Mie 27 Nov, 2019 3:13 pm
Salut comunitatii,credeam ca forumul nu mai este activ,dupa atitia ani...am recitit unele mesaje personale,si se pare ca am scris aiureli in unele,banuiesc ca din cauza grabei cu care trebuia sa o fac,sau din nestiinta.Eu personal am trecut de acest nivel,reparatia psg5 si psg16 din cauza unui motiv foarte simplu,cauza producerii acestei avarii in calculatoarele vp44 si vp30,in zona in care locuiesc,este provocata in 99% din cazuri de combustibilul de proasta calitate,lucru care ma obliga sa desfac si sa desmontez aceste pompe din toate suruburile.
Pentru cine mai are indoieli,tranzistorii folositi irlr 2905 si irfz44 DAR ca sa nu munciti degeaba schimbati si cei doi condensatori de 33 micro,unul este relationat cu erorile de la senzorul de turatii iar celalalt cu comunicarea dintre calculatorul masinii si cel de la pompa.
In cazurile P1220.....ufffff,daca masina porneste,si nu accelereza,schimbati combustibilul si filtrul,inainte sa va atingeti de pompa,dar nu folositi acelasi combustibil cu care ati alimentat ultima data,schimbati benzinaria si marca...
Am vazut undeva mai in urma eroarea 0725...asta este senzorul de la vibrochen,si in practica am intilnit foaaaarte multe cazuri in care era problema din senzorul pompei,sau al condensatorului aferent,de care va vorbeam inainte,cu toate ca se poate sa fie si reala aceasta eroare.
De multe ori am intilnit erori de senzor de pompa,si in realitate era cel de motor.
In orice caz,pentru incepatori...cind aveti eroare de pompa,si exact in ordinea descrisa...faceti urmatorii pasi:
1-schimbati combustibilul si filtrul,apoi faceti probe
2-taiati cablurile de la electrovalvule,cea din mijloc trebuie sa dea 1 ohm iar cea de jos 10 ohm
3-schimbati tranzistorul ars
4-schimbati cei doi condensatori de 33 micro/16v cu altii identici
5-lipiti cablurile taiate si izolatile cit mai bine
6-amorsati pompa cit mai bine,sau daca dati la cheie,nu insistati mai mult de 5..7 sec fiecare incercare,pina se amorseaza
DACA NU PORNESTE CAUTATI UN SPECIALIST,NU PUTETI SA MAI FACETI NIMIC
Nu vreau sa par nesimtit,sint multe lucruri care se pot discuta pe tema asta,dar dupa atitia ani reparind aceste pompe,la nivel profesional,cu peste 400 de reparatii anuale,bmw,audi,ford,nissan,opel,man,wv,mitsubishi,chevrolet, si vorbind cu sute daca nu mii de persoane care au incercat sa repare aceasta pompa si nu au facut decit sa o distruga, am ajuns la concluzia ca este mai bine sa nu iti bagi nasul in ceva ce nu cunosti foarte bine.
Eu am inceput cu masina mea,un opel astra,mi sa stricat,si neavind ce face,am decis sa incerc,fiind electronist de profesie,am reusit pur si simplu din noroc,apoi am continuat,si am studiat pompa din punct de vedere mecanic,dar in experienta de zi cu zi am realizat ca nu tot ce zboara se maninca,asa ca am investit intrun stand de probe la care mai am de platit rate inca doua vieti,si datorita acestei pompe am reinventat roata,acum am o afacere foarte prospera,reparind orice sistem de injectie diesel,de la injectoare pina la cea mai complicata pompa de injectie.
Ca informatie generala,cu toate ca aceasta pompa nu da probleme de mecanica,exista multe cazuri,in care un pic de mizerie sau lipsa de calibrare,face ca pompa sa nu functioneze corect,sau ca masina sa nu porneasca,si mereu dau eroare de parte electronica,dar asta nu inseamna ca partea electronica este mereu defecta,sau daca este defecta nu inseamna ca reparind aceasta parte masina va merge sau va porni,uneori, mai este nevoie si de o mina de specialist si de scule profesionale.
Va doresc succes tuturor,din pacate nu am timp sa raspund la mesaje si nici sa mai scriu pe forumuri,dar cel mai important este sa stiti ca daca persistati,veti invata multe,si de ce nu,poate faceti un negot din asta.
Salutari si succes!