- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Codul de securitate mentionat in comentariul anterior este al masinii sau al softului opcom ori tech 2? Daca e al masinii, trebuie aflat de la fabricant?
Sunt la cineva in Filiasi ca in Craiova nu am gasit pe nimeni, dar ma intreaba daca masina cere cod de securitate si daca stiu codul.
La reprezentanta Opel Craiova am trimis mail inca din octombrie, i-am sunat si nu au stiut ce sa spuna. La mail nu am primit raspuns. Sa vorbesc direct cu operatorul de tester nu am voie, ulterior am aflat ca am voie doar insotit de o alta persoana...
Sunt la cineva in Filiasi ca in Craiova nu am gasit pe nimeni, dar ma intreaba daca masina cere cod de securitate si daca stiu codul.
La reprezentanta Opel Craiova am trimis mail inca din octombrie, i-am sunat si nu au stiut ce sa spuna. La mail nu am primit raspuns. Sa vorbesc direct cu operatorul de tester nu am voie, ulterior am aflat ca am voie doar insotit de o alta persoana...
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am cãutat: fog lamp, rear fog lamp, fog light, rear fog light, tail fog light, tail fog lamp, euro fog lights, euro rear fog lamps, lhd fog light/lamp, rear lhd fog lamp.
Acum mã documentez sa fac extensii la cablaje, sã "pãcãlesc" calculatorul, problema este cã sunt pe acolo becuri cu dublã funcție, dar cu simplu filament, e treabã de electrician.
Acum mã documentez sa fac extensii la cablaje, sã "pãcãlesc" calculatorul, problema este cã sunt pe acolo becuri cu dublã funcție, dar cu simplu filament, e treabã de electrician.
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
SCHIMBARE LAMPÃ CEAȚÃ DIN DREAPTA ÃŽN STÂNGA LA ZAFIRA B
Modelul (cel puțin al meu) nu are cod/funcție lãmpi ceațã care sã poatã fi instalate stânga/dreapta cu testerul; mufa din dreapta are 5 fire, mufa din stânga - 4 fire; diferența constã chiar în firul de lampã ceațã; induce în eroare faptul cã ambele stopuri au socluri si becuri pt. lãmpi ceațã.
Becul de lampã ceațã nu are dublã funcție pe simplu filament, aceasta este doar la becul poziție/lumini staționare, care are și funcție stop frânã. Luminile de mers înapoi funcționeazã ambele din fabricație, doar lampa ceațã e pe o parte, unii conducãtori fiind fotosensibili.
Planul A - procedura profesionalã, preferatã de electricieni: înlocuirea totalã a instalației electrice portbagaj/habitaclu; varianta lor de rezervã (cam la fel de costisitoare) constã în reconstruirea instalației (se scot capitonajele, se desfac firele din cleme, tuburi protectoare, se eliminã banda izolatoare, firul din partea dreaptã se duce în stânga prin mãnunchiul de fire preexistent, se refileazã cu bandã izolatoare și se reintroduce mãnunchiul în tubul protector, se reechipeazã capitonajele).
Planul B:
- firul pt. lampa ceațã dreapta are culori negru/albastru; acesta trebuie mutat în stânga; este în locașul inferior (de jos) al mufei stopului dreapta;
- se procurã din dezmembrãri cablaj de stopuri cu tot cu mufe, care sã aibã și fir negru/albastru de același tip/diametru (Astra G are exact același fir, aceleași culori, aceeași pini, aceleași mufe la stopuri);
- cablajul procurat trebuie sã aibã o lungime mai mare cu cca. 30 cm sau chiar 50 cm decât distanța dintre cele douã stopuri;
- cu un ac de siguranțã de dimensiune mijlocie se scoate din mufa stopului Astra G (sau altã mașinã Opel cu aceleași mufe) pinul de pe cablul negru/albastru; mufa mai are și un mic capac care se deschide în prealabil cu o șurubelnițã fãrã a forța prea tare; se introduce acul în orificiul vizibil din partea de contact a mufei și, dupã ce se simte la mânã cã "urechile" (blocatoarele) pinului sunt deblocate, se trage ușor de pin prin spate, pe unde vin firele);
- la fel se procedeazã și la stopul dreapta de Zafira B;
- pinul/firul negru albastru din dezmembrãri se introduce în locul liber din partea inferioarã a mufei stopului stânga; oricum, se verificã repetat, la ochi, chiar prin trasare cu un marker, traseele circuitelor care duc curent din mufã prin soclu spre lampa de ceațã;
- firul negru/albastru spre lampa ceațã stânga se conecteazã pe firul original al lãmpii dreapta cu conectori (papuci "mamã/tatã" sau conectori care perforeazã învelișul firului); mai existã posibilitatea de a utiliza chiar mufa luatã de la Astra G în care se introduce pinul extras din mufa dreapta de la Zafira; pe firul ce vine din stânga se fixeazã un papuc "tatã" cu lãțime cât lamela din soclu ca sã intre exact în mufã; dacã iese accidental, nu e nimic, nemaifiind curent pe el, curent e doar în mufã;
- firul dintre cele douã stopuri se introduce în tubul protector al cablajului care, la Zafira B, trece din stânga în dreapta prin compartimentul în care se aflã trusa cu cric și manivelã/cheie roți; fiind frig/plastic casant, eu am amânat aceastã operațiune la primãvarã ca sã nu rup clemele de fixare (ale cablajului); l-am fixat cu bandã peste tubul protector.
Lampa de ceațã stânga a funcționat din prima, fãrã becuri arse, fãrã martori în bord.
Modelul (cel puțin al meu) nu are cod/funcție lãmpi ceațã care sã poatã fi instalate stânga/dreapta cu testerul; mufa din dreapta are 5 fire, mufa din stânga - 4 fire; diferența constã chiar în firul de lampã ceațã; induce în eroare faptul cã ambele stopuri au socluri si becuri pt. lãmpi ceațã.
Becul de lampã ceațã nu are dublã funcție pe simplu filament, aceasta este doar la becul poziție/lumini staționare, care are și funcție stop frânã. Luminile de mers înapoi funcționeazã ambele din fabricație, doar lampa ceațã e pe o parte, unii conducãtori fiind fotosensibili.
Planul A - procedura profesionalã, preferatã de electricieni: înlocuirea totalã a instalației electrice portbagaj/habitaclu; varianta lor de rezervã (cam la fel de costisitoare) constã în reconstruirea instalației (se scot capitonajele, se desfac firele din cleme, tuburi protectoare, se eliminã banda izolatoare, firul din partea dreaptã se duce în stânga prin mãnunchiul de fire preexistent, se refileazã cu bandã izolatoare și se reintroduce mãnunchiul în tubul protector, se reechipeazã capitonajele).
Planul B:
- firul pt. lampa ceațã dreapta are culori negru/albastru; acesta trebuie mutat în stânga; este în locașul inferior (de jos) al mufei stopului dreapta;
- se procurã din dezmembrãri cablaj de stopuri cu tot cu mufe, care sã aibã și fir negru/albastru de același tip/diametru (Astra G are exact același fir, aceleași culori, aceeași pini, aceleași mufe la stopuri);
- cablajul procurat trebuie sã aibã o lungime mai mare cu cca. 30 cm sau chiar 50 cm decât distanța dintre cele douã stopuri;
- cu un ac de siguranțã de dimensiune mijlocie se scoate din mufa stopului Astra G (sau altã mașinã Opel cu aceleași mufe) pinul de pe cablul negru/albastru; mufa mai are și un mic capac care se deschide în prealabil cu o șurubelnițã fãrã a forța prea tare; se introduce acul în orificiul vizibil din partea de contact a mufei și, dupã ce se simte la mânã cã "urechile" (blocatoarele) pinului sunt deblocate, se trage ușor de pin prin spate, pe unde vin firele);
- la fel se procedeazã și la stopul dreapta de Zafira B;
- pinul/firul negru albastru din dezmembrãri se introduce în locul liber din partea inferioarã a mufei stopului stânga; oricum, se verificã repetat, la ochi, chiar prin trasare cu un marker, traseele circuitelor care duc curent din mufã prin soclu spre lampa de ceațã;
- firul negru/albastru spre lampa ceațã stânga se conecteazã pe firul original al lãmpii dreapta cu conectori (papuci "mamã/tatã" sau conectori care perforeazã învelișul firului); mai existã posibilitatea de a utiliza chiar mufa luatã de la Astra G în care se introduce pinul extras din mufa dreapta de la Zafira; pe firul ce vine din stânga se fixeazã un papuc "tatã" cu lãțime cât lamela din soclu ca sã intre exact în mufã; dacã iese accidental, nu e nimic, nemaifiind curent pe el, curent e doar în mufã;
- firul dintre cele douã stopuri se introduce în tubul protector al cablajului care, la Zafira B, trece din stânga în dreapta prin compartimentul în care se aflã trusa cu cric și manivelã/cheie roți; fiind frig/plastic casant, eu am amânat aceastã operațiune la primãvarã ca sã nu rup clemele de fixare (ale cablajului); l-am fixat cu bandã peste tubul protector.
Lampa de ceațã stânga a funcționat din prima, fãrã becuri arse, fãrã martori în bord.
- iulian bv84cmi
- *
- 2 mesaje
- din 11 Jul 2018
- Zafira 2004
- Brasov
iulian bv84cmi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2018
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- iulian bv84cmi
- *
- 2 mesaje
- din 11 Jul 2018
- Zafira 2004
- Brasov
iulian bv84cmi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2018
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Pot fi multe, inclusiv socluri de becuri oxidate, mufe oxidate, cablaj intrerupt, in mod normal nu ar trebui sa arate in bord ca functionesza lampa ceata si ea nu functioneaza. Mufa din blocul de lumini, mufele din tabloul de sigurante, pini oxidati in tablou etc.
Pronosticul meu e blocul de lumini mai ales daca ai pus leduri pe undeva fara cablajele pt. leduri.
Dar e rezolvabila treaba asta, nu se moare din asta.
Succes!
Pronosticul meu e blocul de lumini mai ales daca ai pus leduri pe undeva fara cablajele pt. leduri.
Dar e rezolvabila treaba asta, nu se moare din asta.
Succes!
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
@iulian bv84cmi
daca schema electrica de la zafira a este identica cu cea de la astra g (foarte posibil, pe net am gasit ca asa ar fi) eu inteleg asa:
din butonul de comanda lumini apesi de exemplu ceata fata - semnalul merge in multitimer.
de acolo pe pinii J10 SI J11 se comanda bobina releului pentru ceata fata iar pe pinii j12 si j13 se comanda bobina releului ceata spate (cind dai pe butonul de ceata spate).
releul de ceata fata trece prin siguranta f12 de 15 A iar cel pentru spate trece prin siguranta f16 de 10 A .
Astea doua sint in tabloul de la sofer INSA ambele sint alimentate prin siguranta f2 de 60 A.
Pe asta o gasesti in cutia de sigurante de la motor.
daca zici ca ai verificat sigurantele, probabil ai verificat doar sigurantele de la sofer si nu si pe cele de la motor.
arunca un ochi si acolo, daca nu se aud releele ca tacane cind dai de buton sint aproape sigur ca s-a ars aia de la motor, ca aia le alimenteaza pe amindoua.
concluzie - daca n-ai verificat sigurantele de la motor verifica-le ca poate e de acolo.
cind verifici sig de la motor sa fii sigur ca vine curent si pleaca curent de pe ea!
daca ai timp posteaza rezolvarea, poate ajuta pe altii.[u]
@iulian bv84cmi
daca schema electrica de la zafira a este identica cu cea de la astra g (foarte posibil, pe net am gasit ca asa ar fi) eu inteleg asa:
din butonul de comanda lumini apesi de exemplu ceata fata - semnalul merge in multitimer.
de acolo pe pinii J10 SI J11 se comanda bobina releului pentru ceata fata iar pe pinii j12 si j13 se comanda bobina releului ceata spate (cind dai pe butonul de ceata spate).
releul de ceata fata trece prin siguranta f12 de 15 A iar cel pentru spate trece prin siguranta f16 de 10 A .
Astea doua sint in tabloul de la sofer INSA ambele sint alimentate prin siguranta f2 de 60 A.
Pe asta o gasesti in cutia de sigurante de la motor.
daca zici ca ai verificat sigurantele, probabil ai verificat doar sigurantele de la sofer si nu si pe cele de la motor.
arunca un ochi si acolo, daca nu se aud releele ca tacane cind dai de buton sint aproape sigur ca s-a ars aia de la motor, ca aia le alimenteaza pe amindoua.
concluzie - daca n-ai verificat sigurantele de la motor verifica-le ca poate e de acolo.
cind verifici sig de la motor sa fii sigur ca vine curent si pleaca curent de pe ea!
daca ai timp posteaza rezolvarea, poate ajuta pe altii.[u]
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Precizarea facuta cum ca se aprinde martorul in bord la actionarea comenzii ceata,face inutile toate explicatiile! Aprinderea martorului confirma ca totul e in regula(sigurante,releu,instalatie) pana dupa ramificatia, martor bord-becuri ceata. Verificarea continuitatii firului de la releu la becuri,rezolva situatia...
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
m-am uitat inca o data si intradevar big are dreptate, din fiecare iesire de releu se ramifica firele (asta scapasem pe schema) , unul catre lampi (fata sau spate) si altul catre becul martor (albastru negru pentru spate si negru pentru fata).
daca era arsa f2 nu aveau releele plusul de forta si atunci nu mergeau nici martorii din bord, deci verifica ce a zis @big_electro61 si @FlorentinPavel.
scuze inca o data, asa invat (multumesc big!)
daca era arsa f2 nu aveau releele plusul de forta si atunci nu mergeau nici martorii din bord, deci verifica ce a zis @big_electro61 si @FlorentinPavel.
scuze inca o data, asa invat (multumesc big!)
DRadoi
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2020
- Mesaj Privat