Ai uitat parola?


  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Salutări! Am o problemă cu mașina. Am un Opel Astra H 1,7 CDTI și dupa un drum mai lung, de cam 100km+, după ce opresc motorul și dacă încerc sa îl repornesc, pornește puțin și după moare motorul și după pornește mai greu decât ar trebui. Asta face numai după ce fac un drum mai lung. Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar după ce o opresc după un drum lung și după vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și după se oprește motorul.

Oare sa fie probleme la pompa de injecție, probleme la regulatorul de presiune sau injectoare? Sper sa ma ajutați.


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTL
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,961
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z19DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Carcasa filtrului de motorina trage aer.
Verifica daca ai ceva erori pe motor.
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
O sa verific mâine când e ziua. Oare cât ar costa toată treaba asta?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,961
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z19DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
O carcasa s.h. e max. 100 lei.
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Nu apar erori pe tester, mai înainte am dus-o.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eduard99 a scris: Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar după ce o opresc după un drum lung și după vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și după se oprește motorul.
Faptul ca motorul porneste la rece corect si functioneaza in continuare corect,nu se pune problema dezamorsarii(filtru). Faptul ca efectul deranjant apare doar cu motorul in regim termic(aproximativ 2 ore functionare) si temperatura combustibilului ridicata(vascozitate combustibil scazuta),e posibil sa fie un concurs de cauze(debitmetru de combustibil,supape retur,inceput uzura cap hidraulic sau pompa transfer/lift).Cu verificari si teste adecvate,se poate determina cat mai precis cauza reala...!
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra G Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Sau supapa de suprapresiune de pe rampă. După ce oprești mașina și știi că pornește greu, roagă un amic să penseze cu un patent furtunul de retur ce iese din rampa comună și dă la automat.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Crezi ca furtunul respectiv rezista la o presiune de aproximativ 200bari,cat e pragul minim de declansare a injectiei...?Cred ca ai vrut sa sugerezi obturarea returului prin pensarea(strivirea,comprimarea) furtunului,numai ca acel furtun trebuie sa reziste la presiuni,la care rezista conductele...,ceea ce nu cred ca e posibil,in conditii in care pe retur,presiunea e aproximativ zero(0)...!
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra G Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Este zero în cazul în care supapa de presiune funcționează normal (nu este deschisă ori alte probleme). Când există o problemă scapă atâta presiune încât nu reușesc injectoarele să pulverizeze suficient, și se întâmplă când combustibilul este firbinte și dilată și mai mult supapa. Acest test l-au făcut cei din reprezentanța opel BV la mașina mea în 2012 când am avut probleme și am înlocuit supapa, așa reușeam să o pornesc fără spray. Și da, mă refer la ștrangularea acelui furtun. Prin această manevră îți poți da seama că nu este defect/s-au este, senzorul de presiune, care poate da aceleași simptome.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eu personal n-am facut acea strangulare(pensare) de furtun,dar cred ca o sa risc experimental. Plecand de la rolul furtunului,acela de a transporta motorina fara presiune,spre rezervor...,apeland la pensare,acel furtun trebuie sa suporte presiunea rampei(peste 200bari),ceea ce vom vedea daca e in stare sau nu! Ma gandesc ce insertii ar trebui sa aiba un furtun rezistent la 200 bari...!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,701
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Am vazut eu cum arata serizarea unui furtun ce rezista la presiuni mari, are o margine (guler) lunga, din metal sertizat si furtunul este gros in carne. Gen furtun de lichid hidraulic, daca pot sa zic asa.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Cat ar fi de gros in carne,un cauciuc simplu,fara insertii(de rezistenta) dispuse in straturi(se vad in sectiune),nu ar rezista la presiuni de peste 200bari...! Sertizarea este operatiunea de imbinare a furtunului cu componenta metalica de pe capatul acestuia.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 5,701
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra X17DT din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Da, evident, asta e cu sertizarea si asta te costa atunci cand comanzi un furtun.
Pretul furtunului este mic, doar ca sertizarea te va costa daca vrei ca furtunul sa reziste la presiune.
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra G Z17DTL din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Jan 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Furtunul acela nu rezistă cred nici la 20bari, dar dacă pornește cu el pensat (după pornire îi dai drumul imediat) înseamnă că supapa pierde atâta presiune încât injectoarele nu au suficientă presiune pentru a realiza pornirea. Sigur că poți verifica presiunea cu op com-ul. Un alt simptom al defectării supapei de suprapresiune, este acela că după pornire, pleci cu mașina și merge fără probleme în treapta I, maxim a II-a, apoi se oprește. Asta pentru că în prima treaptă și eventual a doua, motorul consumă (cere) mai puțină motorină, și când pompa de presiune îi oferă, supapa pierde pe retur în loc să o distribuie spre injectoare.
  • alladin_allibaba

  • Mesaje scrise: 1,525
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia A20DTH din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Apr 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am pus opcom si in afara de p0380(care nu are treaba cu asta) nu este ninic memorat.
Daca tot am pus testerul, am citit valoarea presiunii. Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
In momentele in care porneste, masina functioneaza ireprosabil.
Catre ce sa ma indrept?
Multumesc!
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,961
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z19DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Crezi ca Insignia 2.0 e acelasi lucru cu Astra H de 1.7 ?
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris: Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
Turatia e ok...! Faptul ca presiunea nu poate atinge pragul minim,la care se declanseaza injectia,ne obliga sa ne gandim la punctele vulnerabile prin care se poate pierde presiunea! Un punct vulnerabil poate exista la supapele de retur al injectoarelor ,altul la regulatorul de presiune(pe rampa comuna). E bine de verificat presiunea realizata de electropompa din rezervor in momentele cand nu porneste motorul.Cu testerul se verifica deschiderea regulatorului de debit,in momentele actionarii electromotorului,dar motorul nu porneste...! Verificarile presupun o dotare minima necesara,folosita in cunostinta de cauza! Succes!
  • Eduard99

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Astra Z17DTL din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Tot nu i-am dat de capăt la masina. Tot asa face pornirea, greu după drum lung. Injectoarele funcționează în parametrii normali, s-au făcut verificări, la fel și pompa de injecție, funcționează cum trebuie. Un alt mecanic mi-a zis ca e vina filtrului de particule, nici vorba de asa ceva, eu știu ca versiunea mea din 2005 nu are filtru de particule, sau are?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 6,961
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z19DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Dec 2006

  • Garaj Mesaj Privat
N-are filtru de particule.
Fa proba cu alt senzor turatie vilbrochen si alt senzor de ax cu came, pe rand.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,512
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra Z13DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Eduard99 a scris:Tot nu i-am dat de capăt la masina. Tot asa face pornirea, greu după drum lung. Injectoarele funcționează în parametrii normali, s-au făcut verificări, la fel și pompa de injecție, funcționează cum trebuie.
N-ai precizat valoarea presiunii in rampa in momentele in care nu porneste motorul,dupa verificari.Daca ai presiune peste 200bari si motorul porneste,iar daca ai mult sub 200bari si nu porneste,macar stii unde cauti cauza...! Cum la motorul tau nu ai pompa lift in rezervor,de proba,dupa un drum mai lung,poti parca masina pe un plan inclinat de asa natura incat rezervorul sa fie peste nivelul motorului,iar daca a doua zi motorul porneste si se comporta OK,posibil sa ai probleme de dezamorsare,care se manifesta doar in conditii de combustibil fierbinte(vascozitate redusa) la oprire...!

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata