Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • catavencuadelin

  • Mesaje scrise: 443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Asa m-am gandit si eu. Acea fulie se schimba impreuna cu bobina sau individual? Trebuie demontat compresorul sau se poate schimba si pe masina? Multumesc.
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Fulia nu este impreuna cu bobina.
Se demonteaza pe loc deobicei....daca spatiul permite introducerea unei prese.
Se schimba doar rulmentul. Gasesti aici pe forum in functie de ce compresor ai ce rulment este. Nu lua decat ce a fost pe original.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=42389
  • ady762

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare,

Ultima oara cand am dat drumul la AC (acu vreo 2 zile) am remarcat, cu stupoare, ca pe grila din stanga baga aer rece, iar pe cea centrala baga aer cald, la temperatura exterioara; pe cea din dreapta era ceva mai rece dacat pe cea centrala, dat mai cald decat pe cea din stanga.
Cumva, pe zafira A, cu AC, exista mai multi voleti pentru stanga-dreapta? Sau e ca la frigidere, cand se pierde freonul, raceste din ce in ce mai putin?
Multumesc
  • 68and

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Zafira 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2017

  • Mesaj Privat
salut!
problema la clima unei zafira A.
ventilatorul aerotermei din interior nu se mai opreste când se inchide clima, nici când se scoate cheia din contact.
daca aveti vreo explicatie!
Skip ads

  • mmg
  • *
  • 14 mesaje
  • din 19 Oct 2006
  • Zafira 2003 y 20 DTH
  • Bucuresti
  • mmg

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
ady762 a scris:Salutare,

Ultima oara cand am dat drumul la AC (acu vreo 2 zile) am remarcat, cu stupoare, ca pe grila din stanga baga aer rece, iar pe cea centrala baga aer cald, la temperatura exterioara; pe cea din dreapta era ceva mai rece dacat pe cea centrala, dat mai cald decat pe cea din stanga.
Cumva, pe zafira A, cu AC, exista mai multi voleti pentru stanga-dreapta? Sau e ca la frigidere, cand se pierde freonul, raceste din ce in ce mai putin?
Multumesc

Cum ai rezolvat ca si eu am acum aceeasi pb, in plus racirea este scazuta iarcompresorul si ventilatorul se tot invart... Idea
  • Adrian9999

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2017

  • Mesaj Privat
Salutare
Cand porneste compresorul AC-ului ventilatorul de pe condensator are turatie fixa sau variabila? Rog cineva mesrias sa-si de-a cu parerea. Multumesc.
  • S9093

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Salutare colegi, in cauza e un opel zafira 2.0dti, problema e ca se arde siguranta nr. 40 cea de 5A.
Am schimbat siguranta si dupa aprox 100km s-a ars dinnou.
Mai patit cineva, nu stiti din ce cauza sau pe unde ar putea fi scurtul?
Siguranta aceea la ce duce, care este circuitul ei.
Daca ati avea o schema electrica de la ea mi-ar fi de mare ajutor.
Multumesc.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cate stiu este AC si ar trebui sa fie de 7,5A.
Skip ads

  • S9093

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Nustiu 100% nu pot sa zic ca nu, am pus ce era inainte de 5A dar nu e exclus sa fie nevoie de 7.5A.

Sa faca asa mare diferenta 2.5A, ar fi 30w in plus...

In orice caz daca aveti o schema ar fi super caoricum nu strica daca as verifica si cablajul :p

Inca o chestie...e normal pe manometru sa am 7bar (admisie) si pe interfata sa citeasca 27?...clima functioneaza chiar si asa doar ca imi pare dubios sa fie scalata asa....
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut

pe schema apare de 5 A pentru zafira A 2002, y20dth.



firul ajunge din siguranta la modulul de comanda ventilatoare care se afla in aripa de pe partea soferului



acel modul ar trebui sa aibe 2 mufe

firul tau ajunge in mufa x63 - cea de intrare



acolo ajunge pe pinul 20 care este asta de mai jos



ar trebui sa ajungi la acea mufa si sa vezi daca nu cumva pe traseul dintre siguranta si ea nu s-a distrus izolatia. daca nu dibuiesti repede poti pune de proba un fir in paralel intre sig si mufa
vezi sa nu se fi frecat cablajul acolo unde intra din compartimentl motor in aripa sau prin spatele sigurantelor.

daca nu gasesti nimic si se arde in continuare poate fi modulul defect - sigurante e pe comanda, nu pe forta, daca era pe forta puteai suspecta ventilatorul.

aceasta e doar parerea mea.

ps - vad ca ai postat intimp ce scriam eu - unitatile de masura cum sint la masuratoarea ta ? identice?
  • S9093

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Poi ideea e ca senzorul de presiune clima e pus pe admisie (partea de joasa presiune), cu motorul oprit pe manometru am 7bar (pe cupla de joasa presiune), pe interfata (un delphi ds150e) masoara 27bar presiunea, de functionat functioneaza dar e ciudata scalarea aia...

Acolo la modulul din aripa erau niste fire cu izolatia distrusa dar le-am izolat si totusi a ars siguranta...
De asta ma gandeam si eu ca e siguranta mica nu e de forta ca sa fie problema ceva parte de actionare, ar fi ceva de comanda.

Am desfacut si modulul, la releul care actioneaza compresorul e un releu cu 2 bobine care sunt alimentate din exteriorul modulului, initial am banuit releul dar el este functional.

Deci siguranta aia 40 de 5A practic alimenteaza (intra) in modulul din aripa si in cazul ala problema poate fi ori de la modul ori partiile de dupa modul (dupa logica mea)...
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
s-ar putea sa mai fie izolatia deteriorata in alt loc, eu as incerca un fir in paralel, macar de proba.

vezi sa faca si siguranta sa faca bine contact, si mufa sa faca bine contact, sa nu fie prajita prin zonele e contact.

pe schema vad ca e data valoarea de 5A, nu stiu ce sa zic daca sa pui 7,5 A, daca e sa fie scurt o va arde oricum si nu cred sa fie problema.

eu as mai verifica totusi traseul, cum am zis dar daca se mentine defectul e modulul defect dupa mine.

La masuratori nu stiu ce sa zic, ma gindeam ca poate ai un instrument in o unitate de masura si celalalt in alta dar daca sint identice, nu stiu.
Skip ads

  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am si eu urmatoarea problema. Masina este astra H de 13 ani, 165.000 km, si mai tot timpul vara/iarna am mers cu clima pornita. De vreo 3 ani nu mai baga aer rece in parametri. Vara dadeam la maxim pe LOW, atunci clima merge permanent pe recirculare si ghici ce, ma sufocam in masina la drumurile lungi, pt ca nu stiam ca ajungeam la hipoxie datorita inginerilor de la opel(sa le traiasca...). Am rezolvat problema recircularii fortate monitorizand cu un senzor hall pozitia clapetei si semnalizand cu ajutorul unei scheme electronice simple. Mai mult, ca sa am aer racit de afara, am mai instalat un sistem de fortare a clapetei, fara totusi ca clima sa sesizeze si sa intre in avarie. In fine, va spun astea ca imi bat capul cu clima de prea multa vreme si tot pe la inceput sunt.
La fiecare 2 ani am completat freonul si uleiul potrivit la service specializat opel, si imediat dupa completare tot aer insuficient de rece baga.
Temperatura de care ma plang este constatata fara sa alterez functiile climei, adica cand e pe LOW si face recircularea aerului.
In 2015 am schimbat compresorul pt niste pb mecanice,tot atunci am si schimbat filtru de uscare, plus ca au zis ca au curatat sitemul cu azot sau nu ceva de genul.
La incarcarea de ieri aparatul de incarcare nu a remarcat anomalii cu presiunile din sistem.
Tot ieri am spalat cu jet si radiatoarele.
Intrebarea mea este cum diagnostichez corect care piesa e defecta: compresorul sau valva HI-LOW si daca ma puteti indruma catre CINEVA care nu ia pielea de pe mine si poate sa repare clima.
  • george_slz

  • Mesaje scrise: 547
  • Locatie: Buftea
  • Masina: Astra 2007 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Nu valva hi-low, vroiam sa zic ci VALVA DE DESTINDERE TERMICA.
  • DCiuchi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2018

  • Mesaj Privat
cla a scris:La climatronic temperatura aerului care intra in habitaclu este controlata automat prin intermediul unor clapete si a unui robinet de caldura(robinetul daca nu se aude ca zornaie-sau rontaie-ca niste rotite de plastic stricate-inseamna ca e bun).Daca e prea frig afara(chiar daca e soare)respectiv temperatura aerului de afara e mai mica de 16 grade (cat e LO la tine pe display)atunci va da si un pic de caldura ca sa ajunga temperatura din interior la comanda data de tine.Mai exista si posibilitatea sa fi pierdut freonul din instalatia de AC.Mai poti incerca si cu recircularea activata sa vezi daca se schimba ceva.Si nu e la fel decat principiul de finctionare cu cel de la Astra-in rest piesele sunt altele ,mai mari si cu alte forme.
salut,ai idee de ce nu pornește ventilatorul ca-n dau drumu la climã, zafira a 18,16v cu climatronic. Mulțumesc anticipat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR