Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • AB4488

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bunã ziua.
Am un Opel Astra H, 1.6, benzina din 2006.
Problema consta în faptul ca mi se opreste motorul in timpul mersului și nu pornește decât dupã 4-5 minute (timp în care nici nu învârte). Pornirea e mereu la prima cheie, mașina comportându-se normal.
Pana acum am verificat contactele cablurilor și le-am curãțat unde e cazul.
Tensiunea pe alternator este 14.3
Am încercat și cu alta baterie dar aceleași probleme.
De menționat ca am și instalație de gaz, dar motorul se opreste și pe benzinã în aceeași mãsurã (am încercat sa merg doar pe benzinã și tot se opreste).
Dupã ce se opreste prima oara, timpul de mers este din ce în ce mai scurt pana la urmãtoarea oprire.
Pe tester apar foarte mult erori pe intermitent (peste 20).. injectoare, pompa, depãșire viteza + erori la computerul mașinii.
Am atașat și o poza cu martorii care rãmân aprinși când se opreste mașina și nu pot sa o pornesc.
Inainte sa se întâmple prima oara, a mers fãrã probleme, dar din ziua cu prima oprire se aude și un mic zgomot la viteze mici, în partea stânga a volanului la nivelul bordului. Zgomotul este de genul celui pe care l-ar face un șurub care ar avea joc, dar nu e permanent (l-am neglijat pentru ca am crezut ca e de la portiera). Nu știu dacã are totuși relevanta acest zgomot.
Dacã ați mai întâlnit o problema asemãnãtoare v-aș fi recunoscãtor pentru orice sfat.
Mulțumesc.


Like
Skip ads

  • damic

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Seara buna!
Am si eu cam aceleasi probleme si nu le dau de cap, poate ma puteti ajuta.
z16xep, putin peste 100.000 km, un singur proprietar
erori 0340, 0220, 1550.
Am schimbat senzorul axei cu came (pt ca era de lucru, am pus si distributia, cu pompa si curea transmisie).
simptome, inainte: suturi (mers in nas), putere slaba, la cald. la rece o lua, dar imediat incepea distractia. Bec - check engine
dupa schimbare senzor: la rece merge perfect, dar pe masura ce se incalzeste, se aprinde martorul cheie, si scade puterea, mai smunceste, cam gafaie. aceleasi erori (0340, 0220, 1550).
cel care mi-a schimbat distributia si a pus senzorul axei cu came mi-a zis ca ar mai fi un senzor, pe vibrochen?!
o alta parere? ms!
Like
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,456
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ecu defect, unele merg reparate.
Like
  • PDoruLaurentiu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2019

  • Mesaj Privat
deleted-113970 a scris:Buna,
Cred ca ne ajuta mai mult codul erorii. Nu doar "eroare pe bujia 3". Cand mergi la nenea mecanicosu' sa puna Delphi-ul pe masina, fa o poza la erori, nu te uita in gura lui ca ai "buba la bujie", ca pana la bujie mai sunt si altele de verificat. Adevarat, Corsele au nevoie de bujii bune.
Acum, sa iti spun si de ce:
Eroare pe cilindrul 3, eroarea p0303, insotita automat de p0300(un fel de eroare generala pe cilindri) are o cazuistica si simptomatica vasta.
Daca ai eroare p0203, e din injector.
Daca ai eroare p0353, e din bobina.
La aparitia p0303 am intalnit probleme pe amestec(vacuum, maf, map, clapeta), supape indoite sau sparte, distributia sarita un dinte etc, daca stau sa mai caut, catalizator infundat, pompa de benzina obosita, filtru benzina imbacsit, multe...
Daca spui ca face asta la pornire, si pleaca direct p0303, fa un test de presiune in rampa de benzina, sa vezi daca sare de 3.2 - 3.8bari. incearca sa pornesti si AC-ul si vezi cum se balbaie... Sigur ai o problema pe alimentarea cu carburant. Motorasul pompei este banuiala mea...
Oricum, nu uita sa revii cu ce ai rezolvat, ne ajuta si pe noi, pe aici!
Succes!
Buna seara! Deci am facut in felul urmator, am fost in service, unu renumit. Ok. Pana aici toate bune si incantat maxim ca rezolv problemele corsei. Una era schimbare kit ambreaj si alta pierde apa din vas. Asta erau problemele care ma deranjau ochiometric. Ca se mai balbaie la pornire.. zic.. aia e nu e asa deranjant. Acum nu poate funcționa ca o virgina , are totusi 12 ani. Reparația am facut o In doua programãri. Una kitul si Ce a de a doua , i am zis mecanicului.. domne pierde apa cam juma de litru pe saptamana si nu se vede nicãieri. Ok
Cand pune mana pe masina s o bage la reparat de ambreaj.. zice .. dar tu distributia nu o auzi? Cum face? Zic.. o aud cat de cat dar nu asta ma enerveaza daca n ar pierde apa. Si mi zice ca pe acolo pierde si apa pe la garnitura respectiva. Ok.
Fac Si distributia.. Ca la manual.. plec.. Si rezultatul.. Pierde apa la fel ca inainte.
Eu nu sunt mecanic dar ce mi inspira motorul este ca apa o consuma in cilindru.
Se poate asa ceva? Si dc zic asta.. gazele de eșapament miros ciudat, lichidul de rãcire este inegrit, parca pierde apa mai mult dupa ce am mers cu ea si e opritã. Efectiv am senzatia ca presiunea care se creeazã pe instalația de rãcire, atunci când se rãcește masina peste noapte , imi intra in cilindru.
Se poate asa ceva? Sau sunt atins de paranoia?
Like
  • PDoruLaurentiu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Aa si nici caldura nu baga. Cand dau drumu la aeroterma, baga 5 secunde cald pe urma aer normal. Sa fie garnitura de chiulasa copita? Toate simptomele ma duc in zona aia.
Ce ma îndoiește un pic este ca nu baga apa in ulei, joia e curata si nici ulei vas nu vad
Like
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,456
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu te arunca dupa ce spune mecanicul .
Apa pierde de obicei pompa de apa, furtun egr-radiator habitaclu. Daca ar fi garnitura chiulasa se vede dupa culoare bujie dar creierul lor de maimuta nu poate stoca nici macar cuvantul endoscop.
Like
  • PDoruLaurentiu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Domnule Dan multumesc pt ideea cu endoscopul. Este foarte smart. Culoarea bujiei puteți sa mi dati cateva detalii?
Distribuția mi au arãtat cã trebuia schimbat, lantul era slab, ca la bicicleta, garnitura aceea mare era foarte umflata , s a mers foarte rau cu masina asta. Sub capacul de sus era foarte multa mizerie. Au foat defecțiuni ascunse pe care numai un mecanic de opel le putea vedea.
Ce ma duce cu gândul cã apa este totusi mancatã de motor, este mirosul ciudat de gaze nearse. Fum alb nu se observa mult. Doar asa la o observare atentã parca fff putin.
Ce sa mai fac.. Sunt foarte dezamãgit. Nu fac nici rabat de bani, numai sa iasa treaba ok
Asta e tara in care am ajuns. Cei buni sunt foarte putini
Like
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,456
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Scotu bujiile si te uiri la culoare, fa o ppza cu ele aliniate in ordine sa vad si eu.
Like
  • ruicri80

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Salutare,
am si eu o problema cu un Corsa D 1.2 benzina din 2007, in sensul ca nu porneste la prima cheie, la a doua o ia imediat. Dupa ce porneste prinde un pic de tremurat si da impresia ca urmeaza sa se inece, apoi dupa vreo 2 minute se regleaza, numai ca are un relanti cam mic pe la vreo 6-700, se poate mari relantiul. Tocmai ce am schimbat la el ulei, filtre si toate lichidele plus bujii noi Boch. Nu stiu ce ar putea fi mai ales ca vine iarna, daca acum nu porneste la prima cheie, la iarna ce fac.
Like
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Seamana a dezamorsare circuit benzina....verifica furtunele de la pompa din rezervor si regulatorul de presiune benzina tot din rezervor
Like
  • PDoruLaurentiu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2007 1.2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2019

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Scotu bujiile si te uiri la culoare, fa o ppza cu ele aliniate in ordine sa vad si eu.
Buna ziua, din pacate reparatia a constat în schimbarea chiuloasei. Chiuloasa veche data jos s a constatat prin deducere logica ca are o fisurã în interior. Cum am dedus, scapa apa in cilindrul 3 Si de aici toate simptomele, adicã motorul consuma apa constant, mirosea puternic a gaze nearse dar totodata un miros destul de placut dulceag. Pe instalația de rãcire nu era ok Se Incalzea rapid si nu se racea ok. Vizual chiuloasa veche era înfundat masiv cu depuneri minerale. Practic nu circula apa prin Toate spațiile ei. S a luat hotãrârea de a pune o chiuloasa de la un motor cu km putini. Planat, schimbat ce era de schimbat la ea. Prezoane noi si tot tacâmul. Rezultat, masina merge ok , nu mai consuma motorul apa. O singurã problemã totusi cred ca mai trebuie rezolvatã. Cele douã radiatoare, adicã cel de la motor si cel de habitaclu cred ca sunt parțial înfundate. Racirea se face greoi. Cel de habitaclu e clar semi infundat pt ca nu baga caldura decat f putin si la treapta 1 , hai 2. Daca dau la 3 sau 4 baga aer aproape ca afara. Deci depunerile care s au gãsit în interiorul chiuloasei sunt convins ca sunt masiv si in radiatoare
Like
  • GAvornicesei

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Va salut!
Se da urmatoarea masina: Opel Astra G 1.4 16v din 2000, cod motor X14XE.

Simptome: Temperatura exterioara sub 19°C -》 masina porneste OK (1100RPM si scade pe parcurs), insa merge intrerupt (parca in 3) timp de un minut, dupa care se stabilizeaza.
In schimb, daca temperatura exterioara este peste 20°C, masina porneste fix in 1500RPM (timp de un minut) dupa care scade la 800-850RPM.

ECU a fost inlocuit cu altul SH, nici o schimbare.
IAC curatat si testat cu opcom, nici o schimbare.
Clapeta acceleratie curatata, nici o schimbare.
Bobina testata cu opcom, scanteie OK.
Alt set de bujii, nici o schimbare.
Senzor lichid racire inlocuit cu unul nou, la fel.

Am facut si un LOG in opcom, eventual o sa il postez aici daca cineva vrea sa se uite peste el.

Multumesc !
Like
  • SMiklos

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2013 A1.6XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
BUNA TUTUROR! POSTEZ SI EU O PROBLEMA POATE STIE CINEVA CE AR PUTEA FI.AM UN OPEL ASTRA J COD MOTOR A1.6XER SI DIMINEATA LA PORNIRE TREPIDEAZA DE PARCA MERGE IN TREI PISTOANE TIMP DE 1-2 MINUTE DUPA CARE ISI REVINE LA NORMAL.AM SCHIMBAT BOBINA,BUJIILE,BATERIA,DISTRIBUTIA,TERMOSTATUL SI TOT ASA FACE. AM FOST LA 2 TESTERE DIFERITE SI NU ARE COD DE EROARE.CE CREDETI CACI AR PUTEA FI? SARBATORI FERICITE ALATURI DE CEI DRAGI TUTUROR.
Like
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Posibil sa se dezamorseze circuitul de benzina.
Like
  • IonutN

  • Mesaje scrise: 288
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 19 Jul 2007

  • Mesaj Privat
SMiklos a scris:BUNA TUTUROR! POSTEZ SI EU O PROBLEMA POATE STIE CINEVA CE AR PUTEA FI.AM UN OPEL ASTRA J COD MOTOR A1.6XER SI DIMINEATA LA PORNIRE TREPIDEAZA DE PARCA MERGE IN TREI PISTOANE TIMP DE 1-2 MINUTE DUPA CARE ISI REVINE LA NORMAL.AM SCHIMBAT BOBINA,BUJIILE,BATERIA,DISTRIBUTIA,TERMOSTATUL SI TOT ASA FACE. AM FOST LA 2 TESTERE DIFERITE SI NU ARE COD DE EROARE.CE CREDETI CACI AR PUTEA FI? SARBATORI FERICITE ALATURI DE CEI DRAGI TUTUROR.


Salut,
Baga benzina cu cifra octanica mai mare ( 99+ su 100 ) si vezi daca mai face
O zi buna
Like
  • SMiklos

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2013 A1.6XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Alimentez doar benzina 100+ și tot la fel face. Am bãgat și aditiv pentru curãțarea injectoarelor și tot degeaba.
Like
  • crisbuc

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Va salut domnilor, am un Opel Astra G 2008, benzina 1.4 Z14 XEP, problema este urmãtoarea:
In momentul asta dimineața nu pornește absolut deloc , cum da soarele și se încãlzește puțin pornește imediat sau cel mult la a 2-a cheie. Am schimbat pompa de benzina, degeaba. Va rog daca se poate un sfat sau o recomandare ( eu sunt primul proprietar) , va mulțumesc și o seara frumoasa.
Like
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Erori pe motor?
Like
  • crisbuc

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Doar sonda Lambda
Like
  • trica91

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor!
Vin si eu cu o problema, dupa ce am citit acest topic (si alte cautari in forum) si nu am gasit un raspuns concret.

Detin un Astra H GTC din 2008, cod motor Z16XER cu GPL. Sunt al doilea proprietar, detin masina din 2014 de la aprox 100.000km, cu GPL montat la scurt timp de la achizitie. In acest moment am in jur de 187.000km.

De iarna trecuta am inceput sa am ceva probleme la pornirea la rece - variatii de turatii la relanti, plecare grea de pe loc si lipsa de putere pana se incalzea motorul. Am incercat atunci sa ii dau de cap, dar pe tester nu avea nicio eroare, nimic aprins in bord, cei de la reprezentanta nu prea m-au bagat in seama, a venit caldura, problemele s-au mai diminuat, se incalzea mai rapid motorul si mergea mai bine. Iarna asta, desi n-au fost temperaturi foarte scazute, problemele s-au agravat. Trebuie sa astept mai mult sa se incalzeasca bine motorul, variatiile sunt mai mari la relanti, scade turatia pana la 500rpm, da sa moara, se tureaza singura pana pe la 1500rpm, daca incerc sa o turez dupa ce revine turatia nu ramane la relanti, scade iar pana la 500rpm si da sa moara - vezi graficul din poza atasata, spike-urile sunt actionari ale pedalei, se vede cum scade turatia pana la 500rpm, dupa ce am oprit inregistrarea a si murit motorul. Daca reusesc sa plec cu ea de pe loc, la primul semafor cand o scot din viteza moare. Daca astept sa se incalzeasca motorul, merge foarte bine. La drum lung motorul trage bine, nu consuma ulei, schimburile de ulei si filtre i l-am facut din scurt la 10.000km. Cum o problema nu vine niciodata singura, tot in aceasta iarna, chiar inainte de sarbatori, am avut probleme cu termoflotul, baga ulei in antigel. Am dus-o la service, pe langa termoflot, am schimbat si bujiile, i-am rugat sa se uite si la problema asta, poate gasesc o solutie. N-au reusit nici ei, pe motiv ca nu da nicio eroare.

Am inceput sa ma obisnuiesc cu problema, dar ma gandesc sa nu se agraveze. De curand mi s-a aprins check engine (nu ramane aprins mereu, se mai stinge singur, fara sa-l sterg, dar eroare persista la testul cu pedala), cu eroare de formare de amestec - p0170-12 - fuel trim malfunction. Dupa multe cautari, am identificat cateva dintre componentele care pot genera aceasta eroare:
- debitmetru - Z16XER nu are, are doar un senzor IAT (intake air temperature) pe care l-am schimbat si nu s-a remediat nimic;
- egr infundat - Z16XER nu are nici egr;
- bujii - schimbate recent, in decembrie 2019, odata cu termoflotul;
- bateria (am vazut ca unii utilizatori au reusit sa rezolve problemele de pornire la rece cu bateria) - schimbata in ianuarie 2019;
- membrana PCV din capacul de la culbutori - am schimbat-o de o saptamana, n-am rezolvat nimic;
- sonda lambda 1 - am incercat sa scot mufa, nu s-a schimbat nimic, am pus-o la loc, am verificat pe tester graficul de variatie a tensiunii data de senzor si pare in regula (oscilatie intre 0.1V-0.9V, vezi poza atasata). Din ce am inteles, pana sa ajunga sonda la temperatura de functionare (aprox 600 grade C) motorul merge in bucla deschisa, fara sa ia in considerare niciun semnal de la senzori. Dupa ce se incalzeste, amestecul este format de sonda lambda. De unde trag concluzia ca eu de fapt nu trebuie sa astept sa se incalzeasca apa in motor, ci sa ajunga sonda la temperatura de functionare sa regleze amestecul cum trebuie (doar o presupunere in incercarea de a izola problema - am patit si sa se incalzeasca apa la 80 de grade, sa plec cu ea cu greu si foarte turata si pe dn1 sa nu pot accelera sau daca o las pe liber sa moara).

Ma poate ajuta cineva cu ceva cursuri de actiune? Nu m-as arunca la clapeta de acceleratie, e destul de scumpa si sa iau una din dezmembrari risc sa ajung la aceleasi probleme in timp (presupunand ca asta ar fi problema) sau la pompa de benzina - am incercat sa merg o perioada doar pe benzina si problemele erau aceleasi, doar pornirea la rece (ma gandesc ca asta ar avea o eroare specifica pe tester si ar manifesta probleme si la cald).

Multumesc!

Like
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG