Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Salut,de cateva zile incepuse sa-mi faca probleme si anume imi mergea intrerupt uneori dar nu mereu,imi dadea niste suturi dar foarte mici in cam toate treptele in afara de treapta 1.Nu aveam nimic aprins in bord,fara erori.Ieri m-am intors de la mare si am forjat-o destul de bine,adica sub 140-150 nu prea a mers , am vazut ca nu prea avea putere mai ales pana-n 3000 de ture tragea mai greu .. dupa 120 mergea bine,chiar trragea.In fine mi s-a aprins motorasul galben,daca aveam peste 50km/h si tineam apasat acceleratia imi palpaia motorasul galben,daca era sub 50 nu imi palpaia,ramanea acolo fara sa palpaie.
Eu am reductie pe cilindrul 2 si imi arde dupa vreo 25k km bujia pe cilindrul respectiv,eu crezaND ca e tot de la bujie le-am schimbat azi insa tot asa imi merge,in 3 cilindri.. ce altceva ar mai putea fi ? Ma gandesc la bobina de inductie , in afara de asta ce ar mai putea avea cilindrul respectiv ? Vreau sa probez cu alta bobina insa nu gasesc nicaieri fiind pastele,trebuie sa astept pana marti..


MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z16XEP

CODURI EROARE: 030200
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
prima data testul ptr erori, si vezi ce arata! suspectez egr sau calculatorul masinii,,,egr cu mizerie ,,,probleme lipituri reci in calculator!,,,repet suspectez,,,dar ramane sa vedem ce problema este la tine!
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=145375
poate te ajuta si aceste discutii!
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Vezi ca se pot modifica mesajele colegule , +1 este irelevant , chiar si in ziua de pasti.Daca ai reductie pe bujie montata in chiulasa , si ai modificat camera de ardere totul este posibil.Detalii si predictii nu se pot da in asemenea conditii.Daca ai pus bujii noi , un test de compresie nu ar strica , apoi te legi de bobina.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Off topic:
Pe aici, orcum nu cred ca are importanta numarul de postari, deci, nici eu nu prea inteleg goana dupa un numar mai mare. Smile (O spun in general, nu cu privire la acest post, acum sunt sarbatorile de Paști, trebuie sa fim mai buni!)

On topic:
Situatia cam seamana cu un caz, intalnit cu niste anișori in urma Smile
Omul spunea exact asa: "ceva imi arde foarte repede bujia pe cilindrul ... x". Dupa un numar de km, incepea sa apara eroarea de misfire pe acel cilindru. Dupa ce schimba bujiile, totul era normal.
Am râs putin de exprimare, apoi am gandit-o si am facut incercarea pentru verificarea teoriei. Teorie validata, in acel caz.
Intern, bobina de inductie de pe acel cilindru, avea un defect de izolatie. Atat timp cat bujia era noua, distanta dintre electrozi era ceva mai mica si nu lasa sa creasca tensiunea pe bobina atat de mult incat aceasta sa strapunga prin acel defect de izolatie.
Pe masura ce distanta dintre electrozii bujiei incepea sa creasca, tensiunea generata de bobina de inductie incepea si ea sa creasca, astfel incat, uneori strapungea intre electrozii bujiei, uneori strapungea prin acel defect de izolatie si deci, nu mai era suficienta tensiune pentru scanteie.
Verificarea a fost pe cat de empirica, pe atat de elocventa. O lovitura aplicata electrodului bujiei (era cu un singur electrod lateral), astfel incat acesta sa se apropie de celalalt si totul ... functiona.
In concluzie, acolo era vorba de o bobina cu defect de izolatie.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Sper sa fie bobina de vina,sa nu am alte probleme.In dreptul cilindrului 2 arata prajita rau bobina fata de celelalte.Oricum revin cu reply cand aflu exact care e problema.
@Marius Opel , ce treaba are egr ul cu ce am eu ? Smile)
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Sa nu dam cu pietre in colegul nostru!
Una din legaturile dintre EGR si problemele de "misfire", la aceste motoare, este data de eventuala colmatare a canalelor din corpul galeriei de admisie.
Pe masura ce unele canale se colmateaza, unul/unele poate/pot ramane mai putin colmatate, astfel ca, la aceeasi deschidere de EGR, pe un cilindru pot intra mult mai multe gaze arse decat ar fi trebuit.
Intr-o astfel de situatie, chiar si o eventuala blocare de EGR, se rasfrange cumva, mai mult pe un cilindru, nu in mod egal pe toti.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
scosmyn a scris:Sper sa fie bobina de vina,sa nu am alte probleme.In dreptul cilindrului 2 arata prajita rau bobina fata de celelalte.Oricum revin cu reply cand aflu exact care e problema.
@Marius Opel , ce treaba are egr ul cu ce am eu ? Smile)


nu stiu daca are,,,colegul a explicat mai jos,,,nu sunt super meserias,,,dar mi-am pus intrebari,ipoteze in cazul defectiunii tale,,,poate e bobina,,dar poate fi si altceva,,,,,,,,,,,
Skip ads

  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
La mine nu e de la egr,sunt 100% sigur de asta.. La jumatate de an dupa ce am cumparat masina si am facut un drum mai lung a inceput sa mi de-a niste suturi de la 120 km/h in sus si imi clipea motorasul in bord. Am aflat ca e bujia de pe cilindrul 2 de vina,de ce ? Fiindca am reductie pe el,am fost la mecanic si a observat ca e dat alt filet acolo,probabil a fost rupta bujia si a dat alt filet. Pana si bobina este copata pe acel cilindru,este putin arsa..nu am timp sa pun poza cu ea dar este maro.Acum cateva saptamani a inceput sa mi dea alte suturi dar mult mai mici si nu mereu,nu mi-a aparut niciun martor nimic.Zilele trecute cand m am intors de la mare am observat eu ca nu prea mai trage dar totusi am forjat-o la maxim,pentru un 1.6 sub 140 km/h nu am scos-o pe autostrada,i-am dat si 200,la turatii mari nu facea figuri.L-a intoarcere a inceout sa mi clipeasca motorasul ala in bord si cand am ajuns acasa am facut testul cu pedalele 030200 , am schimbat bujiile,bujia pe cilindrul 2 era umeda putin si cam arsa dar nu a ma fost de la asta,maine o sa comand bobina de inductie ca nu am avut de la cine sa probez asa ca am sa ma risc , daca o cumpar degeaba asta e dar eu sunt 80% sigur ca e de la ea ca arata destul de rau pe cilindrul ala .
Oricum revin cu reply cu rezolvarea.Dar de ce face problele reductia aia ? Pana la urma este tot un filet dat.
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
nu a-i avut de unde lua o bobina sa faci proba? dar daca zici ca e bobina ,,,ok,cat priveste reductia ce sa zic? cum e facuta ,din ce material,,, cum e pusa in chiuloasa,,,eu zic ca pana la urma, o sa fie ok,,,,daca zici ca e de la bobina!
asteptam finalul,fericit,,, al rezolvarii problemei!
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Din pacate nu am de unde sa iau dd probã ca nu prea te ajuta nimeni.. am facut comanda de una noua acum si imi vine dupa amiazã. Sper sa fie asta ca nu am nevoie de alte probleme ca am destule.
Multumesc mult,am sa revin cu rãspuns aici
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am rezolvat, bobina de inducție era vinovatã.
Skip ads

  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 516
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
atunci e ok sa te tina mult si bine! drumuri bune sa ai!
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 530
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca nu se mai arde dupa vreo 25 k km bujia...ori mai asteptam 25 k pe staif.De ce numai bobina de acolo se arde?Nu se arde bujia , doar bobina in speta are cel mai mult de suferit.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Nu știu de ce face asa,se vede pe bobins in dreptul cilindrului 2 ca este maro, s a luat si vopseaua aia de pe ea. Nu inteleg care e trb..
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
black_soulwhite a scris:Sa inteleg ca nu se mai arde dupa vreo 25 k km bujia...ori mai asteptam 25 k pe staif.De ce numai bobina de acolo se arde?Nu se arde bujia , doar bobina in speta are cel mai mult de suferit.

Bobinele au de suferit in primul rand din cauza bujiei in timp se mareste distanta dintre electrozi pe masura ce se consuma materialul din care sunt facuti,pe vremuri se recomanda verificarea si corectarea distantei dintre electrozi la max.10.000 km. urmele de afumatura pe bobina arata ca in lacasul ei patrunde umezeala ,alt motiv sa o ia dracii recomandarea de la 'baietii care vand piesele' pentru bujii cu cati mai multi electrozi si asa 14kv descarcare e la limita rezistentei materialelor vechile generatii functionau in plaja 5-7kv asa ca cere conditii aproape perfecte de functionare.La toate motoarele generatia noua cu bobinele astea sunt aceleasi probleme din aceleasi cauze,daca mai adaugam si benzina de calitate proasta indoita cu aditivi 'sa curete' atunci nu ne mai miram ca se ard bujiile ca lumanarile.
La masinile mele de la 1,25 le-am facut la 1.00 decat o scanteie labartata si anemica mai bine una mai puternica si mai putin chin pentru bobina ca mai intra umezeala si nu stau toata ziua sa suflu in ele iar conditiile ideale de functionare sunt valabile doar in laborator,in rest viata e destul de grea pentru instalatia hv de pe motor.
  • scosmyn

  • Mesaje scrise: 241
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Dar poate afecta si altceva ij afarã de bobina/bujii pe termen lung ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR