Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Am verificat distributia masinii din dotare ,Vectra A an 1995 motor x20xev, iar cand am invartit de fulia de la vibrochen am observat ca se misca indicatorul de la rola intinzatoare, iar cureaua se strangea si se slabea singura (cred se strangea cand intra motorul in compresie, iar dupa se slabea). Ce ar fi motivul acestei situatii ? Multumesc


MODEL: Vectra A 1995
MOTOR: X20XEV
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca nu joaca aiurea intinzatorul este normal sa faca asa,este vechi s-a mai lasat arcu s-a lungit cureaua si el isi face treaba in continuare,pune nou si la fel o sa faca dupa un timp.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Multumesc mecaNIK !
Nu am reusit se desfac fulia din capatul vibrochenului, dar am dat-o jos din cele 4 suruburi cu cap torx. La montarea distributiei nu am cum sa pun pinionul la semnul gulerului care vine sub acesta. Din fericire am vazut ca si suportul pe care vine fulia are un semn. Cand am pus fuliile axelor cu came la semne a picat si acesta pe semn. Credeti ca e bine sa merg dupa acest semn ( repet nu pot ajunge efectiv la semnul de pe dintele pinionului) ? M-am documentat si in privinta antigelului, o parte dintre vanzatori(inclusiv EDS) recomanda G12 (rosu), iar o parte G11 (albastru). Pe cel pe care il am acum are "culoarea" apei. Ce imi recomandati ?Multumesc
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
iti faci prea multe probleme rosu sau albastru secretul este concentratia si sa folosesti apa distilata daca tot iti pasa de motor,cele mai mari distrugeri in sistemul de racire le fac mineralele din apa de la robinet.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai importanta este curatarea circuitului de racire dar profi si am scris cu ce in cele doua cazuri mari si late. Cu solutiile minune din comert nu faci mai nimic. De curand am avut o masina care a avut 'curatare' , cand a pus furtunul de apanova cum e la voi din lipsa activitate, la radiator interior, numai coji si mal a iesit.
Curatat cu acid citric si fosfat, oricum x20xev este un motor fiett si vechi, merita curatare dar nu criminala ca poate curge pe oriunde ulterior. Cand termini clatit bine si antigel G12.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Astept piesele (kitul de distributie Gates si pompa de apa Hepu).
Am reusit sa fac cateva nefacute :
1) La verificarea distributiei vechi am rotit si invers de vibrochen ( in sensul opus acelor de ceasornic)-evident avand cureaua veche pe pozitie-.Dupa aceea am invartit normal si nu am intampinat vreo blocare in interiorul motorului.
2) In timp ce am dat cureara jos s-a miscat vibrochenul ( axele erau blocate la semne), iar cand am pus din nou cureaua veche , am invartit... axele cu came picau la semne, dar nu si vibrochenul. Am pus fuliile de la axe la semne si le-am blocat. Am dat din nou cureaua jos, am eliberat vibrochenul si l-am pus si pe el la semn ( am vazut sensul in care s-a miscat si l-am rotit in sens opus).
Ma pot astepta la "surprize" cand pornesc motorul ?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
De obicei cand se umbla la distributie se dau bujiile jos,nu imi place sa ma opintesc in compresii ,iar de invartit poti sa-l invarti cum vrei tu ca nu se intampla nimic .Daca ai pus cum trebuie cureaua ,ai rotit intinzatorul in sensul corect si e la semn, rotesete motorul de 2 ori in sensul de rotatie sa vezi ce face intinzatorul si daca ramane la semne dupa aia si da-i bataie.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Dupa schimbul distributiei, am dat o tura de vreo 15 km si se tot auzea un tacanit de tachet (se auzea ca motorul diesel). Deja eram suparat si hotarat sa o dezmembrez, dar a doua zi cand pornit-o i-a disparut "tacaneala". Acum se aude un fasait, dar nu mereu si e suportabil. Nu a pierdut din putere si nici nu scoate fum ciudat pe evacuare.
Nu stiu sigur care e motivul revenirii, sa fie de la reglarea automata a tachetilor (daca exista asa ceva...) ? una peste alta a scapat de dezmembrare, acum sper sa treaca si de proiectul primaritei Firea cu euro 0, 1 ,2. etc
Multumiri si ganduri bune tuturor !

P.S. antigelul pe care l-am pus este HEPU G11 (in cartea masinii apare indicativul de antigel 1940656, acelasi cod apare si pe sticla cu antigel HEPU G11 1,5 L- capac albastru). Inainte de achizitie am mai cerut un sfat la un service autorizat Opel, un mecanic mai tinerel mi-a spus ca ei pun doar G12. Dupa 15 minute ma suna speriat si imi zice ca a vorbit cu mecanicul sef si a spus sa merg doar pe cel albastru (cu tenta de verde), deoarece cel roz G12 dauneaza sistemului meu de racire.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1995 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Am ceva probleme cu pornirea, povestea e mai lunga ( https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=2043955 ) La inceput chiar daca detona reuseam sa o pornesc, iar motorul se auzea normal. Dupa incercari repetate de o porni a inceput sa detoneze la fiecare a 3-a sau a 4-a cheie, fara a mai porni. Credeti ca e vorba de distributie sarita de la punct sau sa fie "inecata" ? O distributie sarita ar trebui sa nu mai pice la semne ? Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR