezolvat , inlocuit pompa de apa , la modelul meu y17dt , Astra G 2001 , pompa de apa m-a costat
144 ron si am inlocuit-o singur .
Am citeva poze aici .

Prima - pe aici pierdeam antigel , presetupa
A doua - pompa veche avea joc axial , si uzura foarte mare in zona incercuita
cred ca de la solutia de astupat pori .
A treia - rola intinzatoare a curelei de transminsie (accesorii)
se trage de curea pina cele doua urechi se suprapun , se blocheaza cu un burghiu de 5 sau cui
Am montat totul in 10 minute , fara scutul motorului care inca nu l-am montat .
Bafta celor ce incearca .

http://workshop-manuals.com...elt_guide_roller/
http://workshop-manuals.com...ditioning_lhd%29/

Era si in manual o referire doar la Z17DT(R) cu tragerea de intinzator pana se suprapun gaurile ca-n poza 3 si apoi sa bagi in ele un surub ca sa le tina temporar aliniate, bagi cureaua dupa si apoi eliberezi intinzatorul scotand surubul.

Dar stau sa te intreb, ai ideie cu ce se trage de acest intinzator ? Ca la mana nici macar nu poti sa-l misti 1mm. Pe voi, TEORETICIENII, va omoara rapid chiar munca din teren! GET REAL!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu am nici o idee, tu ai?
Si mai am o intrebare X17DT este la fel cu Y17DT sau cu Z17DTL, Z17DTH - atunci logica si teoria ta unde este.
La ce discutie ai posta "Y17DT: schema montaj curea alternator" - atunci ce cauti cu X17DT aici.
Si nu mai inventa roluri - pe care nici nu ma intereseaza.


Ultima modificare facuta de T.ion la Dum 08 Nov, 2015 7:46 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Wow, ce ne-am atacat... greu cu EU-l interior, depinde direct de constienta fiecaruia.
Din fericire, ai butonul de Report doar la un click-distanta... foloseste-l cu incredere daca te consideri ofensat.

X17DT ESTE la baza, variantele Y17DT/Z17DT sunt doar variante ulterioare, cu ceva imbunatatiri. Pentru ca sunt variatii ale aceluiasi motor, strict la baza vorbind.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pacat ! Poate totusi e o neintelegere la mijloc. Smile

Dupa stiinta mea Y17 e fratele mai mare a lui X17.
X17 e euro 2 dar s-a pus pe el un EGR si alte minuni care pica ulterior in draci de bune ce sint si s-a nascut amareala asta de y17 euro 3 , motor robust , puternic , tzeapan , beton dar am'boulea la ,,accesorii,,

Partea ciudata legata de niste banalitati gen schimbare curea accesorii , role , etc este ca nu prea le gasesti pe forum.
Eu am cautat ca prostu' cum se demonteaza cureaua accesorii si noroc cu o postare fulger a lui @Iulian 1971 care a fost doar o mica scanteie.
Chiar mi-am zis - ori eu sint prost si toti stiu schimba curele cu ochii inchisi , ori - ori nu stiu.
Mai am un ,,examen,, la distributie pt care ma antrenez ! Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR