- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- AConstantin
- *
- 3 mesaje
- din 15 Jun 2017
AConstantin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Buna seara!
Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Acum 2 luni a aparut F in bord.
Am dus masina la service (corsa c Z10XE). Am reparat modulul easytronic (schimbat carbuni etc.). Totodata am schimbat si ambreiajul (am montat ambreiaj, placa presiune si rulement marca Bohrmann). Aerisit ambreiaj, invatat viteze etc. (toata procedura). Masina pur si simplu ,,agata,, treptele cand le schimba. Din cand in cand mai apre si F-ul ala nenorocit ) dar dispare dupa ce opresc motorul si il repornesc. Am discutat cu mecanicul si mi-a spus ca poate fi din cauza kit-ului de ambreiaj (foarte slab calitativ). Spunea ceva cum ca pozitia ambreiajului nu este ok (nici dupa ce a fost efectuat touch point adaptation), spunea cum ca (facand similitudine cu o cutie manuala) ai circula cu masina in viteza si cu ambreiajul un pic calcat in permanenta!
Va rog sa imi dati un sfat, o parere, orice!
Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Acum 2 luni a aparut F in bord.
Am dus masina la service (corsa c Z10XE). Am reparat modulul easytronic (schimbat carbuni etc.). Totodata am schimbat si ambreiajul (am montat ambreiaj, placa presiune si rulement marca Bohrmann). Aerisit ambreiaj, invatat viteze etc. (toata procedura). Masina pur si simplu ,,agata,, treptele cand le schimba. Din cand in cand mai apre si F-ul ala nenorocit ) dar dispare dupa ce opresc motorul si il repornesc. Am discutat cu mecanicul si mi-a spus ca poate fi din cauza kit-ului de ambreiaj (foarte slab calitativ). Spunea ceva cum ca pozitia ambreiajului nu este ok (nici dupa ce a fost efectuat touch point adaptation), spunea cum ca (facand similitudine cu o cutie manuala) ai circula cu masina in viteza si cu ambreiajul un pic calcat in permanenta!
Va rog sa imi dati un sfat, o parere, orice!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- AConstantin
- *
- 3 mesaje
- din 15 Jun 2017
AConstantin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- AConstantin
- *
- 3 mesaje
- din 15 Jun 2017
AConstantin
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Revin cu informatii noi.
ASEARA
Demontat cutie.
Aruncat ambreiaj vechi si rulment presiune vechi.
Verificat mecanic modul easytronic - carbuni...... etc.
Montat kit placa presiune + disc - SACHS cod 3000 951 105.
Montat rulment de presiune - SACHS cod 3182 654 213.
Montat cutie pe masina.
Aerisit ambreiaj cu Tech 2 + pompa (porc) presiune 2 bar.
Touch point adaptation cu Tech 2.
Learn gearbox parameters cu Tech 2.
Plecat cu masina in test. Mergea perfect. Nu imi venea sa cred.
AZI
Revenit in service schimbat urmatoarele:
Toba esapament.
Radiator apa racire.
Garnitura baie ulei.
Maneta semnal.
Pleacat cu masina din service. Am oprit la un magazin 5 minute. Cand sa plec, am bagat in R, am dat cu spatele, am oprit si cand sa mut pe manual SURPRIZAAAAA - imi apare F in bord. Opresc masina, pun contact, mut din N in R in A pana dispare F.
Ajung inapoi la service. Pun tester si apar urmatoarele:
P1710
P1711
P1712
Toate codurile de sus legate de senor abs.
Am verificat si luminile de frana. Totul ok. Am sters erorile si am plecat.
De mentionat ca nu a prezentat probleme la cutie. Cutia a functionat, si inca functioneaza, de vis, mai putin evenimentul cu F-ul.
Pareri?
Multumesc.
ASEARA
Demontat cutie.
Aruncat ambreiaj vechi si rulment presiune vechi.
Verificat mecanic modul easytronic - carbuni...... etc.
Montat kit placa presiune + disc - SACHS cod 3000 951 105.
Montat rulment de presiune - SACHS cod 3182 654 213.
Montat cutie pe masina.
Aerisit ambreiaj cu Tech 2 + pompa (porc) presiune 2 bar.
Touch point adaptation cu Tech 2.
Learn gearbox parameters cu Tech 2.
Plecat cu masina in test. Mergea perfect. Nu imi venea sa cred.
AZI
Revenit in service schimbat urmatoarele:
Toba esapament.
Radiator apa racire.
Garnitura baie ulei.
Maneta semnal.
Pleacat cu masina din service. Am oprit la un magazin 5 minute. Cand sa plec, am bagat in R, am dat cu spatele, am oprit si cand sa mut pe manual SURPRIZAAAAA - imi apare F in bord. Opresc masina, pun contact, mut din N in R in A pana dispare F.
Ajung inapoi la service. Pun tester si apar urmatoarele:
P1710
P1711
P1712
Toate codurile de sus legate de senor abs.
Am verificat si luminile de frana. Totul ok. Am sters erorile si am plecat.
De mentionat ca nu a prezentat probleme la cutie. Cutia a functionat, si inca functioneaza, de vis, mai putin evenimentul cu F-ul.
Pareri?
Multumesc.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Recomandarile mele.
1....Deoarece ai acces la TECH2...verifica si reprogrameaza cutia cu un soft nou daca nu ai facut niciodata update de soft.
2....Verifica temeinic circuitul senzorilor de la rotile din fata.....ABS functioneaza cum trebuie?
3.... Aceasta eroari mai apar atunci cand patineaza ambreiajul....desi nu cred deoarece e nou...verifica totusi pe tester ce valori sunt la Clutch Slip.
Ma tii la curent daca mai apare...
1....Deoarece ai acces la TECH2...verifica si reprogrameaza cutia cu un soft nou daca nu ai facut niciodata update de soft.
2....Verifica temeinic circuitul senzorilor de la rotile din fata.....ABS functioneaza cum trebuie?
3.... Aceasta eroari mai apar atunci cand patineaza ambreiajul....desi nu cred deoarece e nou...verifica totusi pe tester ce valori sunt la Clutch Slip.
Ma tii la curent daca mai apare...
KytMann
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
Buna seara.
Masina Opel Astra H, 2004, motor 1.6 benzina z16xep,cutie viteze easytronic (f17).
Am mers cu masina am incetinit sa urc o panta usoara era in A3 si a murit motorul sa oprit. Am incercat sa pornesc de cateva ori si nu a mai pornit.
Cand pun contactul nu mai apare in bord A1 sau N , misc de schimbator nu apare nimic. A ramas si in viteza, cred ca a 3-a. Am facut testul cu pedalele si imi arare o singura eroare ECN 170000 care pare sa fie modulul de control al transmisiei.
Dati-mi va rog un sfat, pareri.
Multumesc.
Masina Opel Astra H, 2004, motor 1.6 benzina z16xep,cutie viteze easytronic (f17).
Am mers cu masina am incetinit sa urc o panta usoara era in A3 si a murit motorul sa oprit. Am incercat sa pornesc de cateva ori si nu a mai pornit.
Cand pun contactul nu mai apare in bord A1 sau N , misc de schimbator nu apare nimic. A ramas si in viteza, cred ca a 3-a. Am facut testul cu pedalele si imi arare o singura eroare ECN 170000 care pare sa fie modulul de control al transmisiei.
Dati-mi va rog un sfat, pareri.
Multumesc.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
KytMann
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Incepe cu verificatul sigurantelor...
FE19 de 30A
FE29 de 7,5A
Daca testerul nu se conecteaza la ECU poate fi din cauza pozitiei ambreiajului.
Incerci deblocarea manuala a ambreiajului scotand capacelul negru cu doua urechiuse si invartind de ax cu o surubelnita in sensul acelor de ceasornic.
Apoi incercati sa conectati din nou testerul
FE19 de 30A
FE29 de 7,5A
Daca testerul nu se conecteaza la ECU poate fi din cauza pozitiei ambreiajului.
Incerci deblocarea manuala a ambreiajului scotand capacelul negru cu doua urechiuse si invartind de ax cu o surubelnita in sensul acelor de ceasornic.
Apoi incercati sa conectati din nou testerul
KytMann
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2010
- Mesaj Privat
Dusã la service.
Au gasit 3 erori, nu stiu codul nu mi le-a spus doar mi le-a explicat. Eroare comunicare cutie-motor, eroare motoras ambreaj și eroare la alinierea vitezelor.
Au desfacut modulul de control al transmisiei, si acolo au spus ca nu era calibrat axul motorului cu ceva senzor. Curãțat, uns ... resoftat, calibrat vitezele totul e ok.
Au gasit 3 erori, nu stiu codul nu mi le-a spus doar mi le-a explicat. Eroare comunicare cutie-motor, eroare motoras ambreaj și eroare la alinierea vitezelor.
Au desfacut modulul de control al transmisiei, si acolo au spus ca nu era calibrat axul motorului cu ceva senzor. Curãțat, uns ... resoftat, calibrat vitezele totul e ok.
romanu_1
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Buna seara, am o problema cu un opel corsa C 1.2 2001 echipata cu faimoasa cutie easytronic, este masina sotiei , zice ca mergea bine ,schima vitezele fara sa smuceasca ,porneste usor....
Ieri dimineata cand a vrut s-o porneasca, afiseaza in bord F
Am citit pe sarite diverse discutii din topic dar sincer va spun nu am reusit sa al parcurg tot (are 80 de pagini) ,ma cam sperie "jucaria" asta.
Imi puteti recomanda un service sau persona in Cluj care m=ar putea ajuta , sau sa imi dati niste sugestii ce as putea verifica
Va multumesc anticipat!,
Ieri dimineata cand a vrut s-o porneasca, afiseaza in bord F
Am citit pe sarite diverse discutii din topic dar sincer va spun nu am reusit sa al parcurg tot (are 80 de pagini) ,ma cam sperie "jucaria" asta.
Imi puteti recomanda un service sau persona in Cluj care m=ar putea ajuta , sau sa imi dati niste sugestii ce as putea verifica
Va multumesc anticipat!,
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Pe actuatorul de ambreiaj ( in fata borcanului cu lichid de frana de la Easytronic ) este un capacel de plastic negru cu doua urechi.
Il scoti cu o surubelnita prin rasucire. Acolo vei vedea un ax. Cu o surubelnita dreapta roteste in sensul acelor de ceasornic o tura sau doua. Apoi pui contact si vezi daca apare N. Daca apare N este de la periile motorasului care ambreiaza si debraiaza. Se pot inlocui.
Ai PM
Il scoti cu o surubelnita prin rasucire. Acolo vei vedea un ax. Cu o surubelnita dreapta roteste in sensul acelor de ceasornic o tura sau doua. Apoi pui contact si vezi daca apare N. Daca apare N este de la periile motorasului care ambreiaza si debraiaza. Se pot inlocui.
Ai PM
romanu_1
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Bunã seara, dupã discuția cu colegul " catastefan "
am ajuns la concluzia ca sunt duse periilor actuator ului de ambreaj cel din fata de pe calculator.
Am demontat modulul , am gãsit niște perii aproape la fel , pe care le-am adus la dimensiunile dorite, le-am montat , am remontat modulul pe masina , am completat cu lichid DOT4 și acum vine partea a dispãrut F intermitent din bord acum apare N intermitent , am încercat sa aerisesc instalația cu procedura comutarii schimbãtorului din N în A și invers dar am observat ca axul motorașului nu se învârte de loc .....
Am cumpãrat o interfata OP-COM am fãcut o scanare pe modulul easytronic , dar nu reușește sa citesc defectele îmi da un mesaj "timeout occured to read fault codes"
Nu am mai folosit pana acum OP-COM
Masina nu porneste deloc .
O pãrere?
am ajuns la concluzia ca sunt duse periilor actuator ului de ambreaj cel din fata de pe calculator.
Am demontat modulul , am gãsit niște perii aproape la fel , pe care le-am adus la dimensiunile dorite, le-am montat , am remontat modulul pe masina , am completat cu lichid DOT4 și acum vine partea a dispãrut F intermitent din bord acum apare N intermitent , am încercat sa aerisesc instalația cu procedura comutarii schimbãtorului din N în A și invers dar am observat ca axul motorașului nu se învârte de loc .....
Am cumpãrat o interfata OP-COM am fãcut o scanare pe modulul easytronic , dar nu reușește sa citesc defectele îmi da un mesaj "timeout occured to read fault codes"
Nu am mai folosit pana acum OP-COM
Masina nu porneste deloc .
O pãrere?
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
romanu_1
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2011
- Mesaj Privat
Salutare, revin cu vesti bune , dupã verificarea mufelor am rotit axul motorașului spre stânga pana la capãt apoi 7 ture spre dreapta , a pornit și motorul și am reușit sa ma conectez la modul cutiei.( nu am mai fact nici o adaptare cu OP-COM)
Am aerisit circuitul de acționare ambreaj.
Totul funcționeazã perfect.
Mulțumesc colegului "catastefan " fãrã ajutorul cãruia nu m-as fi descurcat!
Am aerisit circuitul de acționare ambreaj.
Totul funcționeazã perfect.
Mulțumesc colegului "catastefan " fãrã ajutorul cãruia nu m-as fi descurcat!
- Andrei8613
- *
- 3 mesaje
- din 12 Oct 2017
- Corsa 2003 Dh11
- Iasi
Andrei8613
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Dh11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2017
- Mesaj Privat
Salut.
Tocmai ce am achizitionat un opel corsa, 1.4 twinport, cutie de viteze easytronic.
Este foarte decenta la sofat in oras. Intr-adevar schimba putin cam brutal in comparatie cu alte cutii de viteza mai noi insa oricum, sunt foarte multumim
Totusi, se poate sa-mi dea cineva un sfat?
Cum se sofeaza aceasta cutie? Mai exact, am primit informatia dintr-un service auto la care am mers, precum ca aceasta cutie este practic una manuala si are montat suplimentar un modul electronic prin care este ajutata sa schimbe treptele de viteza fara interventia soferului, acum intrebarea care se naste este urmatoare: daca nu este o cutie automata sadea, la semafor sau in perioadele in care stationezi peste 1 minut spre exemplu, este recomandat sa fie lasata in pozitia N sau se poate tine in pozitia A. Daca se tine in pozitia A pt mult timp nu dauneaza ambreiajului?
Multumesc anticipat.
Tocmai ce am achizitionat un opel corsa, 1.4 twinport, cutie de viteze easytronic.
Este foarte decenta la sofat in oras. Intr-adevar schimba putin cam brutal in comparatie cu alte cutii de viteza mai noi insa oricum, sunt foarte multumim
Totusi, se poate sa-mi dea cineva un sfat?
Cum se sofeaza aceasta cutie? Mai exact, am primit informatia dintr-un service auto la care am mers, precum ca aceasta cutie este practic una manuala si are montat suplimentar un modul electronic prin care este ajutata sa schimbe treptele de viteza fara interventia soferului, acum intrebarea care se naste este urmatoare: daca nu este o cutie automata sadea, la semafor sau in perioadele in care stationezi peste 1 minut spre exemplu, este recomandat sa fie lasata in pozitia N sau se poate tine in pozitia A. Daca se tine in pozitia A pt mult timp nu dauneaza ambreiajului?
Multumesc anticipat.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
La orice semafor ...pe N. Daca mai sunt 3-4 secunde nu e nevoie sa mai pui pe N.
Schimbarea brutala poate fi din cauza aerului pe instalatia rulmentului de presiune sau a adaptarii punctului de contact ambreiaj. Se poate face aerisire cu OpCOM
Cu un OpCOM se poate readapta punctul de contact.
Verifica nivelul si calitatea lichidului de frana din borcanasul Easytronic
Schimbarea brutala poate fi din cauza aerului pe instalatia rulmentului de presiune sau a adaptarii punctului de contact ambreiaj. Se poate face aerisire cu OpCOM
Cu un OpCOM se poate readapta punctul de contact.
Verifica nivelul si calitatea lichidului de frana din borcanasul Easytronic
- Andrei8613
- *
- 3 mesaje
- din 12 Oct 2017
- Corsa 2003 Dh11
- Iasi
Andrei8613
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2003 Dh11
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2017
- Mesaj Privat