Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Am intalnit cazuri, in care au fost cumparate panarame de relee de incarcare, facute cine stie pe unde si care, aveau pinul de excitatie, inversat in mufa.
Asa ca, degeaba spui ca "lucrarea de reparatie a fost bine executata", pentru ca niciodata nu stii ce se ascunde intr-o piesa noua.
Eu as sta cu aparatul de masura pe bornele bateriei si apoi as porni motorul. Daca incarcarea va incepe timid, este posibil ca alternatorul sa se autoexcite, prin efectul de avalansa.

P.S. eu tot nu am inteles, din descrierea ta, care a fost greseala de s-au ars acele componente in alternator?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Presupun ca a dat curent la altul, avand propriul motor pornit. Asta nu este indicat sa incerci daca ai motor de 1.7 si alternator cu piese chinezesti in el (punte/releu CARGO sau Mobiletron). Cred ca e mai indicat sa dai curent doar din baterie (ex. cu borna de plus demontata de la masina ta).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Din ceea ce scrie, rezulta ca masina lui a ramas "fara curent", de asta intrebam si inca sunt curios Smile
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Masina mea a ramas fara curent, tata o conducea. Desi i am spus de mai multe ori sa nu dea la automat cu cablurile conectate cand ia curent totusi la insistentele celui care il ajuta a comis-o, a ars diode si releu alternator. Am schimbat platou diode cu tot cu releu(asa erau, gata montate si nu separate) , de unde am cumparat piesele omul stie ce vinde, nu mi a dat știfturi. Am sa verific cele doua sigurante si am sa pornesc cu multimetrul pe baterie si apoi alta pornire direct pe bornele alternatorului. Revin cu detalii 👍.
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
1. eu zic sa nu mai certi omul degeaba (pe tatal tau), nu are nici o vina. Sub nici o forma nu se poate intampla ceea ce spui, sa se "arda" ceva din alternatorul tau, cand cineva iti da curent si tu actionezi demarorul.
2. eu cred ca ordinea intamplarilor este tocmai invers. Releul de incarcare sau puntea de diode din alternatorul tau, a cedat, astfel a ramas tatal tau fara baterie. Si uite asa, a ajuns sa "ia curent" de la acel domn.
3. despre calitatea pieselor noi, eu sunt lamurit demult. Sa nu plece nimeni de la ideea ca daca a montat o piesa noua, aceea este neaparat si buna. Din contra, daca intampina probleme, tocmai piesa noua trebuie verificata prima data. Dar aceasta este doar o concluzie personala, nu trebuie nimeni sa tina cont de ea, neaparat.

Eu nu sustin ca problema ta provine neaparat din alternator, ci poate sa provina din mai multe parti (acumulator, contacte imperfecte pe circuitele de curenti mari, contacte imperfecte pe circuitele de semnale mici, modul pompa, etc.). Spun doar ca eu as pleca de la verificarile simple, din considerentele scrise mai sus.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Nu cert pe nimeni, s a intamplat exact cum am scris, bateria era slaba si el a uitat luminile aprinse ramanand fara curent. Dupa pornirea aia s a aprins becul de incarcare baterie in bord. Am reparat alternatorul, cumparat baterie noua si toate au fost ok mai putin treaba cu servodirectia. Evident ca piesele pot fi de calitate indoielnica, dupa ce fac verificarile de baza daca nu gasesc nimic am sa cumpar alt releu si punte de diode pentru alternator-e Mitsubishi, ce marca de piese ar trebui sa cumpar?
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Calitatea pieselor isi spune cuvantul...un alternator bun nu ai cum sa il strici,indiferent ce faci.Chiar daca e un pic off-topic,cu un alternator la care ii scoti releu de incarcare si ii dai excitatie la maxim, poti suda fara probleme in inox.La utilizarea normala pe masina e folosit cu mult sub regimul asta dur(ma refer ca generator cc de sudura),si de aceea nu ar trebui sa se strice...eu nu am stricat deloc alternatoare si am facut destule prostii...
Un exemplu http://www.youtube.com/watch?v=nMAGn2UmeSg
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@vali zak, alternatorul tau are un fir alb/albastru care ajunge in diferite locuri - ECU, servodirectie , bord. Acest fir este cu probleme (din erorile pe care le ai) sau alternatorul.

Servodirectia va merge greu daca alternatorul nu ii "spune" prin acest fir ca incarca (o explicatie aproximativa).

Din cite stiu pe acest fir vine excitatia, prin becul de la bord (lucrurile sint mai complexe si nu stiu sa explic).

In concluzie, acest fir trebuie verificat temeinic (mai ales mufa de la alternator) si de asemenea alternatorul trebuie sa fii sigur ca incarca bine.

Te scuteste de probleme inlocuirea alternatorului cu unul bun. (din proprie experienta -> am avut santuri in inelele pe care calcau carbunii, becul de la bord se stingea (deci incarcare ok, teoretic) dar nu incarca bine - sevo tare din cind in cind, ma lasa alternatorul pe baterie, care se descarca) - am scapat schimbind alternatorul - stiam de santuri (le vazusem cind am schimbat releul de incarcare) dar am zis ca poate, poate...

Teoretic firul acela nu avea ce sa pateasca atunci cind s-au ars puntea si releul, dar alternatorul cred ca are in continuare un defect, mai ieftin este sa verifici prima data acel fir si apoi sa te ocupi inca o data de alternator.

Cum am zis, firul alb albastru trebuie sa nu fie intrerupt sau sa aiba contact imperfect in mufele de la alternator, de la ecu si de la modulul servodirectie, la bord nu cred ca e contact imperfect deoarece se aprinde si se stinge becul.
Skip ads

  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Alternatorul e cel original, colectorul arata foarte bine, masina are 100tkm,reali pentru ca o avem de noua.Am verificat incarcarea, incepe imediat cum dau la cheie, direct 14,02, tot atat arata si pe diagnoza insa directia tot greoaie pentru cateva secunde. Sigurantele F7 si 23 bune, ramane de verificat firul dar nu am acces pe sus, e mai simplu pe jos iar pentru asta trebuie sa ajung la garaj adica in weekend.
  • SGVmoraru

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Releul de incarcare la Astra h are 2 pini in mufa si la Astra G are doar unul? Sau sunt la fel si difera constructia interna?
Intreb pentru ca am cumparat un releu de incarcare si nu vreau sa muncesc de doua ori sa desfac alternatorul.
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 2,268
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,

da, eu asa stiu, difera unul fata de celalalt.

Ar fi bine sa montezi exact ce trebuie.
  • emanuel_achirei

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2018

  • Mesaj Privat
Buna ziua!
Imi pare rau daca s-a intrebat deja. Trebuie sa cumpar un alternator pentru un Opel Astra J 2013 1.4T benzina. Conform seriei de pe sasiu, ar trebui un alternator de 100A, dar dilema mea este daca ar trebui de 12 sau de 14 volti? Totodata, aveti vreo parere despre firmele Elstock sau PSH?
Povestea: sunet ciudat la masina, dat jos cureaua, identificat sursa sunetului ca fiind alternatorul, dar au zis ca nu se baga sa il desfaca pana ce nu am un alternator de rezerva, in caz de deces.
Multumesc!
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,451
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
12V sau 14V nu conteazã, este vorba despre același lucru, sunt convenții diferite de catalogare.
Elstock, PSH nu-mi spun nimic, dar, aparent, Elstock e cu vechime (de prin ”79) în recondiționarea de pompe servo, compresoare și multe alte piese auto, aparține grupului BORG, deci nu sunt niște celebri necunoscuți....
Mari meseriași și foarte comozi: nu repari nimic pânã nu ai piesa de rezervã și nici nu rãmâi cu ”mortu” în brațe.
  • SDumitrescu203

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2021

  • Mesaj Privat
Salut bãieți,am și eu o problema cu un opel meriva z16se, am schimbat ecu, toate bune și frumoase pana m-a lãsat alternatorul,am schimbat alternatorul și bateria,iar acum îmi apare bateria în bord și îmi cad ceasurile în mers 10-15 sec dupã care își revin.mentionez ca face figuri și la pornire uneori nu pornește (învârte în gol)pompa de benzina funcționeazã,cea ar putea fi cauza?
  • Libra

  • Mesaje scrise: 3,998
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Probabil ca ai nevoie de cabluri noi la alternator.
  • SDumitrescu203

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Apr 2021

  • Mesaj Privat
O sa verific și cablurile sa nu fie întrerupte.mersi
  • Libra

  • Mesaje scrise: 3,998
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu întrerupte. Dar îmbãtrânite ºi pierd curent.
  • sandel25

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2011 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2017

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,
Am un opel Zafira B, 1,7 cdti 110 cp fabricatie 2011 si am urmatoarea problema:
am observat in meniul ascuns al masinii, mai ales in zilele cu temperaturi peste 28-30 de grade ca la cateva minute dupa pornire scade incarcarea undeva la 13.4-13.5, in conditiile in care am folosit doar aerul conditionat.
Cand este o temperatura rezonabila afara nu am aceasta problema indiferent de consumatorii folositi, iar iarna deloc.
Ce poate fi sau imi poate cineva recomanda un electrician auto bun in zona Sector 6 sau Chiajna?
Multumesc!
  • SBrasov

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2022

  • Mesaj Privat
rkO.MihaiL a scris:Masurare la rece (motor oprit) = 12,66 V.
Masurare cu motor pornit:
- fara consumatori: 14,02 - 14,10 V
- cu consumatori: 12,20 - 12,30 V


Salutare ! ÃŽmi poți spune și mie care a fost problema ? Cu ceva de genul mã confrunt și eu la alta marca și al 2 alternator sh care face așa. Merci !
  • alex_zr

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Galati
  • Masina: Tigra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2022

  • Mesaj Privat
SDumitrescu203 a scris:Salut bãieți,am și eu o problema cu un opel meriva z16se, am schimbat ecu, toate bune și frumoase pana m-a lãsat alternatorul,am schimbat alternatorul și bateria,iar acum îmi apare bateria în bord și îmi cad ceasurile în mers 10-15 sec dupã care își revin.mentionez ca face figuri și la pornire uneori nu pornește (învârte în gol)pompa de benzina funcționeazã,cea ar putea fi cauza?


Am pãțit treaba asta cu un Ford. Problema era de la cablul de + de la alternator. ÃŽn dreptul prinderii pe alternator avea izolația dusã și, din când în când, fãcea arc electric cu masa.
El vine prins cu un șurub pe alternator, pânã nu l-am desfãcut nu se vedea nimic cu ochiul liber. Am refãcut izolația cu niște bandã izolerã, l-am imbolizat a.î. sã nu se frece de nimic și n-am mai avut probleme.

Verificã și tu acel cablu. Dacã nu, sigur ai un scurt în altã parte.
Vezi dacã problema îți apare și când n-ai nici un consumator pornit.
ÃŽn cel mai rãu caz poți avea o diodã împușcatã dar ca sã fii sigur trebuie sã dai jos alternatorul.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR