Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca ai plecat pe o pista gresita.
Trebuie sa intelegi faptul ca, (la foarte multe masini) butonul de AC nu porneste ventilatorul. Ventilatorul este comandat, in functie de presiunea inalta din circuitul instalatiei AC. Atat timp cat presiunea inalta nu "sare" prea sus, eu nu m-as lega de ventilatoare.
Acum, exact ce probleme sunt in cazul masinii tale, nu am cum sa imi dau seama, pentru ca nu cunosc toate detaliile. Ar trebui un ochi al unui tip care stie ce conditii trebuie sa indeplineasca o astfel de instalatie.
Skip ads

  • fastohandle

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca prin folosirea instalatiei AC pe aer cald, ambreiajul compresorului functioneaza?
Am folosit de multe ori asta iarna AC ul pt dezaburire rapida, problema este ca acum vreo 2 zile la 18-20grade am dat drumul la AC pe rece si nu merge. M-am uitat la fulia compresorului si nu cupleaza la apasarea butonului AC. Am apasat pe ventilul conductei AC de pe radiatorul AC si a iesit rapid freon.
Astra G Z14 XEP an 2006 cu un singur ventilator comun ( racire si AC).
AC ul a functionat intotdeauna bine, vara trecuta am completat cu 50 grame freon de la ultima verificare de prin 2015, eram surprins ca a pierdut doar atat in toata aceasta perioada.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,452
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da , trebuie sã functioneze.
Dacã ai presiune suficientã de gaz, problema e undeva pe instalatia de A/C...pot fi ceva senzori defecti, care nu permit îndeplinirea conditiilor de pornire, bobina ambreiajului etc...presupun cã ai verificat sigurantele...
O variantã ar fi sã alimentezi pe direct compresorul, în felul ãsta elimini compresorul dintre vinovati...bineînteles, dacã functioneazã.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ca sã porneascã AC în instalație trebuie sa fie presiune minima cam 450KPa, în funcționare presiunea creste dar daca depãșește aproximativ 1500kpa AC se oprește pentru protecție. Presiunea în instalație se poate vedea pe un tester și dacã sunt dubii privind senzorul de presiune care declara greșit se poate și mãsurã clasic. Proba cu apãsat pe supapã necesita foarte multa experiențã, chiar unul experimentat confundã un 400 cu 600kpa. Atenție mare la meșterii lui pește prãjit, de multe ori bagã în plus R134 și presiunea trece peste limitã iar PAG40 nici vorbã.
Skip ads

  • fastohandle

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Pana acum am verificat urmatoarele :
1. Sigurantele mari din dreapta sus langa vasul de expansiune sunt bune.
2. Sigurantele mici de sub bord, ce am gasit prin diverse scheme ca ar avea legatura cu climatizarea sunt toate bune: nr 35 20A, nr. 39 si 40 ambele de 5A.
Mai am vreo 3 relee in spatele farului stang, aici am gasit 2 relee identice albe cod 24438885 " releu ventilator zice google", nu tacane nici unul cand apas butonul de AC, poate doar cand intra electroventilatorul in functiune pe treapta 2 sa tacane, o sa astept sa ajunga la temperatura de pornire.
De cativa ani imi functioneaza doar treapta 2 si 3 a electroventilatorului, insa AC a functionat f bine.
Detin o interfata Delphi DS 150, o sa urmaresc daca citeste ceva legat de presiunea din instalatia AC.
  • GAriton114

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 1998 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2023

  • Mesaj Privat
Salut corsari am o corsa b swing model s93 1.4 benzina an 1998 si compresorul ac nu porneste.Mentionez ca am schimbat condensatorul ac si compresorul cu altele noi,țevile verificate supapã ac noua se aprinde butonul de ac dar nu pleaca compresorul.Anul trecut in 2022 am schimbat aceste piese si dupa ce le-am schimbat acel buton de pornire a ac imi fãcea probleme mari cu pornirea compresorului abia dupã ce-l actionam de mai multe ori pana pornea compresorul si racea bine.Am verificat dacã am freon si este ok.Nu stiu ce sa mai fac poate cineva din voi sa ma ajute?Cineva din voi s-a mai confruntat cu aceastã problemã și cum ati rezolvat aceasta
problema?
Va multumesc anticipat tuturor.
  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am un opel corsa D, 1.3 cdti. Am o problema pe partea de AC, mai exact pe tester imi vede tensiunea de la senzorul de presiune dar nu imi citeste si presiunea
-senzorul l-am si schimbat si aceeasi problema
-freon exista si nu sunt nici scurgeri
-cablajul de la senzor pana la cutia de sigurante de sub capota este ok
-sigurante/ relee ok
-comanda pornire AC o vede pe tester
-am pus compresorul pe direct cu ventilatorul pornit si functioneaza
Nu mai stiu ce sa ii fac, pe tester nu da nici o eroare, daca aveti vreo idee va rog sa mi-o impartasiti ca deja a venit caldura…Smile)
Cu stima!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,428
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Rezistența termicã de pe radiator rãcire ai verificat-o. Posibil sã fie arsã.
Skip ads

  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Am verificat-o, merge doar pe treapta 3, am facut strap si in treapta 1 si tot nu citeste presiunea…
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cand a functionat aerul ultima data ?
Unde ai facut diagnoza ? Cu ce tester ?
  • fbiaction

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2009 Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2023

  • Mesaj Privat
Acum cateva luni bune, dintr o dara nu a mai pornit. Diagnoza am facut o la un electrician auto care nu i a dat de cap , nu stiu exact softul dar a pus 2 si la ambele 0 psi presiunea chiar si atunci cand era pus pe direct si in masina facea rece…
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Buna seara si la mine s-a belit instalatia de aer conditionat si asta dupa ce a picat alternatorul mai precis colectorul - "s-a topit" adica nu a mai ramas cupru pe colector si asta dupa 219.000 de km ! Bun a picat alternatorul abia am gasit colector nou , am dat jos alternatorul schimbat colectorul schimbat platoul cu diode si releul desi erau ok pus la loc avem tensiune 14V cu consumatori . Acum incepe distractia verificat aerul conditionat nu misca nimic zic gata a picat si asta verific bobina de la compresor 600 de ohmi si dupa aceea nimic , o dau jos . Nu ai acces la bobina de compresor sa o depanezi pe spatele bobinei este turnata o placa metalica si acopera si siguranta termica. Inainte sa dau jos bobina nu s-a spus pe grup ca am si cititi una alta ca sunt trei sigurante la compresor , cum nu am vazut ca am lucrat cu compresor pe masina am desfacut siguranta care tine bucsa si a zburat ca din pusca in fine am pierdut freonul. Dupa aceea m-am enervat si am dat compresor jos si asa am vazut siguranta mare care tine prinsa bobina pe compresor. Am asamblat la loc tot pornit motorul cuplat din butonul de aer nu cupleaza pus op-comul cupla trebuie sa-i bag freon merg bag freon o ia 1150kp e ok baga rece . Inainte de a baga freon da eroare senzorul de tempepratura apa desi nu avea nimic senzorul era functional , am decoenctat mufa a pornit ambele ventilatoare de racire radiatorul mare ci cel de aer conditionat .Zic bun este ok i-am dat freon face rece dar scade tensiunea la 12,9V la 900 de ture. Problema este ca atinge 90 de grade chiar 92 si nu porneste automat ventilatorul mare care raceste radiatorul motorului , in schimba porneste ventilatoarul mare doar cand cuplez si aerul conditionat . Care sa fie buba ? oare nu primeste semnal de la calculatorul central spre cutia cu relee a radiatoarelor ? Inca nu am dat jos cutia de sub apripa stanga a masini sa vad ce descoper , culmea erori nu apar in op-com ! Inca ceva cand dau comanda din OP-Com sa porneasca ventilatoarele nu pornesc la comanda prin activare. Masina este astra g 1.7dti caravan .
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Fara AC pornit, ventilatoarele trebuie sa plece la 98 de grade amandoua.
Cu AC pornit trebuie sa plece ambele ventilatoare pe treapta I si dupa 1600 kpa, trec pe treapta II.
Am impresia ca ii cauti probleme desi merge bine.
Resertizeaza bornele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stiti cumva si la Astra H 2005 Z17DTH la ce presiune pleaca ambele ventilatoare pe treapta a II-a cand ai A/C pornit ?

Am cuplat A/C din Op-Com si undeva pe la 2.200kpa a pornit treapta a III-a, doar ca surpriza (!) ventilatorul din fata s-a oprit si doar cel din spate s-a turat la maxim.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Probabil ventilatorul din fata are siguranta arsa sau releul defect. Trebuie sa functioneze ambele ventilatoare pe aceeasi treapta.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Stiti cumva si la Astra H 2005 Z17DTH la ce presiune pleaca ambele ventilatoare pe treapta a II-a cand ai A/C pornit ?

Am cuplat A/C din Op-Com si undeva pe la 2.200kpa a pornit treapta a III-a, doar ca surpriza (!) ventilatorul din fata s-a oprit si doar cel din spate s-a turat la maxim.

Am gasit asta :
si pare ca pentru viteza a 3-a ventilatorul din fata radiatorului de A/C nu functioneaza ,,by design,, (probabil ECU taie alimentarea la compresor si nu mai e nevoie de el ?).
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Bunicica explicatie, pentru formarea unei idei, dar ...
Doar jumatate din intreaga strategie pentru racire si doar jumatate din componentele implicate in aceasta strategie.
Mai sunt doua relee, chiar pe suportul ventilatorului din fata (unul dintre acestea ii face gluma cu lipsa de eroare pentru K13) si doi rezistori pentru treapta redusa 2.
Exact nu as putea sa descriu acum si nici ora nu este chiar OK pentru un ochi pe scheme.
Cu treapta 3, s-ar putea sa fie asa, din considerente de siguranta, chiar daca ECU ar avea posibilitatea sa o comande si pentru ambele ventilatoare. (aici trebuie verificat practic sau gasita o documentatie)
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 357
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Dat jos cutia cu relee de la ventilatoare verificate releele ca si bobine sunt ok 98 de ohmi cele mari , 200 de ohmi cele mici , am dat o lipitura la fiecare pin al releului si la bornele de conectare pe placa pus la loc porneste la 94 de grade cel de la radiatorul mare. Problema ramane senzorul de temperatura pe care l-am schimbat si face pe nebunul ca da din cand in cand P0115 Coolant temperature Voltage Low - Not present direct pe Ecu . Suspectez mufa de la Ecu pinii sau in interior sarmele de aluminiu desi m-am uitat si verificat si tras de fiecare conductor pare a nu fi rupt , poate in mufa senzorului o fi labartate contactele . Senzorul corespunde la rece 1990 de ohmi la cald scade sub 200 de ohmi .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
sebage a scris:Bunicica explicatie, pentru formarea unei idei, dar ...
Doar jumatate din intreaga strategie pentru racire si doar jumatate din componentele implicate in aceasta strategie.
Mai sunt doua relee, chiar pe suportul ventilatorului din fata (unul dintre acestea ii face gluma cu lipsa de eroare pentru K13) si doi rezistori pentru treapta redusa 2.
Exact nu as putea sa descriu acum si nici ora nu este chiar OK pentru un ochi pe scheme.
Cu treapta 3, s-ar putea sa fie asa, din considerente de siguranta, chiar daca ECU ar avea posibilitatea sa o comande si pentru ambele ventilatoare. (aici trebuie verificat practic sau gasita o documentatie)

Multumesc pentru raspuns, am vazut si eu cele doua relee (ce par capasate) de pe carcasa ventilatorului frontal care par ca sunt impreuna cu cablajul ventilatorului din fata. Vreau sa demontez ventilatorul frontal si cu ocazia asta curat mustele de pe condensator si pot sa indrept câte ceva la aripioarele deteriorate. Vreau sa alimentez pe direct acest ventilator, banuiesc ca masa e maro(standard la Opel) si celelalte doua fire din mufa cu trei fire sunt pentru cele doua viteze?
  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,470
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Da, exact asa este.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR