Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Am o intrebare: Cand am, setata aeroterma numai pe parbriz - butonul de recirculare aer nu merge.
Pe celelante poziti din ce vad merge.
Daca nu ar baga aer din afara sa incalzi mai repede in masina iarna - sau imi scapa ceva...

Sau sau gandit ca stam la Ecuator.
Un buton separat pentru ea - cum a facut @t-daniel aici poate rezolva problema mea cred.
https://www.clubopel.com/vie...p?p=918487#918487

Sau este defect ceva, la voi merge?
Eu am sistem Behr.
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
T.ion
lasa masina in pace,este normal sa traga aer rece de afara cand dai caldura la parbriz,daca ar recilcula aeru ar trebuii sa pui stergatoare pe interioru masinii
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ma gandeam ca scurtez statul in parcare iarna... pana il dezgheata dureaza ceva, el fiind cam mare.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pui cadura la jumate,unde se unesc cele 2 dungi,rosu si albastru,si dai drumu la aerul conditionat,pe treapta 4,in 2,3 minute ai geamu uscat
apoi opresti AC-ul si dai caldura mai mare,si treapta de ventilatie la cat vrei tu
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Mersi.
  • pmihaila

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

As vrea si eu schema aceasta daca se poate.
Multumesc.

1.7dti_edition2000 a scris:am conceput si probat o schema de temporizator simplu pt acest motor,cu 2 tranzistoare,merge foarte bine,dupa citeva secunde scade la zero curentul prin motoras
Montajul e mic,totusi nu incapea asa ca l-am montat sub acel ansamblu,si am tras 3 fire inauntrul lui printr-o gaura ,unul lipit la motor si celelalte la mufa de

alimentare
Nu stiu cum se poate pune imaginea schemei aici,asa ca luati-o de la http://rapidshare.com/files...porizare.JPG.html
R1=3.9Kohmi,R2=20Kohmi,diodele sunt 1n4001,tranzistoarele- de 3A/50V,unul PNP si unul NPN,condensatoarele doua de 220microfarazi/16V puse asa pt a fi ok in ambele sensuri
Cui nu-i convine temporizarea o poate modifica din R1.

Motorasul original nu e de putere mare,are 33 ohmi bobinajul,de aia si-au permis (mama lor....) sa-l lase continuu in tensiune;diametru 25mm,lungime cca 33mm,tensiune 12V,se mai gasesc prin aparatele video cu dimensiunea asta si axul identic in diametru.Problema cu alte motorase cred ca e ca sunt mai puternice si tinde sa ramina intepenit angrenajul intr-unul din capete,cel putin in cazul meu

  • vlalin

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu o problema cu motorasul de la clapeta de recirculare aer. Motorasul functioneaza (inchide si deschide clapeta) doar ca o face invers...cand este ledul aprins baga aer de afara,cand este stins recirculeaza aerul.
A mai avut cineva problema asta? Cum se poate rezolva?
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
dan cristi a scris:Am luat termistori ptc de tipul MZ72AL9RM de 9 ohmi,iar diodele sunt de tipul 1N4001,sau orice dioda ce rezista la cel putin 1 amper.


Ați mai avut probleme cu motorașul dupã ce ați montat termistorii ?,am și eu aceleași probleme cu motorașul de la clapetã la sistem BEHR și vreau sã folosesc aceeași metodã de limitare al curentului la final de cursã.Cea cu întrerupãtoare este mai laborioasã dar mai eficientã dar cea cu termistoare și diode este mai simplã și nu necesitã reglaje.
Skip ads

  • darius11

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua , si la mine tot face figuri motorasu de la aeroterma pana la urma care este pozitia de baga aer de afara cu capacul pus sau inchis la aeroterma ?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
daca butonul este stins, clapeta este cu calota spre interior (deci nu vezi palele aerotermei) si intra aer de afara. daca butonul este aprins, vezi ca o gaura si deci calota obtureaza aerul de afara si face recircularea aerului. trebuie pus un montaj electric de limitare care sa opreasca curentul altfel nu tine mult si daca pui motoras nou.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Am renuntat la sistemul cu termistori deoarece functiona un timp,dupa care nu mai ajungea suficient curent la motoras,si clapeta nu mai facea cursa completa inchis/deschis.Am inseriat un comutator pe circuit si il folosesc asa.
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am comandat asearã niște PTC-uri vreo 43 lei 4 buc.,dar dupã ce am citit pãrerea dvs.,am anulat comanda la timp și voi trece la modificarea pe microîntrerupãtoare switch,din câte am înțeles sunt bune cele de la mouse-uri de computer.Mi-a fost foarte greu sã desfac cele 3 holșuruburi de la motoraș,nu am avut nici o șurubelnițã specialã cu cablu,dar le voi înlocui cu niște holșuruburi cu cap hexagonal care permite fixarea unei chei cu clichet sau simplã.Voi pune niște fotografii cu modificarea pe microîntrerupãtoare,sper sã-mi iasã lucrarea.
Skip ads

  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Da,e buna ideea,dar suficient de complicata.Eu am intercalat,pur si simplu,un intrerupator pe unul din cele 2 fire ce merg la motoras,si,deschizand circuitul cu intrerupatorul,scot motorasul de sub tensiune.
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Complicat ar fi doar montarea mecanicã a microintrerupãtoarelor sã fie reglate sã facã cursa pânã la capãt,în rest sunt necesare microintrerupãtoare cu 3 poziții NO+NC ,pentru cã este nevoie de un pol comun,deci sunt inutile microîntrerupãtoarele cu 2 poziții,dealtfel la pagina 4 colegul nostru @CATA26BCN a fãcut o schemã de mânã ușor de înțeles pentru fiecare amator care pricepe puținã electricitate.Am gãsit aceste microîntrerupãtoare pe mivarom.ro la un preț de 3 lei bucate http://www.mivarom.ro/catal...la-vs15n02-p-8635 .
  • CosminB3

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am și eu o nelãmurire legat de clapeta pentru recirculare. Exista posibilitatea sã se inverseze comenzile? De exemplu la mine când becul este stins, deci trage aer de afarã semisfera este deschis, debitul de aer mi se pare mãrit și teoretic trage aer din mașinã. Când apãsați butonul și se aprinde ledul, clapeta de închide și trage aer din gaura aflatã în peretele din care duce spre motor. Așa este normal și dacã nu cum de poate rezolva.

Aici este filmulețul cu clapeta respectiva filmat de mine. https://youtube.com/watch?v=aRIg1VluIAU.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Dupã cum vezi se poate Smile) Și eu am patit acelasi lucru, am lasat-o in modul in care baga aer de afara și am scos mufa din motoraș. ÃŽn felul acesta sunt sigur ca nu mai apar surprize.
  • CosminB3

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Deci sã înțeleg cã am avut dreptate și chiar s-au inversat comenzile? Dar nu se poate face ceva sa resetezi sistemul?
  • CosminB3

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2000 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am reușit sã rezolv problema foarte ușor. Am scos mufa și am inversat cablurle între el și acum clapeta funcționeazã cum trebuie.
  • DTopala

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2017

  • Mesaj Privat
Care fire le-ai inversat cele care intra in mufa? Ca am pãțit si eu la fel funcționeazã invers
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Folositi lm317 cu rezistenta de 100 ohmi variabila in configuratia cea mai simpla posibila din pdf-ul producatorului, anume cea de limitator de curent. De exemplu pt rezistenta de 7 ohmi aveti limitare de 150 mA iar la 25 ohmi limitarea este la 50 mA. Cautati postarea mea pe subiectul asta si gasiti acolo schema cu rezistenta de 7 ohmi. inlocuiti cu cea reglabila de 100 ohmi si limitati cat aveti nevoie. Cert e ca 150 ohmi e prea mult la Astra G care da permanent tensiune dupa comanda de recirculare, si e suficienta la astra h unde e temporizata comanda alimentarii motorasului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR