- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
supika
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2017
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Vezi daca nu cumva are presiune in vasul de expansiune si cand e rece motorul,inainte de a-l porni (dimineata).Normal.ar trebui sa nu fie,adica sa nu fasaie.Daca inainte de a porni motorul,desfaci busonul vasului de expansiune si fasaie,inseamna ca a ramas presiune in instalatie.
Iarna,la temperaturile care au fost pana acum,e normal sa se faca condens in ulei.Se vede o spuma alba pe busonul de ulei,posibil,putin si pe joja (cand o scoti).Nu e neaparat un semnal alarmant.
Depunerile din vas,pot fi de la antigel prea vechi,sau daca masina a mers inainte (o perioada) fara antigel,doar cu apa.Depunerile de pe vas se curata,dar trebuie dat jos vasul si...cauta pe forum (pe net) ca gasesti diverse metode de curatire.
supika
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2005 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2017
- Mesaj Privat
Antigelul e albastru, asa am luat-o, o am de vreo 3 saptamani, in vas e o pelicula foarte fina de ulei iar pe peretii vasului e o dunga subtire de mazga neagra.
Oricum o duc imediat in service sa schimbe filtre/ulei/antigel/lichid frana si altele.
Din ce am mai citit la unele masini opel urmele de ulei in vas si spuma de la buson pot fi si de la racitorul de ulei (termoflot) care are probleme. Au motoarele astea pe benzina Z10XEP, Z12XEP..termoflot?
O alta intrebare. Daca nu am istoricul masinii e obligatoriu sa schimb distributia? distributia fiind pe lant. Masina se apropie de 100k km dar nu se aude vreun tacanit, motorul arata bine si ruleaza fara probleme, nu scoate fum, uleiul are o culoare normala, pe joja nu e spuma, antigelul nu scade. Imi e frica sa nu fie dusa garnitura de la distributie si ma gandeam ca poate trebuie schimbata si distributia.
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Schimba-l cat mai repede....cel albastru si verde este cu silicati. Asta poate fi cauza mizeriei din vasul de expansiune. Cand schimbi antigelul curata si vasul. Eu personal l-am curata cu diluant de calitate.
Motoarele pe benzina nu au termoflot.
Se schimba si distributia pe lant. Cand ii vine timpul motorul se va auzi ca un Diesel cand e cald la 90 de grade.
Daca nu dispare antigel din vas nu e garnitura de la distributie dusa
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Atentie:nu e voie sa se amestece antigelul albastru cu cel rosu.Daca il schimbi,trebuie spalata bine instalatia,inainte de a pune antigelul rosu.
@catastefan diluantul (ce tip?) nu ataca plasticul vasului de expansiune? Eu l-am spalat cu detergent,tix si o perie de spalat sticle,careia pot sa-i indoi coada din sarma cum imi convine.
- miraflor2007
- *
- 34 mesaje
- din 01 Dec 2016
- Combo 2007 Z14XEP
- Cluj
miraflor2007
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Cluj
- Masina: Combo 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2016
- Mesaj Privat


http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be
Va multumesc.
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
guaspi
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2009
- Mesaj Privat
salut, citind ce ai scris, realizez cã am o problemã:
-in vasul meu de expansiune am VID (vacuum); de ce zic asta? pt cã dupã ce merg cu masina imi scade nivelul in vas, iar când deschid bușonul, vasul de expansiune TRAGE aer, iar nivelul lichidului se ridicã cam 2 cm.
ce naiba insemnã asta?
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
guaspi
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2009
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
guaspi
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2009
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,917 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,917
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
un alt aspect: vidul din vasul de expansiune este și dimineața, cu motorul rece
și nu ai citit bine? NU AM PRESIUNE IN VAS, ci vacuum - la desfiletarea dopului vasul trege aer, nu arunca!
Eu cred ca te inseli.Daca ar trage aer in vas,cum crezi ca se ridica nivelul lichidului cand desfaci busonul?
Fa urmatorul test: pune o punga mica din plastic peste buson si incerca sa etansezi cum (cat) poti punga pe vas,apoi desfa busonul prin punga.Daca o suge=trage aer.Daca o umfla= sufla aer.
...Sa vezi la o sticla din plastic de cola (2L,sigilata),cand o deschizi,cum creste nivelul...Da,si sticla se strange putin,dar si la masina ai furtune din cauciuc care sunt elastice,iar la presiune se umfla.
Parerea mea e ca:...pe undeva (nu stiu pe unde),scapa presiune din cilindri (poate gaze arse dupa detenta) in circuitul de racire.E clar ca trebuie sa aiba presiune mai mare decat cea din circuitul de racire.Pana la un anumit grad,masina poate sa mearga asa fara probleme.
E totusi ciudat de ce ti-a disparut lichidul din vas...Nu cumva dupa acea golire a vasului,masina a pornit mai greu (in 3 cilindri)...tusind? Ma gandesc sa nu fi intrat lichid de racire un vreun cilindru.
guaspi
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2009
- Mesaj Privat
în urma mãsurãtorilor de presiune in sistem, de compresie pe fiecare cilindru, un mecanic îmi spune ca intrã (puțin câte puțin) antigel intr-un cilindru
întradevãr, uneori pãrea cã merge în 3 cilindri, dar am crezut cã-i o pãrere.
deci... garnitura de chiulasã sau poate chiar chiulasa deformatã?
- danpet
- ****
- 1,145 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,145
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Partea buna e ca nu intra antigel in ulei sau invers.Daca pierderea de antigel e mica si nu necesita completare prea des,poti merge asa,pana constati ca creste volumul de pierdere de antigel...
E util daca din cand in cand mai desfaci busonul de la vas,ca sa iese presiunea,inainte de a lasa masina sa se odihneasca.Atentie: numai dupa ce s-a racit motorul!
Antigelul intra in cilindru cand masina sta (peste noapte de ex.).Atunci,presiunea din circuitul de racire (maxim 1,4 bar) e mai mare decat cea din motor.Presiunea nu poate creste peste 1,4 pentru ca se deschide supapa din buson.
- bibu16v
- *******
- 7,389 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,389
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
În mod cert problema este la nivelul etanșãrii dintre chiulasã-bloc motor/cilindri. Ce am scris mai sus am pãțit pe o Dacia, la care s-a constat, la desfacerea chiulasei, un defect de fabricație la chiulasã, un por, care în contact cu gazele din camera de ardere, s-a tot lãrgit(timp de peste 2 ani) pânã când, finalmente, a înecat o bujie (pe care o uda vag, la început) la unul din cilindri...
danlazar1
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2007 Z17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,456 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,456
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat