Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Salutãri! Am o problemã cu mașina. Am un Opel Astra H 1,7 CDTI și dupa un drum mai lung, de cam 100km+, dupã ce opresc motorul și dacã încerc sa îl repornesc, pornește puțin și dupã moare motorul și dupã pornește mai greu decât ar trebui. Asta face numai dupã ce fac un drum mai lung. Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar dupã ce o opresc dupã un drum lung și dupã vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și dupã se oprește motorul.

Oare sa fie probleme la pompa de injecție, probleme la regulatorul de presiune sau injectoare? Sper sa ma ajutați.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTL
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Carcasa filtrului de motorina trage aer.
Verifica daca ai ceva erori pe motor.
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
O sa verific mâine când e ziua. Oare cât ar costa toatã treaba asta?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
O carcasa s.h. e max. 100 lei.
Skip ads

  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Nu apar erori pe tester, mai înainte am dus-o.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eduard99 a scris: Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar dupã ce o opresc dupã un drum lung și dupã vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și dupã se oprește motorul.
Faptul ca motorul porneste la rece corect si functioneaza in continuare corect,nu se pune problema dezamorsarii(filtru). Faptul ca efectul deranjant apare doar cu motorul in regim termic(aproximativ 2 ore functionare) si temperatura combustibilului ridicata(vascozitate combustibil scazuta),e posibil sa fie un concurs de cauze(debitmetru de combustibil,supape retur,inceput uzura cap hidraulic sau pompa transfer/lift).Cu verificari si teste adecvate,se poate determina cat mai precis cauza reala...!
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Sau supapa de suprapresiune de pe rampã. Dupã ce oprești mașina și știi cã pornește greu, roagã un amic sã penseze cu un patent furtunul de retur ce iese din rampa comunã și dã la automat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Crezi ca furtunul respectiv rezista la o presiune de aproximativ 200bari,cat e pragul minim de declansare a injectiei...?Cred ca ai vrut sa sugerezi obturarea returului prin pensarea(strivirea,comprimarea) furtunului,numai ca acel furtun trebuie sa reziste la presiuni,la care rezista conductele...,ceea ce nu cred ca e posibil,in conditii in care pe retur,presiunea e aproximativ zero(0)...!
Skip ads

  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Este zero în cazul în care supapa de presiune funcționeazã normal (nu este deschisã ori alte probleme). Când existã o problemã scapã atâta presiune încât nu reușesc injectoarele sã pulverizeze suficient, și se întâmplã când combustibilul este firbinte și dilatã și mai mult supapa. Acest test l-au fãcut cei din reprezentanța opel BV la mașina mea în 2012 când am avut probleme și am înlocuit supapa, așa reușeam sã o pornesc fãrã spray. Și da, mã refer la ștrangularea acelui furtun. Prin aceastã manevrã îți poți da seama cã nu este defect/s-au este, senzorul de presiune, care poate da aceleași simptome.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu personal n-am facut acea strangulare(pensare) de furtun,dar cred ca o sa risc experimental. Plecand de la rolul furtunului,acela de a transporta motorina fara presiune,spre rezervor...,apeland la pensare,acel furtun trebuie sa suporte presiunea rampei(peste 200bari),ceea ce vom vedea daca e in stare sau nu! Ma gandesc ce insertii ar trebui sa aiba un furtun rezistent la 200 bari...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am vazut eu cum arata serizarea unui furtun ce rezista la presiuni mari, are o margine (guler) lunga, din metal sertizat si furtunul este gros in carne. Gen furtun de lichid hidraulic, daca pot sa zic asa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cat ar fi de gros in carne,un cauciuc simplu,fara insertii(de rezistenta) dispuse in straturi(se vad in sectiune),nu ar rezista la presiuni de peste 200bari...! Sertizarea este operatiunea de imbinare a furtunului cu componenta metalica de pe capatul acestuia.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, evident, asta e cu sertizarea si asta te costa atunci cand comanzi un furtun.
Pretul furtunului este mic, doar ca sertizarea te va costa daca vrei ca furtunul sa reziste la presiune.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Furtunul acela nu rezistã cred nici la 20bari, dar dacã pornește cu el pensat (dupã pornire îi dai drumul imediat) înseamnã cã supapa pierde atâta presiune încât injectoarele nu au suficientã presiune pentru a realiza pornirea. Sigur cã poți verifica presiunea cu op com-ul. Un alt simptom al defectãrii supapei de suprapresiune, este acela cã dupã pornire, pleci cu mașina și merge fãrã probleme în treapta I, maxim a II-a, apoi se oprește. Asta pentru cã în prima treaptã și eventual a doua, motorul consumã (cere) mai puținã motorinã, și când pompa de presiune îi oferã, supapa pierde pe retur în loc sã o distribuie spre injectoare.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,478
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Eu am pus opcom si in afara de p0380(care nu are treaba cu asta) nu este ninic memorat.
Daca tot am pus testerul, am citit valoarea presiunii. Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
In momentele in care porneste, masina functioneaza ireprosabil.
Catre ce sa ma indrept?
Multumesc!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Crezi ca Insignia 2.0 e acelasi lucru cu Astra H de 1.7 ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris: Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
Turatia e ok...! Faptul ca presiunea nu poate atinge pragul minim,la care se declanseaza injectia,ne obliga sa ne gandim la punctele vulnerabile prin care se poate pierde presiunea! Un punct vulnerabil poate exista la supapele de retur al injectoarelor ,altul la regulatorul de presiune(pe rampa comuna). E bine de verificat presiunea realizata de electropompa din rezervor in momentele cand nu porneste motorul.Cu testerul se verifica deschiderea regulatorului de debit,in momentele actionarii electromotorului,dar motorul nu porneste...! Verificarile presupun o dotare minima necesara,folosita in cunostinta de cauza! Succes!
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Tot nu i-am dat de capãt la masina. Tot asa face pornirea, greu dupã drum lung. Injectoarele funcționeazã în parametrii normali, s-au fãcut verificãri, la fel și pompa de injecție, funcționeazã cum trebuie. Un alt mecanic mi-a zis ca e vina filtrului de particule, nici vorba de asa ceva, eu știu ca versiunea mea din 2005 nu are filtru de particule, sau are?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
N-are filtru de particule.
Fa proba cu alt senzor turatie vilbrochen si alt senzor de ax cu came, pe rand.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eduard99 a scris:Tot nu i-am dat de capãt la masina. Tot asa face pornirea, greu dupã drum lung. Injectoarele funcționeazã în parametrii normali, s-au fãcut verificãri, la fel și pompa de injecție, funcționeazã cum trebuie.
N-ai precizat valoarea presiunii in rampa in momentele in care nu porneste motorul,dupa verificari.Daca ai presiune peste 200bari si motorul porneste,iar daca ai mult sub 200bari si nu porneste,macar stii unde cauti cauza...! Cum la motorul tau nu ai pompa lift in rezervor,de proba,dupa un drum mai lung,poti parca masina pe un plan inclinat de asa natura incat rezervorul sa fie peste nivelul motorului,iar daca a doua zi motorul porneste si se comporta OK,posibil sa ai probleme de dezamorsare,care se manifesta doar in conditii de combustibil fierbinte(vascozitate redusa) la oprire...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR