Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut.

Am un Opel Astra H, 1.4 benzina, 2006.

Acum cateva zile am fost cu masina la Opel sa-mi puna o agrafa (sau ceva de genul) la CIM. Cand am fost sa iau masina, la prima cheie nu a pornit, se auzea un tac si atat. Mentioneaz ca nu am avut problema asta niciodata pana atunci. Am vorbit cu ei si mi-au zis ca ar fi electromotorul si ca ar fi o coincidenta ca s-a intamplat exact cand am luat-o de la ei. Nu contest, simptomele cam asa par. Dupa chestia asta 3-4 zile a mers perfect, dar acum iar a inceput. Mai multi mi-au zis ca s-ar putea sa fie si ceva de la contact/imobilizator. Cum se pune agrafa aia la CIM? Fac ceva la contact? Are vreo legatura cu asta? Sau e doar o coincidenta si este electromotorul?

Multumesc
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Poate gresesc, in momentul in care ai probleme cu CIM, e adevarat ca masina poate chiar sa nu porneasca insa pe langa asta se mai manifesta si prin faptul, de ex. ca martorul "masina cu cheita", clipeste si masina nu porneste, nu mai zic ca nu face nici un zgomot gen clank cum zici tu ca face acum...apoi, vei avea erori stocate, adica acelas martor ramane aprins inainte de pornire si se stinge abia dupa ce ai pornit motorul... Eu zic ca incearca sa te abureasca ca sa nu le sari in cap ca ai dus masina in stare de functionare si ai luat-o de ex. cu alt electromotor defect, care...s-a schimbat singur in timp ce tu nu erai de fata...cine stie? Sa-ti faca o diagnoza si sa-ti arate erorile, dupa aia vezi ce ai de facut.
  • crycu

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
fa si tu un test de pedale si zi ce erori ai.dupa simptome,sigur este electromotorul...
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@sorindf2000: Stiu de ce zici tu. Si asta este motivul pt care am dus-o. Cand voiam sa o pornesc clipea masinuta cu cheita si nu avea nici o reactie masina. Facea destul de rar dar ma enerva pe mine. Altceva in afara de asta nu facea. Si ca sa fie treaba treaba, aseara nu pornea de fiecare data cand dadeam la automat si azi de dimineata merge perfect. Am pornit-o de 10-15 ori si a pornit de fiecare data. Nu inteleg, daca era electromotor nu trebuia sa faca iar?

@crycu: Aveam si inca am o eroare stocata - p0170 (amestec inadecvat de carburant cred ca inseamna). Nu are legatura cu CIM-ul sau cu problema de mai sus din cate am inteles. Masina avea check-ul aprins cand am dus-o la ei si nu vor sa o puna pe tester fara bani.
Skip ads

  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ok, am inteles acum...ai/aveai probleme atat cu CIM-ul cat si cu electromotorul sau mai clar, inca inainte de a merge la reprezentanta aveai probleme cu CIM-ul...ma rog, e mai lunga discutia asta cu CIM-ul care face diverse figuri, intre altele nu-ti recunoaste cheia, cred ca ai cod de eroare stocat P1614( mai pe intelesul tuturor, CIM-ul nu-ti recunoaste cheia), nu sunt foarte sigur insa cred ca asta este codul, se manifesta exact cum zici tu adica, uneori la pornire 'masina cu cheita" clipeste si binenteles ca nu poti porni, dar daca scoti cheia din contact si o rotesti invers, porneste...mai sunt si alte manifestari de defect, le gasesti pe forum toate, de asemenea gasesti si tentative de rezolvare a problemei" CIM"...resoftare, montat cleme, alte cablaje, desfacut si incercat diverse prin el si pana la inlocuire cu piesa noua cu an de fabricatie dupa 01.07.2010...iti alegi ce vrei si cum vrei sa rezolvi pentru ca COSTA.Deocamdata ti-au montat in reprezentanta o clema care dupa unii e doar o rezolvare temporara. Cat despre electromotor, acesta poate sa fie defect dar masina sa porneasca de 10 ori la rand si a 11 oara sa faca doar "clank", alteori face la fel dar motivul este bateria descarcata sau foarte veche...in general, daca bateria este noua, nu ai probleme cu incarcarea insa masina face uneori figuri la pornire sau chiar nu porneste deloc si face doar "clank", de vina este electromotorul...Ti-am scris doar cateva lucruri, pe scurt, gasesti in detaliu manifestari ale defectelor atat pt CIM cat si pentru electromotor cat si rezolvari, pe forum, daca vrei sa afli mai multe. Ca sa vezi ce erori ai poti face un test cu pedalele, citeste aici procedura pentru Astra H:
Citire erori ECU fara interfata test
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca face clank si nu porneste este electromotorul de vina ... cupleaza bendixul dar nu invarte... carbuni uzati sau contacte slabite
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Momentan problema cu CIM-ul este rezolvata. Nu a mai facut probleme de la montarea clemei. Oricum facea foarte rar, dar am vrut eu sa fiu mai linistit.

Ceea ce ma interesa in mod special este daca ce au facut ei la CIM (sau in jurul lui cu acea clema) poate avea vreo legatura cu acel "clank" si nu porneste. Pentru ca dintr-o foarte mare coincidenta exact de cand am ridicat masina din service face acel "clank", pana tunci niciodata nu a facut. In ce consta clema aceea? La ce se umbla mai exact? Sau este doar o coincidenta si este electromotorul care fie ca ma duceam, fie ca nu, tot se strica? Cineva mi-a zis ca este posibil sa fie de acolo, de la contact, de la cablaje, etc. Sau, alta varianta, este posibil sa fie atat de nesimtiti incat sa umble la electromotor, sa-l schimbe? Timp au avut, toata ziua a stat masina la ei.

Zilele astea o sa il dau jos sa vad ce si cum. Dar voiam sa elimin clema in primul rand. Sa fiu sigur ca nu e din cauza ei.

PS: Din metoda descrisa de tine stiu de eroarea aia (p0170).
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,062
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
N-are nici o treaba clemele cu electromotorul sau alte contacte, in principiu, montajul clemelor dureaza cateva minute, 5-10 min. si consta in montarea unor cleme metalice peste CIM care sa-l fixeze mai bine de placa metalica pe care sta.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Daca era problema de cim, imobilizator, eroare, nu facea clank, pentru ca nu primea nicio comanda electromotorul. Nu orice problema sa detecteaza si se rezolva cu laptopul. Curata bornele, curata papucii de la electromotor si alternator, da cu WD40 sau spray de contacte electrice, ia multimetrul si verifica incarcarea si caderea de tensiune pe cabluri. Eu cred ca e un contanct slab. Am patit si eu ceva asemanator, contact imperfect unde era sertizat cablul de de masa care duce la motor in borna de - a bateriei. Facea figuri cand se incalzea, borna frigea dupa cateva minute. La rece era totul perfect. Am rezolvat dand o gaura in borna si lipind cu fludor si am mai adaugat un cablu de masa intre cutia de viteze si caroserie.

E posibil sa fie chiar electromotrul, starterul, sau carbuni, sau rotorul.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Retin ca la modelul asta, in momentul in care bateria scade, sub 12.x volti, face clanck. Mai exact da sa cupleze, dar nu cupleaza, e un fel de protectie. verifica exact cand face ce tensiune ai.
Se verifica de erori pe toate modulele si apoi se ia masuri.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cand scade tensiunea prea tare pentru ca nu mai incarca alternatorul apar tot felul de erori dubioase.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cristi, nu este obligatoriu ca voltajul sa scada pentru ca nu incarca alternatorul, se poate si bateria pe duca.

Problema vine ca a fost in reprezentanta. Foarte probabil, o componenta a masinii nu mai este cea cu care a plecat de acasa. Cel mai corect in a gasi problema este sa ii intrebe pe sleau ce au schimbat de pe masina. Oricum, acum e sezonul bateriilor.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sau poate e doar o coincidenta mersul in service. Am fost si eu sa-mi monteze clema aia. Masina nici nu a intrat in service. A venit un mecanic cu clema si o surubelnita la masina in parcare, a desfacut plasticul de la volan, a pus clema si gata.
Mie mi-a murit anul trecut vara bateria in Bulgaria. A pornit perfect dupa 3 zile de stat in parcare, pe drum am oprit la o tigare, cand sa plec doar clancanea. Intr-un final, dupa ce am lasat-o inca vreo 10 minute a pornit. A doua zi acasa era complet terminata. Da poate sa fie si bateria de vina si poate sa moara asa subit si fara semne de oboseala.
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca acea clema are rolul doar de a proteja CIM-ul? Nu face nimic altceva? Am aflat si ce e "marea clema". Macar sunt mai impacat ca nu o sa se strice, sau cel putin nu asa repede.

Cat despre masina, momentan merge, nu a mai facut deloc, dar o sa faca...sunt sigur de asta. Pana atunci astept ca banuiesc ca nimeni nu are ce sa vada daca nu face. Totusi o sa ma duc sa verific bateria pana una alta. De mentionat (daca are vreo importanta), cand facea clank nu imi lua din intensitatea luminilor de la bord sau faruri.

Multumesc pt sfaturi.
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Verifica cablurile! Se oxideaza unde sunt sertizate in borna/papuci.
  • iordan28

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2016

  • Mesaj Privat
Salut,am un Opel Astra h facelift, motor 1.4,cu aceeași problema: dimineațã nu a pornit la cheie,învârte dar nu porneste, în final a pornit si s-a aprins check engine cu eroarea p0170.De la ce sa fie oare problema?
  • TAndrei364

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2017

  • Mesaj Privat
ai bobina la electromotor dusa sau carbunii....costul total este pana in 200 de lei
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
@TAndrei364 esti pe miriste: colegul tocmai spunea ca demarorul isi face treaba, invarte, dar motorul nu porneste sau porneste greu si da cod de eroare. Ce treaba au bobina si/sau carbunii demarorului?
  • Shaft

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze ca ridic inapoi topicul, dar revin si cu rezolvarea la problema mea (poate se mai lovesc si altii de ea): bobina electromotor.
Nu stiu exact explicatia, nu ma pricep la electrica: era in scurt si dadea in releul de pornire. A ars unul, pe al doilea nu a mai apucat.

Multumesc pentru sfaturi.
  • Amilo2727

  • Mesaje scrise: 183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2016

  • Mesaj Privat
bv pentru rezolvare.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR