Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • maldi

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2019

  • Mesaj Privat
Am desfacut alternatorul si carbuni sunt foarte buni , am masurat diodele cele 3 sunt bune, singurul lucru defect cred ca ar fi releul , una peste alta am cumparat alt alternator de la dezmembrari ca nu am timp si chiar o sa ma ocup de asta defect ca sunt curios cam ce sa stricat si revin
Skip ads

  • SIlie900

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Puteti sami aratati va rog care ar fi siguranta de la apa si bezina la opel astra g
  • smarandachecristian

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2016

  • Mesaj Privat
Salut. Ce rol are releul nr 9( releu intrerupere). Am deschis consola de sub volan si acesta frige rau... Plus ca imi merege cam intrerupt la viteza mica(treapta2) cand o accelerez. Are vreo legatura releul acela cu situatia data? Astra g 1.6 16v
  • abi18

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Salutare,cateodata se aude un țãcãnit in dreapta,in zona torpedoului.Masina este un Opel Astra 1,6 benzina,84cp din 2001.Are cineva idee,de la ce vine?

Multumesc.
Skip ads

  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@abi 18, masina începe sa se "țãcãneascã" 😂

Nu imi dau seama exact ce vrei sa spui prin țãcãnit sau ce auzi dar eu as demonta torpedoul si as fi cu ochii pe clapeta de recirculare aer. Uneori are tendința de a se rupe. Când se rupe complet se aude un zumzãit, un motoraș care merge continuu. Eu pe fosta Astra G asta am pãțit.

Sper sa te ajute
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
La Astra G 2005, dar pe care Stakis mi-l vede din 2006 (am inteles ca are motorul din 2006 din fabrica), in apropierea bateriei mai am o cutie cu 3 relee, releele ventilatorului. Unul negru ce ar fi K62 (model GM 692.30 cu rezistenta interioara si 12V 50A) si doua albe K13 si K14 (ambele GM 813 12V 30A) (conform TIS2000). Problema este ca ventilatorul ar pleca doar pe ultima treapta cand apa ar ajunge la vreo 115 grade (asa arata OpCom) iar in bord arata putin peste 90 (un 94 sa zic). Am tinut mana pe ele si ar declansa unul din releele albe, primul dinspre sofer, K13 confom pozei (nu cel negru care ar trebui sa fie pe direct conform diagramei) Sa fie schimbate ordinea lor? Incerc sa pun cap la cap totul pentru ca am o problema la aerul contitionat care pleaca doar cand vrea el si niciodata cand ai nevoie de el. Fiind fabricat in 2005, dar cu motor de 2006 am un singur electroventilator.


Ultima modificare facuta de SDoruStan la Sam 02 Mai, 2020 3:53 pm
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Nu stiu cum e cu AC si nu pot sa te ajut acolo dar daca ventilatorul de la radiator (GMV), ala mare de rãcește apa, pleaca doar la 115 grade, direct pe ultima treaptã, s-ar prea putea sa ai rezistenta dusã: aia verde sau aia ca un arc, depinde ce model ai pe mașina. Rezistenta e pe GMV, in coltul de jos, dinspre roata stânga fațã a mașinii.
Solutia oficialã: alt grup (costa vreo 1100-1600 lei). E ca si cum ai avea galeria de admisie defectã si o înlocuiești cu tot cu motor.
Solutia neoficiala: tai firele de la rezistențã, o înlocuiești (costa intre 25-50 lei, oricare din cele 2 rezistențe), lipești firele la loc, le izolezi bine, testezi.
Sper sa te ajute!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ce motor ai? (codul)
Skip ads

  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Z16XEP are daca și-a completat corect profilul
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
HCJ a scris:Nu stiu cum e cu AC si nu pot sa te ajut acolo dar daca ventilatorul de la radiator (GMV), ala mare de rãcește apa, pleaca doar la 115 grade, direct pe ultima treaptã, s-ar prea putea sa ai rezistenta dusã: aia verde sau aia ca un arc, depinde ce model ai pe mașina. Rezistenta e pe GMV, in coltul de jos, dinspre roata stânga fațã a mașinii.
Solutia oficialã: alt grup (costa vreo 1100-1600 lei). E ca si cum ai avea galeria de admisie defectã si o înlocuiești cu tot cu motor.
Solutia neoficiala: tai firele de la rezistențã, o înlocuiești (costa intre 25-50 lei, oricare din cele 2 rezistențe), lipești firele la loc, le izolezi bine, testezi.
Sper sa te ajute!


Chestia este ca electroventilatorul
- pleaca pe prima treapta doar daca ii dau test din OpCom Cooling Fan relay 1 test si imi indica Fan Control 1 active
- nu pleaca pe treapta a doua nici daca ii dau test din Opcom Fan relay 2 test si imi indica Fan Control 2 active
- pleaca cand apa depaseste 115 grade
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ar trebui sa dai test pe trapta a doua de viteza si sa probezi daca ai curent in mufa ventilatorului corespunzatoare - 10 (sau pe iesirea releului k14 adica pinul 87 al lui k14)
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1.

1. Nu stiu daca releele sunt puse cum trebuie (pe viteza maxima pleca K13 in loc de K62)
2. Electroventilatorul
- pleaca pe prima treapta doar daca ii dau test din OpCom Cooling Fan relay 1 test si imi indica Fan Control 1 active (si cateodata cand porneaste aerul conditionat)
- nu pleaca pe treapta a doua nici daca ii dau test din Opcom Fan relay 2 test si imi indica Fan Control 2 active
- pleaca cand apa depaseste 115 grade
3. Aerul conditionat pleaca cand vrea el, cu toate ca apesi butonul si se aprinde
Skip ads

  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:ar trebui sa dai test pe trapta a doua de viteza si sa probezi daca ai curent in mufa ventilatorului corespunzatoare - 10 (sau pe iesirea releului k14 adica pinul 87 al lui k14)
,

dar ordinea din poza este buna ? sau le pun cum este in schita din TIS, unde cea neagra pe direct, se afla spre sofer. Acum spre sofer este una alba care face click cand electroventilatorul pleaca pe putere maxima
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Eu zic ca sunt puse bine... Fix asa arata si la mine, tot z16xep.


Ultima modificare facuta de deleted-94424 la Sam 02 Mai, 2020 4:16 pm
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
1 nu au importanta prea mare cum sint puse, sint de acelasi tip difera doar amperajul pe care il suporta contactele lor.
2. da test din opcom pe treapta a doua - se va comanda releul k14 pe pinii 85 si 86 si astfel se va face contactul intre 30 si 87 si asa va fi alimentat ventilatorul cu plus in pinul 2 (este un fir alb rosu pe schema)

daca ai plus acolo si ventilatorul nu merge este ce a zis HCJ -rezistenta arsa.

aerul conditionat (compresorul) vedem apoi.
  • deleted-94424

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2014

  • Mesaj Privat
OFFTOPIC, Gabimilo1, sã știi cã inca nu am rezolvat cu "main relay inactive", nici cu trepidatul in regim de barã la barã. Daca la main relay inactive nu am nicio idee ce ar putea fi, de unde si cum de mașina nu da nicio eroare si nici nu se comportã ciudat, la trepidat am deja 2 idei pt perioada postpandemie: o garniturã de la o conductã cum a descris mariuseek (https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=155342) sau kit ambreiaj.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
unele lucruri tin de experienta utilizarii interfetelor iar aici nu pot sa ma laud (e apropape de 0 la mine), de asta nu stiu sa-ti zic nimic in continuare despre problema cu main relay, dar rezolvi ce poti la msina ta si intre timp poate mai apare cineva cu vreo idee.

sa vedem ce zice colegul, cum am zis, releele vad ca sint de acelasi tip, doar cu contact normal deschis, e bine cum sint puse, sa verifice ce am zis si sa stie sigur ca este rezistenta arsa.

aerul conditionat este comandat din alta parte de ecu si are alte cauze pentru care nu porneste (asa cred)

se va vedea daca rezolva problema cu treapta a doua a vemtilatorului
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:1 nu au importanta prea mare cum sint puse, sint de acelasi tip difera doar amperajul pe care il suporta contactele lor.
2. da test din opcom pe treapta a doua - se va comanda releul k14 pe pinii 85 si 86 si astfel se va face contactul intre 30 si 87 si asa va fi alimentat ventilatorul cu plus in pinul 2 (este un fir alb rosu pe schema)

daca ai plus acolo si ventilatorul nu merge este ce a zis HCJ -rezistenta arsa.

aerul conditionat (compresorul) vedem apoi.


am verificat prima data k13 in opcom, ventilatorul pleaca pe prima pozitie ( am schimbat releele albe intre ele ca sa verifica daca actioneaza)
apoi am verificat viteza a doua a ventilatorului.. nici un releu (ca le-am schimbat intre ele nu a facut click si nici ventilatorul nu a pornit. In Opcom imi arata releu activ dar el nu face nicimic
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
inseamna ca nu ai comanda pe el

trebuie sa vezi ce nu ai, opcom il comanda cu minus in pinul 86, plusul vine din f8 in pinul 85 si este comun cu celelalte doua relee.

da comanda din op com si verifici cu lampa intre 85 si minus de la baterie - trebuie sa se aprinda lampa, apoi verifici intre + baterie si 86 si trebuie sa se aprinda.daca nu se aprinde trebuie verificate firele intre releu si mufa ecu partea de minus sau intre sig f8 si partea de plus a comenzii releului.

hai ca nu-i greu.
  • SDoruStan

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2019

  • Mesaj Privat
cu releele introduse
la releu k13 cu test activat, ventilator merge
intre 86 si + am 0.16v, intre 86 si - am 11.80v
intre 85 si + am 11,80v intre 85 si - am 0.05v

la releu k14 cu test activat
intre 86 si + am 0v, intre 86 si - am 11.8v
intre 85 si + am 0v, intre 85 si - am 11.8v


cu releele scoase
la releu k13 cu test activat
intre 86 si + am 0.16v, intre 86 si - am 11.80v
intre 85 si + am 11,80v intre 85 si - am 0.05v

la releu k14 cu test activat
intre 86 si + am 0v, intre 86 si - am 11.8v
intre 85 si + am 5v, intre 85 si - am 0v


Ultima modificare facuta de SDoruStan la Sam 02 Mai, 2020 7:19 pm, modificat de 6 ori in total
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR