Salut. In ce service schimbi rlectrovalvele si cat te costa?
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu am dat jos toate sitele (atat cele laterale, cat si cele din capetele valvelor), iar masina a mers bine 3 saptamani. Le-am inversat una in locul celeilalte. Acum una face probleme din nou. Cand scot mufa, motorul isi revine. Apropo, nu se aprinde martor in bord. Estimez ca repejor va capitula si cealalta. Defect constructiv.
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
danutz a scris:din ce stiu eu si din ce mi-au spus si mie baietii de pe forum cat si mecanicul faza cu tachetii e putin probabil deoarece ei se incarca cu ulei si sunt tinuti sub presiune,zgomotul de tacheti creste in intensitate odata cu turatia motorului,incearca sa scoti acele mufe pe rand de la fiecare senzor si vezi cand zgomotul nu mai exista.Atentie masina o sa inregistreze o eroare cand vei scoate mufele in timpul functionarii,daca esti din bucuresti te pot ajuta cu una sa probezi
Salut danutz. Ma poti ajuta si pe mine cu o electrovalva de proba? Te rog.
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
bugzi a scris:
Salut!
Am facut si eu (sau mai bine zis mi-a fost facut) ce a descris Cristidb+ca am scos si sitele cele negre din capatul valvelor la 70 mii km (evidentiate cu sageta rosie in poza lui).
Problema mea era ca era afisata eroarea P0014 iar dimineata la pornire facea un zgomot gen rontzaiala 1-3 secunde de la pornire dupa care disparea.
Mecanicul meu zice ca nu are treaba cu uleiul si ca problema este de fapt cu cele doua roti zimtate de la axele cu came care se ovalizeaza, de proaste ce sunt si devin galagioase la lipsa uleiului iar scoaterea sitelor faciliteaza ajungerea uleiului la ele (aceste valve avand rolul de a trmite uleiul cu presiune pe rotile zimtate). In plus el mai zice ca tot vom ajunge sa le schimbam caci problema se agraveaza in timp adica dupa inca cateva zeci de mii.
Imi pare rau ca n-am stiut exact unde trebuia umblat si cum trebuie facut caci o faceam eu acasa (este destul de simplu)...
Asa ca, daca aveti aceasta problema va pot arata eu ce-i de facut astfel sa scutiti banii de dat la mecanic, ramanand sa mergeti mergeti la o diagnosticare pentru stergerea erorii..
Numa' bine!
cristidb a scris:Sa mai lamurim putin problema ca nu prea au fost corecte informatiile postate.
Deci asa arata mecanismul:
Dupa cum se vede, sitele sunt pe iesirile uleiului din valva, si cele maro si cea neagra din capat. Sitele negre din capat nu trebuie sa culiseze. uleiul intra prin canalul din mijloc (fara sita) si iese prin cele din capete (cu site maro). In functie de pozitia pistonasului e reglat unghiul arborelui cu came. Uleiul se reintoarce in circuit prin sita neagra din capat. Eu am lasat-o la locul ei pe aia. Cele maro se scot.
Eu nu prea pricep de ce sa puna site pe iesirile din valva. Oricum, daca le scoti nu se strica valva pentru ca filtreaza uleiul care iese, nu care intra in valva.
Alta chestie destul de stupida mi se pare ca sitele alea maro oricum nu etanseaza perfect. Sunt din doua bucati si se imbina intre ele si nu se imbina etans.
Parerea mea e ca sitele alea maro obtureaza destul de tare fluxul de ulei incat la prima pornire dupa ce s-a scurs uleiul sa treaca 1-2 secunde pana se umplu vanele din pinioane cu ulei, de unde si zgomotul la pornire. Daca se umplu de mizerie pot produce o diferenta de presiune intre camerele din pinion cat sa dea eroare sau sa produca zgomot la relanti.
Daca solenoidul e blocat nu se explica de ce nu mai face zgomot cand scoti mufa. In momentul in care scoti mufa arcul muta pistonasele maxim spre solenoid.
O sa scriu aici daca reapare problema, dar mi se pare logica solutia cu scoaterea sitelor alea.
Deci asa arata mecanismul:
Dupa cum se vede, sitele sunt pe iesirile uleiului din valva, si cele maro si cea neagra din capat. Sitele negre din capat nu trebuie sa culiseze. uleiul intra prin canalul din mijloc (fara sita) si iese prin cele din capete (cu site maro). In functie de pozitia pistonasului e reglat unghiul arborelui cu came. Uleiul se reintoarce in circuit prin sita neagra din capat. Eu am lasat-o la locul ei pe aia. Cele maro se scot.
Eu nu prea pricep de ce sa puna site pe iesirile din valva. Oricum, daca le scoti nu se strica valva pentru ca filtreaza uleiul care iese, nu care intra in valva.
Alta chestie destul de stupida mi se pare ca sitele alea maro oricum nu etanseaza perfect. Sunt din doua bucati si se imbina intre ele si nu se imbina etans.
Parerea mea e ca sitele alea maro obtureaza destul de tare fluxul de ulei incat la prima pornire dupa ce s-a scurs uleiul sa treaca 1-2 secunde pana se umplu vanele din pinioane cu ulei, de unde si zgomotul la pornire. Daca se umplu de mizerie pot produce o diferenta de presiune intre camerele din pinion cat sa dea eroare sau sa produca zgomot la relanti.
Daca solenoidul e blocat nu se explica de ce nu mai face zgomot cand scoti mufa. In momentul in care scoti mufa arcul muta pistonasele maxim spre solenoid.
O sa scriu aici daca reapare problema, dar mi se pare logica solutia cu scoaterea sitelor alea.
Salut!
Am facut si eu (sau mai bine zis mi-a fost facut) ce a descris Cristidb+ca am scos si sitele cele negre din capatul valvelor la 70 mii km (evidentiate cu sageta rosie in poza lui).
Problema mea era ca era afisata eroarea P0014 iar dimineata la pornire facea un zgomot gen rontzaiala 1-3 secunde de la pornire dupa care disparea.
Mecanicul meu zice ca nu are treaba cu uleiul si ca problema este de fapt cu cele doua roti zimtate de la axele cu came care se ovalizeaza, de proaste ce sunt si devin galagioase la lipsa uleiului iar scoaterea sitelor faciliteaza ajungerea uleiului la ele (aceste valve avand rolul de a trmite uleiul cu presiune pe rotile zimtate). In plus el mai zice ca tot vom ajunge sa le schimbam caci problema se agraveaza in timp adica dupa inca cateva zeci de mii.
Imi pare rau ca n-am stiut exact unde trebuia umblat si cum trebuie facut caci o faceam eu acasa (este destul de simplu)...
Asa ca, daca aveti aceasta problema va pot arata eu ce-i de facut astfel sa scutiti banii de dat la mecanic, ramanand sa mergeti mergeti la o diagnosticare pentru stergerea erorii..
Numa' bine!
Salut. Ma poti ajuta? Am aceeasi problema. Sunt din Moara Vlasiei. Multumesc
- misache1968
- **
- 55 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 2008 z18xer
- Bucuresti
misache1968
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
Toate problemele apar de la ulei,eu recomand la fiecare schimb de ulei verificarea sitelor de la electrovalve , adica suflarea lor fiindca uleiul din motor este filtrat prin acele filte si intra prin niste canale foarte inguste in pinioanele defazoare, si astea sunt foarte sensibile daca ajung impuritati in ele.
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
Sa sti misache1968 ca am scos electrovalvele, le-am curatat cu sprei de contacte. Cand am pornit motorul nu am mai auzit acel carait de 1-2 secunde imediat dupa pornire. S-a auzit mai tarziu la a doua pornire foarte putin, apoi a doua zi dimineata iar s-a auzit ca inainte. Deci impuritatile din ulei cred ca infunda acele site. Eu nu am site decat cea din capul electrovalvei, cred ca au fost scoase de fostul proprietar.
- misache1968
- **
- 55 mesaje
- din 31 Jan 2012
- Vectra 2008 z18xer
- Bucuresti
misache1968
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2012
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
1.Pinioanele defazoare (rotile dintate pe care ruleaza cureaua distributiei) se considera defecte (necesita inlocuire) cand fac permanent zgomot ca de diesel, nu doar 3 sec. la pornire, la RECE.
Ca ele dau semne de uzura e altceva.
2. Zgomotul ce apare la CALD, in ralanti, (dispare prin scoaterea mufelor de la valve) e mai silentios si acesta e cauzat de valvele axelor cu came.
Scoaterea unora sau a tuturor sitelor de pe valve, curatarea si inversarea e o solutie de moment.
Ca ele dau semne de uzura e altceva.
2. Zgomotul ce apare la CALD, in ralanti, (dispare prin scoaterea mufelor de la valve) e mai silentios si acesta e cauzat de valvele axelor cu came.
Scoaterea unora sau a tuturor sitelor de pe valve, curatarea si inversarea e o solutie de moment.
AndreiA
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2017
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Am o altã întrebare.
ÃŽn caz de ușoarã ovalizare a pinioanelor sau a unuia singur, se mai poate rula?
Ovalizarea se observã ca o pulsație, oscilație sus/jos (cu motorul la ralanti și capacul distribuției demontat).
Dacã oscilația este lateralã stânga/dreapta, personal consider cã existã riscul iminent de a sãri cureaua de pe role și pinioane (daunã motor).
Am întrebat mai mulți mecanici și au rãspuns cã în cazul oscilației sus/jos încã se mai poate rula, dar pinionul nu mai are mult pânã va începe sã batã și va trebui schimbat.
Voi ce credeți?
ÃŽn caz de ușoarã ovalizare a pinioanelor sau a unuia singur, se mai poate rula?
Ovalizarea se observã ca o pulsație, oscilație sus/jos (cu motorul la ralanti și capacul distribuției demontat).
Dacã oscilația este lateralã stânga/dreapta, personal consider cã existã riscul iminent de a sãri cureaua de pe role și pinioane (daunã motor).
Am întrebat mai mulți mecanici și au rãspuns cã în cazul oscilației sus/jos încã se mai poate rula, dar pinionul nu mai are mult pânã va începe sã batã și va trebui schimbat.
Voi ce credeți?
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
Multumesc pt. raspuns.
Am trusa respectiva si inainte de a strange (65NM + 120 grade + 15 grade) voi bloca atat pinioanele (aliniate in repere) cat si partea opusa a axelor si voi si tine contra pe hexagoanele axelor.
Ce ma nedumereste este ca axele cu came nu au bolturi pt. fixarea pinioanelor.
Pinioanele defazoare se autoblocheaza pe axele cu came prin presare pur si simplu in momentul strangerii?
Am trusa respectiva si inainte de a strange (65NM + 120 grade + 15 grade) voi bloca atat pinioanele (aliniate in repere) cat si partea opusa a axelor si voi si tine contra pe hexagoanele axelor.
Ce ma nedumereste este ca axele cu came nu au bolturi pt. fixarea pinioanelor.
Pinioanele defazoare se autoblocheaza pe axele cu came prin presare pur si simplu in momentul strangerii?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
ICiobanu
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2018
- Mesaj Privat
- FlorentinPavel
- **
- 201 mesaje
- din 26 Aug 2009
- Zafira 2006 Z18XER
- Dolj
FlorentinPavel
- Mesaje scrise: 201
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2006 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2009
- Mesaj Privat
ELUCIDAREA CAUZELOR
Dupã intense documentari online si directe la tot felul de mecanici si service-uri am observat ca nu prea se cunoaste exact cauza si remedierea problemei.
Singura persoana din Romania, care a stiut exact, cel putin teoretic, despre ce e vorba, a fost moderatorul Danciureanu de aici.
Speriat de necunostinta mecanicilor ("bat lagarele, bolturile, trebuie alt motor"; "n-are cum sa fie din pinioane ca sunt dure si masive, e din axele cu came deformate", "valvele sunt inutile, scoate-le mufele" etc.), am cumparat toate trusele si cheile si am reparat singur masina.
CAUZA
Nu se putea face o diagnoza corecta deoarece erau defecte ba pinioanele, ba valvele si induceau in eroare, neputandu-se stabili concret cauza.
Prin demontare am descoperit:
- pinion ax came admisie cu joc mare in rotatie si zgomotos;
- pinion ax came evacuare fara joc, silentios, dar deformat, ovalizat diametral (producea bataie in curea si in intizator);
- valva/actuator ax came admisie blocata desi i s-au scos toate sitele si temporar mai functionase.
CONCLUZIA
Degeaba ne contrazicem pe aici (teoretic) despre cauze (ba pinioanele defazoare, ba valvele), ca practic se poate afla doar prin demontare si testarea separata a pieselor de mecanici priceputi.
Regula este ca rar se intampla sa fie doar pinioanele sau doar valvele, fiind o combinatie de defectiuni si la pinioane (unul sau ambele) si la
una sau ambele valve.
Celelalte cazuri sunt exceptii fericite...
Dupã intense documentari online si directe la tot felul de mecanici si service-uri am observat ca nu prea se cunoaste exact cauza si remedierea problemei.
Singura persoana din Romania, care a stiut exact, cel putin teoretic, despre ce e vorba, a fost moderatorul Danciureanu de aici.
Speriat de necunostinta mecanicilor ("bat lagarele, bolturile, trebuie alt motor"; "n-are cum sa fie din pinioane ca sunt dure si masive, e din axele cu came deformate", "valvele sunt inutile, scoate-le mufele" etc.), am cumparat toate trusele si cheile si am reparat singur masina.
CAUZA
Nu se putea face o diagnoza corecta deoarece erau defecte ba pinioanele, ba valvele si induceau in eroare, neputandu-se stabili concret cauza.
Prin demontare am descoperit:
- pinion ax came admisie cu joc mare in rotatie si zgomotos;
- pinion ax came evacuare fara joc, silentios, dar deformat, ovalizat diametral (producea bataie in curea si in intizator);
- valva/actuator ax came admisie blocata desi i s-au scos toate sitele si temporar mai functionase.
CONCLUZIA
Degeaba ne contrazicem pe aici (teoretic) despre cauze (ba pinioanele defazoare, ba valvele), ca practic se poate afla doar prin demontare si testarea separata a pieselor de mecanici priceputi.
Regula este ca rar se intampla sa fie doar pinioanele sau doar valvele, fiind o combinatie de defectiuni si la pinioane (unul sau ambele) si la
una sau ambele valve.
Celelalte cazuri sunt exceptii fericite...
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
@FlorentinPavel,inainte de aceasta experienta neplacuta,poate ca si tu gandeai ca totul se poate rezolva prin intermediul forumului,cum gandesc multi dintre colegi.Doar cei ce iau contact cat mai des cu acest fel de situatii isi pot da seama de compexitatea unor remedieri,imposibil de analizat pe forum. Felicitari pentru hotararea si staruinta cu care ai abordat problema...,putini sunt in stare de asa ceva!
- mihaidarie
- ***
- 521 mesaje
- din 17 Feb 2013
- Vectra 2008 Z18XER
- Bucuresti
mihaidarie
- Mesaje scrise: 521
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2013
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danbravoksv
- *
- 18 mesaje
- din 11 Sep 2010
- Insignia 2014 A20DTH
- Brasov
danbravoksv
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2014 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut forumiști! Am citit topicul acesta și pana la urma nu am gãsit un rãspuns care sa ma ajute la problema sunetului de Diesel. E vorba de un z16xer. La mine se manifesta in felul urmãtor: la prima pornire la rece tacane câteva secunde, aproximez 2-3 sec, dupã care funcționeazã fãrã a avea vreo țãcãnealã. Dacã opresc motorul imediat dupã prima pornire și pornesc din nou, acel tacanit nu se mai aude nici mãcar 1 secunda. Dupã ce se încãlzește motorul, peste 60 grade, se aude acel tacanit, doar la ralanti, pentru 2-3 secunde la anumite intervale de timp, dar nu regulate. Se întâmpla sa treacã și 2 minute fãrã niciun zgomot pentru ca apoi sa reaparã dupã cum am descris mai sus. La pornirea motorului atunci când este încãlzit, zgomotul de Diesel dureazã puțin mai mult, as zice 6-7 secunde. Precizez ca zgomotele se aud la pornire și ralanti, in turație nu se mai aud probabil sunt acoperite de zgomot in general. Mașina trage bine, pare sa nu aiba pierderi de putere, o singura eroare descoperitã cu metoda pedalelor: ECN 001161- mecanism de sincronizare axa cu came admisie poziționare incorecta.
Ce am fãcut la motor: chiulasa data jos și rectificata, verificate jocuri supape, axele came, schimbate toate garniturile și simeringurile posibile...distribuția a fost schimbatã și ea, curea, role, pompa apa...In urma celor citite aici am schimbat și cele doua supape comanda poziție axa cu came (celebrele valve sau cum s-or mai numi). Cele vechi aveau sita aceea rotundã din cap aproape înfundatã cu un fel de plastic negru pe care l-am bãnuit a fi de la sitele acelea mici, semicerc, care s-au rupt in interior.
Am ajuns in punctul in care nu mai știu ce mai trebuie schimbat sa disparã țãcãnealã aia...Orice ajutor, sfat mi-ar prinde bine!
Ce am fãcut la motor: chiulasa data jos și rectificata, verificate jocuri supape, axele came, schimbate toate garniturile și simeringurile posibile...distribuția a fost schimbatã și ea, curea, role, pompa apa...In urma celor citite aici am schimbat și cele doua supape comanda poziție axa cu came (celebrele valve sau cum s-or mai numi). Cele vechi aveau sita aceea rotundã din cap aproape înfundatã cu un fel de plastic negru pe care l-am bãnuit a fi de la sitele acelea mici, semicerc, care s-au rupt in interior.
Am ajuns in punctul in care nu mai știu ce mai trebuie schimbat sa disparã țãcãnealã aia...Orice ajutor, sfat mi-ar prinde bine!