Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutari,
Ma poate ajuta cineva cu executarea legaturilor la inchiderea centralizata la un Opel Vectra B a unei alarme Racing Fast R, am incercat sa fac legaturile dupa vechea alarma Maat 679 la care s-a stricat unitatea centrala, specific ca celelate legaturi le-am facut si alarma functioneaza, mai putin inchiderea centralizata la care nu ii dau de cap .




Poza cu schema este de pe net, nu am avut un scaner la indemana.
P.S. Imi cer scuze abia acum am vazut ca am postat aiurea. Cu stima Mircea V.
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Exista mai multe moduri posibile de comanda a inchiderii centralizate de pe masina.Nu stim ce mod a fost ales pentru vechea alarma.De asemenea,nu ne-ai spus daca inchiderea centr. e originala,a masinii sau a fost montata ulterior.
E greu de "dialogat" prin intermediul forumului.Ar trebui masurate diverse chestii pe fire,pentru a depista ce fel de comanda e acolo.Ai nevoie de ajutor de la cineva priceput in domeniul alarmelor.

Cele 6 fire de la alarma noua,sunt legate la contactele a 2 relee,3 la un releu si 3 la celalalt.Firele se pot lega in mai multe feluri,in functie de modul de comanda necesar la fiecare masina.Trebuie sa existe in hartiile alarmei schemele de conectare,dar,repet,trebuie mai intai sa stii ce fel de comanda necesita masina ta.

Daca nu ai scaner,poti folosi o camera foto,daca vrei sa ne arati ceva (vreo schema).

PS:Atentie,prin conectarea la intamplare a firelor (pe incercate) se poate arde ceva,ori in alarma,ori pe masina!
  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu legaturile la alarma, am studiat culorile firelor in Autodata pentru a vedea cum fac legaturile, in continuare va prezint modul de conectare al alarmei FAST RAGING TYPE R pe VECTRA B.
Prima mufa cu 10 pini are culorile urmatoare:
- galben
- negru
- maro
- roz
- rosu
- maro
- verde
- portocaliu
- alb
- albastru

A doua mufa cu 6 pini are culorile urmatoare :
- portocaliu
- alb
- galben
- portocaliu-negru
- alb-negru
- galben -negru
Celelalte 2 mufe este clar cum vin conectate .

Conectarea primei mufe (aici depinde de ce optiuni doresti sa conectezi) si legaturile firelor se fac in felul urmator:
- galben – neconectat(in mod normal el se conecteaza la releul care opreste motorul in cazul furtului, dar din motive de securitate, pentru a nu avea surprise in cazul unei depasiri, riscand sa se opreasca motorul am preferat sa nu-l conectez, din punctul meu de vedere dar si al altora , este o chinezaraie ce nu prezinta garantii).
- negru- este clar se leaga la masa, am preferat sa il leg in partea stanga unde am avut vechea alarma, acolo este situate si un punct de masa , este o piulita ce fixeaza un cablu maro(masa).
- maro- se conecteaza la negru-verde, este vorba de semnalizari.
- roz- se conecteaza la sirena (este un plus si vine la firul rosu), minusul se ia de la masa.
- rosu- este + 12 volti, in partea stanga jos la sofer, pentru a fi siguri ca este plus se verifica cu aparatul de masura, aceasta legatura se va face ultima dupa ce vor fi verificate toate legaturile.
- maro- se conecteaza la negru-alb( unele alarme au doar o singur iesire din care se bifurca in alte doua iesiri protejate cu diode (ex. MAAT 679), la acest tip de alarma avand iesiri separate nu este cazul)
- verdele nu se conecteaza, el ar veni conectat la portbagaj dar la noi nu este cazul deoarece la inchidere, la Vectra se va inchide atat portbagajul cat si usita de alimentare de la rezervor.
- portocaliu- nu se conecteaza ( este o optiune pentru inchiderea automata a usilor la apasarea pedalei de franare, cine doreste poate sa-l conecteze la un stop de pe franare)
- alb- se conecteaza la negru subtire, fir ce duce la contact (aici se va verifica continuitatea cu un aparat de masura pentru a identifica correct firul, acest fir este pentru a recunoste cheia si a nu declansa alarma).
- albastru- nu se conecteaza.
Conectarea celei de a doua mufe cu 6 pini, aici fiind vorba de legaturile la inchiderea centralizata a masinii, se v-a face astfel.
- portocaliu- nu se conecteaza
- alb se conecteaza la rosu-albastru( aici se va verifica inainte cu un creion de tensiune pentru auto daca este comanda pentru inchidere sau deschidere, verificarea se va face astfel, se pune ,,crocodilul’’ de la creion pe masa iar cu creionul propriu zis se face o atingere scurta pe firul rosu-albastru)
- galben se leaga impreuna cu firul galben-negru si se conecteaza la masa.
- portocaliu-negru nu se conecteaza
- alb-negru(are pe el o siguranta de 15 A) se conecteaza la firul maro-alb, verificarea pentru inchidere sau deschidere se va face ca mai sus.
La alte modele de auto ex.Ford, legaturile vor fi diferite fata de Opel.
Am preferat acea-si locatie a unitatii unde am avut vechea alarma , legaturile se pot face si in partea dreapta la modulul de inchidere centralizata. toate legaturile se vor izola foarte bine pentru a evita vreun scurtcircuit, pentru verificare toate legaturile se pot face fara a fixa alarma definitiv pe masina, abia dupa aceasta verificare se poate trece la fixarea ei.
Cu stima Mircea V.
P.S. Orice completare este bine venita.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Felicitari,bine ca ai reusit.
Cred ca firul verde e pentru deschiderea portbagajului din telecomanda.Daca e la fel ca alarmele pe care le-am montat cu ani in urma,la el trebuie conectat un releu suplimantar,care sa comande prin contactele lui actuatorul din portbagaj.Am avut aceasta functie pe OltCit si eram foarte multumit de ea,era utila.Sunt masini care au la portbagaj doar un electromagnet (ex.Daewoo-Cielo,Espero) si care au un buton (contact) in habitaclu pentru deschiderea porbagajului.Daca in schimb e un actuator (cum am la Opel),atunci trebuie trase fire in plus de la alarma la releul (care se va monta in portbagaj) si care va actiona actuatorul.E nevoie de un releu cu contacte duble (2 comutatoare) sau 2 relee simple in paralel,pentru a comuta cele 2 fire ale actuatorului.De regula,se mai monteaza si o dioda (1N4007) pe bobina releului (in paralel),pentru a nu arde tranzistorul din alarma cu tensiuni de autoinductie.
Comanda se face numai pe actuatorul portbagajului,fara a deschide si capacul de benzina,dar,repet,pentru asta trebuie umblat in haion (munca in plus).
Skip ads

  • mircea v

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1998 x20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc. Corect in ceea ce spui, la autovehiculele cu inchidere centralizata din fabrica, la alarma after market numai trebuie tras firul verde(in general), doar la cele la care se monteaza actuator after market si atentie la trigger daca este pe negativ sau pe pozitiv, atunci conectarea difera . Sper sa ii ajute si pe alti colegi.
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Va salut.
De ceva timp incoace , la fiecare diagnosticare a masinii imi apare "B2923 - Circuitul senzorului 1 de geam spart - deschis / tensiune mare". Mentionez ca masina e o Zafira B din 2006 cu alarma originala din fabrica.
Alarma nu imi face probleme(deocamdata).
Unde este localizat acel senzor si ce as putea face sa dispara aceasta eroare?
Va multumesc!
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Nu ma poate ajuta nimeni?
  • JohnB

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2014

  • Mesaj Privat
am si eu o problema...cand armez masina imi raman avariile aprinse fara sa clipeasca. stie cineva unde se gaseste aceasta alarma? e cumva in aripa dreapta fata? sau masa unde se gaseste. mentionez ca face asa doar cand e umezeala
Skip ads

  • dragosm1

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2010 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am un Mokka si vreau sa-mi montez o alarma. Am sunat la DiBas si configuratia care mi-au facut-o este:
1) Alarma Viper 600lei
2) Senzor Volumetric 280lei
3) Manopera 400-450lei !

Manopera mi se pare cam scumpa? ce credeti despre preturi? eu nu vreau sa achizitionez alarma si sa o montez eu, mai ales ca masina este in garantie si luata de la DiBas.
Multumesc.
  • dan costea

  • Mesaje scrise: 381
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 x14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2010

  • Mesaj Privat
riscati sa pierdeti garantia.nu cred ca veti reusi sa o monati singur,deoarece trebuie parametrizata pt masina dvs.
  • gago2007

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Vectra 2004 Z18XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2015

  • Mesaj Privat
toate bune si frumoase pana din greseala am pasat uonu cu omuletul... inchiderea din cheie nu merge dar inchid de la usa ....
cand deschid usa dupa deblocare incepe alarmasa sune pana pun cheia in contact...
are cinev onsolutie?
  • Buidos

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Salut am și eu de o luna un opel astra h an 2004 și nu funcționeazã alarma, dacã o blochez din cheie și încerc sa o descui de la broasca se descuie și ușa o pot deschide și alarma nu suna! Sau am încercat sa o închui din cheie cu un geam din fata deschis și am bãgat mana, ba chiar mam bãgat și eu de jumate și alarma nu a pornit! Sa nu fie activata alarma sau sa nu am alarma? Ce pot face?
Skip ads

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Sunt multe masini care nu au alarma din fabrica,dar au inchidere centralizata din telecomanda de la cheie.Poate ca asa e si a ta,caz in care,comportamentul descris e normal.
  • Buidos

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Aha si nu as putea sa ai pun alarma? Cam cat ar costa?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cam cat ar costa o masina?...cam asa e si intrebarea ta.Sunt foarte multe tipuri de alarme.Costa de la 70Lei pana la mii de Lei.Depinde ce vrei sa faca...plus manopera,care si ea depinde de complexitatea alarmei si a masinii.
  • MariusD9

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Tin sa mentionez de la inceput ca sunt un puºti de 19 ani , la prima masina si imi cam prind urechile in chestiile tehnice. Problema e urmatoarea, am un Opel Astra F din 93' pe care il deschid doar din telecomanda. Azi am scapat telecomanda pe asfalt si butonul de deschidere nu mai funtioneaza , e oarecum intrat inauntru si se apasa in gol. Mai merge putin doar cel de inchis portierele, zic putin pentru ca desi il apas nu se mai inchide nici o portiera dar se poate apasa butonul si se aprinde ledul.

Problema e ca atunci cand deschid masina þiuie alarma si sunt nevoit sa apas pe telecomanda pe buton de inchidere a portierelor si atunci cand deschid portiera si dupa ce o inchid. Nu stiu daca mai pot repara telecomanda asa ca am incercat sa dezactivez alarma. Am deschis panoul cu sigurante si dupa ce m-am uitat in manual am scos siguranta nr 22 care scrie ca ar fi pentru alarma. Dupa ce am scos siguranta alarma nu mai þiuie dar tot e aprins acel beculet albastru ce sta pe bord aproape de parbriz.

Problema dupa ce am scos siguranta e ca nu mai merge nici faza lungi si nici mp3-ul si e cam o solutie de compromis. Mai exista alta varianta sa dezactivez alarma fara sa afecteze si altceva? Mersi mult.
PS: am gãsit telecomanda de rezerva, i-am pus baterie dar se aprinde ledul pentru cam 15 secunde iar apoi se stinge si nu rãspunde telecomanda la comenzi. Iar dacã scot bateria si o pun la loc se repeta același ciclu.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Telecomanda se poate repara.Se pot schimba contactele de inchis/deschis daca sunt defecte,dar,treaba o poate face numai un electronist...cu ceva experienta.E ciudat ca nu merge cea de-a doua telecomanda...N-am inteles care LED se aprinde 15 secunde.Cel de pe telecomanda,sau cel din masina?
Si inca ceva:telecomenzile sunt ale masinii (din fabrica) sau e o alarma montata ulterior pe masina?...Unele alarme trebuie sa "invete" (memoreze) codul transmis de fiecare breloc.
  • MariusD9

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2016

  • Mesaj Privat
Sincer nu stiu dar cred ca e cea din fabrica. Telecomanda desfacuta arata cam asa. Fragmentul mic din dreapta e cel care actiona functia de deschidere a portierelor. Se mai poate repara telecomanda actuala ? Sau daca ma duc cu ea in starea aceasta la un magazin care e specializat pe copiere chei o pot reface intr-o alta carcasa sau cum se procedeaza?

Un magazin bun din Iasi pentru aceasta treaba? Si un pret orientativ? Vreau doar sa o repar pe aceasta in principal nu sa fac alta copie. Multumesc.

http://i.imgur.com/osj6TkJ.jpg

  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Da,se poate repara.Daca ai drum prin Sibiu,ti-o fac eu pe gratis.Daca nu,cauta un electronist in Iasi.Banuiesc ca microcontactul e bun,trebuie doar lipit la loc,pe cablaj.
Nu pare sa fie alarma din fabrica.Cele din fabrica,au telecomanda in cheia de contact si nu au atatea butoane (doar 2)...in plus,nu au sirena pe masina,ci suna cu un claxon suplimentar,intermitent.
  • octavian4

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Salut. Am un Opel Calibra din 1997. Masina se incuie din cheie, dar cand rasucesc mai mult cheia se activeaza si alarma. Alarma este din fabrica.
Zilele trecute cand am rasucit s-a simtit altfel, decat se simtea de obicei si am observat ca daca rasucesc cheia pentru activarea alarmei, nu mai opune rezistenta care o opunea si nu se mai activeaza alarma. Banuiesc ca s-a rupt ceva la borasca... Aia o s-o rezolv.
Intrebarea mea este: pot sa pun o inchidere centralizata ca sa nu mai fiu nevoit cand incui masina, sa nu mai bag cheia? Va mai functiona alarma originala a masinii? As vrea sa ramana cu alarma veche. Se poate?

Cheia nu este cu butoane .. Este o cheie simpla de Opel genul celei atasate acestui comentariu.

Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR