big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat

- Daniel
- ****
- 2,853 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,853
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
bogzbz
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2017
- Mesaj Privat
Pentru inceput, tin sa mentionez ca termostatul l-am schimbat deja pentru ca toti 'mecanicii' mi-au zis ca ''sigur ala e '' desi aveam dubii dar am crezut ca ei stiu mai bine.
Schimbarea termostatului sa zicem ca a ajutat putin ( posibil ca si celalalt sa fi avut mici probleme ), adica de pe la 90 grade, timp de 5-10-15 minute isi face treaba dar incet incet temperatura creste pana pe la 98-99-100 ( nu am riscat sa las sa creasca in continuare, de obicei profitam de sistemul de pornire a ventilatoarelor odata cu aerul conditionat si il porneam doar sa imi raceasca ele motorul ) .
Ca sa ne intelegem , peste 20 grade afara,( chiar si cand este mai rece ), temperatura creste fara oprire (relativ lent, maxim 1 grad pe minut ), chiar si stand pe loc la relanti, sau mergand in traficul din Bucuresti la viteze mici. La drum lung nu am probleme cu temperatura, decat atunci cand fac o depasire mai agresiva dar doar cu cateva grade si revine la temperatura optima.
Dat fiind problema mea, nici nu stiu de unde sa incep cu testele. Nu stiu cat de bine ar trebui sa faca fata un termostat singur si cand l-ar ajuta ventilatoarele(nu le aud pornind singure, doar odata cu AC ). Ar trebui sa porneasca pe treapta 1 la relanti/ viteze mici sa ajute la racire si problema este la ele ca nu pornesc SAU problema este undeva inainte, ca termostatul nu face fata singur sa raceasca motorul desi in conditiile alea ar fi trebuit?
bogzbz
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2017
- Mesaj Privat
Acum vine problema numarul 2... am teava aceea lunga din pompa in termostat care are pe ea si surubul de plastic de aerisire mancata de rugina. Nu as umbla la pompa fara sa o schimb si pe aia. Cel mai ok pret este pe dezmaauto in jur de 350ron, m.o tine sau sa ma uit dupa ceva de calitate mai ridicata?
- Dragos Ene
- **
- 385 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
MCernagor
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2004 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2018
- Mesaj Privat
bun-ul
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2010
- Mesaj Privat
bun-ul
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Prahova
- Masina: Omega 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
KKatalin
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2017
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 7,343 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 7,343
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Ptr fix același motiv am schimbat nu demult un termostat: dupã aproape 1 an a-ceput sã deschidã (un pic) mai devreme, pânã în 90grd C, și l-am înlocuit, cu noul termostat temperatura este ce trebuie, 92grd C.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 192 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am o anomalie de zile mari.
La drum lung totul e OK, temperatura e stabila undeva la 85 grade.
In stationare:
1. incing motorul de la RECE la 97 grade, ventilatorul porneste si temp. coboara la 92 grade. OK. Repet operatia tot la fel de 3 ori. Tot OK.
2. Dar daca las motorul o ora oprit si-l pornesc, il incing de la CALD la 97, 98, 99 grade si ventilatorul nu mai porneste. FAULT.
Am inlocuit termocupla si antigelul degeaba.
E termostatul sau e electrica avaria? Vreun releu?
Zafira B, 1.8 16v, fab. 2006.
Orice parere e binevenita.
MVladimir
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2018
- Mesaj Privat
Am o nelãmurire. Dețin un opel astra h cu codul motorului Z16xep și am întrat în meniul secret și observ la temperatura 112 grade.. Urmãresc fenomenul și vad ca mașina mea lucreazã la temperaturi de 110-115 grade celsius. Schimb termostatul cu unul nou și la fel. La 113 pornește ventilatorul și îmi duce apa pana la maxim 110. Funcționeazã ambele viteze la ventilator. Este normal pe timp de vara sa meargã la asa temperatura motorul? Ceva sfaturi ce puteți sa îmi dați?
Va mulțumesc!
- FlorentinPavel
- **
- 192 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 192
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- unii considerã (temeinic argumentat tehnic) cã este normalã funcționarea motorului la aceste valori ridicate;
- alții considerã cã nu este normal (eu sunt de aceeaºi pãrere).
Eu nu las motorul sã o ia razna, urmãresc termometrul din computerul de bord ºi în ambuteiaj procedez astfel:
- la 97 grade in crestere pornesc ac-ul al cãrui ventilator rãceºte motorul;
- planul B/pornesc cãldura în habitaclu pe treapta 4 cu geam coborât (se stabilizeazã la 75 grade sau 85 dacã e trafic greoi, dar nu creºte);
- planul C/leg ventilatorul racire motor pe direct cu întrerupãtor la îndemânã, releu ºi siguranțã.
Fabricantul parcã ar fi setat sistemul sã rãceascã motorul târziu, pare aiurea...
- sabaumircea22
- *
- 1 mesaje
- din 15 Oct 2018
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
sabaumircea22
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Oct 2018
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 159 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- KEduard-Andreas
- *
- 3 mesaje
- din 23 Nov 2018
KEduard-Andreas
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2018
- Mesaj Privat
Detin un Opel Tigra 1.4 Z14XEP. De curând i-am schimbat termostatul(Behr) deoarece temperatura antigelului nu urca mai sus de 80grade. Ei bine dupa ce l-am schimbat apa sta intre 87 si 89grade in mers(cu toate ca pe termostat scrie ca deschide la 92 grade) in schimb oprit, la relanti, apa coboarã la 80 de grade. E normal sa fie asa?
- PTiculescu
- *
- 2 mesaje
- din 19 Apr 2019
PTiculescu
- Mesaje scrise: 2
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2019
- Mesaj Privat