Aia este temperatura de regim ,diferenta o face temperatura la care pornesti pentru ca una e sa-l pornesti la -25 de grade si alta la + 22 , asta pentru ca din calcule se pare ca mai mult de 60% din uzura este datorat pornirii ,restu folosim noi sa ne plimbam de colo colo. Din acest motiv motoarele cu destinatie speciala adica de pe,salupe , vapoare ,generatoare de capacitate mare etc se pornesc dupa ce sunt preincalzite la temperatura de regim si asa ajung ele la 30-40 de ani de serviciu.Simplu ,asa ca 5w-30 nu e chiar la fel cu 10w-40 ,si nici 0w-30 nu e ca celelalte doua ,alegerea uleiului pentru acelasi tip de motor difera mult in functie de clima zonei unde va fi folosit.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Aia este temperatura de regim ,diferenta o face temperatura la care pornesti pentru ca una e sa-l pornesti la -25 de grade si alta la + 22 , asta pentru ca din calcule se pare ca mai mult de 60% din uzura este datorat pornirii ,restu folosim noi sa ne plimbam de colo colo. Din acest motiv motoarele cu destinatie speciala adica de pe,salupe , vapoare ,generatoare de capacitate mare etc se pornesc dupa ce sunt preincalzite la temperatura de regim si asa ajung ele la 30-40 de ani de serviciu.Simplu ,asa ca 5w-30 nu e chiar la fel cu 10w-40 ,si nici 0w-30 nu e ca celelalte doua ,alegerea uleiului pentru acelasi tip de motor difera mult in functie de clima zonei unde va fi folosit.
MVoda
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2020
- Mesaj Privat
MVoda
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2020
- Mesaj Privat
Aia este temperatura de regim ,diferenta o face temperatura la care pornesti pentru ca una e sa-l pornesti la -25 de grade si alta la + 22 , asta pentru ca din calcule se pare ca mai mult de 60% din uzura este datorat pornirii ,restu folosim noi sa ne plimbam de colo colo. Din acest motiv motoarele cu destinatie speciala adica de pe,salupe , vapoare ,generatoare de capacitate mare etc se pornesc dupa ce sunt preincalzite la temperatura de regim si asa ajung ele la 30-40 de ani de serviciu.Simplu ,asa ca 5w-30 nu e chiar la fel cu 10w-40 ,si nici 0w-30 nu e ca celelalte doua ,alegerea uleiului pentru acelasi tip de motor difera mult in functie de clima zonei unde va fi folosit.
Un raspuns pertinent
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
A fost un proces intre Mobil si Castrol cu privire la definitia uleiului sintetic. In final s-a acceptat ca grupa III poate fi numita ca sintetic. Doar Germania a ramas in EU cu cerinta ca full synthetic sa fie grupa IV.
Oricum 10w40 e semisintetic..nu prea se mai foloseste azi, doar la motoare de generatie veche. Pentru romanistan 5w30 e ok, 5w40 daca se alearga mai sprinten sau motor mai obosit.
- mircea neicu
- **
- 346 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Astra 2008 Z14XEP
- Galati
mircea neicu
- Mesaje scrise: 346
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
In cazul meu, motor z14xep, m am convins ca 0w40 e ceea ce trebuie, am încercat de doua ori 5w40, de la castrol și triax, in perioade diferite ale exploatãrii și nu e aceeași lucru, la rece motorul nu sunã bine, in toamnã ma întorc la mobil 0w40
Si motorul are 215000 km
- Swerige
- **
- 279 mesaje
- din 24 Oct 2015
- Astra 2005 Z17DTH
- Arges
Swerige
- Mesaje scrise: 279
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2015
- Mesaj Privat
In cartea service apare la primele revizii efectuate in Germania ca s-a folosit ulei 10W40 iar de la aprox. 270.000 km s-a trecut la 5W30. Dar, tot in cartea service e trecuta recomandarea producatorului: 0W30, 0W40, 5W30, 5W40.
Imi puteti explica motivul pentru care s-a utilizat 10W40 atat timp cat nu este recomandat pentru acest motor (Z17 DTH, 101cp) ?
- black_soulwhite
- ***
- 529 mesaje
- din 19 Aug 2019
- Astra 2006 Z19 DTL
- Iasi
black_soulwhite
- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2006 Z19 DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Aug 2019
- Mesaj Privat
marius-opel- Suspendat
- 515 mesaje
- din 26 Nov 2016
- Astra 2001 z16xe
- Cluj
marius-opel- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2016
- Mesaj Privat