Acum am observat altceva:
- am inlocuit 5w30 GM cu 10w40 GM si in 4000 km de la schimbul de ulei nu s-a aprins nimic. La 4500 km s-a aprins martorul si am completat cu 300 gr. Acum la 7-8000 km uleiul mi se pare negru si parca il mananca prea tare, la modul ca am completat cu ulei acum 150-200 km pana aproape 1 mm de nivel maxim si s-a aprins martorul de nivel. Pot spune ca am completat de la 0 km de la schimb pana la 8000 km cu aproape 1,5 lt in total.
Ideea e ca nu ajunge la nivelul pe joja minim niciodata(se aprinde martorul acela pana sa ajunga la nivelul jumatate pe joja). Ma gandesc de ce face asta. Compresia e buna, pierderi de ulei nu am cine stie ce, doar putin ud pe baie, ma gandesc de la schimbare filtru ulei si parca pierde putin la garnitura baie ulei(dar la modul ca nu se vede niciodata jos picatura de ulei dupa ce e lasata chiar 3 zile fara sa fie pornita). Ma gandesc la faptul ca senzorul e pe duca, insa nu inteleg cum face el calculul ca nu am ulei destul in baie in conditiile in care masina este in miscare si uleiul nu sta nemiscat. Poate si uleiul este prost...
Singura chestie deranjanta este martorul care azi a aparut dupa 60 km de mers desi nivelul de ulei de pe joja este la 0,3-0,5 mm pana la nivelul maxim(din cat are joja de la minim la maxim, adica aproape 2 cm).
Nimeni nu zice nimic de o rezolvare. Cred ca pana la urma, la urmatorul schimb o sa inlocuiesc si senzorul de nivel de pe baie si poate o sa dau baia jos sa o curat. Mentionez faptul ca uleiul il schimb cam la 10.000 km si niciodata nu am depasit 12.000 km.
Poze cu uleiul pe joja dupa ce mi s-a aprins martorul:
Salut , am exact aceeasi problema . ai gasit cumva o rezolvare? daca da poti te rog sa imi spui cum ai reusit sa rezolvi?