Ai uitat parola?


  • Vlad_Draku

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jan 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Cea mai intalnita disfunctionalitate a motorului care duce la aceasta problema, este bine cunoscuta hiba (cunoscuta de altfel ca problema comuna la masinile Opel Insignia) cu furtunul de la intercooler.

Mai jos am sa explic pas cu pas cum poti repara problema singur si ieftin.

Simptom: La inceput, cateodata , in mers la aproximativ 3500 RPM, apare mesajul SVS, iar motorul nu trage. Dupa un timp, din cauza ca am mers asa cu masina, Senzorul de presiune diferentiala a cedat, si motorul a intrat in limitare (Limp mode).

Am facut diagnoza cu OPCom din dotare si am avut multiple erori raportate. Din cauza fisurii aparute in furtunul de la intercooler (Charge Outlet Hose), se pot intalni errori (DTC-uri - Data Trouble Cod) care nu sunt neaparat problema reale. Am sa enumar cateva aici : MAF malfunction P2282-52 , EGR P0405-00 , Senzor de presiune diferentiala P2453-5a, Senzor temperatura aerului de intrare P0113-00.

Bineinteles ca unele din erorile de mai sus nu sunt neaparat DOAR din cauza furtunului. In cazul meu, a fost si Senzor de presiune diferentiala P2453-5a.

Am ales pasii logici:
1. Inlocuit senzorul de presiune diferentiala, si surpriza, morul nu mai era in limitare (limp mode). Mergea normal, cu exceptia faptului ca din nou la aprox 3500 RPM, SVS pe bord.
2. Verificat furtun intecooler. Gasit fisura chiar pe partea curbata a furtunului. (furtunul a mai fost fisurat si reparat prin introducerea unei tevi pe furtun si strans cu coliere). Din pacate aceeasi reparatie nu mai merge si acum Sad.

Cu problema identificata, am procedat la procurarea pieselor :
Senzor de presiune diferentiala : GM code, 55566186, pret 180 lei
Furtun Intercooler : GM code, 860118 (coduri inlocuitoare 1302275, 1302277) pret 280 lei

Scule: capete torx (pe surubelnita sau pe cheie cu clichet), tubulare, surubelnita dreapta.

Pasi pentru inlocuire furtun intercooler conform WIS:
1. Trebuie data bara din fata jos. Pentru asta, trebuie desfacute 9 suruburi si 4 cleme de plastic, dupa cum urmeaza:
- suruburile de sub capota : poza 1 (6 la numar)
- suruburile de la ambele contra aripi (stanga si dreapta): (nu se demonteaza contra aripa) poza 2 si 3. (3 pe fiecare contra aripa)
- clemele de plastic de sub bara : poza 4 (sunt 4 la numar)
- suruburi prinderea pe bara de impact : poza 5 (ATENTIE trebuie doar slabite nu desfacute complet)
Se desfac toate mufele de la componentele electronice (proiectoare ceata, senzori de parcare, daca exista)
In acest moment trebuie sa arate ca in poza 6.
2. Trebuie desfacute 2 coliere (unul mai neobisnuit Smile ) ca in pozele 7 si 8. NU TREBUIE fortat nimic. Totul merge super usor.
Inlocuiti furtunul si montati totul in ordinea inversa demontarii.

Timp de lucru: aproximativ 2 ore in ritm lejer.


  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,762
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTJ din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Jun 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Util topicul,insa da-mi voie sa iti sugerez o operatiune care scade timpul de inlocuire a furtunului de la intercooler la doar 5 minute.
Demontezi grila fata de la proiector si pe acolo poti desurubezi/desfaci colierul din partea inferioara a furtunului si totodata pe aici il si dai afara...
Crede-ma ca am demontat acest furtun la multi,pana si cei din service au ramas uluiti de cat de repede se efectueaza aceasta operatiune...
  • Florin Insignia

  • Mesaje scrise: 401
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Am asistat si eu la inlocuirea furtunului in service si tot asa au dat jos grija de la proiector , cam 20 min a durat toata operatiunea de inlocuire.
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut am aceiasi problema la insignia mea, sapt trecuta am cumparato sun 80 de mile de unde locuiesc io, pregatiti de plecare neam facut actele tot in regula in final sa plecam totu bn si frumos cand am facut jumatate din drum sa oprim sa mancam si noi cv, am plecat la drum din nou cand aceiasi problema pe liber mai mult de 3500 rpm nu trece si nu mai trage nu mai are boost nu mai are vlaga intrun final am ajuns acasa la drum drept apucam sa prin 65 de mile pe ora, in panta isi pierde puterea nu mai trage, intra intaia mere sa kimb la 2500 rpm mai mult nu trece acceleratia intra 2 la fel dar foarte greu daca sunt in panta ma rog de ea ce ar putea sa aiba
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
am uitat sa precizez am fost la mecanic si pe tester ia aparut senzor de presiune diferentiala lam skimbat dar nimic la fel, am vaazut mai sus o sa verific si furtunu de intercooler daca e vreo fisura cv, ma gandeam sa nu fie vreo problema cu turbina cv sau filtru de particule
  • terim

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A14NET din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Dec 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Mai bine scriai in engleza daca in romaneste iti este atat de greu. Macar straduieste-te, este foarte greu sa urmaresti ce ai vrut sa spui.
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Deci in momentul in care accelerez nu se intampla nimic nu mai are boost, in panta motorul trage ca si cum e intro treapta superioara la viteza mica, la toate vitezele are comportamentu asta, cand o accelerez pe liber ajunge la 3000 rpm si pana la 3500 rpm parca se gatuie ceva nu primeste aer, sau nu poate sa elimine gazele, drum drept prin maxim 45 50 m/h, in panta motoru nu mai trage nu mai are boostu
  • FRANKIE82

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia A20DTH din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Limp mode....intra in protectie sa nu distrugi motorul.....asta nu inseamna sa umblii linistit...da pana la un service sa rezolvi prblema e ok...
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Deci cauze pot sa fie mai multe dacă a intrat în limp mode, am citit mai multe opinii și cazuri similare, ca și cum ar putea sa fie filtru de particule înfundat, ceva cu țeavă de la intercooler sau un senzor de la turbina, am fost la mecanic mia pus mașină pe tester ia arătat 2 erori de la radio și un senzor de presiune diferențiază de accelerație, senzoru lam schimbat cu unul nou, erorile au fost șterse de la radio dar tot în limp mode este, mecanicul mia zis sa ma duc sa las mașina acolo sa verifice cauzele, simptomele dacă sunt care sunt, o sa ma duc când am liber și sper sa fie cv simplu
  • mos_craciun22

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Salut am si eu o întrebare,am scris si in alt topic dar vreau sa mai întreb ceva. Din când in când,la acceleratie parca se gâtuie puțin dar o secunda sau doua si apoi își revine. Ar putea sa fie de la vreun furtun (gen aer sau intercooler care sunt si puțin murdare de ulei cred eu),pentru ca atunci când îmi face așa se aude parca si de la furtun cum se îneacă. Cel puțin așa mi se pare mie. Si dacă este posibil sa fie ceva gen furtunul de aer si sa nu îmi dea nici un martor in bord. Sper ca m-am făcut inteles,mersi
  • FRANKIE82

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia A20DTH din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am patit-o pe un A6. aveam depunere de calamina pe turbo si agata geometria variabila undeva pe la 2500 de turatii...se rezolva cu o curatare...daca asta e problema
  • mos_craciun22

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Dar se vede la diagnoza?
  • FRANKIE82

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia A20DTH din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nope.....dar daca nu ai svs aprins... Parerea mea e sa cureti turbo.... Rau oricum nu-i faci
  • mos_craciun22

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Si cum cureti turbo?😬
  • FRANKIE82

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Insignia A20DTH din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Aug 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Pai se da jos se desface si se curata... Sunt service-uri care fac operatiunea asta
  • mos_craciun22

  • Mesaje scrise: 93
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2013

  • Garaj Mesaj Privat
OK,am înțeles. Sa vedem ce găsesc.
  • Twyster1

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Insignia din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jun 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut băieți. O problemă cu această electrovalvă am și eu. Acum ceva timp, (o lună poate ) mergând pe DN1, de la Brașov către Ploiești, am rămas dintr-o dată,efectiv, fără putere, abia am ajuns cu mașina până la Ploiești. Am fost cu mașina la service și mi-au spus că problema ar fi această electrovalvă. Am comandat-o, au montat-o cei de acolo și mașina și-a revenit, însă nu complet fiindcă o simțeam mai lentă la plecările de pe loc și motorul trebuia accelerat mai tare, dar nu i-am dat prea mare importanță. Astăzi, pe același drum, de data asta către Brașov, iarăși mi-a apărut SVS in bord si iarăși lipsă de putere. De data asta, am oprit și repornit motorul și mașina și-a revenit. Mi s-a întâmplat asta de două ori la un drum Ploiesti- Brașov si retur. Chiar nu am idee ce ar putea fi și de asta vă întreb pe voi.
Menționez că sunt nou în acest forum, până acum urmăream doar discuțiile voastre. Mașina mea este un Opel Insignia din 2009, 130 hp. Mulțumesc ! ( numele meu este Aurel )
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut din nou, am fost la un alt mecanic a făcut testeru și ia dat codu asta P2282- map/turbo charger boost pressure- not plausiable, mecanicul mi-a recomandat sa ma duc la reprezentanta la vauxhall să-mi facă diagnosticare, am fost am programare de abia pe 5 mai joi, nu nici o țeavă sparta sau furtun a verificat mecanicul asta. Ce ziceți de cod ce ar putea sa fie. Cu stima Dragoș Nica
  • canguru

  • Mesaje scrise: 862
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DT LBR din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jul 2014

  • Garaj Mesaj Privat
P2282 apare de regula cand se sparge furtunul de la intercooler, e legat de senzorul MAF. Uite aici
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1694441

Verifica bine furtunul turbo
  • dragosstefan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia z2737 din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Apr 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Am vb cu un prieten și i sa întâmplat aceiași problema același cod P2282 map/turbo charger boost pressure este senzoru de la turbo e dus sau înfundat acum poate sa fie mai multe nu e nici o țeavă sparta am specificat asta mecanicul sa se uite, el mia zis ca nu pt ca trebuia sa se audă un zgomot la turbo de la ceva spart, are presiune în turbo și noi da voie sa bage aer la ardere, nu mai am boost, cu stima Dragoș Nica

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata