Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • nedal

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2016

  • Mesaj Privat
ciocse30 a scris:Mentionez ca ce am facut este stict pe raspunderea mea, sub supravegherea atenta a tatalui meu care m-a asigurat ca nu va fi nici un fel de problema (si a avut dreptate). Eu va sfatuiesc sa faceti reparatia asta pentru ca va scuteste de 1000-1200 ron (piesa originala), respectiv 640 ron (copii de original)!
Intr-o dimineata prin luna decembrie a anului 2009, cand am pornit motorul am auzit un rateu, apoi masina nu mai tragea bine iar relatiul il tinea dar nu mai accelera ca inainte. Parca mergea doar in trei cilindrii, cei mai nostalgici tin minte de la masina noastra nationala cand de ducea o bujieIn in ce fel reactiona masina. In scurt timp mi s-a aprins si becul de la martorul de noxe care clipea cand acceleram mai tare. Am dus masina la diagnosticare la service-ul opel si au constatat ca bobina nu imi mergea pe cilindrul 2 (cu ocazia asta am schimbat si bujiile - 18 lei bucata bosch GM+manopera). Diagnosticarea m-a costat 140 lei si bobina (modulul de aprindere) la ei ma costa 1200 lei . Nu am cumparat piesa de acolo, am continuat sa merg asa cu masina in 3 cilindrii fara sa trag de ea pana la urmatoarea operatiune.
Am dat capacul cu ecotec la o parte , am scos mufa de la bobina , am desfacut suruburile, am scos bobina, am bagat din nou mufa , am infipt in ea 4 bujii care stiam ca merg, le-am legat intre ele cu o sarma pe care am legat-o la un capat la masa (un carlig de pe la motor pe care l-am frecat usor sa i se ia vopseaua ca sa fiu sigur ca face contact) apoi taica-meu a dat la cheie cateva secunde , am observat care bujie nu facea scanteie - deci bratul ala al bobinei era defect. Am scos bobina de tot, am scos mansonul de cauciuc de pe bratul respectiv al bobinei prin tragere , am observat ca pe langa linia de turnare a izolatorului(ebonita) de sub manson , era o depunere de carbon ca o murdarie, sub care era o crapatura fina. La capetele crapaturii am dat niste gauri (o gaura la fiecare capat) cu un burghiu foarte fin dar tot in masa de ebonita, nu adanc (1-2 mm maxim, la gaura de jos am ajuns la metal, dar am constatat ca nu e problema) iar intre gauri, pe crapatura am facut un sant pe tot parcursul crapaturii cu varful unui cutter, tot asa nu f adanc.Trebuie sa urmariti sa indepartati orice urma de murdarie si ebonita sa ramana curata. Curatati bine cu o carpa tot ce ati facut pe acolo, eu in santul acela si in gauri am pus niste bucatele de banda de teflon (de ce teflon, pt ca e bun izolator electric si rezista la temperaturi mari), cat sa refaca defectul pe care l-am facut. Am pus pus mansonul de cauciuc la loc pe brat cu mare grija pt ca bucatile de teflon sa nu iasa din gaurile si santul pe care l-am facut (am tinut pe loc teflonul cu capatul unei surubelnite fine pana am tras mansonul). Apoi am pus bobina la loc , am conectat mufa, am dat la cheie, am lasat masina la relanti 1-2 minute. Aveti ocazia sa va mirosa destul de rau a benzina daca ati mers mai mult timp cu masina defeta, se acumuleaza benzina nearsa in cilindul care nu a functionat. Apoi am incercat masina, totul mergea perfect, am facut deja cred vreo 28000 km de cand am facut reparatia asta si nu s-a intamplat nimic, totul merge OK. Cred ca reparatia este definitiva si nu o sa mai intampin probleme. Oricum ideea este ca imi fac treaba cu masina acum si fara sa scot din buzunar peste 1300-1400 ron cat ma costa piesa + manopera.
Nu va faceti griji, daca schimbati/reparati bobina singuri nu o sa se intample nimic, nu va trebuie car pass pt. ECU sau testul ala cu bujiile nu da niciun scurt in instalatia electrica!
Sper sa va ajute acest post, pt ca modulul de aprindere se pare ca este o problema la motoarele in 16 valve.
Multa bafta! Da-ti si voi o bere pt. rezolvarea asta (nu sunt vreun mecaic, sunt medic, e o reparatie aproximativ ca la capacele de la delcou pt cine stie despre ce e vorba Smile
Precizez ca am postat acest mesaj avand sursa de inspiratie un coment care a stat la baza rezolvarii problemei survenite, pentru a scutii timp, iar algoritmul explicatiei era foarte bun...l-am updatat putin dupa propria-mi poveste!!! sper sa nu fiu nevoit sa platesc drept de autor:))


Ati fost de acord cu regulamentul, atunci cand ati deschis acest topic,considerati ca a fost respectat, acordul ?
Titlu,descriere.
edit by Stefan Tolos.



Multumesc mult aveti o palinca de 2 litri de la mine din jud covasna comuna ghelita va rog sa preluati multumesc va astept cu cel mai mare drag Neda Laci
Skip ads

  • klaus74

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Dat fiind ca astazi mi-am resuscitat si eu bobina, am strans ceva poze si le-am pus intr-un document.
Sper sa ajute.
L-am pus pe dropbox, vad ca nu pot atasa decat poze. Daca se pot pune si altfel de documente poate ma ajutati cu o informatie referitor la modalitate.

Multumesc.

https://www.dropbox.com/s/s7...l_Bobina.pdf?dl=0
  • klaus74

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Update, 16/08/2016: am achiztionat bobina Delphi (299 lei), pe care insa n-am apucat inca sa o montez, o voi face diseara. Am facut in schimb ITP-ul azi ca se apropia termenul. A trecut testul de noxe fara probleme, in contextul in care pe masina e inca bobina resuscitata. Deci operatiunea in sine este mai mult decat valabila. Nu stiu ce inseamna ca rezistenta in timp/km.

Toate bune.
  • Albinoium

  • Mesaje scrise: 66
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2019

  • Mesaj Privat
La capacul Ecotec am pus varnis de la cablu electric taiat pe lung sa stea singur, masurat perfect cat sa nu ramana rost si acum este curat ca lacrima in toata zona de sub el.
Skip ads

  • Sindrom

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2022

  • Mesaj Privat
Salutari tuturor,

De 3 ani cu aproximatie am schimbat distributie si la montare au pierdut baietii capacul ecotec. Acum 2 zile a inceput sa huruie sa eroare 0300 0301. am pus bujii noi nimic, am facut un tester rapid pare ca ar fi bobina de inductie.
Mi se recomanda Beru. Am doua intrebari sa optez pentru beru sau pentru original de pe autoa.ro intentionez sa achizitionez amandoua au pretul de 500 respectiv 509 ron.
Si doi ma intreb oare daca as fi tinut capacul ala de ecotec as fi putut evita aceasta defectiune, era foarte multa mazga la desfacerea bobinei cilindrul unu sa casat si s-a crapat "tita".
Acum pentru ca nu mai am capac ecotec renteaza sa cumpar unul sau pot merge linistit si fara? Observ mai sus pareri impartite.

Multumesc!
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
capacul ecotec e cu 2 taisuri protejeaza dar si acumuleaza caldura degajata de motor nefiind ventilatie buna in timp datorita temp mai mari in interior exista riscul crescut de a ceda conexiunile/lipiturile in ecu.! dar si grup bobine! acest fapt e real.specialistii de pe site o spun ei a u ajuns la concluzia asta ,capac pe motor temp mai mare, aerisire ventilatie ecu neadecvata/asta si datorita montarii ecu direct pe carcasa motor. eu 1 am distantat ecu fata de motor cu 15mm cu suruburi si piulite/
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR