Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • albert85

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Braila
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Buna seara,

Sunt posesorul unui Opel Corsa c z10xe si dupa ce am citit aici am urmatoarea rugaminte/intrebare. Am avut probleme legate de contact blocat nu se mai putea rasuci cheia , am mers la un service in Braila si mi-am pus un contact nou (aftermarket nu original ca la Opel Galati nu au vrut sa ma ajute nici cu un pret ) acest contact pana acum a fost ok (2 sapt).Dar astazi am avut surpriza ca in momentul in care scot cheia casetofonul se opreste pentru o fractiune de 2 secunde si reporneste bine mersi cu muzica cu tot iar sunetul de avertizare cheie este prezent si el. Daca inchid usa becul din plafoniera se stinge normal casetofonul trebuie sa-l opresc manual dar sunetul de avertizare gen "cheie in contact " ramane la orice deschidere de portiera. Rugamintea mea este daca ma puteti ajuta dupa doua sapt e putin probabil ca un catel din noul contact sa fi sarit sa atinga.... exista riscul unui incediu ? Sau ce pot face in acest caz.

Cu respect,
Skip ads

  • iuly07

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2016

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul,
Multumesc, Bampi Cool
  • pyty

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Mar 2016

  • Mesaj Privat
Super,tutorial de mare ajutor,noroc si sanatate !
  • mecristii

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut. am schimbat butucu si partea electricã dar becul cu masina și cheița clipeste si cand dau sa scot cheia din contact sare si butucu care ar fi rezolvarile?
Multumim.
Skip ads

  • Stef.catalin95

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Omega 2000 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut am si eu o problema la un opel omega b din 2000 pot aplica partea cu lamela si cuterul care zici tu ca sa inping contactul la loc insa chiar si dupa asta nu pot sa intorc cheia in contact, momentan masina nu este acasa a ramas in parcare la un magazin (oricum cred ca o sa o aduc pe platforma daca nu pot rezolva)
PS volanul este blocat si m-am asigurat cand intorc cheia ca trag de el in maniera in care si inainte il deblocam.
  • dumitru_popa_md

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2016

  • Mesaj Privat
AM REPARAT BUTUCUL, în 2 minute.


Salutare, e 26 Iunie, afarã au fost 36 grade C, mașina a stat 8 ore în parcare la Lidl. Când dau sã merg acasã, nu puteam porni, era blocat butucul.
Am urmat pașii de aici cu cutter-ul, am reușit sã o pornesc ușor și repede. Ajuns acasã, am cãutat poze pe net, tutoriale cum sã desfac capacele de plastic și sã ajung la butuc.
Am scos capacele, am scos ștergãtorul drept, apoi am apãsat în gãuricã și am scos butucul. Am desfãcut butucul și știți ce am fãcut? AM SCOS PINIONUL ÃLA MICUȚ pe care-l împingeam cu cutter-ul, l-am scos de tot, tot cu spirala aia microscopicã, se scoate ușor spre afarã, fãrã rezistențã (l-am pus în bord la pãstrat, dacã îmi trebuie). Am curãțat butucul cu spray, l-am șters meticulos, l-am uns bine, și l-am asamblat.Apoi doar l-am pus la loc, calm, fãrã grabã, am pus capacele la loc, și cãpãcelul de cauciuc, acum cheia merge perfect, fãrã rețineri, fãrã vreo problemã, ca nouã. Volanul se blocheazã când scot cheia și-l rotesc un pic, așa cum și-ar trebui sã facã, lucreazã perfect.

Dacã voi avea probleme voi reveni neapãrat sã scriu, mulțumesc enorm vouã, sunteți de neprețuit!

P.S. Basarabia e România!
  • mircea neicu

  • Mesaje scrise: 349
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
salutare
azi, cand afara erau 40 grade, hop si contactul meu cu probleme
am urmat pasii din tutorial, am scos butucul afara cu cheia in el, insa nu a vrut cu nici un chip sa se mai invarta cheia in butuc, astfel sa ajunga boltul la capat de cursa, si sa pot scoate butucul interior din corpul lui. pur si simplu cheia era blocata in butuc, fara s-o fi scos deloc afara intre timp.
nu stiu ce am gresit, pana la urma, dupa ce m-a apucat disperarea, m-am dus cu butucul cu tot cu cheie la un meserias in mecanica fina care mi l-a deblocat, i-a bagat vaselina si am rezolvat cazul.
ma gandesc ca au fost doua cauze posibile: ori a ramas boltul blocat in adancitura din corpul butucului ori s-au blocat vertu-rile
  • Rafaa

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Buna , am o problema , tot la contact , acu o zi , dimineata , pun contactul si cand dau sa pornesc ,ultima treapta ,merge pe gol, nu cupleaza , cand scot cheia din contact se blocheaza volanul dar contactul ramane pus , toti martorii aprinsi in bord etc .
Am desfãcut butucul si capatul unde e arculetul e rupt , atasez niste poze poate imi poti explica cum sa desfac si partea electronica (cea unde intra butucul) sa scot capatul acela rupt . Mersi frumos .
Skip ads

  • MDumitru405

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salut. Contactul electric are, la randul lui, un arc (mai slab decat cel de la contactul mecanic) care ar trebui sa iti impinga bucatica aceea rupta, daca apesi pe ea de cateva ori cu o surubelnita. La mine asa s-a intamplat, si, pana sa imi vina contactul mecanic nou, am pornit masina si am circulat cu ea 2 zile cu surubelnita (nerecomandat, pentru ca poate sa se blocheze volanul in mers, daca nu sta la locul ei surubelnita). Daca nu reusesti asa, trebuie desfacut cel electric, cu dat borna de pe baterie jos inainte(oricare din ele), apoi demufat contactul, si in cele din urma scoaterea lui prin impingerea celor doua cleme laterale, care il blocheaza pe pozitie. Trebuie tras numai in sus, pentru ca are un plastic de ghidaj care face imposibila scoaterea lui in alte directii.
Trebuie contact nou, care vine cu randul lui de chei, si, ca sa nu fie nevoie da umbli cu doua chei dupa tine (una sa descui, si una sa pornesti) trebuie sa umbli la "cãței", mai exact sa ii iei pe cei de pe contactul busit, si sa ii montezi, in ordine si cu mare atentie, pe contactul nou.

  • MMatei98

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Salut! Este cineva disponibil sa repare butucul (contra cost, bineinteles)? Am reusit urmarind tutorialul sa deblochez volanul sa aduc masina acasa dar as avea nevoie de ajutor pentru partea de reparare a butucului. Deocamdata cum scot cheia cum se blocheaza la loc.
  • costin2018

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza si pe mine cineva priceput/cu experienta care sa efectueze aceasta operatiune contracost.
Astept pm cu telefon si pretul operatiunii. Multumesc.
  • VBalan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2017

  • Mesaj Privat
SALUT
am patit si eu aceeasi problema nu se mai invartea cheia in contact
am urmat pasi descrisi numai ca nu mai reusesc sa montez pinionul inapoi
cand il bag nu mai pot rasuci cheia inapoi are cineva vreo ideie cum se poate monta inapio
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
incearca sa introduci butucul cu un joc mic de volan si rasucesti de butuc inapoi parca pana se fixeaza
pinul de blocare la loc.

Pune niste poze sa inteleaga si colegi la ce anume te referi cand spui "pinionul" - este butucul sau altceva?
"nu mai reusesc sa montez pinionul inapoi"

Daca te referi la altceva incearca sa explici mai detaliat si cu poze.
Si ce masina ai, ce motor, din ce an...
  • VBalan

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Salut
Este vorba de piesa numãrul 2 din detaliile lui Bampi. Bolțul care ține piesele unite la urma urmei. L-am curãțat. șlefuit și nu mai reușesc sã-l montez înapoi.nu se rotește contactul înapoi

Mașina este un Opel Astra g din 2007 1.7 cdti
  • atlet1305

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am avut si eu tija de la butuc rupt Opel Zafira A 2003...am cumparat un altul(40 de lei din Sebes,de pe OLX ..cu tot cu transport 58 de lei) a venit azi, comanda ieri dupa amiaza...in Bucuresti e mai scump acelasi...100...si alta varianta 230 de lei si l-am montat(de ajutor tutorialul lui Bampi...fara de care nu stiam sa scot butucul)...intre timp am mers, pornind masina cu o surubelnita si tanand cheia aproape...apoi scoteam cheia si bagam butucul de forma sa nu mi se blocheze volanul!...AtENTIE!...la remontare butuc...daca ati pornit masina ca si mine...cu surubelnita...partea electrica trebuie sa fie in treapta 1 nu in treapta 0...dealtfel nu intra butucul pana la capat!

Acum...as vrea sa fac mutarea de venturi de pe butucul vechi pe cel nou...ca sa merg cu o singura cheie...poate s-a mai discutat...insa nu am gasit eu...daca are cineva un link..tutorial,ms!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vezi pagina 23
  • dandamu

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Combo 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Frate, am facut toti pasii descrisi de tine, doar ca mi-a aparut o problema! Nu mai pot sa remontez boltul in locasul sau, contactul se invarte, dar ramane blocat cand vreau sa-l rasucesc invers pentru a introduce boltul pe fanta lui... ce sa fac?
  • dandamu

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Combo 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2017

  • Mesaj Privat
fflorin a scris:Dan Mihalache..multumesc pentru sustinere....am rezolvat.....si anume, rotind inapoi cand boltul este apasat in ax velturile blocau rasucirea butucului, boltul intrand doar pe jumatate in fagasul lui..solutie : in timp ce se tine rasucit-blocat, se bate/vibreaza usor cu manerul unei surubelnite mici, astfel incat la un moment dat scapa in locasul lui - velturile permit rotirea butucului .
Multumiri si lui Bampi, cu precizarea ca la vectra B2/2001 pentru a scoate butucul din locasul lui, se rasuceste cheia pana in dreptul taieturii din butuc si apoi urmeaza apasarea cu surubelnita in partea superioara pe stiftul de deblocare - in acest caz stiftul nu este amplasat in partea superioara ci cu 90 de grade inapoi fata de pozitia aratata in poza initiala, este o ''gaurica mica'' in care se baga o sarma otelita.

Numai bine - efortul a Shocked
Georgea...nu e bine sa indepartezi lamela, urmeaza tutorialul cu rabdare , curata bine si nu forta....vei reusi sigur.

Ajuta-ma te rog, nu reusesc sa rotesc inapoi butucul, neam!
  • dandamu

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Combo 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Realizat pas cu pas ceea ce ai descis. Bun , totul ok pana cand a trebuit sa remontez contactul. Mai precis cand sa bag boltul la locul lui. Ntzz! Nu vroia sa se mai invarta si gata! Venturile blocand posibilitatea de a mai învartii contacul in pozitia in care boltul ar intra pe fagasul sau. In momentul in care se baga cheia in contact, toate ventutile ar trebui sa se alinieze frumos, fara sa mai iasa in relief. La mine fiind uzate, erau usor iesite în relief, blocand astfel posibilitatea de a mai invarti contactul. A trebui sa iau la un polizor cateva venturi pentru a fi aliniate cu restul. Operatiune care mi-a permis remontarea boltului si salvarea contactului. Dupa polizare am facut proba la rece, totul mergea perfect. Am dat cu vaselina peste tot, remontat totul si acum functioneaza ca si nou.
  • VCoroian

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2018

  • Mesaj Privat
foarte utile tutorialele pe care le-am gãsit pe forum în legãturã cu acest subiect cu mica excepție cã nimeni nu spunea cum demontezi airbag-ul și nici faptul cã trebuie sã dai jos volanul obligatoriu .
am fãcut o economie de cel puțin 150 lei pentru manoperã .
am avut și un noroc chior ca la noul butuc care l-am cumpãrat sã îmi potriveascã cheia originalã și nu a trebuit sã mai schimb cãțeii de la butucul vechi la ce nou .
deci mulțumesc încã o datã la cei care s-au gîndit sã posteze
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR