alix_0_2
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1995 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2019
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Tensiunea normala de incarcare trebuie sa fie in gama 14,0-14,4V.
Da, tensiunea la bornele alternatorului trebuie sa fie egala cu tensiunea la bornele bateriei si la toti consumatorii. Daca difera inseamna ca ai caderi de tensiune, cauzate de contacte imperfecte, subdimensionari conductoare, etc.
Capacitatea bateriei se alege conform specificatiilor producatorului auto, cauta in manual masinii ce baterie iti trebuie. Nu are legatura cu alternatorul.
Da, tensiunea la bornele alternatorului trebuie sa fie egala cu tensiunea la bornele bateriei si la toti consumatorii. Daca difera inseamna ca ai caderi de tensiune, cauzate de contacte imperfecte, subdimensionari conductoare, etc.
Capacitatea bateriei se alege conform specificatiilor producatorului auto, cauta in manual masinii ce baterie iti trebuie. Nu are legatura cu alternatorul.
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La 600-700 euro este foarte bun pretul numai sa se tina de cuvant si pret. O momeala e usor de aruncat si pe urma sa ceara mai mult.
Zafirica a revenit iar la viata
A schimbat alternatorul, ECU, bateria si 3 sigurante ( cea de 80A de la servo, 10A de la casetofon si inca una din tabloul de sigurante, nu a spus care).
Bateria fiind cu elementii in scurt (bateria noua), cost total 450 euro cu tot cu platforma.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- taxi43edy
- ****
- 1,208 mesaje
- din 23 Apr 2009
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
taxi43edy
- Mesaje scrise: 1,208
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2009
- Mesaj Privat
Da, a scapat ieftin (finul meu)
Multumesc pentru sfaturi Dan.
Poti te rog sa-mi dai un raspuns la intrebarea mea cu MAF-ul
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=156204
Multumesc pentru sfaturi Dan.
Poti te rog sa-mi dai un raspuns la intrebarea mea cu MAF-ul
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=156204
romeo77
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Am citit aproape toate postarile despre alternator. Pe scurt: cand imi merge servodirectia invart de volan stanga - dreapta, aud bazait. Pornesc consumatorii - faruri, clima, incalzire scaune- de la 13,9V - 14, scade sub 13 si apoi incet isi revine pana pe la 13,8V. Un electrician a facut masuratori si bateria e ok dar alternatorul e problema si din cauza asta cand iau maxim stanga - dreapta de volan servodirectia dispare. Azi am dus-o in service pentru repararea alternatorului. Sper ca apoi sa nu mai am problème cu servo. Ulei este in pompa la nivel si nu curge. La service-ul respectif au zis ca electricianul lor a mai reparat asa ceva. Maine sau vineri cel tarziu cred ca e gata si sper ca asta sa fie problema.
romeo77
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salutare din nou
Desi a fost masina in "revizie" electrica, tot nu merge servo numai cand vrea ea. Am doua erori una referitoare la bujii P0380 si P0400. O sa schimb si bujiile dar nu am curajul sa ma apuc de cruratarea EGR- ului. Testul de batterie este 12,35V, starter test este 10,78V - normal, iar la charging test este 13,93V. Credeti ca sunt normale valorile ? Am atasat o poza cu valorile de test de la batterie.
Multumesc de raspunsuri.
Desi a fost masina in "revizie" electrica, tot nu merge servo numai cand vrea ea. Am doua erori una referitoare la bujii P0380 si P0400. O sa schimb si bujiile dar nu am curajul sa ma apuc de cruratarea EGR- ului. Testul de batterie este 12,35V, starter test este 10,78V - normal, iar la charging test este 13,93V. Credeti ca sunt normale valorile ? Am atasat o poza cu valorile de test de la batterie.
Multumesc de raspunsuri.
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
Nu ai scris ce masina, astra G?
Pe baterie ar trebui sa ai ~12,7 v dimineata cu motor oprit. Tensiunea de incarcare ar trebui sa fie 14,0-14,4 v.
Masoara tensiunea de incarcare pe baterie si pe borna alternatorului. Daca valorile difera sunt suspecte cablurile. Daca sunt egale verifica alternatorul.
Pe baterie ar trebui sa ai ~12,7 v dimineata cu motor oprit. Tensiunea de incarcare ar trebui sa fie 14,0-14,4 v.
Masoara tensiunea de incarcare pe baterie si pe borna alternatorului. Daca valorile difera sunt suspecte cablurile. Daca sunt egale verifica alternatorul.
romeo77
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- Dragos Ene
- **
- 381 mesaje
- din 01 Oct 2014
- Zafira 2007 z19dt
- Bucuresti
Dragos Ene
- Mesaje scrise: 381
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2007 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Oct 2014
- Mesaj Privat
Salut,
Conform acestui site (pt ca nu sunt electrician sau mecanic) https://www.bateriiauto.net/...unei-baterii.html bateria ar fi la 50%. Deci nu chiar descarcata complet/terminata. O avea si ea o vechime... Daca ai drumuri scurte prin oras, alternatorul nu are timp sa incarce o baterie de 80 Ah.
Conform acestui site (pt ca nu sunt electrician sau mecanic) https://www.bateriiauto.net/...unei-baterii.html bateria ar fi la 50%. Deci nu chiar descarcata complet/terminata. O avea si ea o vechime... Daca ai drumuri scurte prin oras, alternatorul nu are timp sa incarce o baterie de 80 Ah.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
din poza bonului inteleg ca la "starter test" sint voltii masurati pe baterie in timp ce se pornea masina (electromotor in functiune).
pe vremuri, cind mai lucram la atelierul auto, imi spunea maistrul ca daca la pornire scade bateria sub 10 v e dusa clar.
la tine e putin peste, eu as schimba-o, mai ales ca vine iarna.
din poza bonului inteleg ca la "starter test" sint voltii masurati pe baterie in timp ce se pornea masina (electromotor in functiune).
pe vremuri, cind mai lucram la atelierul auto, imi spunea maistrul ca daca la pornire scade bateria sub 10 v e dusa clar.
la tine e putin peste, eu as schimba-o, mai ales ca vine iarna.
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- Mihai.P
- **
- 332 mesaje
- din 05 Feb 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
Mihai.P
- Mesaje scrise: 332
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2015
- Mesaj Privat
romeo77
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
Da. Initial, dar si acuma scade incarcarea dar nu mai scade sub 13v. Alternatorul nu are nmk. Electricianul a zis asta dupa ce l-a desfacut. In schimb nu a fost strans bine in 2 surube, iar cureaua a fost musai schimbata. Si dupa toata operatiunea asta astea sunt valorile. Ar trebui sa schimb bateria ?
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
presupunind ca electricianul stie ce face (deci a verificat temeinic alternatorul) eu as schimba bateria (inteleg ca nu-i stii virsta).
poti sa faci si cum zice mihai, nu costa cine stie cit sa incerci sa o incarci temeinic pe redresor.
nu ai de unde sa imprumuti o baterie de proba, o zi - doua, sa vezi cum merge?
si eu am o zafira pe motorina cu motor de 2, drumuri in majoritate prin oras, cam o data pe luna cite un drum mai lung (probabil asta e salvarea bateriei mele) si m-a tinut un rombat premier (nu mai stiu de cit, parca tot ceva in jur de 80) vreo 7 ani, multumitor zic eu.
acum am tot acelasi tip de baterie - de anul trecut din decembrie.
la mine cind e pe duca bateria imi cad acele de la ceasuri sub 0 si tremura si se aude un tacanit rapid (astea cind dau la automat).
Pentru mine asta a fost mereu un semn clar ca e gata cu bateria si e timpul sa o schimb.
poti sa faci si cum zice mihai, nu costa cine stie cit sa incerci sa o incarci temeinic pe redresor.
nu ai de unde sa imprumuti o baterie de proba, o zi - doua, sa vezi cum merge?
si eu am o zafira pe motorina cu motor de 2, drumuri in majoritate prin oras, cam o data pe luna cite un drum mai lung (probabil asta e salvarea bateriei mele) si m-a tinut un rombat premier (nu mai stiu de cit, parca tot ceva in jur de 80) vreo 7 ani, multumitor zic eu.
acum am tot acelasi tip de baterie - de anul trecut din decembrie.
la mine cind e pe duca bateria imi cad acele de la ceasuri sub 0 si tremura si se aude un tacanit rapid (astea cind dau la automat).
Pentru mine asta a fost mereu un semn clar ca e gata cu bateria si e timpul sa o schimb.
romeo77
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
CEsanu
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Iasi
- Masina: Tigra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2019
- Mesaj Privat
Salut,
La un opel tigra z14xep, alternatorul nu mai incarca bateria decat la turatie mare si intermitent.
M-am hotarat sa il inlocuiesc singur si m-am apucat de demontat. Singura problema este ca nu reusesc sa strang arcul de la patina intinzatoare ca sa scot cureaua de accesorii (pe care trebuie sa o schimb oricum).
Imi puteti oferi un sfat detaliat despre cum sa fac acest lucru ?
Multumesc !
La un opel tigra z14xep, alternatorul nu mai incarca bateria decat la turatie mare si intermitent.
M-am hotarat sa il inlocuiesc singur si m-am apucat de demontat. Singura problema este ca nu reusesc sa strang arcul de la patina intinzatoare ca sa scot cureaua de accesorii (pe care trebuie sa o schimb oricum).
Imi puteti oferi un sfat detaliat despre cum sa fac acest lucru ?
Multumesc !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat