Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • CSanduleasa

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2021

  • Mesaj Privat
tomi_t a scris:Salut colegi,

O întrebare. A mai avut probleme cineva cu radioul original la Opel astra H 1.3 cdti din 2008? CD30MP3.
Am mai citit pe forumuri ca acestea sunt cu probleme, gen porneau peste noapte și descãrcau bateria.

Menționez ca ceva îmi Descarcã bateria, ceva ce pornește dupã 1-2 zile. Mașina dacã sta nepornita 24 de ore nu are probleme, in schimb dacã o las 3-4 zile nu o mai pot porni. Am fost la 3 electricieni, toți au zis ca parametrii bateriei și al alternativului sunt bune, consumatori am undeva la 10mA, incarcarea 14.2V si cu consumatori porniti 14.15V

Ați mai pãțit careva așa?

Bateria sigur nu este de vina, am avut 2 baterii, si ambele s-au descarcat daca masina a stat mai mult de 2 zile nepornita.

Ma gandeam sa duc la o diagnosticare, sa fie sub supraveghere.

Multumesc




MODEL: Astra 2008
MOTOR: 1.3 CDTI

Salut am și eu aceiași problema de 3 luni 🙉🙉🙉.. Am schimbat 3 baterii și alternatorul și tot dupã 3 zile de stat pe loc îmi descarca bateria, tu ți-ai rezolvat-o? Și cum?
Skip ads

  • ema82

  • Mesaje scrise: 70
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Salutare dragi colegi. De doi ani de zile am aceiasi problema.
Am tot citit si recitit postarile voastre si observ cum ca, problema poate sa fie unitatea radio CD. Rog colegii sa imi spuna care este siguranta sau releul care se face responsabila de functionarea CD30mp3
Astra H caravan 1.9 diesel - 74kw - 100 cp. An fab. 2006.
  • CSanduleasa

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2021

  • Mesaj Privat
Salut colegu, eu am avut CD dat jos de pe mașinã și la 3 zile tot am avut descãrcatã bateria, ar trebuii și siguranța scoasa? Cineva pe forum zice ca 36 dar trebuie uitat pe internet
  • CSanduleasa

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2021

  • Mesaj Privat
Au mai zis ca au deconectat unitatea CD și numai au avut probleme cu bateria, o sa încerc și eu treaba asta..
Skip ads

  • Mr.Opel

  • Mesaje scrise: 2,275
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Tablou sigurante Astra H
  • CSanduleasa

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Dec 2021

  • Mesaj Privat
Salut colegu, eu am scos mai multe relee adica 9 din 13 și vad ca de trei zile numai mi se descarca, acum sã-mi dau seama care este ars o sa pun cate 2.3 relee înapoi.. Numai asa îți dai seama, nici un electrician nu mia fãcut treaba asta, mãcar sa sune releele sa vadã dacã sunt bune.. Iti mãsoarã și îți ia banii...
  • paultnt

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salutare in primul rand si scuze daca redeschid acest thread dupa mai bine de 1an de la ultimul post dar am aceasi problema si eu cu un Astra H Diesel 1.9 CDTI 2007 120 CP...Dupa 8 luni de la achizitia masinii am gasit prima data bateria descarcata,avea sub 10v,am mai resuscitat-o de cateva ori cu un regresor(LIDL) dar intre timp de atunci au trecut peste 6 luni si tot nu ii dau de cap.

S-au testat/verificat urmatoarele:

-Incarcare alternator,nu scade sun 13.6,de obicei sta pe la 13.8v - 14.3v cu bateria incarcata
-Consumatori nu sunt,testat cu multimetru conectat intre cablurile de tensiune de la masina si borna pe acumulator,cu motorul pornit are 0,05A
-deconectat posibili consumatori : amplificator audio,becuri led(plafon,portbagaj,numere spate),etc + niste modificari extra(amplificator semnal radio - are antena coada de rechin pusa de fostul proprietar conectat pe bricheta din portbagaj,am scos siguranta + 2 extra prize bricheta puse in fata cu sigurante,le-am deconectat si pe acelea)
-verificat radio-cd mp3 original al masinii,eu nu am reusit sa-l scot nevand clemele aferente de scoatere afara dar mi-au spus ca l-au verificat si nu este de la el
-verificat alternator la un service electrica dedicat - este ok din ce am inteles pe partea de incarcare
-schimbat 2 acumulatori noi(Zap 80A) deja pe garantie,mi i-au incarcat de 2-3 ori,nu au nimic se pare,ambii acumulatori noi la o perioada de 1 luna jumate sau 2 maxim i-am gasit descarcati complet dupa 2-3 zile de stationare,aveam 9.5v

Ideea este ca daca merg cu masina a doua zi dimineata acumulatorul are mai mereu sub 12.6v,de obicei 12.4v,12.3v,12.2v.,etc,de exemplu sambata avea 12.5 iar ieri avea 12.3,dimineata avea 12.1.

Ultima data au zis sa incerc sa scot borna de la servo peste noapte dar nici asta nu pare sa fie...

Mentionez ca daca scot borna de la baterie tensiunea ramane aceasi,consumul apare peste noapte,nu se manisfesta nimic pe tester/multimetru doar ca la 1-2 ore apare un consum de aproape 1A ce dispare la cateva secunde,timp insuficient sa gasesti cauza.

Multumesc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Au fost cazuri, în care unitatea audio CD30(nu știm ce ai tu...) fãcea treaba asta...unii au rezolvat lãsând un CD în unitate...
Skip ads

  • paultnt

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Unitatea este CD 30 MP3 versiunea cu AUX,CD are in interior in permanenta de cand am luat masina,chiar daca nu e prea folosit decat pe radio si AUX
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Versiunea asta avutã de tine cred cã nici nu face probleme...dar e bine cã ai eliminat 1 posibilã cauzã.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
paultnt a scris:
-Consumatori nu sunt,testat cu multimetru conectat intre cablurile de tensiune de la masina si borna pe acumulator,cu motorul pornit are 0,05A


Aici cred ca ai vrut sa scrii cu motorul oprit, nu pornit.
Ca parere personala, mie 0,05A adica 50mA mi se pare un curent mare. Ar trebui sa citesti valoarea curentului cu ampermetrul conectat dupa aprox. 15 minute, dupa ce intra in stand-by toate sistemele masinii. Masina trebuie sa fie inchisa, evident cu toti consumatorii opriti sau deconectati. Eu din ce imi aduc aminte acum cativa ani am masurat undeva la 10mA. Poate ma insel si poate alt coleg vine cu alta parere...
  • paultnt

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Asa este,acela este consumul cu motorul oprit...din ce am inteles valoarea normala ar trebuii sa fie intre 0,01 - 0,05A,asta au spus majoritatea celor la care am fost(electricieni din tester daca ar fi sa-mi dau cu parerea).Iar in stand-by,motor oprit, incuiata,consumatori ar trebuii sa fie doar inchiderea centralizata/alarma care tine de modulul ecu de confort,nu ? Iar alte echipamente conectate direct la acumulator ar fi doar eletromotorul si alternatorul doar,nu ? Poate si un fel de comutator capota deschisa ? Ce este undeva inspre stanga sus. Intreb deoarece pe bornele principale +/- conectate la acumumulator sunt 3 alte cabluri separate ce pleaca mai departe prin compartiment motor.
Skip ads

  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Din nou precizez ca e parerea mea... dar ca sa argumentez am atasat un extras din manualul de reparatii ca sa te convingi. Acolo e mentionata o valoare intre 1 si 3mA, desi cred ca autorul a omis un zero. Pentru rezolvare urmeaza intocmai pasii de acolo si anunta-ne de rezultat.
Daca te apuci de scos sigurante nu uita sa le marchezi inainte sau sa faci poze cu dispunerea lor.

Ca sa iti raspund la restul intrebarilor, nu, mai sunt si alte sisteme alimentate permanent, in functie si de dotarile masinii. De exemplu daca ai clima cu reglaj automat vei constata ca regulatorul de viteza pentru suflanta din bord este alimentat permanent, nu este trecut prin contact. Electromotorul si alternatorul sunt conectate direct, nu au sigurante pe circuitele lor. Din ce stiu Astra H nu are comutator de capota deschisa, poate doar daca ai vreo alarma aftermarket. Verifica alea 3 cabluri care pleaca din borne daca sunt cele originale ale masinii sau au fost adaugate ulterior.
  • paultnt

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
De accord cu tine, îmi amintesc ca avea și consum 0.01A,dar nu îmi aduc aminte sa fie același întotdeauna.

Exista un comutator de capota deschisa, pare sa fie de fabrica la fel ca și alarma mașinii

De asemenea se aude ca și cum s-ar regla clapetele de la clima dacã opresc motorul și scot cheia din contact, la aproximativ 1 minut. Se întâmplã din nou dacã am bornele deconectare de la acumulator și le pun la loc, se aude un fel de țãcãnit imediat și dispare dupã câteva secunde
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La Astra H, nu este chiar foarte productiva aceasta abordare.
Exista acel mod de "deep sleep", care inhiba alimentarea pe aproape toate modulele, dupa un anumit timp (parca 16 minute) de la intrunirea conditiilor (geamuri si usi inchise, incuiata din inchiderea centralizata, nici o alta activitate pe magistralele CAN, care sa disturbe acest proces).
Daca astepti timpul necesar, dar apoi vei scoate anumite sigurante, o sa observi ca sistemul "s-a trezit" si te vei trezi cu un consum mai mare.

P.S. Un consum de 50mA, nu are cum sa "goleasca" un acumulator bun, nici intr-o saptamana. Acolo sunt probleme ceva mai mari decat ... 50mA.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Este posibil sã fie o celulã a acumulatorului pe ducã, deci nu stricã sã verifici și acumulatorul, chiar dacã este "nou", cu garanție. Majoritatea atelierelor au aparat ce verificã "viața" acumulatorului, așadar mergi la un atelier faci verificarea, dacã este defect poți solicita raport, aparatul despre care fac vorbire emite un "bon" acela este raportul.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Eu doar am exprimat o parere si am atasat ce scrie in manualul de reparatii referitor la problema descarcarii bateriei. Eu cred ca este adevarat ce ai scris doar daca pui siguranta la loc dupa ce o scoti. Dar daca nu o mai pui la loc, ma intreb cum poate un modul care nu este alimentat sa iti "trezeasca" sistemul? Magistrala CAN ramane activa?

Apropo de Deep Sleep. am mentionat mai devreme regulatorul suflantei pe care eu l-am schimbat recent pentru ca se stricase si dupa ce comutam de 2-3 ori pe treptele de viteza nu mai raspundea la comenzi. Problema grava era ca ramanea suflanta pornita dupa ce intra masina in Deep Sleep, desi avea comanda de oprire de la unitatea de control al climei. Adica am verificat dupa aprox. 30 de minute si ea inca mergea...
Este doar un exemplu de probleme ce pot aparea pe unele circuite care au componente defecte. Unele se descopera mai simplu, altele mai greu, trebuie multa rabdare si putina pricepere.
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
@Mihai.P, nu am spus ca ar fi gresit, deci nu, nu te-am contrazis! Daca cumva s-a inteles vreo rautate, imi cer scuze! (pe bune si fara sensuri peiorative)
Spuneam, in ideea in care se va intampla ceea ce am scris, sa se stie cauza.
Un modul care "dispare" din lanțul magistralei de comunicare, perturba (in acel moment) semnalele vehiculate pe magistrala si da, orice perturbare, poate face ca "întregul" sa caute motivul perturbarii.
Colegul mai spune si ca "daca scot borna de la baterie tensiunea ramane aceasi"
  • paultnt

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
corsablue a scris:Este posibil sã fie o celulã a acumulatorului pe ducã, deci nu stricã sã verifici și acumulatorul, chiar dacã este "nou", cu garanție. Majoritatea atelierelor au aparat ce verificã "viața" acumulatorului, așadar mergi la un atelier faci verificarea, dacã este defect poți solicita raport, aparatul despre care fac vorbire emite un "bon" acela este raportul.


Acumulatorul/acumulatorii s-au testat si cu tester din acela de scoate bon si a reiesit ca sunt ok,ambii acumulatori noi,primul schimbat in noiembrie anul trecut si al doilea anul acesta in aprilie.
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 332
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@sebage, nu e vorba de contrazis si nici de rautati, eu imi doresc discutii constructive din care sa invatam cu totii cate ceva. Intrebarea mea era pe bune, magistrala CAN oare ramane activa in Deep Sleep sau este activata de vreun modul, gen inchidere centralizata, HUD, etc?

Tot caut masuratori si teste referitor la curentul maxim pe baterie (cu masina oprita) considerat ca fiind admisibil. Intr-adevar se pare ca in manualul de reparatii este gresit, pe majoritatea site-urilor vad ca valoarea de 50mA este in general acceptata, dar si site-uri unde 20-30mA este ok, peste 50mA nu este ok, de exemplu am gasit asta:


@paultnt daca ar fi masina mea as face asa, in ordinea asta:
- as verifica toate problemele semnalate de alti colegi pe forum si inclusiv in acest topic, gen bec torpedou, bec portbagaj, etc.
- as cauta si deconecta absolut toate circuitele si as scoate toti consumatorii care nu sunt montati din fabrica (ex. amplificator, becuri LED, etc)
- as scoate in fiecare seara cate 4-6 sigurante si as verifica dimineata starea bateriei. Daca se descarca, pus pe redresor, iar seara scos alte 4-6 sigurante, si tot asa pana as identifica exact circuitul cu probleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR