Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Va salut cu respect!
Am un Corsa C 2004 benzina 1.0 Z10XEP care pur și simplu nu a mai pornit într-o dimineață.Am dus-o la un mecanic,a pus testerul pe ea și a concluzionat că nu are compresie pe niciunul dintre cei trei cilindri.Mi s-au prezentat următoarele soluții și vreau să aflu și părerile dvs.: 1)Sa-mi facă motorul,cu un cost de 1000 Euro ,2) Sa cumpăr alt motor 3)Sa o duc la dezmembrări 4)Sa o duc la fier vechi
Va rog frumos,am nevoie de sfaturile dvs.,de idei constructive...Chiar nu mai exista nicio șansă ca această mașina sa mai pornească vreodată?
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
5) schimba mecanicul, e bandit si-ti vrea banii
6) cand se mai intampla, asculta pompa de benzina si vezi turatiile la pornire(daca misca acul la turometru)
7) mai sunt si alte verificari de facut, dar daca folosesti functia "cauta" gasesti garantat.
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Va rog frumos...cine mă poate ajuta?Cat m-ar costa sa rezolv problema cu lipsa compresiei?
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Va salut cu respect,

De curând am dus mașina la alt mecanic (Opel Corsa C 1.0 Z10XEP, 44kw 60 cai 2004 pt.ca efectiv, într-o dimineață, nu a mai pornit,după cum spuneam la inceput
Au descoperit că motorul nu mai era la punct,lanțul distribuției era f.slab(zornăia îngrozitor), axul cu came de admisie era desincronizat cu 6 dinți iar uleiul nu mai ajunsese de mult la axele cu came,culbutori,etc. Mi s-a zis că pompa de ulei trebuie schimbată pt.ca de acolo pleacă totul. Aici este problema: este pompa incorporata in capacul distribuției și se găsește pe original doar,in jur de 1800 lei,un preț exorbitant. Am văzut că există și kit de reparație GM cu 3 elemente(pinioane parca).Exista posibilitatea oare sa o repar undeva?(mecanicul este complet depășit) sau ce recomandați dvs? Celelalte piese pe care mi-a zis sa le schimb sunt ok ca pret (kit distribuție complet,garnituri,culbutori,etc.)Nu mi-a zis de tacheți,supape și nici de segmenți.
Cum o pot rezolva cu pompa de ulei?
Va mulțumesc și aștept niste sfaturi de la dvs.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,205
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Spune-i sa-ti faca o lista cu tot ce trebuie ,asa o sa stii ce hotarare sa iei ...pompa aia se schimba da trebuie desfacuta de pe capacul de distributie sa nu fie zgariat corpul ca altfel la revedere pui degeaba kit de reparatie .Trebuie verificat tot si dupa aia sa se apuce ca risti sa tot mai cumperi pana cand ajungi sa dai de 3 ori mai mult decat pe alt motor.
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Mi-a zis așa mecanicul: pompa ulei,garnitura ,kit distribuție complet,culbutori(doar),garnituri,senzor presiune,ulei și filtru. Pune motorul la punct din fulia arborelui,aliniază axele cu came(au 6 dinți desincronizati),pune pompa de ulei ,schimba garnituri,kit distribuție apoi o pornește. Daca va constata ulterior că trebuie schimbate și supapele de pe admisie sau de pe evacuare, desface totul din nou și le schimba și pe alea.
Problema mea mare este: cum pot sa ies și eu ieftin cu pompa de ulei,care se găsește numai pe original GM și este unită,incorporata in carcasa distribuției? La noi e in jur de 1700 de lei. In Anglia am gasit-o la 1000 de lei noua,originala,dar îmi mai cer și 30 de lire transportul.
Nu exista oare posibilitatea de a fi recondiționată cea veche?(pe lângă carcasa mai are un simering care vine pe axul arborelui, și cele 3 componente,pinioane. Se găsește separat kit reparație iar asta mă face să cred că poate fi reparata
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
@raruiu_florian83 mie mi se pare putin trasa de par evaluarea cu 6 dinti decalati.. 6 dinti inseamna cam 45 de grade, la asa decalaj sigur sunt supapele indoite si daca ulei n-a ajuns la axele cu came, mi-e greu sa cred ca axele si capacele de lagar mai sunt bune..
Intreaba-te asa: martor de presiune ulei se stingea cand dadeai la automat?
Troncaneli metalice (supape lovite de piston) ai avut la pornire?
Un test de presiune al compresiei ti-a facut, sau a ghicit ca n-ai "compresie"?
Eu zic asa:
1-test presiune in compresie, chiar daca e la rece trebuie sa fie cam aceeasi presiune pe toti cilindrii (cam 12bar la 7-10 rotatii de motor) Daca nu iasa, demonteaza direct chiulasa sa vezi ce ai defect.
2-in timp ce dai la automat martorul presiune ulei ar trebui sa se stinga, daca nu se stinge ai probleme de presiune ulei sau senzor. Schimba senzorul intai ca e ieftin, si repeta testul. Daca se stinge martorul dupa ce schimbi senzorul, te-ai scos.
3-Pompa de ulei e un simplu pinion montat excentric fata de o roata dintata cu dintii pe interior. Nu cade asa usor, dar daca e defecta cauta un capac distributie la dezmembrari. Informeaza-te sa aibe si pompa montata pe el.
4-Daca tot zornaie distributia si o schimbi, da capacul jos, desfa pompa de ulei (sunt 6 suruburi) si vezi fizic ce defect are inainte sa cumperi.
Concluzie: cumpara senzor ulei,eventual sa masoare continuitatea firului de la senzor la ECU, fa un test de presiune si vezi cum stai.In functie de rezultate, iei decizii.
L.E. era sa uit, bujiile le-ai verificat sa nu fie inundate? Veci nu porneste cu bujii ude..
Bafta!
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,205
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
raruiu_florian83 a scris:Mi-a zis așa mecanicul: pompa ulei,garnitura ,kit distribuție complet,culbutori(doar),garnituri,senzor presiune,ulei și filtru. Pune motorul la punct din fulia arborelui,aliniază axele cu came(au 6 dinți desincronizati),pune pompa de ulei ,schimba garnituri,kit distribuție apoi o pornește. Daca va constata ulterior că trebuie schimbate și supapele de pe admisie sau de pe evacuare, desface totul din nou și le schimba și pe alea.
Problema mea mare este: cum pot sa ies și eu ieftin cu pompa de ulei,care se găsește numai pe original GM și este unită,incorporata in carcasa distribuției? La noi e in jur de 1700 de lei. In Anglia am gasit-o la 1000 de lei noua,originala,dar îmi mai cer și 30 de lire transportul.
Nu exista oare posibilitatea de a fi recondiționată cea veche?(pe lângă carcasa mai are un simering care vine pe axul arborelui, și cele 3 componente,pinioane. Se găsește separat kit reparație iar asta mă face să cred că poate fi reparata

Daca face asa ceva ori nu stie meserie ori stie si vrea sa te lungeasca cu reparatia pana platesti de 3 ori un motor,parca asa scriam eu mai sus.Un om care stie ce face desface tot ,verifica face o evaluare iti comunica un pret ,repara si dupa aia tot ce nu merge ESTE NUMAI VINA LUI.
Cum face cu garniturile alea ca se monteaza si gata nu se refolosesc, ca sa afle daca sunt supapele deformate sa scoata axele cu came sa sufle pe fiecare gaura de bujie aer si vede daca este etans sau nu,dupa aia monteaza motorul si gata ura si la gara,ce dracu meserie e aia ,pun,desfac mai pun odata si poate mai trebuie ceva.
Pompa de ulei poate fi reparata sigur am reparat nu una ,o gramada,conditia este sa o demonteze de pe capacul de distributie sa vada daca nu este frecat si uzat ,daca acolo sunt santuri nu are rost sa dai banii pe kit ,pentru ca i-ai dat degeaba nu va face presiune.Simeringul din capul arborelui se schimba obligatoriu paneru ca daca va curge dupa un timp trebuie iar calata distributia la demontarea/montarea fuliei adica platesti cat nu face.
Este alegerea ta ,dar felul cum pune problema omu mie unu nu-mi place , eu asa lucrez,verific,evaluez,repar apoi IMI ASUM TOTUL pentru ca eu am facut oferta
Skip ads

  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
corsa.timis,
Când încă funcționa mașina,niciodată nu a fost aprins martorul de ulei,deși sunt sigur că nu aveam presiune mai deloc.Cand porneam motorul,se auzea de fiecare dată un zornăit metalic puternic,care in câteva secunde dispărea și se auzea apoi mai înfundat.Eu tot timpul mă gândeam că se aude așa până își ia ulei tot ansamblul: lanț,pinioane,axe,etc.Eram conștient că lanțul e slab și că trebuie să fac distribuția iarăși(am mai făcut-o acum câțiva ani),pentru că asta e buba acestor motoare in 3 cilindri,e arhicunoscuta problema Corsa C 1.0 intre specialiști ...sau hai să zic cunoscători.Nu mă gândeam nicio secundă că eu de fapt nu aveam deloc presiune de ulei...
Ce ar trebui mecanicul să facă în această situație?Credeți că ar trebui musai sa dea jos tot,până la chiuloasă și să vadă exact daca au fost afectate și supapele sau segmenții,iar apoi sa se apuce de înlocuit ce trebuie?Este cea mai buna varianta,nu?
Primul mecanic(de la care am luat-o pt.ca îmi cerea 1500 de lei manopera și nu înțelegeam exact pe ce)spunea că da tot jos,și chiuloasă și îmi schimba segmenți,tacheți,tot.El spunea că a pus tester-ul pe ea(fara să pornească)și i-a arătat că nu are compresie pe niciun cilindru + că bobina de inducție e praf...Cel de-al doilea mecanic(care spune că îmi ia 900 de lei manopera) nu a pomenit nimic de compresie + că a zis că bobina de inducție e ok,da scânteie,dar că trebuie schimbată pompa de ulei ,distribuție,culbutori....Oameni buni,nu știu efectiv de cine sa mai ascult...m-au disperat......e 1700 de lei pompa....este enorm.... Dacă aveți idei bune,constructive și mă puteți ajuta,va rog,nu ezitați să o faceți
Va mulțumesc anticipat
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
Pai mi-am expus punctul de vedere mai sus. Sa demonstrezi un defect, trebuie sa testezi/verifici componente. Faci test de presiune in cilindrii (vreo 50 de lei), daca e ok, schimbi distributia(daca stii ca trebuie) si verifici pompa de ulei (ca tot dai capacul jos). Daca e defecta pompa, cumperi din dezmembrari capac distributie si-l montezi. Daca testul de presiune nu iasa ok, mai degraba cumperi alt motor.
Un motor care functioneaza fara presiune de ulei face uzura foarte mare in special la lagare de orice fel. Trebuie demontate si axele cu came si verificate lagarele.
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:
raruiu_florian83 a scris:Mi-a zis așa mecanicul: pompa ulei,garnitura ,kit distribuție complet,culbutori(doar),garnituri,senzor presiune,ulei și filtru. Pune motorul la punct din fulia arborelui,aliniază axele cu came(au 6 dinți desincronizati),pune pompa de ulei ,schimba garnituri,kit distribuție apoi o pornește. Daca va constata ulterior că trebuie schimbate și supapele de pe admisie sau de pe evacuare, desface totul din nou și le schimba și pe alea.
Problema mea mare este: cum pot sa ies și eu ieftin cu pompa de ulei,care se găsește numai pe original GM și este unită,incorporata in carcasa distribuției? La noi e in jur de 1700 de lei. In Anglia am gasit-o la 1000 de lei noua,originala,dar îmi mai cer și 30 de lire transportul.
Nu exista oare posibilitatea de a fi recondiționată cea veche?(pe lângă carcasa mai are un simering care vine pe axul arborelui, și cele 3 componente,pinioane. Se găsește separat kit reparație iar asta mă face să cred că poate fi reparata

Daca face asa ceva ori nu stie meserie ori stie si vrea sa te lungeasca cu reparatia pana platesti de 3 ori un motor,parca asa scriam eu mai sus.Un om care stie ce face desface tot ,verifica face o evaluare iti comunica un pret ,repara si dupa aia tot ce nu merge ESTE NUMAI VINA LUI.
Cum face cu garniturile alea ca se monteaza si gata nu se refolosesc, ca sa afle daca sunt supapele deformate sa scoata axele cu came sa sufle pe fiecare gaura de bujie aer si vede daca este etans sau nu,dupa aia monteaza motorul si gata ura si la gara,ce dracu meserie e aia ,pun,desfac mai pun odata si poate mai trebuie ceva.
Pompa de ulei poate fi reparata sigur am reparat nu una ,o gramada,conditia este sa o demonteze de pe capacul de distributie sa vada daca nu este frecat si uzat ,daca acolo sunt santuri nu are rost sa dai banii pe kit ,pentru ca i-ai dat degeaba nu va face presiune.Simeringul din capul arborelui se schimba obligatoriu paneru ca daca va curge dupa un timp trebuie iar calata distributia la demontarea/montarea fuliei adica platesti cat nu face.
Este alegerea ta ,dar felul cum pune problema omu mie unu nu-mi place , eu asa lucrez,verific,evaluez,repar apoi IMI ASUM TOTUL pentru ca eu am facut oferta

Așa cred și eu că este cel mai bine și nu sunt mecanic...dacă ați fi in București v-as ruga pe dvs. sa mă ajutați să ies odată din impasul acesta.Nu știu pe cine sa mai ascult,pe cine sa mai cred...vad cu ochii mei că și acest mecanic are limitele lui,mai ales din ce îmi spuneți și dvs. Până la urmă pot cumpăra pompa de ulei,am gasit-o pe original GM și nouă,cu tot cu pinioane in Anglia, la 1000 lei,deci economisesc 700 de lei dar daca pe lângă asta + distribuție+ culbutori+ garnituri pe urma se trezește mecanicul că sunt și supapele afectate sau segmenții,etc,etc.Ce fac?
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
corsa.timis a scris:Pai mi-am expus punctul de vedere mai sus. Sa demonstrezi un defect, trebuie sa testezi/verifici componente. Faci test de presiune in cilindrii (vreo 50 de lei), daca e ok, schimbi distributia(daca stii ca trebuie) si verifici pompa de ulei (ca tot dai capacul jos). Daca e defecta pompa, cumperi din dezmembrari capac distributie si-l montezi. Daca testul de presiune nu iasa ok, mai degraba cumperi alt motor.
Un motor care functioneaza fara presiune de ulei face uzura foarte mare in special la lagare de orice fel. Trebuie demontate si axele cu came si verificate lagarele.


Mulțumesc mult pentru efortul de a mă ajuta.Oare acest test de compresie poate fi făcut în orice service,de orice mecanic?Am să-l rog acest lucru...Părerea dvs.este că dacă nu iese bine trebuie sa cumpăr alt motor?
Skip ads

  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 485
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2014

  • Mesaj Privat
da, la oricare service/mecanic care are manometru pentru asta. daca nu iasa presiunea probabil sunt supape indoite, asta inseamna demontare chiulasa, multa manopera etc. Deci daca are valve indoite+pompa ulei+distributie+ garnituri+uzuri mari din cauza lipsei de ulei+manopera nu se merita sa-l repari. 300-350EURO si iei alt motor.
Dar inainte sa faci cheltuieli, fa testele astea sa fi sigur ca e sau nu defect ce zice mecanicul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,452
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu pun pariu ca asa arata motorul lui

Mecanicii tau sunt praf, asta spus elegant.
Costurile sa faci motorul tau sunt mari asa ca iti cumperi altul de pe o masina care merge (motorul) ca sunt destule dauna totala.
M-ai intrebat de capac, la tine este model SHW nu Pierburg, identic cu Z12XEP si Z14XEP, gasesti la demembrari.
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Să speram d-le Dan că ține Dumnezeu și cu mine și că nu arata chiar așa...Am să-l rog pe mecanic sa dea chiuloasa jos,sa vedem tot ce este afectat si de schimbat,așa cum m-au sfătuit și colegii de forum.Sa nu ne trezim pe urma,după ce schimba pompa de ulei și distribuția că trebuie să demonteze din nou tot, că sunt și supapele afectate.
Am să-l pun să facă și un test de compresie.Poate fi făcut,daca motorul nu e la punct?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,452
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Motorul poate fi pus la punct si facut test de compresie , trebuie trusa cale si in 30 minute afli adevarul.
Mai pun un pariu ca nu are trusa si nici nu stie la ce cuplu se strang suruburile.
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Sincer sa fiu,am observat că majoritatea mecanicilor nu respecta reguli elementare,nu au chei potrivite,nu știu nimic de strânsul șuruburilor la cuplu .....și totuși o nimeresc și cu distributii ,și cu alte reparatii mai complexe...și culmea,nimeni nu se plânge...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,452
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O lucrare bine facuta tine, in cazul tau o distributie bine facuta tine peste 120.000km linistit, abia pe la 150.000km incepe sa tacane.
Tu ai schimbat-o la mecanici care lucreaza dupa ureche, cat a tinut ?
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Prima oara am schimbat-o acum 6 ani, pe la 50 000 de km.si a început să țăcăne după aprox. 40-50 000
  • raruiu_florian83

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Ce sa fac d-le Dan...v-as ruga pe dvs.sa mi-o faceți,dar nu sunteți din București...Cam ăștia sunt mecanicii noștri de pe aici...unde să mă duc?La cel de-al doilea mecanic,unde este acum,am adus-o tractata,dar nu mai pot sa o iau de aici pt.ca nu mai pot nici macar sa o tractez(de la atâtea zgâlțâituri s-a uzat filetul de la punctul acela de unde se leagă),deci ar trebui sa improvizez,sa o leg de cadrul metalic de după spoiler,dar risc sa rup spoilerul.
Oricum,sa va spun sincer,am cat de cat încredere în acest al doilea mecanic.In primul rând mi-a arătat cum o pune la punct,cum aliniază axele cu came pt.a elimina decalajul,cu un dispozitiv,un fel de linie metalica,cum blochează pinioanele axelor,etc.etc.Avea și o schemă pt.a se asigura că face totul bine + că service-ul este dotat cu tot ce trebuie,scule profesionale de tot felul,repara multimarca,au și statie ITP și tinichigerie,vopsitorie,fac geometrie,tot.Poate că nu strânge el totul la cuplu,dar știe ce face,adică nu e un service din acela într-un garaj,in spatele blocului,sa le facă pe genunchi
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR