Sari direct la Solutie
Solutie | |
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
Salut , azi am vrut sa pornesc mașină și observ la prima cheie că trebuie să o țin mai lung.. am crezut că a pornit dar de unde nu pornise așa că am dat drumul la cheie și după am văzut că nu a pornit și i.am dat iar și atunci sa auzit un piuit și nu mai vrea sa pornească ... Întrebarea mea este am stricat electromotorul?
Aceasta discutie are un raspuns marcat ca solutie la problema expusa.
Sari direct la Solutie
Sari direct la Solutie
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,271 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut
Posibil CIM defect.
Poti sa scoti releul de pornire din tablou si sa faci o punte intre piciorusele lui 30 si 87. Atentie sa nu fie in viteza masina. Contactul il faci scurt timp doar ca sa vezi daca se cupleaza electromotorul. Daca asa se aude electromotorul probabil e CIM defect.
Ce masina ai? (an de fabricatie si cod motor)
Posibil CIM defect.
Poti sa scoti releul de pornire din tablou si sa faci o punte intre piciorusele lui 30 si 87. Atentie sa nu fie in viteza masina. Contactul il faci scurt timp doar ca sa vezi daca se cupleaza electromotorul. Daca asa se aude electromotorul probabil e CIM defect.
Ce masina ai? (an de fabricatie si cod motor)

ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:Salut
Posibil CIM defect.
Poti sa scoti releul de pornire din tablou si sa faci o punte intre piciorusele lui 30 si 87. Atentie sa nu fie in viteza masina. Contactul il faci scurt timp doar ca sa vezi daca se cupleaza electromotorul. Daca asa se aude electromotorul probabil e CIM defect.
Ce masina ai? (an de fabricatie si cod motor)

Posibil CIM defect.
Poti sa scoti releul de pornire din tablou si sa faci o punte intre piciorusele lui 30 si 87. Atentie sa nu fie in viteza masina. Contactul il faci scurt timp doar ca sa vezi daca se cupleaza electromotorul. Daca asa se aude electromotorul probabil e CIM defect.
Ce masina ai? (an de fabricatie si cod motor)

Totuși cred că CIM nu are cum sa se fi detectat.. doar așa că am dat la automat de doua ori fara sa las sa se stingă becurile... Eu cred că am stricat electromotorul , mâine îl desfac și dacă tot îl dau jos ii schimb și cărbunii
CIM.UL ASTA CU SE DEFECTEAZA ? adică prin simplul fapt că dai la automat ? Sau trebuie sa ii faci ceva ..
- gabimilo1
- ****
- 2,271 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
CIM este un modul care se afla pe coloana de directie. Sus in dreapta paginii este butonul de cautare pe forum, daca dai o cautare dupa cuvint o sa ai o gramada de informatii.
La unele modele de opel CIM a avut probleme inca din fabrica, la lipiturile picioruselor pe placa electronica. La astra h pornirea este prin acest modul, nu se face de la contact direct la electromotor. Daca CIM ul are picioruse dezlipite e posibil sa nu comande pornirea electromotoruluil.
Uite o schema de pornire de la astra h
La unele modele de opel CIM a avut probleme inca din fabrica, la lipiturile picioruselor pe placa electronica. La astra h pornirea este prin acest modul, nu se face de la contact direct la electromotor. Daca CIM ul are picioruse dezlipite e posibil sa nu comande pornirea electromotoruluil.
Uite o schema de pornire de la astra h

ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:CIM este un modul care se afla pe coloana de directie. Sus in dreapta paginii este butonul de cautare pe forum, daca dai o cautare dupa cuvint o sa ai o gramada de informatii.
La unele modele de opel CIM a avut probleme inca din fabrica, la lipiturile picioruselor pe placa electronica. La astra h pornirea este prin acest modul, nu se face de la contact direct la electromotor. Daca CIM ul are picioruse dezlipite e posibil sa nu comande pornirea electromotoruluil.
Uite o schema de pornire de la astra h

La unele modele de opel CIM a avut probleme inca din fabrica, la lipiturile picioruselor pe placa electronica. La astra h pornirea este prin acest modul, nu se face de la contact direct la electromotor. Daca CIM ul are picioruse dezlipite e posibil sa nu comande pornirea electromotoruluil.
Uite o schema de pornire de la astra h

Faza ai cum mi.ai spus sa incerc sa fac o conectare a pinilor aceia , trebuie sa scot bateria ? Sau nu are treabă ? Și tu spui sa conectez pini de la releu nu? Că în poza
- gabimilo1
- ****
- 2,271 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
da, ca in poza. Scoti releul de pornire si faci o legatura cu un fir intre gaurile pe care ti le-am aratat.
Practic trimiti un plus direct la electromotor, la comanda lui. Daca electromotorul incearca sa se invirta atunci inseamna ca tu ai acel releu de pornire necomandat si acea comanda vine prin CIM. Daca nu face nimic atunci e electromotorul - carbunii uzati. Daca schimbi carbunii schimba si bucsile daca se poate.
Daca ajungi sa umbli la cim deconectezi bateria.
Probabil electricianul a masurat , eu fac doar presupuneri pe baza la ce am inteles de la tine.
Practic trimiti un plus direct la electromotor, la comanda lui. Daca electromotorul incearca sa se invirta atunci inseamna ca tu ai acel releu de pornire necomandat si acea comanda vine prin CIM. Daca nu face nimic atunci e electromotorul - carbunii uzati. Daca schimbi carbunii schimba si bucsile daca se poate.
Daca ajungi sa umbli la cim deconectezi bateria.
Probabil electricianul a masurat , eu fac doar presupuneri pe baza la ce am inteles de la tine.
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:da, ca in poza. Scoti releul de pornire si faci o legatura cu un fir intre gaurile pe care ti le-am aratat.
Practic trimiti un plus direct la electromotor, la comanda lui. Daca electromotorul incearca sa se invirta atunci inseamna ca tu ai acel releu de pornire necomandat si acea comanda vine prin CIM. Daca nu face nimic atunci e electromotorul - carbunii uzati. Daca schimbi carbunii schimba si bucsile daca se poate.
Daca ajungi sa umbli la cim deconectezi bateria.
Probabil electricianul a masurat , eu fac doar presupuneri pe baza la ce am inteles de la tine.
Practic trimiti un plus direct la electromotor, la comanda lui. Daca electromotorul incearca sa se invirta atunci inseamna ca tu ai acel releu de pornire necomandat si acea comanda vine prin CIM. Daca nu face nimic atunci e electromotorul - carbunii uzati. Daca schimbi carbunii schimba si bucsile daca se poate.
Daca ajungi sa umbli la cim deconectezi bateria.
Probabil electricianul a masurat , eu fac doar presupuneri pe baza la ce am inteles de la tine.
Incerc sa fac cum ai spus sa vad daca da sa plece electromotorul dar îmi e teama sa nu stric ceva că nu.s așa priceput .
- gabimilo1
- ****
- 2,271 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
nu ai ce sa strici.
Ai grija sa nu fie in viteza masina ca vine peste tine!.
Faci un contact scurt, cit sa vezi daca electromotorul cupleaza si da sa se invirta. Contactul pe care il faci tu il face acel releu. Poti sa incerci si cu un fir lung de pe baterie pina la electromotor dar e incomod, ajungi greu la electromotor. Ai grija la gauri, 30 cu 87, nu altele!
Ai grija sa nu fie in viteza masina ca vine peste tine!.
Faci un contact scurt, cit sa vezi daca electromotorul cupleaza si da sa se invirta. Contactul pe care il faci tu il face acel releu. Poti sa incerci si cu un fir lung de pe baterie pina la electromotor dar e incomod, ajungi greu la electromotor. Ai grija la gauri, 30 cu 87, nu altele!
ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,271 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,271
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Ar trebui sa fie. Daca nu sint numerotate pe tablou atunci sint pe fundul releului. Oricum sint cele intre care am facut linia rosie
uite mai jos in acele patratele micute sint numerotati pinii. Releul de pornire este cel din stinga jos. Celelalte doua sageti le-am facut doar pentru ca se vede mai bine numerotatia.
uite mai jos in acele patratele micute sint numerotati pinii. Releul de pornire este cel din stinga jos. Celelalte doua sageti le-am facut doar pentru ca se vede mai bine numerotatia.

ADey408
- Mesaje scrise: 50
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2021
- Mesaj Privat