Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
ionutdanica a scris:Salutare la toti cuprul este un material rar intalnit in sistemul de franare deoarece costa mult si de aici si pretul mai ridicat.
Eu cat timp am lucrat in service ca mecanic seful aducea conducta de cupru la 100m si aveam trusa de bercuit.


Așa e, se gãsește la colac și se cumpãrã la ml, la dedeman am vazut M6x1 la 8,25 lei/ml, nipluri, trusã de bercuit 100-150lei și tutoriale cu gramada pe net.. Mai trebuie curaj si atentie.
Skip ads

  • ionutdanica

  • Mesaje scrise: 295
  • Locatie: Italia
  • Masina: Astra 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Nu iti trebuie tutorial sa bercuiesti o conducta,doar nu trebuie uitat niplul cum ii zici tu...
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@ionutdanica, imi trebuie tutorial daca e prima data, pe care il gasesc aici: http://www.youtube.com/watch?v=6OCDpHvq28A si da, nu trebuie sa uiti niplurile, cum le mai zice aici: https://www.google.ro/search...Vt2gDsGusAGLrqQw. Cum spuneam, mai trebuie curaj si timp liber.. si lei grei.. Very Happy
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Tutoriale gasiti pe youtube - acestea sunt ceva mai relevante.


Aici pe la mijloc arata cum se face aerisirea instalatiei de frana...
http://www.youtube.com/watch?v=iE9LM1ppR6g
https://www.clubopel.com/vie...p=1745861#1745861
https://www.clubopel.com/vie...p=1690762#1690762

Brake Line Flare Guide
http://www.youtube.com/watch?v=BcUGBdY1zWQ - "Double Flare" se face pentru frana OK.
http://www.youtube.com/watch?v=iUDyEu_NYK8
http://www.youtube.com/resu...Copper+brake+pipe
http://www.youtube.com/resu...Flare+Brake+Lines

Sper sa va fie de folos.
De Nipluri conducte frana nu stiu prea multe cautati pe net...
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am mai gasit ceva... de la ATE
Cod: 24.8134-0560.1 | Diametrul exterior: 6 mm acoperit cu un strat PVF - de 5m lungime.
http://www.ate.de/www/ate_d...hrleitung_de.html
http://www.ebay.co.uk/24.8134-0560.1
https://en.wikipedia.org/wiki/Polyvinyl_fluoride

  • kodrix

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Kadett 1991 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2015

  • Mesaj Privat
salutare,
as vrea sa stiu, daca ma poate lamuri cineva, daca pe un opel kadett berlina se pot monta conductele de frana pe spate de dacie...
nu imi sariti in cap, va rog, doar un raspuns, da sau nu...
multumesc anticipat.
  • darius11

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Eu am montat conducte de dacie 1300 din cupru la un astra g 1.7 dti 2001 si vreau sa iti zic ca se potrivesc de minunte si cu bercuitu daca esti destul de dibaci , poti sa prinzi teava in menghina si cu un ciocanel o bercuiesti dar cum ti-am zis trebuie sa ai un pic de experienta ! Daca are acelasi diametru nu vad de ce sa nu mearga !
  • marius_f

  • Mesaje scrise: 552
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1994 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2008

  • Mesaj Privat
ce fel de nipluri imi mai trebuiesc ?
multumesc
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am masurat si eu diametru exterior la conducte au 4... si ceva aproape 5 cred ca cele de 4.75 sunt numai bune.
in interior diametrul cred ca este de 2 mm
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ca sa acoperiti conductele cu un strat de ceva puteti folosi - Spray cu Zinc
Eu unul cred ca asa o sa fac pana la urma. | normal dupa schimbarea lor.

Dupa mine... sistemul de franare... este cel mai important de pe o masina.
Fara posibilitatea sa te opresti este cam greu masina. Laughing - (Nu este de joaca.)
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Mi s-a spart o conducta de frana de sub masina ieri. La Dedeman am gasit teava de cupru de 6 mm diametru exterior dar astea pe care le avem pe masina cu siguranta sunt mai subtiri. Pana la urma n-ar fi o problema asta daca am gasi nipluri potrivite. Astea care sunt pe masina mea se desfac cu cheie de 11, iar altceva nu stiu despre ele. Dar sunt convins ca teava de 6 mm nu trece prin ele daca ar fi sa recuperez cateva.
Daca cineva stie mai in detaliu de unde luam materiale si cam cum trebuie facut (ce tebuie demontat, la trebuie avut grija, etc.), ce greutati a intampinat, l-as ruga sa detalieze putin ca sa ne orientam si noi, cei care urmeaza sa facem operatiunea.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cele de pe masina cred ca sunt Ø 4.75
Skip ads

  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Bun! Asa zic si eu ca sunt de 4,75mm in diametru. Cica pe la unele magazine de piese auto s-ar gasi, dar mai rar ca nu prea e cerere si o tin pe stoc. Cica pe la unele serviceuri s-ar gasi conducte si nipluri si le-ar asambla baietii pe loc, dar nu orice service, multi nu se ocupa cu asa ceva. Eu o sa caut sa ma mai interesez, stiu sigur ca exista conducta de cupru cu nipluri montate pentru Dacia papuc, dar nu stiu daca se potrivesc la lungime si la nipluri.
Oricum deocamdata noi cei care vrem sa facem in regie proprie mergem pe bajbaite pana nu ne orienteaza cineva care a mai facut.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Da ce-i atâta complicație? Conducta de 6mm de la dedeman, nipluri M10, scula de bercuit , și tutoriale pe YouTube.. nu-i musai 4,nustiucat.. sistemul va avea capacitate volumetrica mai mare, da' nu-i bai.. Vezi care traseu îl schimbi numeri niplurile masori conducta și aia e! Dacã stați cu frica-n san și îndoialã nu mai iasã nimic.. Curaj!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Nu stau cu frica in san. Am facut la ambele masini o gramada de treburi. Asta este o situatie de care nu m-am mai lovit si nu stiu cum s-o abordez nu din punct de vedere al manoperei ca asta e ultimul lucru care ma incurca, ci al materialelor. Am fost ieri la Dedeman si am vazut conducta de cupru, asta-i rezolvata. Treaba este de nipluri care sa se potriveasca pe masina, dar sa permita si teava de 6mm, astea de unde le iau? De la piese auto, de la Dedeman? De la alimentara? De-asta intrebasem pe cei care au mai facut ce si cum! Eu, de exemplu, nu stiu ce inseamna "nipluri M10"! Astea se potrivesc la masinile noastre? Nu difera pasul filetului, grosimea sau lungimea niplului sau mai stiu eu ce?
Nu vreau sa deranjez pe nimeni, dar ceream niste sfaturi putin mai detaliate tocmai pentru ca nu m-am mai intalnit cu situatia si nu stiu despre ce este vorba. Dupa ce o sa le am pe toate, o sa stiu ce si de unde sa le cumpar si o sa rezolv treaba sa vedeti ce usor o sa-mi fie sa scriu aici pe forum.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Uite-aci
pe 4.75 niplu: http://shop.berner.eu/ro-ro...article_id=222399
pe 4.75 conducta: http://shop.berner.eu/ro-ro...cupru-nichel.html

mie mi-a luat cateva minute sa caut..

La Dedeman daca te duci si iei conducta, poti intreba si de nipluri M10x1 (deschiderea cheii nu conteaza) pentru conducta de 6mm,tre' sa fie daca au si conducte, si faci traseul care vrei cu 6mm.
Mai trebuiesc bercuite, eventual un conector si gata..
Daca nu te pricepi/n-ai scule, fa-ti planul, cumperi material, mergi la un service platesti manopera(bercuit) si montezi acasa..eu asa am facut cand am schimbat cilindrul de frana dreapta-spate.



P.S. nu deranjezi, cine vrea sa-ti raspunda o face, cine vrea sa te ajute, o face, dar sunt treburi pe care le rezolvi mai repede cautand pe net si mergand direct la sursa.. Daca astepti pe forumuri info clare si precise, cam rar, si ramai cu masina in parcare..

Bafta!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc! Gasisem si eu siteul asta si mai e unul, dar daca nu ma pricep, intreb. In primul rand nu stiam daca niplul asta M10 se potriveste la Opel sau la alte marci. Lucrurile s-au mai lamurit! Multumesc! Totusi ai idee ce inseamna M10?
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
"M" e simbolul sistemului de masura Metric. M10mm diametru x 1mm pas filet.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc! Apreciez bunavointa!
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu conductele de frana. M-am chinuit intai sa le dau jos de pe masina. Ma asteptam sa fie conducte dintr-o singura bucata, de la pompa pana la fiecare roata. Nu este asa, prima imbinare pentru conductele care merg la rotile din spate este pe undeva pe sub scaunul soferului, apoi pentru roata stanga spate mai e o imbinare aproape de puntea spate. Nici una din imbinari nu a cedat din prima, a trebuit sa dau cu degripant si am avut rabdare cateva ore pana am incercat sa le desfac din nou
S-au desfacut toate fara probleme.
Am gasit o firma din Arad ( o sa le postez site-ul daca cineva va fi interesat real) care mi-au trimis doua conducte la dimensiunea ceruta de mine, cu nipluri si bercluite la capete, numai bune de pus pe masina. Mi le-au trimis colac ca era mai usor cu transportul si apoi le-am facut eu traseul pe sub masina (am modificat un pic traseul original ca nu le-am mai putut baga pe sub racitorul de motorina).
Am luat 5.8 m conducta, 4 nipluri (3 cu filet exterior si unul cu filet interior) si cu bercluiala si cu transport la Constanta au costat 158 lei. Le-am montat, am aerisit, acum e bine, masina este complet functionala.
Dar s-a rupt un aerisitor intr-un etrier, sa vad cum il rezolv, cum il scot si cu ce-l inlocuiesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR