Salutare tuturor!
Vin si eu cu o problema, dupa ce am citit acest topic (si alte cautari in forum) si nu am gasit un raspuns concret.
Detin un Astra H GTC din 2008, cod motor Z16XER cu GPL. Sunt al doilea proprietar, detin masina din 2014 de la aprox 100.000km, cu GPL montat la scurt timp de la achizitie. In acest moment am in jur de 187.000km.
De iarna trecuta am inceput sa am ceva probleme la pornirea la rece - variatii de turatii la relanti, plecare grea de pe loc si lipsa de putere pana se incalzea motorul. Am incercat atunci sa ii dau de cap, dar pe tester nu avea nicio eroare, nimic aprins in bord, cei de la reprezentanta nu prea m-au bagat in seama, a venit caldura, problemele s-au mai diminuat, se incalzea mai rapid motorul si mergea mai bine. Iarna asta, desi n-au fost temperaturi foarte scazute, problemele s-au agravat. Trebuie sa astept mai mult sa se incalzeasca bine motorul, variatiile sunt mai mari la relanti, scade turatia pana la 500rpm, da sa moara, se tureaza singura pana pe la 1500rpm, daca incerc sa o turez dupa ce revine turatia nu ramane la relanti, scade iar pana la 500rpm si da sa moara - vezi graficul din poza atasata, spike-urile sunt actionari ale pedalei, se vede cum scade turatia pana la 500rpm, dupa ce am oprit inregistrarea a si murit motorul. Daca reusesc sa plec cu ea de pe loc, la primul semafor cand o scot din viteza moare. Daca astept sa se incalzeasca motorul, merge foarte bine. La drum lung motorul trage bine, nu consuma ulei, schimburile de ulei si filtre i l-am facut din scurt la 10.000km. Cum o problema nu vine niciodata singura, tot in aceasta iarna, chiar inainte de sarbatori, am avut probleme cu termoflotul, baga ulei in antigel. Am dus-o la service, pe langa termoflot, am schimbat si bujiile, i-am rugat sa se uite si la problema asta, poate gasesc o solutie. N-au reusit nici ei, pe motiv ca nu da nicio eroare.
Am inceput sa ma obisnuiesc cu problema, dar ma gandesc sa nu se agraveze. De curand mi s-a aprins check engine (nu ramane aprins mereu, se mai stinge singur, fara sa-l sterg, dar eroare persista la testul cu pedala), cu eroare de formare de amestec -
p0170-12 - fuel trim malfunction. Dupa multe cautari, am identificat cateva dintre componentele care pot genera aceasta eroare:
- debitmetru - Z16XER nu are, are doar un senzor IAT (intake air temperature) pe care l-am schimbat si nu s-a remediat nimic;
- egr infundat - Z16XER nu are nici egr;
- bujii - schimbate recent, in decembrie 2019, odata cu termoflotul;
- bateria (am vazut ca unii utilizatori au reusit sa rezolve problemele de pornire la rece cu bateria) - schimbata in ianuarie 2019;
- membrana PCV din capacul de la culbutori - am schimbat-o de o saptamana, n-am rezolvat nimic;
- sonda lambda 1 - am incercat sa scot mufa, nu s-a schimbat nimic, am pus-o la loc, am verificat pe tester graficul de variatie a tensiunii data de senzor si pare in regula (oscilatie intre 0.1V-0.9V, vezi poza atasata). Din ce am inteles, pana sa ajunga sonda la temperatura de functionare (aprox 600 grade C) motorul merge in bucla deschisa, fara sa ia in considerare niciun semnal de la senzori. Dupa ce se incalzeste, amestecul este format de sonda lambda. De unde trag concluzia ca eu de fapt nu trebuie sa astept sa se incalzeasca apa in motor, ci sa ajunga sonda la temperatura de functionare sa regleze amestecul cum trebuie (doar o presupunere in incercarea de a izola problema - am patit si sa se incalzeasca apa la 80 de grade, sa plec cu ea cu greu si foarte turata si pe dn1 sa nu pot accelera sau daca o las pe liber sa moara).
Ma poate ajuta cineva cu ceva cursuri de actiune? Nu m-as arunca la clapeta de acceleratie, e destul de scumpa si sa iau una din dezmembrari risc sa ajung la aceleasi probleme in timp (presupunand ca asta ar fi problema) sau la pompa de benzina - am incercat sa merg o perioada doar pe benzina si problemele erau aceleasi, doar pornirea la rece (ma gandesc ca asta ar avea o eroare specifica pe tester si ar manifesta probleme si la cald).
Multumesc!
