Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Andreisimion

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Am reusit sa schimb senzorul si.tot la fel face....
Skip ads

  • Andreisimion

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Se opreste cand este motorul rece si in viteze mari+ pufaituri la teava de esapament....
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
mestere, pune o diagnoza pe masina si urmareste valorile in timp real. Pufaiturile la evacuare apar, de regula, cand motorul merge cu rateuri la aprindere... Cand pui contactul ti se aprinde martorul engine fault?. Ca incercare, scoate mufa de la egr si vezi cum se comporta. Eventual, cu opcom, dai testare egr in timp ce motorul merge. ... trist...
  • Andreisimion

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Numi da nici o eroare,martorul se aprinde cand pun contactul iar cand dau testare la egr in timp ce motorul merge se opreste din care am inteles k este normal
Skip ads

  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Andreisimion, scoate mufa de la egr, vezi cum se comporta. se prea poate sa fie slabit arcul de la supapa egr (la z16xep nu este clapeta egr, este o valva similara cu cea de admise/evacare, actionata de un electromagnet. In pozitie de rapus ea este inchisa fiind actionata de arc, iar cand ecu da comanda de deschidere atunci bobina se "incordeaza", "invinge" arcul si misca valva. Daca arcul ce o tine inchisa este rupt/slabit atunci valva nu mai sta 100% pe scaunul ei. Tinand cont ca daca este depusa calamina pe ea si mai trece ceva gaz prin etanseitate, motorul face urat, oare ce se intampla daca nu sta pe inchis cand calci acceleratia si formezi acolo vacum care "soarbe" supapa si o deschide ? intra gaze din evacuare in admisie si atunci ecu obtine rezultate gresite. Ecu saracu stie ca egr e inchis, calculeaza debit benzina + aer intr-o anumita concentratie, mai vine si niste gaz din evacuare, sondele o2 se crucesc si nu stiu ce sa mai faca si uite asa motorul da sa moara, mai da si niste pufaituri pe esapament.. mama lui de z16xep.... mi-a mancat 4 ani din viata)

l.e. poti incerca sa dai jos egr, pui in decarbusolv, lasi la inmuiat, freci cu periuta de dinti pana luceste si poti sa canti la ea, o alimentezi pe direct de cateva ori (scurt, ii dai impulsuri nu stai cu ea alimentata juma de ora ca o omori) vezi si daca opune rezistenta serioasa valva cand incerci sa o culisezi manual, o asculti cand ii dai impulsuri incercand sa constati ca se aude un sunet clar si puternic de valva inchisa. Daca si dupa ce faci treaba asta se opreste atunci.....
  • Andreisimion

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2016

  • Mesaj Privat
Deci ori cu mufa scoasa ori cu ea pusa la fel face.de curatat,mi sa acrit cat am frecat la el pana sa albit.iar cu supapa aceea merge destul de greu,adik opune ceva rezistenta.lam pus si pe baterie de iam dat impulsuri si lucreaza....ma mai gandesc la bobinele acelea dinauntru.pe opcom imi arata k lucreaza.gasesc pe aici cumva o inregistrare cum lucreza in mers,adik ce valori ar trebui sa aiba,sa fac o comparatie?nam nici pe nimeni cu o masina asemanatoare sa ma uit la el....
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
la ce bobine te referi? cele de inductie? daca da, eheeee acolo este alta poveste. in mod normal iti da eroare de scanteie pe opcom.. Din experienta iti spun ca daca ai probleme cu bobina de inductie nu poti sa treci de 50km/h si/sau 3000rpm.+ miros de benzina dupa masina + pufaituri puternice in evacuare + mers neregulat al motorului. Ecu memoreaza erorile de misfire. chiar daca erorile sunt intermitente ele raman stocate si in opcom le vezi scrise cu font negru.
Se prea poate sa fie un inceput de sfarsit la bobina. daca este vreun coleg din Braila dispus sa iti lase de proba bobina poti verifica si pista asta.


daca ai opcom la'ndemana, salveaza valorile si pune-le aici. facem comparatie cu ce avem noi si cu ce zice tis si poate deslusim problema motorului tau.


LE. bujiile ziceai ca le-ai schimbat?
  • Andreisimion

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2004 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2016

  • Mesaj Privat
nu mai inteles sau nu mam exprimat eu bine,ma refeream la partea electronica din egr,acolo ma gandesc sa fie probleme...bobina ii schimbata cu una noua delphi dar fara rezultat....si bujii sunt noi cu 2 electrozi,mam gandit k sunt mai bune avand si gpl
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
daca mergi cu mufa scoasa de la egr nu pateste nimic motorul, doar ca iti apre martor engine fault. daca face la fel, atunci nu e de la egr.

Doar o intrebare: senzorul detonatie ce zice?

posteaza aici un "read" de valori din opcom , in idle si in mers. ar fi de ajutor sa intelegem impreuna ce zice motorul. TIS2000 face minuni cand compari ce iti da opcom cu ce ofera el.
  • bereczki58

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
INAINTE DE TOATE CHELTUIELILE FACUTE nu excludeti prezenta apei in benzina !

Am AVUT SIMPTOMELE DE MAI SUS, am urmarit parametrii motorului, am schimbat senzori , am apelat la service, dar degeaba.
Am avut cateva saptamani de cosmar dar apa s-a epuizat . Acum e ok , dar cum a ajuns apa in rezervor recent , se poate repeta.
Senzor de apa OPEL nu are in rezervor, iar golirea si curatirea rezervorului nu este totdeuna la indemana.

Presupun ca ploile excesive au un rol important in aparitia apei in rezervor :
1)- apa in belsug pe drum + ermetizarea slabita a rezervorului + vacum = apa in benzina
sau
2) -apa in carburantul achizitionat.
  • CristiFilip

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Și eu am avut probleme cu turație variabilă relanti, oprit motor în intersecții, ulei în admisie, mehlem în motor, etc. ... Rezolvarea e simplă (în majoritatea cazurilor) : înlocuire capac culbutori care conține și valva PCV. Testarea e simplă. Căutați pe Youtube. Am pus capac aftermarket (original e în jur de 1000 RON). Succes!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR