Intr-o dimineata prin luna decembrie a anului 2009, cand am pornit motorul am auzit un rateu, apoi masina nu mai tragea bine iar relatiul il tinea dar nu mai accelera ca inainte. Parca mergea doar in trei cilindrii, cei mai nostalgici tin minte de la masina noastra nationala cand de ducea o bujieIn in ce fel reactiona masina. In scurt timp mi s-a aprins si becul de la martorul de noxe care clipea cand acceleram mai tare. Am dus masina la diagnosticare la service-ul opel si au constatat ca bobina nu imi mergea pe cilindrul 2 (cu ocazia asta am schimbat si bujiile - 18 lei bucata bosch GM+manopera). Diagnosticarea m-a costat 140 lei si bobina (modulul de aprindere) la ei ma costa 1200 lei . Nu am cumparat piesa de acolo, am continuat sa merg asa cu masina in 3 cilindrii fara sa trag de ea pana la urmatoarea operatiune.
Am dat capacul cu ecotec la o parte , am scos mufa de la bobina , am desfacut suruburile, am scos bobina, am bagat din nou mufa , am infipt in ea 4 bujii care stiam ca merg, le-am legat intre ele cu o sarma pe care am legat-o la un capat la masa (un carlig de pe la motor pe care l-am frecat usor sa i se ia vopseaua ca sa fiu sigur ca face contact) apoi taica-meu a dat la cheie cateva secunde , am observat care bujie nu facea scanteie - deci bratul ala al bobinei era defect. Am scos bobina de tot, am scos mansonul de cauciuc de pe bratul respectiv al bobinei prin tragere , am observat ca pe langa linia de turnare a izolatorului(ebonita) de sub manson , era o depunere de carbon ca o murdarie, sub care era o crapatura fina. La capetele crapaturii am dat niste gauri (o gaura la fiecare capat) cu un burghiu foarte fin dar tot in masa de ebonita, nu adanc (1-2 mm maxim, la gaura de jos am ajuns la metal, dar am constatat ca nu e problema) iar intre gauri, pe crapatura am facut un sant pe tot parcursul crapaturii cu varful unui cutter, tot asa nu f adanc.Trebuie sa urmariti sa indepartati orice urma de murdarie si ebonita sa ramana curata. Curatati bine cu o carpa tot ce ati facut pe acolo, eu in santul acela si in gauri am pus niste bucatele de banda de teflon (de ce teflon, pt ca e bun izolator electric si rezista la temperaturi mari), cat sa refaca defectul pe care l-am facut. Am pus pus mansonul de cauciuc la loc pe brat cu mare grija pt ca bucatile de teflon sa nu iasa din gaurile si santul pe care l-am facut (am tinut pe loc teflonul cu capatul unei surubelnite fine pana am tras mansonul). Apoi am pus bobina la loc , am conectat mufa, am dat la cheie, am lasat masina la relanti 1-2 minute. Aveti ocazia sa va mirosa destul de rau a benzina daca ati mers mai mult timp cu masina defeta, se acumuleaza benzina nearsa in cilindul care nu a functionat. Apoi am incercat masina, totul mergea perfect, am facut deja cred vreo 28000 km de cand am facut reparatia asta si nu s-a intamplat nimic, totul merge OK. Cred ca reparatia este definitiva si nu o sa mai intampin probleme. Oricum ideea este ca imi fac treaba cu masina acum si fara sa scot din buzunar peste 1300-1400 ron cat ma costa piesa + manopera.
Nu va faceti griji, daca schimbati/reparati bobina singuri nu o sa se intample nimic, nu va trebuie car pass pt. ECU sau testul ala cu bujiile nu da niciun scurt in instalatia electrica!
Sper sa va ajute acest post, pt ca modulul de aprindere se pare ca este o problema la motoarele in 16 valve.
Multa bafta! Da-ti si voi o bere pt. rezolvarea asta (nu sunt vreun mecaic, sunt medic, e o reparatie aproximativ ca la capacele de la delcou pt cine stie despre ce e vorba 😊
Precizez ca am postat acest mesaj avand sursa de inspiratie un coment care a stat la baza rezolvarii problemei survenite, pentru a scutii timp, iar algoritmul explicatiei era foarte bun...l-am updatat putin dupa propria-mi poveste!!! sper sa nu fiu nevoit sa platesc drept de autor:))
Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.
edit by Stefan Tolos.
Multumesc mult aveti o palinca de 2 litri de la mine din jud covasna comuna ghelita va rog sa preluati multumesc va astept cu cel mai mare drag Neda Laci