Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Dupa cate stiu eu, toate Z20LE au bloc comun dar diferite ajustari (turbina, evacuare, admisie, harta injectie). Dau un citat de pe saitul top gear, referitor la Astra VXR:

The turboed two-litre from the SRi gets a bigger blower and a new injection system, as well as some tweaking to the inlet and exhaust manifolds to produce its 238bhp.


Sursa:
http://www.topgear.com/driv...dtests/23/03.html
Skip ads

  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Scuze, nu am vazut topicul pana acum Embarassed

Asa cum a zis si LEXXX, LEL si LER sunt identice ca si motor, debitmetru, turbina, injectoare, intercooler (aveam o banuiala ca ar fi diferite, dar si pe-astea le gasesc sub acelasi cod in EPC).
Si totusi, cele doua motoare ajung la puteri diferite in Phase1: LEL ajunge la 220CP, LER la 237CP. Deci trebuie sa mai fie ceva diferenta hardware, altfel EDS ar fi aplicat acelasi tratament ca si in cazul Z28NET/Z28NEL, Z19DTH/Z19DTJ, Z19DT/Z19DTL si chiar Z20LET - variantele de 192 si 200 CP.
Curios, in Phase2 ambele ajung la aceeasi putere: 250CP. Iar Phase2 inseamna Intercooler + soft!

Un pic de off-topic:
- @calibra-turbo a enumerat mai demult imbunatatirile pe care le-a primit LEH fata de motorul standard.
- subscriu si spuselor lui Inginerul, referitor la Z20NET. Nu are rost sa mai amintim de acest motor in acest topic.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
va multumesc , ca am aflat niste lucruri interesante aici .
Concluziile mele : atentie la un Z20 LEL , LER , LET cu mai mult de 100.000 si 2 proprietari , pt ca are probleme de fiabilitate si toata lumea s-a distrat in km astia vorba aia Laughing
- de luat in calclul turbo de pe vectra . Eu nu stiam despre el pana acum !
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cu riscul de a starni polemica, te contrazic. Motoarele Z20LE* pot avea viata lunga. Problema este mai mult intre scaun si volan...

Revenind la nelamurirea cu cuplul la diferite turatii, problema e data doar de modul de prezentare a cifrelor (sau idealizare a graficelor, ca sa arate frumos).
Iata ce gasesc pe GMPartsWorld: 250 Nm la 1950 atat pentru LEL cat si pentru LER. Interesant...

Realitatea este un pic diferita. Daca doriti, pot pune cate o diagrama dyno pentru fiecare motor.
Skip ads

  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Scuze , dar nu m-am putut abtine sa nu mai amintesc de Z20NET. Acesta e conceput pentru Saab, de aceea e un pic alta mancare de peste.

Si da Marius, pune niste grafice din lumea reala.
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Cu riscul de a starni polemica, te contrazic. Motoarele Z20LE* pot avea viata lunga. Problema este mai mult intre scaun si volan...

Revenind la nelamurirea cu cuplul la diferite turatii, problema e data doar de modul de prezentare a cifrelor (sau idealizare a graficelor, ca sa arate frumos).
Iata ce gasesc pe GMPartsWorld: 250 Nm la 1950 atat pentru LEL cat si pentru LER. Interesant...

Realitatea este un pic diferita. Daca doriti, pot pune cate o diagrama dyno pentru fiecare motor.


Nu-mi fac probleme de ocupantul spatiului dintre scaun si volan , ca stiu sa conduc si am grija de banii mei Laughing , nedorind sa-mi bat joc de ei ( e vorba de valoarea masinii ) .
Treaba cu cuplul e luata de pe opel.ro . Nu prea le am eu cu tehnica si pur si simplu am luat si eu de bun ce scria acolo .
Te rog pune diagrama . Ne este foarte de folos o discutie din asta pe argumente , nu vorbe .

@Lexx - Daca ai spus ca motorul a fost facut pentru Saab , acum am inteles de ce superior .
Off : Saab 9-3 are 192 de CP ? Parca ar fi LET ...
Ieri pe DN1 m-am tachinat cu un Saab 2.3 Turbo .. Nice ride !
  • LEXXX

  • Mesaje scrise: 1,019
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Saab 9-3 e disponibil din cate stiu cu motor de 2000 doar la 150cp (aspirat), 175cp si 265Nm (turbo, Garret GT 2052S, Z20NET) si versiunea Aero cu 209 cai si 300Nm (acelasi motor dar cu turbina Mitsubishi MHI TD04L-14T).

Ala de 2.3T e o bruta de motor, cu 233CP si 350Nm, de conceptie 100% SAAB, injectie Trionic si alte "goodies"
  • danezu96

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 2.0 turbo
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pana la urma mai fratilor sunt bune astea cu turbo Z20 LET LEL LER LEH....am si eu un bertone si habar nu am ce turbina am pe el am 140 de kw pe ea si e din 2001 ce turbina am pe ea Z20LET sau care? si sa imi spuneti si mie dak e buna sau nu sa stiu sa o vand mai departe si imi iau unu aspirat si punct nu ?ce parere aveti?
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
vinde-o neaparat !

N-o lua in serios !
  • REne506

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Salut, dețin de un an de zile un Astra H Gtc Z20LER de 200 cai. Totul merge ok, daca rulez cu mașina liniștit fãrã accelerație brutalã. Dar dacã accelerez brutal, sã urc la peste 3000 rpm, se aprinde check engine și trepideazã foarte tare ca și cum mașina ar merge în 3 bujii. Dacã aveți un sfat, o pãrere, orice e binevenit.
  • LIon340

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2023

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am o problemã la turbina motor z20 Lel !
Galeria de evacuare este fisuratã pe cald , aveți o propunere sau sfat cum sã o repar sau ce cod are ? Se poate face din inox ?
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Opel vs ...

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR