Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Va salut!
Sunt nou pe acest forum si caut rezolvarea la o problema aparuta recent. Sper ca am postat unde trebuie. Daca nu, va rog sa ma scuzati.
Am un Opel Vectra B 1.6 16v x16xel si la relanti incepe sa vibreze, dar in turatii merge perfect.
Masina o am de putin timp.
Problema a aparut acum doua saptamani dupa ce am curatat clapeta de acceleratie si am schimbat bujiile. Inainte de aceasta interventie, masina mergea fara probleme.
Prima problema a fost clapeta. Dupa curatare, acesta nu mai mergea in parametrii. Am inteles ca ECU ar fi adaptiv si isi schimba modul de functionare in functie de uzura anumitor piese. Inlaturand toate depunerile de pe clapeta, aceasta si-a schimbat functionarea si la relati incepea sa fluctueze deschiderea si inchiderea. Dupa ce am resetat ECU, clapeta merge perfect.
A doua problema este reprezentata de bujii. Dupa ce am rezolvat problema clapetei, motorul tot nu mergea rotund, asa ca m-am uitat la bujii si cea de pe pistonul 2 era afumata. Am pus in locul ei alta pe de alt cilindru si pe cea afumata am schimbat-o cu una veche care este uzata aproape de limita maxima. Pana azi dimineata masina a mers rotund si fara nicio problema, dar azi a inceput din nou sa vibreze si s-a aprins check engine-ul in bord. Maine vreau sa schimb neaparat bujia veche, dar am o mica ingrijorare. Daca nu isi revine motorul chiar si cu toate bujiile bune?
Tin sa mentionez ca am verificat aseara bujia de pe pistonul 2, cea pe locul care era montata cea afumata si bujia asta este curata.
Pana la episodul de azi dimineata, masina nu avea nicio eroare. Am verificat-o si cu un tester acum cateva zile.
Toate bujiile au fost schimbate cu NGK-uri noi si sunt dezamagit de calitate, desi am vazut ca au recenzii bune si sunt apreciate.

Mai am o nelamurire, nu neaparat o problema. Volanul se simte cam greu. Are cursa completa, nu agata, nu scoate niciun sunet. De functionat, directia functioneaza perfect, dar volanul pare destul de greu. Lichid de servodirectie are. Asa este directia pe Vectra in general? Am trecut de pe un Chevrolet Aveo care are directia similara, poate putin mai usoara si ma asteptam ca Vectra sa aiba volanul si mai usor.

Va multumesc!


MODEL: Vectra 2001
MOTOR: X16XEL
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,482
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Verificã bujiile sã fie exact ce trebuie ptr tipul ãsta de motor, nu toți vânzãtorii sunt bine pregãtiți și mai dau gherle; motoarele astea sunt pretențioase la bujii.
Odatã ce s-a aprins check engine, ai cod de eroare memorat și trebuie aflat; poți face asta cu testul agrafei(cautã aici pe forum), nu ai nevoie de tester, la motoarele astea, ptr cod de eroare...
Iar cu servo-direcția e subiectivã chestia...gradul de amplificare diferã în funție de producãtor, model, generație, etc.
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Am verificat bujiile și bujia de pe cilindrul 2 s-a afumat. Din nou. Asta a fost aia inversatã de pe alt cilindru care inițial nu se afumase. Bujia de forțã majorã cu care o înlocuisem pe aia nouã cu defect am schimbat-o azi cu una nouã și bunã. Am verificat blocul de bobine de inducție și e bun, în schimb fix fișa de pe cilindrul 2 avea contactul plin de depuneri. Cred cã și aia a fost o cauzã. Fix pe fișa aia a fost una dintre bujiile vechi care era arsã și pãtrunsã (și totuși mergea. Ciudat). Am curãțat tot și am montat tot ce am demontat. La operația de azi am schimbat bujia veche, am curãțat bujia afumatã și am curãțat fișa. Check engine-ul a rãmas aprins, dar s-a stins dupã ce i-am resetat din nou ECU și stins a rãmas. Momentan.
Motorul tot vibreazã, dar mașina merge bine. Relanti-ul stã la 600 și fluctueazã foarte puțin. De fluctuat nu cred cã e normal, dar cele 600 de rotații sunt normale? Sau trebuia sã fie mai mare relatiul?

Mulțumesc!
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Later edit:
Mã scuzați pentru postãri multiple, dar nu mai pot sã dau edit la postarea anterioarã.
Mașina mi-a dat misfire pe un piston în seara asta, nu știu pe care. Am oprit-o, am plecat normal și a mers pânã a început motorul sã vibreze urât în mers și sã nu mai tragã. Se simțea cã merge în 3 pistoane. Acum are set nou de bujii, dar cred cã la astea e problema. Alea vechi GM care au fost luate pe original de fostul proprietar mergeau chiar și la limita maximã de uzurã. Cu NGK-urile astea noi merge motorul în șuturi. Nu mi se pare normal ca niște bujii arse și pãtrunse sã meargã mai bine decât unele noi. Bujiile sunt NGK BKR6EK și am vãzut cã sunt recomandate chiar și aici pe forum. Care ar fi cotele din capul bujiei? Vreau sã le iau cu o lerã și sã vãd care e situația.
Skip ads

  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Verifica si/sau schimba fisele de la bujii:acolo pot aparea doua probleme majore,ori fisa este intrerupta ori izolatia este deteriorata si scapa inalta tensiune la masa (pe chiulasa).Sistemul de aprindere la motoarele astea(se numeste cu scanteie pierduta) e foarte pretentios la orice problema de acest gen.
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Merci pentru sfat! Am verificat si totul este in regula, ba chiar si-a revenit cu totul. Am incercat sa citesc codurile de eroare si mi-a dat P0300 si P0340. Probabil ca P0300 a ramas stocata pentru ca nu se mai manifesta masina conform erorii, cel mai probabil au prins niste NGK-uri cu defecte de fabricatie. In schimb nu stiu ce sa zic despre P0340...
Maine ii voi face o resetare la ECU sa vad daca imi mai furnizeaza vreo eroare dupa aceea. Nu exista P0340 inaine de episodul asta nefericit cu bujiile, sper sa nu fie ceva grav.

Va multumesc pentru sfaturi!
  • EHotaran

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Nu te amagi ca isi revine singura...P0340 iti da tot din cauza aprinderii (scapa inalta tensiune la masa).Inca mai am masina din semnatura si pana nu am manufacturat fisele(da, le-am facut din bucati,pe fiecare in parte) sa fiu sigur pe ele, am avut numai probleme...spor la remediere!
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspunsuri!
Mașina a mers bine pânã ieri, dar a început din nou sã îmi dea misfire. Am verificat bujiile și bujia de pe cilindrul 2 este afumatã. Încep sã cred cã este bobina de inducție. Eroare P0340 a dispãrut, dar P0300 persistã fãrã a fi însoțitã de P0301-P0304 și încep sã mã gândesc serios cã bobina nu este atât de bunã pe cât cred. A apãrut eroare nouã și anume P0400. Am citit cã nebunia asta ar fi de la EGR sau debitmetru, dar aparent z16xe cicã nu ar avea debitmetru, sau cel puțin așa am citit.
M-am uitat cu atenție în actele mașinii, se pare cã motorul este z16xe. Codul ãsta de motor mai are ceva probleme cunoscute la care sã mã aștept?
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 989
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
la 1.6, Opel are boala bobinelor. la Z16XEP am schimbat 6 bobine in 200.000 km.
incearca sa faci proba cu una SH daca gasesti la vreun coleg / prieten.
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Merci de rãspuns!
Am schimbat bobina și mașina merge perfect. Se pare cã nici cea veche nu era arsã de tot, dar nu mai mergea în mințile ei. Îi pusesem ieri o bujie NGK BKR5E deja uzatã și cu un singur electrod și fãceau casã destul de bunã. Tot dãdea rateuri în mers, dar mult mai rare și aproape insesizabile.
Bobina pe care am cumpãrat-o SH e Delphi. Nu prea am auzit chestii de bine despre marca asta, știu cã ei produc foarte multe componente pentru mașinile noi, dar cicã nu ar fi foarte durabile. Sper ca în cazul asta sã am noroc și sã fi prins o bobinã bine fãcutã. Mai fac km cu mașinã și apoi vãd cum se manifestã în timp.
În schimb la codul de eroare cu EGR-ul este altã mâncare de pește. Codul este real, EGR-ul e distrus. I-am bãgat soluție degripantã și pentru depuneri și i-am dat curent de pe o baterie ca sã îl pistonez, dar e blocat. Pentru moment i-am dat câteva ciocane ca sã închid supapa de tot și l-am montat așa. Voi cãuta unul SH în stare mai bunã care mãcar sã se poatã acționa și apoi îl curãț.

Numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR