Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
corsa.timis a scris:@Lyonel în privința scânteii, nu știu unde ai vazut dovada ca da scânteie la mai mulți electrozi odatã, dar nu-i asa. Dimpotrivã, cele cu mai mulți electrozi aduc cu sine siguranța cã mãcar unul dintre electrozi va da scânteie. Documenteazã-te înainte sa trambitezi mituri idioate care nu te pun într-o lumina favorabila.


Foarte urat te exprimi, @corsa.timis! Pune-ti tu pe masina ta bujii cu multi electrozi de masã. Cu siguranta ca un rationament a existat la baza inventarii acestor bujii dar in niciun caz nu a fost acela ca iti confera siguranta unei scantei macar la unul dintre electrozi. Ca si cum mai poti merge cu masina asa, cu trei electrozi plini de calamina si iti mai ramane unul bun... Am vazut filmulete demonstrative cu distributia scanteii intre electrozi. Nu stau acum sa caut pe net. Sunt si unele care sustin ideea distributiei aleatorii, cand la un electrod, cand la altul, menite, cicã, sã prelungeasca durata de viațã a bujiei. Videoclipuri comerciale. Dar pe mine m-au convins filmuletele acelea cu cate patru arcuri electrice simultan sau cu imprastieri ale scanteii. Ce bine ar fi daca ar avea arcurile electrice dintre electrozi aceeasi intensitate ca a unui arc unic, la aceeasi tensiune! Daca mergi pe principiul ca fulgerul (scanteia, in cazul bujiei) urmeaza calea cu cea mai mare conductivitate, gandeste-te cum se ramificā fulgerul. Scanteia e buna a fi cat mai precisa. Am vazut si un top cu cele mai bune 10 bujii de pe piata si toate aveau un singur electrod!
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Ma exprim foarte frumos! Nu stiu unde vezi tu uratenie, da'nah..
Deocamdata tu vorbesti vobe, demonstreaza si vei fi crezut! Pana atunci te corectez, si-ti spun ca scanteia urmeaza calea cu cea mai mica rezistenta, nu cu cea mai mare conductivitate. Iar comparatia cu ramificatia fulgerului e puerila, ca virulenta cu care mi-ai atacat remarca. Documenteaza-te, si vino cu argumente!

L.E. Si pentru ca am intotdeauna ceva argumente in buzunar, voila monsieur: http://www.youtube.com/watch?v=53yfHLdn41k ,direct de la un foarte cunoscut producator de bujii.
Asculta ce spune despre scanteie la secunda 0:48..

Q.E.D.!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ideea este ca nu intentionez sa-ti atac "virulent" remarcile. Scopul forumului este de informare nu de balacareala inutila! Se pare ca virulenta este apanajul tãu. Ai chef de cearta. Mda..., ce sa zic...! Tu spui rezistenta mica dar afla ca opusul termenului "conductivitate" este rezistivitatea iar aici vorbim despre sarcini electrice descarcate printr-un mediu si nu de curenti electrici. Nu ar fi mai bine sa te documentezi tu? Argumente ti-am dat! Tu ce argumente ai pentru afirmatiile tale?
L.E.:
Am vazut acum ca ai postat link-ul acela. Vazusem anterior filmuletul. Si multe altele. Fiecare isi vinde marfa cum crede de cuvinta! De aceea NGK, ca si alti producatori fabrica diverse tipuri de bujii, cu 1-4 electrozi! Sunt prezentate frumos toate! Sa vezi cum le promoveaza pe cele cu unul! Uiti de cele cu 2-3-4 electrozi.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Shocked Shocked Shocked Laughing Laughing Laughing
Skip ads

  • krysztoff

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut.
Zilele trecute s-a aprins becul in bord, eroare P0303. Cand am scos bujia respectiva, am vazut ca unul din cracii ei era rupt si o fi ajuns prin motor.
Bujiile sunt cele recomandate pe prima pagina, Bosch FLR8LDCU+.
Intrebarea mea e: mai ajung pana la un service cu ea asa? Nu scoate zgomote in plus, merge ca inainte.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Mergi un timp asa....apoi verifici iar bujiile sa fie ok
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Sau gasesti pe careva cu endoscop.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil ca electrodul lipsa sa fi zburat pe evacuare sau sa se fi incastrat in piston sau chiulasa.
Intr-adevar trebuie verificat cu un endoscop, in plus schimba toate bujiile, fie sunt fake-uri,
fie sunt foarte vechi.
Skip ads

  • krysztoff

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.
Bujiile au fost schimbate de mine si au 6000 km.
Culmea e ca bujiile 2, 3 si 4 se desfiletasera putin din soclu. Cand le-am pus, nu le-am strans 'romaneste', iar acum cateva luni cand am verificat cum da bobina scanteie, totul era ok.
Oricum, cu ocazia asta cred ca schimb si distributia ca parca tacane si inca nu am apucat s-o fac si pe asta.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
A pus cineva pe mașina bujii Champion GM RC10DM? Am comandat originale GM și asta am primit... Când am mãsurat distanta dintre electrozi am avut o mica surpriza. Mã așteptam sã fie 0,7mm, cum scrie @dancuciureanu pe prima pagina dar astea au 1,1 intre fiecare dintre cei doielectrozi de masã și cel central. Dupã RC10DMC mai scrie cifra 4. Un sfat, v-as ruga, sa le mai reglez la 0,9 mm?
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Nu. E ok asa...


  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Le-am pus așa cum au venit din fabrica. Distanta dintre electrozi e de 1,1 mm. Parcã mașina trage mai greu cu aceste bujii, am senzația de întârziere a accelerãrii in sarcinã. Cele vechi, GM de la mama lor, cu același cod cã și Bosch (FLR8LDCU+) dar cu inscripția simplã:GM, deși aveau electrozii corodați, distanta mãritã vizibil (cred cã peste 1,5 mm) îmi furnizau putere mai mare. Eu am comandat bujii originale, chiar am specificat și ce sã scrie pe ele dar am trimis pe altcineva sa le ridice și le-am pãstrat pe astea Champion GM.
În sensul îmbunãtãțirii arderii, ce m-ați sfãtui sã fac: mãrirea sau micșorarea distanței dintre electrozi! Schimbarea lor e ultima opțiune. Am luat-o în calcul dar numai dupã niște experimente.
Skip ads

  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut!
Nu ar fi mai potrivit sa pui niste bujii bune? gen denso cu iridiu?
Ia vezi daca astea ti s-ar potrivi... https://www.epiesa.ro/bujii-...idprod-144563251/
Poti gasi bujii cu iridiu la pret bun, iar ca timp de utilizare si performante, producatorul isi face reclama .... cum ca ar fi mai bune.....

Tot de aici am luat niste IK-20L (cu 33lei bucata .... acum vreun an jumate) si le-am pus pe Corsa .. ca sa scap de grija schimbarii bujiilor

LE sau astea https://www.epiesa.ro/bujii-...rod-144563412.htm
in concordanta cu ce scrie aici http://www.globaldenso.com/...ilename=4w-71.txt

Daca sugestiile mele nu sunt bune.... mai citeste o data postarea nr 1, de pe prima pagina a topicului.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ba da, așa cred ar fi mai bine. Care bujii or fi mai bune, e un subiect care lasã loc multor discuții. Ideea e cã am vrut GM tocmai pentru a nu da greș in alegerea. Partea practicã, reglaje ale distanței dintre electrozi, rezultate obținute de alții prin aceste manopere m-ar fi interesat.
Cert este cã prin simpla schimbare a bujiilor mersul motorului este influențat. Dacã aș fi cumpãrat mașina imediat dupã schimbarea bujiilor și sesizam o anumitã lentoare a motorului, bujiile erau ultimele verificate. Mai întâi EGR, throtle body, debitmetru, bobina, etc... Pânã ajungeam la bujii fãceam probabil și cheltuieli inutile. M-am gândit și la faptul cã o resetare ECU ar fi fost necesarã dupã schimbarea bujiilor.
  • jupijohn

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Dan Cuciureanu detaliaza foarte bine pe prima pagina toate aspectele legate de tipul de bujii si reglaje
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 490
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Lyonel a scris:Ba da, așa cred ar fi mai bine. Care bujii or fi mai bune, e un subiect care lasã loc multor discuții. Ideea e cã am vrut GM tocmai pentru a nu da greș in alegerea. Partea practicã, reglaje ale distanței dintre electrozi, rezultate obținute de alții prin aceste manopere m-ar fi interesat.
Cert este cã prin simpla schimbare a bujiilor mersul motorului este influențat. Dacã aș fi cumpãrat mașina imediat dupã schimbarea bujiilor și sesizam o anumitã lentoare a motorului, bujiile erau ultimele verificate. Mai întâi EGR, throtle body, debitmetru, bobina, etc... Pânã ajungeam la bujii fãceam probabil și cheltuieli inutile. M-am gândit și la faptul cã o resetare ECU ar fi fost necesarã dupã schimbarea bujiilor.


Pentru z12xe distanta intre electrozi e 0.9-1.1mm, in functie de materialul electrozilor distanta poate diferi. FGR8KQE0 are 1.3mm si sunt din iridium, FR91X are 1.1 mm si sunt din Nichel, primele sunt bune pentru mediu urban pentru ca dau scanteie mai mare, dar solicita bobina, dar compenseaza materialul, FR91X sunt foarte bune, dar se uda la mers urban, daca maresti distanta soliciti bobina mai mult si se uzeaza mai repede. Ambele sunt de la BOSCH si sunt excelente. Deci, totul e echilibru. La ale tale poti mari distanta si va da scanteie, dar ele sunt concepute pentru 0.7 si va solicita bobina si uzura va fi mai mare. Cele de mai sus sunt vorbe din carti, dar si din experienta proprie, caci experienta nu foloseste fara o documentare temeinica. Sfat? Schimba-le cu FR91X.
  • mariuss93

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Ce sa pun la z14xep, beru z203 sau beru z74(echivalent 1214000). As vrea beru deoarece au proveniențã Franța la magazinul de unde le iau.
Sau ajutați-mã cu alte pãreri de bujii care sa meargã ok la z14xep. Momentan folosesc denso k16tt dar nu sunt mulțumit deloc, trepidații la relanti, urca cam greu în ture fata de fostele denso kj16crl11.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR